Okładka książki Wyczytać świat międzykulturowość w literaturze...

Wyczytać świat międzykulturowość w literaturze...

wysyłka: 3 - 5 dni
ISBN: 9788322622117
EAN: 9788322622117
oprawa: oprawa: broszurowa
format: 245x178 mm
liczba stron: 392
rok wydania: 2014
(0) Sprawdź recenzje
19% rabatu
35,57 zł
Cena detaliczna: 
44,10 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,57

Opis produktu

Celem publikacji pt. Wyczytać świat. Międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży pod redakcją Bernadety Niesporek-Szamburskiej i Małgorzaty Wójcik-Dudek jest próba wieloaspektowego opisania międzykulturowości - zjawiska na stałe wpisanego w ponowoczesny świat - przy założeniu że głównym obszarem badawczej eksploracji jest współczesna literatura dla dzieci i młodzieży. Problem międzykulturowości, spotkania z Innym czy braku akceptacji nie od dziś jest podejmowany w literaturze dla młodego odbiorcy, jednak redaktorzy i autorzy tomu starali się uchwycić przede wszystkim nowe i wymagające opisu zjawiska towarzyszące dialogowi między kulturami. Okazało się, że specyficzna sytuacja społeczna, polityczna czy nawet komunikacyjna zmienia perspektywę oglądu fenomenu międzykulturowości i decyduje o włączeniu do narracji tematów dotąd nieobecnych, nieznanych czy tabuizowanych. Monografia ma szeroki adres odbiorczy - jest kierowana do nauczycieli i pedagogów, do środowiska akademickiego: badaczy literatury dziecięcej oraz studentów kierunków humanistycznych. Bernadeta Niesporek-Szamburska, profesor nauk humanistycznych, językoznawca, dydaktyk w Katedrze Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Zainteresowania badawcze: językowy obraz świata dzieci i młodzieży, literatura dla dzieci i młodzieży, a także uczenie języka polskiego, także jpjo. Od wielu lat przygotowuje studentów do wykonywania zawodu nauczyciela polonisty. Wybrane publikacje: Język wierszy dla dzieci (na materiale "Świerszczyka") (1990), Językowy obraz pór roku i tradycji kulturowych w twórczości dzieci (2004), O dialogu kultur w edukacji polonistycznej (na poziomie szkoły podstawowej) (2009, współautor: A. Kołodziej), Stereotyp czarownicy i jego modyfikowanie. Na przykładzie tekstów dla dzieci i wypowiedzi dziecięcych (2013); współautorka podręcznika dla dzieci do nauczania języka polskiego jako obcego Bawimy się w polski (2009, 2012, 2013, 2014, współautor A. Achtelik). Małgorzata Wójcik-Dudek, dr hab. prof. UŚ; pracownik Instytutu Literaturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Zainteresowania badawcze: literatura dla dzieci i młodzieży oraz dydaktyka literatury. Autorka książek: (Prze)Trwać w okolicach mitu. Funkcje mityzacji w poezji Tadeusza Nowaka, W(y)czytać Zagładę. Praktyki postpamięci w literaturze polskiej XXI wieku dla dzieci i młodzieży oraz wielu artykułów naukowych; współredaktorka kilkunastu publikacji z zakresu literatury dla niedorosłych, redaktor czasopisma "Paidia i Literatura" poświęconego literaturze dla młodych czytelników. Aleksandra Zok-Smoła, magister, asystent w Katedrze Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej Uniwersytetu Śląskiego, nauczyciel języka polskiego w szkole podstawowej. Zainteresowania badawcze: dydaktyka języka, gramatyka języka polskiego, literatura dla dzieci i młodzieży. Wybrane publikacje: Wyczytać świat - międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży (współudział w redakcji, Katowice 2014), Pedagogika szkolna. Materiały dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela (współudział w redakcji, Katowice 2014), O (nie)obecności przyimka w szkolnym kształceniu językowym. W: Z problematyki kształcenia językowego. T. V. Red. E. Awramiuk (Białystok 2014).

x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj