Prawo autorskie dla projektantów
Wydawca:
Od.Nowa
wysyłka: niedostępny
ISBN:
978-83-66572-74-4
EAN:
9788366572744
oprawa:
miękka
format:
238x170x11mm
język:
polski
liczba stron:
224
rok wydania:
2020
(0) Sprawdź recenzje
45% rabatu
27,44 zł
Cena detaliczna:
49,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,44 zł
Opis produktu
Prawo dla projektantów – co zyskasz dzięki lekturze?
poznasz podstawowe definicje i akty prawne regulujące kwestie prawa autorskiego, ochrony własności intelektualnej i wizerunku
poznasz realne problemy i wątpliwości natury prawnej stojące przed projektantami w toku pracy, a także sposoby ich rozwiązania
otrzymasz gotowe wzory umów i wezwań, które wykorzystasz we własnej praktyce zawodowej
dowiesz się, w jakich sytuacjach warto skorzystać z profesjonalnej pomocy prawnej
Wybierz tę książkę, jeśli:
jesteś przedstawicielem branży artystycznej lub kreatywnej, projektantem, grafikiem komputerowym, fotografem
jesteś studentem prawa, aplikantem, planujesz specjalizację w dziedzinie prawa autorskiego
chcesz dowiedzieć się, jak korzystać z utworów na zasadzie dozwolonego użytku i jak legalnie cytować utwory
Twój utwór został wykorzystany z naruszeniem praw autorskich
Prawo autorskie – kompendium wiedzy od praktyków dla praktyków
Aby czerpać maksimum zysku z pracy twórczej i ustrzec się problemów związanych z naruszeniem własności intelektualnej, warto zapoznać się z przepisami prawa autorskiego. „Pigułka” Wydawnictwa Od.Nowa prezentuje je rzetelnie, a jednocześnie jasno i przystępnie. Dzięki przejrzystej oprawie graficznej i swobodnemu językowi bez trudu przyswoisz sobie treść przepisów nawet bez wykształcenia prawniczego, a co nie mniej ważne – książkę po prostu dobrze się czyta!
Ochrona własności intelektualnej w teorii i praktyce
Z poradnika dowiesz się, jaką wagę prawną ma Twoja twórczość, jak egzekwować swoje prawa w przypadku nieuprawnionego wykorzystania utworów czy rozpowszechniania wizerunku. Poznasz możliwości legalnego korzystania z udostępnianych zasobów i dowiesz się, gdzie przebiega granica między plagiatem a inspiracją. Każde zagadnienie zilustrowane jest przykładami realnych utworów – prac plastycznych, plakatów, logotypów – dzięki którym łatwo zrozumiesz mechanizmy praktycznego działania prawa autorskiego.
Materiały do praktycznego wykorzystania
Nad publikacją pracowali zarówno prawnicy, jak i aktywni na rynku projektanci; z tego względu jej treść ściśle odpowiada realiom krajowej branży kreatywnej. Pytania i odpowiedzi zawarte w części praktycznej odnoszą się do realnych doświadczeń zawodowych – być może rozpoznasz niektóre z nich we własnej praktyce?
Zawartość Prawa dla projektantów uzupełnia zbiór wzorów najczęściej stosowanych umów i wezwań w wersji do samodzielnej edycji. W jednym e-booku znajdziesz więc wszystko, czego potrzebujesz, by zabezpieczyć się przed naruszeniami własności intelektualnej.
Prawo dla projektantów – o autorkach:
Weronika Bednarska – prawnik, specjalistka z zakresu prawa autorskiego, ochrony danych osobowych i prawa nowych mediów; doktorantka Instytutu Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Maryla Bywalec – aplikantka adwokacka, absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; autorka projektu LawArtMorePlease, przybliżającego zagadnienia prawa autorskiego przedstawicielom branży kreatywnej.
Anna Golan – prawnik, absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach i Szkoły Praw Własności Intelektualnej, prowadzonej przez Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza. Specjalistka z zakresu prawa gospodarczego i dochodzenia roszczeń cywilnych.
Żaneta Lerche-Górecka – prawnik, specjalistka z zakresu prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej. Laureatka nagrody Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w konkursie prac naukowych organizowanym przez Urząd Patentowy.
Agata Korzeńska – projektant grafik, współwłaścicielka studia projektowego Idee, członkini Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, asystentka w Katedrze Projektowania Graficznego na katowickiej Akademii Sztuk Pięknych. Współautorka loga Policji, loga „Design Silesia”, marki „A to dobre!”, identyfikacji wizualnej sieci Drogerii Natura i projektów książek prawniczych dla Wydawnictwa Od.Nowa.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|