Opakowanie Nowe perpsektywy filmoznawstwa

Nowe perpsektywy filmoznawstwa

wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788323225188
EAN: 9788323225188
oprawa: Miękka
format: 22.7x17.9
język: polski
liczba stron: 336
rok wydania: 2012
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
17% rabatu
29,72 zł
Cena detaliczna: 
36,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,68

Opis produktu

Obraz, jaki wyłania się z zebranych tekstów, jest o tyle interesujący, że przekonuje o żywotności zarówno ujęć raczej tradycyjnych, które „trzymają się mocno”, jak i tych, które sytuowały się dotąd na marginesach refleksji filmoznawczej. Prezentujemy więc Czytelnikowi tom bardzo różnorodny, tak jak różnorodne są współczesne badania nad filmem. Konrad Klejsa analizuje dwie filmowe reprezentacje antynazistowskiego ruchu Białej Róży, łączące analizę filmoznawczą z refleksją nad kulturowymi, politycznymi, dystrybucyjnymi i odbiorczymi kontekstami obu tytułów. Magdalena Bartczak spogląda na kino w optyce teorii postkolonialnej, aplikując ją do rzeczywistości kinematografii krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Iwona Morozow bada możliwości twórczego dialogu antropologii i filmoznawstwa, którego najciekawsze formy, jak się zdaje, są dopiero przed nami. Rafał Koschany szkicuje dla odmiany innego rodzaju „terytorium graniczne” – między poezją a filmem, przytaczając szereg przykładów inspirowania się tej pierwszej znacznie młodszą muzą i wydobywając stosunkowo słabo dotąd znany aspekt związków literatury i filmu. Michał Piepiórka śledzi „prawdziwościowy” status relacji dokumentalnych, sięgając przy tym między innymi do badań nad recepcją przekazów audiowizualnych. Tomasz Żaglewski przedstawia studium funkcjonowania filmu TRON w rozmaitych obiegach dystrybucyjnych i odbiorczych, który powinien w takim samym stopniu zainteresować Czytelnika koncentrującego uwagę na zagadnieniach mediów nazywanych niegdyś „nowymi”, w jakim artykuł Magdaleny Kamińskiej ma przyprawić o szybsze bicie serca koneserów filmowych osobliwości. Wreszcie Maciej Kijko prezentuje na poły eseistyczne, na poły medytacyjne ujęcie problematyki kina i pamięci, a Stanisław Kandulski penetruje inny obszar przygraniczny, tym razem kina i historii na przykładzie Dantona Andrzeja Wajdy. Tom zamyka artykuł zachęcający do ponownego przyjrzenia się kinematografii PRL-u i jej złożonym relacjom z państwowym mecenatem.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj