Okładka książki Wyobrażenie. Fenomenologiczna psychologia wyobr.

Wyobrażenie. Fenomenologiczna psychologia wyobr.

Wydawca: Aletheia
wysyłka: 48h
ISBN: 9788361182887
EAN: 9788361182887
oprawa: oprawa: broszurowa
podtytuł: Fenomenologiczna psychologia wyobraźni
format: 12x19,5 cm
język: polski
liczba stron: 286
rok wydania: 2022
(0) Sprawdź recenzje
40% rabatu
34,74 zł
Cena detaliczna: 
58,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,96

Opis produktu

Francuski filozof Jean-Paul Sartre (1905-1980) napisał Wyobrażenie dość wcześnie (1936?1939) z przeznaczeniem na pracę doktorską. Choć wydawałoby się, że takie przeznaczenie nie zapowiada zajmującej lektury, rozprawa jest frapująca, pełna odważnych tez i nowoczesna, bo fenomenologiczna. W tym okresie Sartre zapoznawał się z pracami Husserla oraz Heideggera i łącząc ich z Bergsonem, mógł zaproponować nową `fenomenologiczną psychologię wyobraźni`. W książce chodzi przede wszystkim o obraz, którego jedną z postaci, obrazem myślowym, jest tak zwane wyobrażenie. Obraz jest świadomością, głosi podstawowa teza Sartre`a - nie rzeczą, nie przedmiotem, lecz aktem `obrazowania`. Bez tej aktywności umysłu obraz malarski byłby tylko nagromadzeniem barwnych plam, a wyobraźnia nie umiałaby wytworzyć sobie `wyobrażenia` nieobecnej rzeczy. Sartre wprowadza wiele przytomnych, ale wówczas jeszcze nowatorskich koncepcji, na przykład odróżnia obraz od postrzeżenia z jednej strony, a od gotowego przedmiotu z drugiej, nie przeciwstawia obrazu sferze myślowej, lecz go do niej zalicza. Ten wkład w fenomenologiczną psychologię zawiera już elementy filozofii egzystencjalnej, którą autor wyłoży kilka lat później w Bycie i nicości.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj