Wartości interesy struktury społeczne
Wydawca:
Norbertinum
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788372224217
EAN:
9788372224101
oprawa:
Miękka
podtytuł:
Uwarunkowania ludzkiej kreatywności i partycypacji w życiu publicznym
format:
17.0x24.0cm
język:
polski
liczba stron:
254
rok wydania:
2010
(0) Sprawdź recenzje
36% rabatu
16,73 zł
Cena detaliczna:
26,25 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,68 zł
Opis produktu
Tomem Wartości – interesy – struktury społeczne. Uwarunkowania ludzkiej kreatywności i partycypacji w życiu publicznym, Katedra Socjologii Makrostruktur i Ruchów Społecznych KUL rozpoczęła edycję serii Studia nad wartościami. Perspektywa socjologii makrostruktur i ruchów społecznych. Tytuł prezentowanej serii wydawniczej odnosi się do szeroko rozumianych kategorii aksjologicznych, z perspektywy których socjolog dokonuje oglądów i następnie „konstruuje” obrazy badanych podmiotów i fenomenów życia społecznego. Myślą przewodnią pierwszego tomu jest założenie, że w życiu publicznym, w strukturach społecznych mamy do czynienia m.in. z dwoma „regulatorami” postaw i zachowań. Pierwszy z nich to aksjologiczny wymiar, w obrębie którego funkcjonują różne hierarchie czy systemy wartości, determinujące w taki czy inny sposób kreatywność i partycypację podmiotów w życiu społecznym. Drugi „regulator” – pragmatyczny – obejmuje utylitarne nastawienia do deklarowanych wartości czy prezentowanych publicznie postaw i zachowań, uwarunkowane określonymi interesami (indywidualnymi, grupowymi). Aplikowanie takiego podejścia badawczego pozwala socjologowi na ujmowanie m.in.: różnych społecznych więzi, integracji, ale także dystansów, antagonizmów i hierarchii.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|