Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej
Wydawca:
Bliżej Przedszkola
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788361246480
EAN:
9788361246480
oprawa:
Miękka
podtytuł:
Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski
format:
21.5x25.0cm
język:
polski
liczba stron:
116
rok wydania:
2011
(0) Sprawdź recenzje
30% rabatu
24,34 zł
Cena detaliczna:
35,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,31 zł
Opis produktu
Wydawnictwo Bliżej Przedszkola oraz OW Impuls polecają znakomitą nowość wydawniczą autorstwa Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej.
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić?
By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała książka napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską „Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski”.
Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych.
Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne.
Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu.
W publikacji znajdują się m.in.:
Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole
Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy
Informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje
Opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci
Opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej
Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań
Eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje
Cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo
Sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci
Arkusze diagnostyczne i rysunki
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|