nowość
![]() Problematyka prawna sztucznej inteligencji
Autor:
Turcza Katarzyna
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN
wysyłka: 48h
ISBN:
9788301245436
EAN:
9788301245436
oprawa:
oprawa: twarda
format:
242x177 mm
język:
polski
liczba stron:
234
rok wydania:
2025
(0) Sprawdź recenzje
19% rabatu
79,98 zł
Cena detaliczna:
99,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 79,98 zł
Opis produktuZasady bezpieczeństwaW książce Problematyka prawna sztucznej inteligencji Katarzyna Turcza wnikliwie analizuje jedno z najważniejszych wyzwań współczesnego świata - określenie statusu prawnego sztucznej inteligencji (SI). Autorka podejmuje temat kluczowy zarówno dla prawników, przedsiębiorców, jak i badaczy nowych technologii: jak prawo powinno traktować rosnącą obecność inteligentnych systemów w obrocie gospodarczym i w życiu społecznym? Publikacja jest pogłębionym studium zagadnień związanych z podmiotowością prawną SI, odpowiedzialnością za jej działania, autorstwem wytwarzanych przez nią dzieł oraz potencjalnymi prawami i obowiązkami wynikającymi z jej wykorzystania. Katarzyna Turcza szczegółowo omawia m.in.:
Jak podkreśla autorka: "Sztuczna inteligencja powinna pozostać pod kontrolą człowieka, służyć jego dobru i wspierać społeczeństwa w osiąganiu dobrostanu - bez nadawania jej podmiotowości prawnej". Dzięki lekturze książki Problematyka prawna sztucznej inteligencji Czytelnik zyska:
Publikacja jest nieocenionym źródłem wiedzy dla:
Książka Katarzyny Turczy łączy analizę dogmatyczną z perspektywą praktyczną, wprowadzając Czytelnika w świat, w którym prawo i technologia coraz częściej spotykają się na styku wyzwań cywilizacyjnych. To lektura, która nie tylko wyjaśnia aktualny stan wiedzy, ale też wskazuje kierunki rozwoju regulacji i debat publicznych nad przyszłością sztucznej inteligencji. x
![]()
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
![]()
Wybierz wariant produktu
|