Komunikacja społeczna w samorządzie terytorialnym
Oswajanie cyfrowej rzeczywistości XXI wieku nie jest łatwe. Oczekiwania obywateli i przedsiębiorców w zakresie szybkości i łatwości dostępu do istotnych informacji wciąż stanowią problem mentalny i organizacyjny dla administracji publicznej. W książce ukazano, w jaki sposób technologie informacyjno-komunikacyjne wpływają na metody i możliwości komunikacji społecznej. Autorzy omawiają interakcje jednostek samorządu terytorialnego z otaczającym je środowiskiem, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji społecznej jako elementu współpracy z mieszkańcami, technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji zadań samorządu terytorialnego oraz roli tychże w budowie społeczeństwa informacyjnego. Publikacja jest adresowana do władz jednostek samorządu terytorialnego (członków rad samorządów wszystkich szczebli, ale również ich władz wykonawczych), pracowników administracji samorządowej, studentów kierunków związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej i wszystkich zainteresowanych budową społeczeństwa informacyjnego w Polsce.
13% rabatu
30,36
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ekwiwalent pieniężny dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych. Orzecznictwo, wzory pism, tablice
Ekwiwalent pieniężny dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych jest świadczeniem majątkowym przysługującym za udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym. Jego wysokość jest ustalana w drodze uchwały rady gminy. Jest on wypłacany z budżetu rady gminy według procedury określonej w zarządzeniu wójta (burmistrza, prezydenta miasta). W nauce prawa i literaturze branżowej brak monograficznych opracowań poświęconych problematyce ekwiwalentu – wyjątkiem jest prezentowana publikacja. Od 2013 roku ukazały się ważne orzeczenia sądów administracyjnych, które rozstrzygnęły kilka istotnych zagadnień z zakresu ekwiwalentu, wydano wiele rozstrzygnięć nadzorczych wojewodów oraz zmieniły się nieco zasady finansowania OSP. Proponowane tu monograficzne opracowanie poświęcone ekwiwalentowi oparte jest nie tylko o klasyczną wykładnię prawa, wynika też z zawodowej praktyki – z doświadczeń, które autor zebrał podczas szkoleń pracowników samorządowych i członków OSP, udzielając porad prawnych na łamach czasopism branżowych, prowadząc sprawy przed sądami i urzędami. Zamieszczone interpretacje mają charakter ekspercki, uwzględniają najnowszy stan prawny, aktualne orzecznictwo sądów. Wyczerpująco cytowane są najnowsze i starsze rozstrzygnięcia nadzorcze wojewodów i regionalnych izb obrachunkowych. Celem autora jest nie tylko właściwe uzasadnienie stawianych przez niego tez prawnych, lecz także wskazanie czytelnikom maksymalnie praktycznych wskazań i uwag. Opracowanie powinno w zamyśle autora znaleźć zastosowanie na co dzień. Stąd na końcu książki tablice, wzory pism, a w treści książki krótkie podsumowania zamykające omówienia poszczególnych zagadnień. Książka zawiera suplement elektroniczny w postaci wzorów dokumentów przydatnych w prowadzeniu spraw związanych z wypłacaniem ekwiwalentu dla członków OSP (wzory są w edytowalnej formie, pliki można pobrać przez Internet zgodnie z zamieszczoną w książce instrukcją). Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
10% rabatu
141,75
157,50 zł
Dodaj
do koszyka
Wykonywanie władztwa podatkowego a kondycja finansowa gminy
Książka dotyczy bardzo ważnego obszaru finansów samorządowych. Dochody własne JST stanowią podstawę realizacji zadań własnych i stają się ważnym czynnikiem rozwojowym. Dochody te nie są wystarczającym źródłem zasilania JST, stąd też problem wpływu posiadanego władztwa podatkowego na kondycję finansową jest aktualny. Autorka wskazuje na istotną potrzebę przeprowadzenia reformy systemu finansowego samorządów gminnych w Polsce, jako wynikową istniejących rozwiązań w zakresie kształtowania władztwa podatkowego leżącego u podstawy samodzielności finansowej.
15% rabatu
46,75
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Metodologia pomiaru funkcjonowania sieci administracji publicznej (wyd. II)
Coraz bardziej popularnym podejściem w sektorze publicznym jest koncepcja sieci współrządzenia (governance networks), która zawiera w sobie m.in. koncepcję sieci administracji publicznej. W ramach kontroli zarządczej kierownicy jednostek sektora finansów publicznych muszą zapewniać skutecz­ność i efektywność podejmowanych działań, zarówno na pierwszym, jak i na drugim poziomie kontroli zarządczej. Wymaga to podejścia do administracji publicznej jako zorganizowanej w sposób sieciowy, z uwzględnieniem udziału partnerów i innych interesariuszy spoza sektora publicznego, jak rów­nież wdrażania nowoczesnych koncepcji zarządzania sieciami współrządzenia oraz wzbogacania metod i narzędzi pomiaru ich funkcjonowania. Niniej­sza książka stanowi cenne kompendium wiedzy nt. sieci współrządzenia i zawiera szereg przykładów, które mogą być cenną inspiracją dla praktyków. „(...) Publikacja może wzbogacić wiedzę pracowników naukowych, przede wszystkim ekonomistów, socjologów i politologów. Może również wzbu­dzić ciekawość pracowników administracji publicznej zajmujących się badaniem i pomiarem procesów zachodzących w sieciach administracji publicz­nej. Politycy również mogą znaleźć w niej cenne przesłanki do lepszego zrozumienia realnych procesów funkcjonowania sieci administracji publicznej, a także podstaw do ich efektywnego i skutecznego reformowania. Podejmując tę trudną oraz złożoną problematykę Autorzy przeprowadzili szerokie i pogłębione badania literaturowe wyjaśniając pojęcie sieci współrządzenia, jak również jej złożoną genezę. (...) Praca mieści się w nurcie badań między­narodowych i jej wyróżnikiem jest uwzględnienie wieloaspektowości poruszanego zagadnienia z punktu widzenia aktorów, takich jak rząd, politycy, za­rządzający i społeczność lokalna. A zatem książka ta jest wnikliwym studium badawczym o dużym walorze poznawczym." Prof. zw. dr hab. Andrzej Wieczorkiewicz
25% rabatu
37,50
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Inwestycje w mieście. Uwarunkowania ekonomiczne, organizacyjne i przestrzenne (wyd. II)
W książce, w sposób kompleksowy i interdyscyplinarny przedstawiono temat inwestycji w mieście - zarówno z punktu widzenia inwestorów, jak i sa­morządów. Publikacja zawiera analizy oraz praktyczne wskazówki na temat m.in.: - rodzajów inwestycji możliwych do zrealizowania w mieście, - prawnych uwarunkowań inwestycji, - środowiskowych i przestrzennych uwarunkowań inwestycji w mieście, - roli władz samorządowych w zakresie zachęcania przedsiębiorców do inwestycji na terenie miasta i gminy, - inwestycji komunalnych oraz ich specyfiki, - polityki informacyjnej wobec inwestorów decydujących się na prowadzenie działalności w danym mieście, - teoretycznych zagadnień dotyczących miast i prowadzonej w nich działalności gospodarczej. W książce, poza konkretnymi propozycjami rozwiązań podawane są liczne przykłady miast prowadzących poprawną politykę inwestycyjną.
25% rabatu
45,00
60,00 zł
Dodaj
do koszyka
Gospodarowanie majątkiem komunalnym. Zasady, metody, strategie (wyd. II)
Gospodarowanie majątkiem komunalnym ma priorytetowe znaczenie dla sprawnej i efektywnej realizacji zadań publicznych nałożonych na poszczególne gminy. Decyzje podejmowane przez władze lokalne w tym zakresie powinny charakteryzować się przede wszystkim racjonalnością i efektywnością, jak również pragmatyzmem działań. Wielość i różnorodność decyzji majątkowych oraz wynikających z nich problemów sprawia, że należy ująć je w jeden logiczny system, który pozwoli na realizowanie długofalowej polityki majątkowej, przekładającej się na rozwój społeczno-gospodarczy gminy. Podjęte w książce zagadnienia są niezwykle złożone, gdyż obejmują nie tylko obszary związane z inwentaryzacją posiadanego majątku, ale również z właściwie przeprowadzonym procesem planowania jego wykorzystania, co przekłada się na potrzebę wprowadzenia strategii majątkowych gminy, umożliwiającej stały monitoring i ocenę procesu gospodarowania majątkiem. Jest to warunek konieczny do osiągnięcia przez gminę równowagi majątkowej, czyli sytuacji, w której władze lokalne respektując oczekiwana mieszkańców, świadomie kształtują zasoby majątkowe gminy i relacje pomiędzy poszczególnymi jego składnikami, w celu optymalizacji procesu świadczenia usług publicznych. Jest to szczególnie ważne, ponieważ procesy związane z gospodarowaniem majątkiem, a zwłaszcza szeroko rozumiane przekształcenia własnościowe, nadal są obiektem sporów i dyskusji dotyczących ich prawidłowego przebiegu. Rozważania zaproponowane w niniejszej publikacji koncentrują się na wypracowaniu rozwiązań mających na celu określenie pożądanych zmian w zakresie gospodarowania majątkiem komunalnym oraz wskazanie głównych kierunków doskonalenia tego procesu w praktyce zarządzania publicznego. Monografia zawiera również opracowanie metodyki projektowania i wdrożenia strategii majątkowej w sektorze komunalnym, jako podstawowego instrumentu gospodarowania majątkiem, zwłaszcza w dużych ośrodkach miejskich. Za cele uzupełniające przyjęto identyfikację i analizę zjawisk oraz procesów oddziałujących na gospodarowanie majątkiem komunalnym, jak też ustalenie zjawisk i procesów dysfunkcyjnych obniżających sprawność i efektywność gospodarowania majątkiem komunalnym. Książka przeznaczona jest dla czytelników zainteresowanych zarówno teoretycznymi, jak i praktycznymi aspektami gospodarowania majątkiem samorządowym, zwłaszcza pracowników naukowych, pracowników administracji samorządowej oraz studentów kierunków ekonomicznych.
25% rabatu
48,00
64,00 zł
Dodaj
do koszyka
Czynniki sukcesu i poziom wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w Polsce (wyd. II)
W książce zaprezentowano wyniki badań dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) przez trzech kluczowych interesariuszy społeczeństwa informacyjnego, a mianowicie gospodarstwa domowe, przedsiębiorstwa i administrację publiczną. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedź na pytania: - Jakie czynniki determinują sukces wykorzystania ICT w gospodarstwach domowych, przedsiębiorstwach i administracji publicznej w Polsce? - Jaki jest poziom wykorzystania ICT w gospodarstwach domowych, przedsiębiorstwach i administracji publicznej w Polsce? - Jak mierzyć poziom wykorzystania ICT w gospodarstwach domowych, przedsiębiorstwach i administracji publicznej w Polsce? Zaproponowane katalogi krytycznych czynników sukcesu wykorzystania ICT przez interesariuszy społeczeństwa informacyjnego w Polsce, zidentyfikowane czynniki krytyczne, rozpoznany poziom wykorzystania ICT oraz propozycja wskaźników do pomiaru poziomu wykorzystania ICT mogą być w różnoraki sposób spożytkowane przez środowiska akademickie i praktyków gospodarczych. Badacze mogą doskonalić zaproponowane katalogi i metodologię ich opracowania oraz wykorzystać je do badania krytycznych czynników sukcesu wykorzystania ICT, także w innych krajach, w szczególności w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Natomiast praktycy biznesowi, administracja publiczna i władze publiczne mogą wykorzystać wyniki badań w podejmowaniu decyzji strategicznych dotyczących dostępu do ICT, kompetencji ICT oraz rzeczywistego używania ICT w Polsce. Ponadto metodologia i wyniki badań nad poziomem wykorzystania ICT oraz zaproponowany zestaw wskaźników do pomiaru tego poziomu mogą stanowić pole do dalszych eksploracji naukowych i praktycznych implementacji. Autorami książki są pracownicy naukowi specjalizujący się w problematyce informatyki ekonomicznej i zarządzania. Tematyka podjęta w tej monografii jest ważna i aktualna zarówno z poznawczego, jak i praktycznego punktu widzenia. (...) uzyskane wyniki badań i sprecyzowane na tej podstawie rekomendacje można potraktować jako drogowskaz zarówno dla badaczy, jak i dla decydentów zainteresowanych wykorzystaniem ICT w przedsiębiorstwach oraz jednostkach administracji publicznej. Z recenzji dr hab. Heleny Dudycz, prof. UE we Wrocławiu
25% rabatu
41,25
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Postawy pracowników zawodów pomocowych wobec osób starszych
Praca (...) powstała z materiału rozległych studiów nad literaturą przedmiotu, jak i wiarygodnego materiału pochodzącego z rzetelnych i pogłębionych badań realizowanych za pomocą wszystkich możliwych technik badawczych (...). Omówienie w rozprawie tylu zagadnień, i to w sposób pogłębiony, sprawia, że uznać ją trzeba za poważne stadium doniosłego społecznie zagadnienia. Przedłożona przez Autorkę praca jest dziełem, które winno zainicjować ożywioną dyskusję na temat koniecznych zmian w obszarze, którego dotyczy. Z recenzji prof. dr. hab. Tedeusza Aleksandra
21% rabatu
33,18
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Etykieta w biznesie i administracji publicznej...
Książka łączy w sobie międzykulturowe aspekty savoir-vivre`u, etykiety biznesu oraz wybrane zagadnienia protokołu dyplomatycznego, takie jak: sposoby tytułowania osób, posługiwanie się wizytówkami, właściwe kreowanie swojego wizerunku (dobór strojów i dodatków zależnie od okazji), precedencja (ustalanie hierarchii ważności osób w różnych wydarzeniach organizacyjnych), zasady korespondencji, skróty używane w zaproszeniach, organizacja wizyt, a także cała sfera etykiety stołu. Wprowadzono także część dotyczącą netykiety, omawiającą zachowania w Internecie na forach i czatach, a także pisanie listów elektronicznych i komentarzy w sieci.
15% rabatu
63,75
75,00 zł
Dodaj
do koszyka
Encyklopedia administracji publicznej
Encyklopedia administracji publicznej jest pierwszą polską interdyscyplinarną encyklopedią obejmującą problematykę administracji publicznej, zarówno w kontekście teoretycznym, jak i z odniesieniem do praktyki jej funkcjonowania. Publikacja, której idea powstała wśród badaczy z Instytutu Nauk Politycznych Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego, została przygotowana przez naukowców z ośmiu polskich uniwersytetów. Zestaw kilkuset haseł posłuży czytelnikom poszukującym wiedzy i informacji na temat takich grup zagadnień, jak demokracja, system władz publicznych w Polsce, w tym samorządowych władz lokalnych i regionalnych, zasady regulujące praktykę funkcjonowania urzędów, zagadnienia kadr urzędniczych, w tym także kwestie etyki zawodowej, wreszcie formy partycypacyjnego współrządzenia obywateli oraz ich prawa w relacjach z systemem administracji publicznej. Uwzględnione są też kwestie związane z funkcjonowaniem polskiej administracji w strukturach Unii Europejskiej. To wyliczenie nie wyczerpuje obszernego zakresu haseł. Encyklopedia jest adresowana do różnych czytelników – do środowiska naukowego, studentów, także przedstawicieli administracji publicznej czy obywateli szukających informacji o systemie instytucji publicznych i zasadach regulujących ich funkcjonowanie. Wśród autorów haseł są uznane autorytety problematyki prawnej, ustrojowej i politologicznej administracji publicznej, m.in. profesorowie Hubert Izdebski, Robert Kmieciak, Izabela Malinowska, Stanisław Mazur, Andrzej Misiuk, Jacek Sroka, Jacek Wojnicki oraz redaktor naukowa tomu Jolanta Itrich-Drabarek, dyrektor Centrum Studiów Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Warszawskiego.
13% rabatu
36,54
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Studia Regionalne i Lokalne nr 1 (71) 2018
Studia Regionalne i Lokalne nr 1 (71) 2018
20% rabatu
16,80
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Gospodarka ściekowa gmin. Nadzór, kontrola, sankcje +  CD
Książka stanowi praktyczne i kompleksowe opracowanie dotyczące praw i obowiązków gmin, mieszkańców i przedsiębiorców w zakresie gromadzenia i wywozu nieczystości płynnych. Zawiera wiele przykładów obrazujących poszczególne zagadnienia, omówienie dobrych praktyk, wzory przydatnych dokumentów oraz zbiór aktów prawnych związanych z gospodarka ściekową. Dzięki publikacji dowiedzą się Państwo, jak należy zorganizować system kontroli gospodarki ściekowej w gminie. Książka dotyczy gospodarki ściekowej gmin, czyli gospodarowania nieczystościami ciekłymi gromadzonymi w bezodpływowych zbiornikach oraz w przydomowych oczyszczalniach ścieków. W czasie kilku ostatnich lat przeprowadzono w wielu gminach badania dotyczące realizacji przez nie zadań w zakresie gospodarki ściekowej. Wyniki kontroli były bardzo niepokojące, gdyż wiele gmin nie realizowało należycie swoich zadań, czego skutkiem było odprowadzanie do ziemi i wód nieoczyszczonych ścieków. Dotyczyło to większości ścieków z terenów gmin. W wyniku takiego niewłaściwego działania pojawiło się skażenie wód i gleby, co może skutkować bardzo groźnymi konsekwencjami dla zdrowia mieszkańców. Dlatego Wydawnictwo C.H.Beck przygotowało popartą licznymi przykładami i wzorami dokumentów książkę, opisującą kompleksowo problematykę gospodarki ściekowej w gminach. Praca ma charakter poradnika dla gmin, mogącego im pomóc we właściwej organizacji gospodarki ściekowej na ich terenie. Nabywając książkę, otrzymują Państwo kompleksowe opracowanie na temat gospodarki ściekowej, w tym: omówienie obowiązków i praw gmin w zakresie gospodarki ściekowej; omówienie obowiązków i praw mieszkańców gmin oraz przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu opróżniania i transportu nieczystości ciekłych; opisanie form prawnych działalności; określenie kompetencji organów stanowiących i wykonawczych gmin; omówienie przygotowania organizacyjnego gmin do realizacji zadań w zakresie gospodarki ściekowej; opisanie organizacji systemu kontroli wraz z praktycznymi aspektami prowadzenia kontroli przez gminy; omówienie kontroli zewnętrznych wraz ze wskazaniem najczęściej występujących nieprawidłowości; 24 wzory najważniejszych dokumentów dotyczących gospodarki ściekowej, np. uchwał, decyzji i dokumentów kontrolnych. Najważniejsze zalety prezentowanej publikacji, dzięki którym szybciej wykonają państwo swoje obowiązki i rozwiążą problemy z interpretacją przepisów prawa: wiele praktycznych rozwiązań i przykładów, dokładne i przejrzyste prezentowanie poszczególnych zagadnień, omówienie zagadnień dotyczących organizacji gminy w sprawach gospodarki ściekowej, praktyczny poradnik w sprawach kontroli, wyróżnienie w treści zagadnień ważnych, zamieszczenie wzorów dokumentów.
3% rabatu
125,13
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie Publiczne 4 (42) 2017
János Kornai: Zrewidowany paradygmat systemowy. Wyjaśnienia i dodatkowe elementy w świetle doświadczeń państw postsocjalistycznych – część druga Noralv Veggeland: Conflicting administrative traditions – a political-economic perspective Marcin Kocór: Skills shortages and mismatches on the Polish labour market and public policy recommendations Andrzej Kozina: Negotiations within Firm-Idea Marcin Kautsch: Nadzór właścicielski powiatów nad podmiotami leczniczymi Anna Doś: Developing sustainable healthcare governance mechanisms to manage public-private partnerships Olga Nosova: The effects of industrial policy on regional development in Ukraine Wywiad O przydatności ekonomii, celach polityki publicznej i znaczeniu filozofii ekonomii. Wywiad z Danielem M. Hausmanem
20% rabatu
16,80
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Samorząd terytorialny w budowie społeczeństwa informacyjnego w Polsce
Budowa społeczeństwa informacyjnego została wskazana jako jeden z priorytetów rozwojowych Unii Europejskiej na najbliższą dekadę. W prezentowanej monografii Czytelnicy znajdą nie tylko definicję społeczeństwa informacyjnego oraz wyjaśnienie jego roli w rozwoju społecznym i gospodarczym XXI wieku, lecz także opis sieci powiązań, zadań i interesów różnych podmiotów administracji publicznej zaangażowanych w proces jego budowy w Polsce. Autor, wykorzystując swoje przygotowanie teoretyczne oraz wiedzę praktyczną, szczególną uwagę poświęcił bieżącym i planowanym działaniom samorządu terytorialnego na rzecz tworzenia społeczeństwa informacyjnego. Książka została napisana przede wszystkim z myślą o pracownikach samorządu terytorialnego i administracji publicznej. Może być również interesującym uzupełnieniem wiedzy dla osób zainteresowanych praktycznymi aspektami wykorzystania technologii informatycznych.
18% rabatu
28,62
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
RODO dla samorządu i administracji
Publikacja jest praktycznym kompendium ułatwiającym przygotowanie się i wdrożenie w jednostkach samorządu terytorialnego oraz administracji nowych zasad ochrony danych osobowych wymaganych przez unijne rozporządzenie RODO i przepisy ustawy o ochronie danych osobowych. W poradniku zostały opisane kluczowe zmiany wprowadzane przez RODO, obowiązki, jakie zostały nałożone na urzędy i organy samorządu, a także zasady nadzoru i sankcje za nieprzestrzeganie nowych przepisów. Poradnik został napisany przystępnym językiem. Zawiera liczne porady i objaśnienia. Najtrudniejsze zagadnienia są przedstawione na praktycznych przykładach i poparte wypracowanym już orzecznictwem sądów administracyjnych. Częścią publikacji jest pakiet wzorów dokumentów, pism i oświadczeń związany z wdrożeniem i stosowaniem nowych przepisów. Zestaw aktywnych druków do wykorzystania przez Czytelnika został załączony na pendrive, stanowiącym część publikacji. Częścią publikacji jest kompletny pakiet 20 wzorów dokumentów dla samorządu i administracji, które omówiono w książce. Wśród nich można znaleźć m.in. wzory: 1.Dokument wyznaczania IOD 2.Instrukcja zarządzania systemem informatycznym 3.Klauzula informacyjna 4.Oświadczenie dotyczące zgodny na przetwarzanie 5.Oświadczenie osoby upoważnionej do przetwarzania danych 6.Raport z naruszenia ochrony danych osobowych 7.Umowa powierzenia przetwarzania danych 8.Wykaz zasobów danych
13% rabatu
86,13
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zatrudnianie pracowników samorządowych
Publikacja w sposób kompleksowy omawia kwestie związane ze świadczeniem pracy przez pracowników samorządowych. Czytelnik dowie się niej nie tylko, jak wygląda procedura zatrudniania pracowników w gminach, powiatach i województwach, lecz także jak na gruncie przepisów regulujących ich sytuację pracowniczą przebiega ich kariera zawodowa oraz jak się ona kończy. Autorka szczególną uwagę zwraca na kwestie praktyczne – stąd też poza omówieniem obowiązków i uprawnień osób zatrudnionych w jednostkach samorządowych książka zawiera wzory dokumentów używanych w procedurze ich zatrudniania i zwalniania. Publikacja bazuje na bardzo bogatym przeglądzie orzecznictwa wydanego do ustawy o pracownikach samorządowych. Wraz z mnogością przykładów nietypowych sytuacji spotykanych w codziennym funkcjonowaniu urzędów daje to niezwykle użyteczne narzędzie w rękach osób zajmujących się sprawami zatrudniania pracowników w jednostkach samorządu. 1.Kompleksowość treści – książka opisuje pełny proces kariery zawodowej urzędnika samorządowego od jego zatrudnienia aż po zwolnienie. 2.Praktyczność – Autorka zebrała bogaty przegląd orzecznictwa szczegółowo określającego specyfikę zatrudniania urzędników samorządowych. Dzięki temu opisuje w zasadzie wszelkie warianty nietypowych sytuacji związanych z pracą samorządowców. 3.Użyteczność – w publikacji znajduje się wybór wzorów dokumentów używanych w procedurze zatrudniania i zwalniania pracowników urzędów samorządowych. 4.Przyjazny przekaz – Autorka napisała książkę w sposób odchodzący od skomplikowanych wywodów prawniczych. Dzięki temu jest ona polecana pracownikom działów kadr jednostek samorządu, którzy nie są prawnikami. 5.Narzędziowość – ze względu na kompleksowość treści, praktyczność i użyteczność oraz jasność przekazu publikacja może być wykorzystywana jako podstawowy podręcznik dla osób zajmujących się zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników urzędów.
13% rabatu
42,63
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Komentarz
W komentarzu szczegółowo omówiono przepisy regulujące zasady kształtowania polityki przestrzennej przez jednostki samorządu terytorialnego i organy administracji rządowej, a także zakres i sposoby postępowania w sprawach przeznaczania terenów na określone cele oraz ustalania zasad ich zagospodarowania i zabudowy. Interpretacje poszczególnych przepisów zostały oparte na orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego, wojewódzkich sądów administracyjnych i Sądu Najwyższego, a także z powołaniem najistotniejszych poglądów doktryny. Zwrócono także uwagę na wymagania towarzyszące procesom planistycznym z zakresu innych dziedzin prawa. Autorzy uwzględnili wszystkie zmiany komentowanej ustawy wynikające m.in. z wejścia w życie ustaw: - z 20.07.2017 r. - Prawo wodne, które weszły w życie 1.01.2018 r., i na mocy której zmianie uległy zagadnienia dotyczące nowych zasad planowania w gospodarowaniu wodami, w tym zabudowy na obszarach zagrożenia powodzią; - z 9.03.2017 r. o związku metropolitalnym w województwie śląskim, na mocy której uwzględniono potrzebę utworzenia związku metropolitalnego na obszarze Górnego Śląska, - z 5.09.2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej, zmieniającą przepisy dotyczące możliwości wniesienia uwag do projektu planu miejscowego również za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP; - z 20.05.2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych, zmieniającej przepisy dotyczące możliwości uwzględnienia w planie miejscowym lokalizacji urządzeń wytwarzających energię ze źródeł odnawialnych (wiatrowych), przy okazji planowanych budynków o mocy nie większej niż moc tzw. mikroinstalacji, nawet na terenach innych niż o charakterze produkcyjnym.
15% rabatu
203,15
239,00 zł
Dodaj
do koszyka
Elektroniczna administracja jako narzędzie wdrażania zmian organizacyjnych
W książce omówiono wpływ nowych technologii, w szczególności rozwoju elektronicznej administracji, na sprawność funkcjonowania organizacji publicznej. Publikacja systematyzuje problematykę e-administracji i zmian organizacyjnych wynikających z wdrażania technologii informacyjno-komunikacyjnych w urzędach. Zaproponowano szerokie podejście do analizy e-administracji, uwzględniające działania w obszarach: e-informacji publicznej, e-transakcji i e-partycypacji. Na podstawie przeprowadzonych badań opracowano rekomendacje mające na celu wsparcie osób wdrażających technologie ICT w urzędach i przedstawiono dobre praktyki w tym zakresie. Publikacja zawiera opis wyników badań, w trakcie których: • określono poziom rozwoju e-administracji w 18 urzędach miast w Polsce, • zidentyfikowano szereg zmian organizacyjnych, dostrzeganych przez menedżerów publicznych i urzędników, charakterystycznych dla rozwoju e-administracji, • wyróżniono czynniki wspierające i hamujące, w obszarze zarządzania publicznego, wprowadzanie tych zmian organizacyjnych, • określono wpływ wdrażania nowych technologii na funkcjonowanie urzędów miast.
20% rabatu
40,00
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Stosunek zatrudnienia osób pełniących funkcję centralnych organów administracji rządowej
W prezentowanej publikacji autorka porusza problematykę zatrudnienia pracowniczego na podstawie powołania, w zawężeniu do grupy osób pełniących funkcję centralnych organów administracji rządowej. Sytuacja prawna tej grupy podmiotów jest skomplikowana, powiązana splotem różnych zależności wynikających ze szczególnej roli publicznoprawnej, jaką one pełnią. Ze względu na złożoną konstrukcję przedmiotowego stosunku prawnego, jego analiza prowadzona była co najmniej na dwóch płaszczyznach: publicznoprawnej i obligacyjnej. Osoby pełniące funkcję centralnych organów administracji rządowej pełnią rolę publiczną kierując w tej sferze wyodrębnionymi dziedzinami spraw. Z drugiej strony są one kierownikami urzędów, na czele których stoją, a ponadto, a może przede wszystkim z perspektywy regulacji prawa pracy, są osobami zatrudnionymi za wynagrodzeniem.
5% rabatu
160,55
169,00 zł
Dodaj
do koszyka
Polityka samorządowa wobec starości
Publikacja stanowi cenne źródło wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat programowania oraz wdrażania lokalnej polityki społecznej w kontekście wyzwań starzejącego się społeczeństwa. Omówiono w niej zagadnienia kluczowe dla społecznego i gospodarczego rozwoju jednostek samorządu terytorialnego w Polsce. Książka może okazać się szczególnie przydatna dla kierowników i pracowników administracji samorządowej. Autor - długoletni praktyk związany z samorządem i systemem pomocy społecznej - w sposób zwięzły i przystępny opisuje, jak poszczególne samorządy programują i wdrażają lokalną politykę wobec starości.
18% rabatu
36,82
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka