Amorficzne kategorie estetyczne jako praktyki twórcze i poznawcze
                            Autor:
                            
                                        Błaszczak Monika
                            
                         
                    
                        Wydawca: 
                                    Wydawnictwo Naukowe UAM
                        
                     
                wysyłka: niedostępny 
                        
                            ISBN:
                            
9788323242918                            
                         
                        
                            EAN:
                            
9788323242918                            
                         
                        
                            oprawa:
                            
Miękka                            
                         
                        
                            język:
                            
polski                            
                         
                                        
                            liczba stron:
                            
568                            
                         
                        
                            rok wydania:
                            
2024                            
                         
                                            (0) Sprawdź recenzje 
            15% rabatu 
                53,55 zł
                    Cena detaliczna:  
                        63,00 zł 
                    
                    dodaj do schowka
                 
                
            
                    koszty dostawy
                 
                Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,55 zł 
        Opis produktuZasady bezpieczeństwa
                siążka jest propozycją spojrzenia na współczesne, XX- i XXI-wieczne teksty kultury z szerokiej transdyscyplinarnej perspektywy. Poszukiwanie nowego języka opisu, analizy i interpretacji zjawisk w naukach humanistycznych autorka przeprowadza „w poprzek”, w „splątaniu” różnych dziedzin i dyscyplin. Trudność w znalezieniu właściwego języka teorii nie jest oczywiście żadnym odkryciem. Jednak samo poszukiwanie i próba odnalezienia języka „pomiędzy” dyskursami wydaje się nową jakością. Autorka wykorzystuje swoje szerokie naukowe zaplecze – przede wszystkim literaturoznawcze, jak również teatrologiczne i kulturoznawcze – odwołując się do przykładów z zakresu literatury, teatru, performansu, sztuk performatywnych i wizualnych. Reinterpretacji podlega rola badacza, twórcy i odbiorcy, a także samego dzieła, nazywanego zdarzeniem, praktyką, procesem, doświadczeniem. To właśnie doświadczenie estetyczne stanowi główną oś prowadzonych rozważań. Przewodni kierunek zainteresowań w tej pracy dotyczy przenoszenia pojęć z nauki do sztuki oraz na obszar literacki, a sztuka traktowana jest jako teoria poznania. Analizowane kategorie estetyczne to: sypkość, przezroczystość, płynność, chropowatość/szorstkość, lepkość, smak(owitość) i wonność oraz chrobotliwość, szumność i gwarność. Tytułowa amorficzność odnosi się zarówno do samych analizowanych kategorii estetycznych, jak i do konstrukcji całej książki i sposobu pisania. Amorficzność – bezkształtność, a także polimorficzność – wielokształtność to dwa ważne pojęcia, których użycie w niniejszej rozprawie oscyluje między ujęciem dosłownym, wychodzącym od tego, co fizyczne, a metaforycznym.
             
            
        x 
         
    
            Uwaga!!!
         
        
            Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
         
        TAK 
            NIE 
         
    
            Wybierz wariant produktu
         
         |