Okładka książki Religie niechrześcijańskie i dialog...
Tego rodzaju publikacja, zupełnie oryginalna i precedensowa na płaszczyźnie polskiej literatury teologicznej, jest wręcz pożądana. Autorka potrafi niuansować problemy, czuje delikatny charakter niektórych zagadnień, zwłaszcza w odniesieniu do dialogu chrześcijańsko-islamskiego, wykazuje się dobrym zmysłem krytycznym i teologicznym, jest doskonale zorientowana we współczesnych nurtach teologicznych, zwłaszcza w chrystologii. Nie ogranicza się do krytyki, ale w trafny sposób ukazując teologiczne i religioznawcze mankamenty analizowanych podręczników, dostrzega także ich zalety. [...] Reforma szkolnictwa, jaka miała miejsce w ostatnim czasie w Polsce, i będąca jej konsekwencją zmiana podstawy programowej dla katechezy, stanowi najlepszą okazję do uwzględnienia wyników badań przeprowadzonych przez Autorkę. dr hab. Ireneusz S. Ledwoń OFM, prof. KUL Monografia stanowi poważne dzieło naukowe o wysokich standardach merytorycznych, metodologicznych i formalnych, co sprawia, że zasługuje ona na publikację i udostępnienie szerokiemu gronu odbiorców. Wielokulturowość współczesnych społeczeństw oraz wskazania Kościoła posoborowego dotyczące dialogu międzyreligijnego pozwalają z uznaniem przyjąć publikację. [...] Monografia jest nowatorska, bowiem stanowi opracowanie swoistej luki w refleksji naukowej. ks. dr hab. Paweł Mąkosa, prof. KUL
40% rabatu
35,91
59,85 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Instytut Naukowo-Badawczy Europy Wschodniej oraz Szkoła Nauk Politycznych w Wilnie (1930-1939)
Prezentowana praca poświęcona jest działalności dwóch ważnych instytucji naukowych funkcjonujących w Wilnie w okresie międzywojennym. Autorka starała się dotrzeć do wszelkich zespołów archiwalnych, odnośnie do których podejrzewała, że mogą zawierać informacje dotyczące podjętego tematu. […] Wyjątkowo cenne są ustalenia związane z działalnością wydawniczą Instytutu Naukowo-Badawczego w Wilnie, autorka bowiem nie tylko omówiła zawartość artykułów i rozpraw zamieszczanych w odrębnych wydawnictwach, lecz także poddała analizie wszystkie samodzielne publikacje książkowe pracowników naukowych związanych z Instytutem. […] Książka Henryki Ilgiewicz z jednej strony uzupełnia lukę w historiografii dotyczącą dziejów polskiego życia naukowego w międzywojennym Wilnie, z drugiej zaś może inspirować badaczy do podejmowania wątków biograficznych osób związanych z tytułowymi instytucjami. z recenzji prof. dr. hab. Wiesława Cabana Henryka Ilgiewicz – polska historyk urodzona i mieszkająca na Litwie, stopień doktora i doktora habilitowanego otrzymała w Instytucie Historii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Obecnie pracuje w Instytucie Badań Kultury Litwy w Wilnie na stanowisku starszego pracownika naukowego. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Naukowców Polaków Litwy i Polskiego Towarzystwa Naukowego na Obczyźnie. Główne kierunki prowadzonych przez nią badań to wileńskie towarzystwa i instytucje naukowe oraz ochrona dziedzictwa narodowego w Wilnie XIX–XX wieku, a także dzieje Polaków na Litwie. Jest autorką m.in.: Wileńskie towarzystwa i instytucje naukowe w XIX wieku (Toruń 2005); Societates Academicae Vilnenses: Towarzystwo Przyjaciół Nauk w Wilnie (1907–1939) i jego poprzednicy (Warszawa 2008) i Biblioteka Państwowa im. Eustachego i Emilii Wróblewskich w Wilnie (1912–1939) oraz towarzystwa ją popierające (Toruń 2015).
23% rabatu
24,24
31,50 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Nauczyciele oraz ich stowarzyszenia na tle dyskursu społecznego w modernizującej się Europie
Autorzy postanowili przyjrzeć się działalności organizacji nauczycielskich w XIX w, w okresie, kiedy normą w państwach konstytucyjnych stawały się skupiające obywateli stowarzyszenia, w tym te reprezentujące nauczycieli szkół elementarnych. Postawili sobie za cel naszkicowanie głównych linii ich rozwoju i działalności w krajach Europy Środkowej, które w XIX w.w większości wchodziły w skład wielonarodowej monarchii Habsburgów. Dla prześledzenia ewolucji i stałego progresu działalności towarzystw nauczycielskich jako podstawowy obszar badawczy wybrano terytorium Śląska Austriackiego. Chociaż teren ten w okresie swego istnienia (1742-1918) nie był największą jednostką administracyjną wchodzącą w skład naddunajskiej monarchii, to był dogodną przestrzenią do obserwacji wszystkich najważniejszych problemów epoki, począwszy od forsownych procesów industrializacji i urbanizacji, szybkiego wzrostu demograficznego, skomplikowanych stosunków społecznych, religijnych i językowych, które skutkowały gorącymi animozjami wyznaniowymi, a przede wszystkim narodowymi i politycznymi. Fragment wstępu
18% rabatu
48,19
58,80 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Dwa języki - dwa światy
W publikacji odsłaniają się istotne napięcia między edukacją w języku rodzimym a edukacją w języku francuskim. W trafnie dobranym tytule „Dwa języki – dwa światy” odzwierciedlają się dylematy edukacyjne i zarazem dylematy rozwoju społecznego, wskazując na kulturowe koszty rozwoju oraz dominujące jego tendencje i centra. To pasjonująca lektura socjologiczna, skłaniająca do współmyślenia z Autorką, do pogłębionej refleksji nad związkami edukacji i rozwoju, refleksji biorącej pod uwagę kulturowy koszt (globalnego) rozwoju, który nie uwzględnia wartości tradycji rodzimych.
34% rabatu
23,74
36,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Kaganek oświaty czy kopcący ogarek?
Kaganek oświaty, czy kopcący ogarek? Rzecz o reformach oświaty i nauki - Zieliński Zygmunt
18% rabatu
18,36
22,40 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794. Tom VII i VIII
Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich ośrodków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, na temat Komisji Edukacji Narodowej model szkoły i obywatela – koncepcje, doświadczenia i inspiracje. TOM I: Kalina Bartnicka, Katarzyna Dormus, Agnieszka Wałęga: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Cz. I O Komisji – wprowadzenie. Cz. II Wybór tekstów źródłowych TOM II: Andrzej Meissner, Agnieszka Wałęga: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Słownik biograficzny TOM III Cz. 1: Jan Ryś: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Akademia Krakowska. Szkoła Główna Koronna TOM III Cz. 2: Janina Kamińska: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Akademia Wileńska. Szkoła Główna Wielkiego Księstwa Litewskiego TOM IV: Dorota Żołądź-Strzelczyk, Michał Nowicki, Krzysztof Ratajczak, Justyna Gulczyńska: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Wielkopolskim TOM V: Kalina Bartnicka, Katarzyna Dormus: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Mazowieckim TOM VI: Andrzej Meissner, Ryszard Ślęczka, Marzena Pękowska: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Małopolskim TOM VII i VIII: Adam Massalski, Ewa Kula: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Wołyńskim i Ukraińskim TOM IX: Mariusz Ausz, Kazimierz Puchowski: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Pijarskim TOM X: Irena Szybiak, Katarzyna Buczek: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Żmudzkim TOM XI: Janina Kamińska: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Litewskim TOM XII: Wiesław Jamrożek, Jolanta Szablicka-Żak: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Nowogródzkim TOM XIII: Stefania Walasek: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Poleskim TOM XIV: Krzysztof Ratajczak, Michał Nowicki: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Bibliografia
13% rabatu
68,69
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794. Tom XII
Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich ośrodków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, na temat Komisji Edukacji Narodowej model szkoły i obywatela – koncepcje, doświadczenia i inspiracje. TOM I: Kalina Bartnicka, Katarzyna Dormus, Agnieszka Wałęga: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Cz. I O Komisji – wprowadzenie. Cz. II Wybór tekstów źródłowych TOM II: Andrzej Meissner, Agnieszka Wałęga: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Słownik biograficzny TOM III Cz. 1: Jan Ryś: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Akademia Krakowska. Szkoła Główna Koronna TOM III Cz. 2: Janina Kamińska: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Akademia Wileńska. Szkoła Główna Wielkiego Księstwa Litewskiego TOM IV: Dorota Żołądź-Strzelczyk, Michał Nowicki, Krzysztof Ratajczak, Justyna Gulczyńska: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Wielkopolskim TOM V: Kalina Bartnicka, Katarzyna Dormus: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Mazowieckim TOM VI: Andrzej Meissner, Ryszard Ślęczka, Marzena Pękowska: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Małopolskim TOM VII i VIII: Adam Massalski, Ewa Kula: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Wołyńskim i Ukraińskim TOM IX: Mariusz Ausz, Kazimierz Puchowski: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Pijarskim TOM X: Irena Szybiak, Katarzyna Buczek: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Żmudzkim TOM XI: Janina Kamińska: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Litewskim TOM XII: Wiesław Jamrożek, Jolanta Szablicka-Żak: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Nowogródzkim TOM XIII: Stefania Walasek: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Szkoły w Wydziale Poleskim TOM XIV: Krzysztof Ratajczak, Michał Nowicki: Komisja Edukacji Narodowej 1773–1794. Bibliografia
13% rabatu
51,30
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794.Tom IV
Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich środków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu rozwoju Humanistyki, na temat Komisji Edukacji Narodowej model szkoły i obywatela - koncepcje, doświadczenia i inspiracje.
13% rabatu
68,69
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Szkoła Główna. Kręgi wpływów 2
Książka jest kontynuacją badań nad Szkołą Główną. Autorzy zawartych w niej artykułów stawiają pytania o warunki i charakter międzypokoleniowej wymiany intelektualnej w tej uczelni oraz o sposoby i zasięg oddziaływania ukształtowanych w niej ideałów naukowych, systemu wartości i postaw inteligenckich na różne środowiska społeczne w Królestwie Polskim i poza nim. ****** The book is a continuation of the research on Szkoła Główna (the Main School). The authors of the articles collected in the publication pose questions about the conditions and the nature of the intergenerational exchange in that higher-education institution, as well as the ways and the extent in which the academic ideals, the value system and the intellectual attitudes formed there influenced the social milieus in the Kingdom of Poland and beyond.
15% rabatu
35,68
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki PEDAGOGIKA PODRĘCZNIK AKADEMICKI
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju." Z tekstu
17% rabatu
131,97
159,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Szkoła, polityka, prawo
Szkoła, polityka, prawo
Wydawca: Impuls
wysyłka: 48h
Książka poświęcona jest naukowej sylwetce George’a Beredaya (Zygmunta Fijałkowskiego), uznanego badacza polskiego pochodzenia, profesora Harvard University oraz Columbia University. Postać ta, mimo swojego niezaprzeczalnego wkładu w rozwój badań porównawczych w dziedzinie edukacji, pozostaje mało znana na gruncie polskim. W celu zaprezentowania postaci Beredaya w jak najbardziej wielowymiarowy sposób, w książce znalazło się również miejsce na przybliżenie biografii tego uczonego oraz odniesienie do jego intelektualnych i światopoglądowych inspiracji - elementy te niewątpliwie bowiem ukształtowały jego oryginalne spojrzenie na dyscyplinę, która stała się przedmiotem jego naukowej eksploracji. Obok rozważań o charakterze metodologicznym, dotyczących prowadzenia badań porównawczych, na szczególną uwagę zasługują artykułowane przez Beredaya cele, jakie powinny im przyświecać, a mianowicie wzajemne poznanie się narodów, odrzucenie etnocentrycznego punktu widzenia i budowanie przyjaznych, pokojowych relacji niezależnie od dzielących poszczególne kraje różnic ideologicznych, politycznych czy historycznych resentymentów. Prowadzone przez autorkę badania w Stanford University, Columbia University oraz Harvard University umożliwiły dotarcie do prac Beredaya, które do tej pory nie zostały przetłumaczone na język polski. Prezentowana książka stanowi więc punkt wyjścia dla dalszych badań nad dorobkiem Beredaya oraz dla jego popularyzacji w ojczystym kraju tego uczonego.
40% rabatu
32,40
54,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Neoarystotelesowska filozofia edukacji w ujęciu...
Monografia zawiera ciekawą i oryginalną próbę całościowego uchwycenia specyfiki myśli Alasdaira MacIntyre’a, szczególnie w perspektywie filozofii edukacji. Autor podjął się ambitnego zadania i urzeczywistnił postawiony sobie cel. Na szczególną pochwałę zasługuje dążenie do ukazania spójnej, integralnej wizji edukacji. Praca prezentuje wysoki poziom merytoryczny, a przeprowadzone badania poszerzają wiedzę w zakresie filozofii edukacji. dr hab. Jan Rutkowski, Uniwersytet Warszawski Książka pana dr. Pawła Kaźmierczaka zasługuje na pochwałę, ponieważ praca rekonstrukcyjna w przypadku myśliciela, jakim jest Alasdair MacIntyre, wymagała precyzji i pracowitości. Autor jest świadomy interdyscyplinarnego charakteru rozważań MacIntyre’a, dynamiki zmian poglądów szkocko-amerykańskiego intelektualisty. Prezentacja poglądów jest ciekawa i odważna, a ich rekonstrukcja i dyskusja poprawne. Jestem przekonana, że książka stanowi okazję do głębokiej refleksji nad ideami fundującymi współczesną edukację. Przy akceptacji poczynionych przez Autora założeń metodologicznych – praca jest wewnętrznie, treściowo, spójna. dr hab. Wanda Kamińska, prof. nadzw. Akademii Pomorskiej w Słupsku
40% rabatu
37,14
61,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Uczniowie jezuickich instytucji edukacyjnych...
Publikacja powstała w krakowskim ośrodku naukowym skupionym przy Akademii Ignatianum, posiadającym wybitne osiągnięcia w zakresie badań nad historią edukacji w Polsce, a zwłaszcza szkolnictwa jezuickiego. Autorka prowadzi od lat szeroko zakrojone badania naukowe poświęcone tej problematyce. Obecnie podjęła się niełatwego zadania przedstawienia portretu zbiorowego uczniów jezuickich instytucji edukacyjnych działających w Galicji w XIX wieku. […] Jej rozprawa stanowi istotny wkład w studia nad historią polskiego szkolnictwa. Potencjalnymi jej adresatami mogą być przede wszystkim środowiska naukowe badaczy przeszłości edukacyjnej. Ponieważ praca zawiera dużą liczbę odniesień źródłowych, może się stać punktem wyjścia do dalszych badań, zwłaszcza nad dziejami szkolnictwa niepublicznego na ziemiach polskich. Z monografii skorzystają również studenci kierunków humanistycznych i społecznych, zwłaszcza historii i pedagogiki. dr hab. Jerzy Kochanowicz, prof. AWSB Rozprawa posiada charakter nowatorski, bowiem w literaturze polskiej istnieje stosunkowo niewiele monografii poświęconych zbiorowościom uczniowskim. W odniesieniu do szkół jezuickich funkcjonujących w Galicji w XIX wieku opracowań takich całkowicie brak. Portret zbiorowości uczniowskich szkół jezuickich został ukazany na tle uwarunkowań zewnętrznych, tj. sytuacji, demograficznej i społeczno-politycznej Galicji, jak i wewnętrznych, tkwiących specyficznych cechach omawianych placówek szkolnych. Takie szerokie ujmowanie zagadnień pozwoliło Autorce lepiej zrozumieć, a następnie ocenić badane zjawiska. Autorka podęła próbę przeprowadzenia charakterystyki socjologicznej i pedagogicznej badanych grup uczniowskich według kryterium przynależności społecznej i zawodowego ich rodziców. Ważne poznawczo są też analizy dotyczące przynależności wyznaniowej, narodowościowej i społecznej uczniów szkół jezuickich. Stanowią one przyczynek do ustalenia aspiracji kształceniowych poszczególnych grup społeczeństwa galicyjskiego. Pozwalają na udzielenie odpowiedzi, na ile szkoły jezuickie miały charakter demokratyczny, a na ile elitarny. Ważne są też rozważania dotyczące dalszych dróg życiowych absolwentów, bowiem dają one obraz kształtowania się modelu społeczeństwa ludzi kształcących się. Dzięki takim badaniom mogą być weryfikowane dotychczas głoszone poglądy o Galicji jako kraju ogarniętym ciemnotą i zacofaniem. prof. dr hab. Andrzej Meissner
40% rabatu
46,62
77,70 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Dzieciństwo w cieniu rózgi
Dzieciństwo w cieniu rózgi
Autor: Anna Golus
Wydawca: Editio
wysyłka: 24h
Od kary chłosty do karnego jeżyka - czyli długa historia przysłowiowego klapsa "Historia dzieciństwa jest koszmarem, z którego jako ludzkość dopiero zaczynamy się budzić", uważa amerykański badacz Lloyd deMause - i ma rację. Rzeczywiście, dzieje dzieciństwa przypominają długi, ciągnący się przez stulecia i doświadczany nadal przez najmłodszych na całym świecie zły sen. W przeszłości dzieci dorastały w atmosferze strachu czy wręcz terroru, ich życie przepełnione było nie miłością i szczęśliwością, lecz osamotnieniem, przemocą i najróżniejszymi formami krzywdzenia. Od pierwszych chwil na świecie. Dziś dzieciństwo kojarzy nam się z beztroską i poczuciem bezpieczeństwa, a opiekę i ochronę rodzicielską uważamy za coś oczywistego i naturalnego - mimo to wciąż sporo ludzi akceptuje i stosuje kary cielesne. Chciałabym napisać, że przeczytałam tę książkę z prawdziwą przyjemnością, ale nie pozwala na to jej tematyka. Napiszę więc inaczej: przeczytałam ją z zainteresowaniem i ze świadomością, że tak było (wynikającą z mojego zainteresowania problematyką dziecka i dzieciństwa w dawnych czasach), ale także z niedowierzaniem, że, co gorsze, tak jest! A jeszcze gorsze - że nadal są dorośli, którzy uzasadniają stosowanie przemocy wobec dzieci, twierdząc, jak przytoczony przez Annę Golus profesor filozofii polityki Zbigniew Stawrowski, że klaps "jest czynem o wysokiej wartości wychowawczej i dlatego zasługuje na pochwałę"! prof. zw. dr hab. Dorota Żołądź-Strzelczyk, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu O autorze Anna Golus - publicystka i autorka kilku e-booków oraz licznych artykułów dotyczących głównie praw dziecka i przemocy wobec dzieci. Publikowała między innymi w „Tygodniku Powszechnym”, „Ale Historii”, Niebieskiej Linii, Dziecku, Przekroju, Znaku, Blizie, Gdańskich Zeszytach Kulturoznawczych, Kulturze Popularnej i Studiach Edukacyjnych oraz w kilku serwisach internetowych. Inicjatorka kampanii Kocham. Nie daję klapsów i akcji Książki nie do bicia. W 2018 roku nominowana do nagrody MediaTory w kategorii reformaTOR.
35% rabatu
25,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Wartości, kultura, humanistyka
Książka stanowi ciekawy i oryginalny wkład we współczesną refleksję nad wychowaniem. Podejmuje ważny problem: „Jak wychowywać dziś”, jak skutecznie wprowadzać nowe pokolenie w kulturę, jednocześnie ucząc je krytycznego myślenia; jak socjalizować, a zarazem pomagać w wyrabianiu autonomii. [...] Chodzi więc o takie kształcenie, którego celem jest nie tyle przekazywanie wiedzy, co przygotowanie do mądrego życia, samodoskonalenia, osobowego rozwoju polegającego na umiejętności cieszenia się tym, co piękne i wartościowe, jednym słowem – do spełnienia się w naszym człowieczeństwie. Należy podkreślić, że dodatkowym walorem książki jest to, iż jest ona dziełem Autorów reprezentujących dwa pokolenia, które łączą „wspólne korzenie ideowe”. To rzadki wypadek, a w filozofii chyba wyjątkowy, dzięki czemu Czytelnik może się zapoznać ze spójną, międzypokoleniową refleksją, odwołującą się do jednolitej aksjologicznej bazy i proponującą jednobrzmiące wnioski. Z recenzji dra hab. Przemysława Paczkowskiego, prof. UR
40% rabatu
22,68
37,80 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Doktorzy honoris causa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, tom II: 1951-1979
Książka jest drugim tomem szerszej publikacji poświęconej doktorom honoris causa UAM. Z rozproszonych materiałów źródłowych odtworzono jeden z ważnych, ale też i szczególnych fragmentów historii uczelni. W okresie 1951−1979 zaszczytny tytuł doktora honoris causa otrzymało czterdziestu jeden uczonych z Polski i zagranicy. W publikacji zaprezentowano ich sylwetki w układzie chronologicznym. W każdym przypadku przedstawiono kalendarium procesu przyznawania tytułu (wniosek Rady Wydziału, uchwałę Senatu, uroczystość promocji). Swoją wartość zachowują teksty przemówień przedstawicieli władz Uniwersytetu, promotorów, bądź samych doktorów honorowych, wygłoszonych przy okazji wręczenia dyplomu. Całość uzupełnia materiał ikonograficzny oraz autografy uhonorowanych osób.
13% rabatu
33,04
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Doktorzy honoris causa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, tom III: 1980-2000
Książka jest trzecim tomem szerszej publikacji poświęconej doktorom honoris causa UAM. Z rozproszonych materiałów źródłowych starano się wiernie odtworzyć jeden z ważnych, ale też i szczególnych fragmentów historii uczelni. W okresie 1980-2000 zaszczytny tytuł doktora honoris causa otrzymało czterdziestu siedmiu ludzi nauki i kultury z Polski i zagranicy. W publikacji zaprezentowano ich sylwetki w układzie chronologicznym. W każdym przypadku odtworzono kalendarium procesu przyznawania tytułu (wniosek Rady Wydziału, uchwałę Senatu, uroczystość wręczenia dyplomu). Swoją wartość zachowują teksty przemówień przedstawicieli władz Uniwersytetu, promotorów, bądź samych doktorów honorowych wygłoszonych przy okazji promocji. Całość uzupełniają zdjęcia archiwalne oraz reprodukcje własnoręcznych podpisów uhonorowanych osób.
13% rabatu
33,04
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Domy dziecka na Warmii i Mazurach w latach 1945-1989
Niniejsza praca, bardzo potrzebna, nowatorska i oryginalna, zasługuje na szczególne uznanie. Podjęta inicjatywa badawcza wypełnia lukę w badaniach z tego zakresu, zwłaszcza w odniesieniu do województwa warmińsko-mazurskiego. Praca jest napisana bardzo dobrym językiem, a całość tekstu i szczegółowych analiz potwierdza solidne przygotowanie warsztatowe Autorki oraz gruntowną znajomość problematyki badawczej. Generalnie monografia ta ma charakter pionierski, dobrze się więc stało, że Joanna Domańska zajęła się tak ważną dla nauki i dla całego społeczeństwa problematyką. Biorąc pod uwagę dotychczasową historiografię regionu warmińsko-mazurskiego, należy uznać pracę za w pełni odkrywczą [...] Praca jest jedną z najlepszych z tej dziedziny Mogę to stwierdzić jako osoba od dawna zajmująca się dziejami opieki społecznej. Z recenzji prof. dra hab. Mariana Surdackiego Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawia II Autorka swoją pracą wypełnia lukę w dotychczasowej historiografii regionalnej i edukacyjnej. Godnym podkreślenia walorem pracy jest jej podstawa źródłowa. Autorka dobrze rozpoznała i metodycznie zebrała bogaty i różnorodny materiał źródłowy [...] Stwierdzam również, że Autorka wykazała się bardzo dobrym zorientowaniem w rozważanej problematyce. Opiniowana praca zasługuje na uznanie. Praca mieści się wśród najlepszych ostatnio wydanych opracowań z zakresu tej szeroko pojętej dziedziny, co stwierdzam jako badacz zajmujący się szkolnictwem, wychowaniem i opieką. Z recenzji prof. dra hab. Krzysztofa Jakubiaka Uniwersytet Gdański
23% rabatu
40,01
52,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Ecological education of the Polish society
Celem publikacji jest wyjaśnienie, jak przebiegał proces edukacji ekologicznej, rozwijania świadomości ekologicznej społeczeństwa polskiego w latach 1918-1939 (wychowanie pośrednie w przestrzeni edukacyjnej) na łamach trzech wybranych polskich czasopism: tygodnika krajoznawczego „Ziemia” , „Świata Zwierzęcego”/”Świata i Przyjaciela Zwierząt” oraz na łamach „Wiadomości Ligi Ochrony Przyrody w Polsce Bulletin de la Ligue pour la Protection de la Nature en Pologne”.
13% rabatu
17,39
20,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Edukacja małego dziecka T.13
Tom 13 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty oświatowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela. Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia. Kolejna część została zatytułowana Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej. Zebrane w niej artykuły prezentują propozycje ukierunkowane na zagadnienia (podobnie jak w edukacji dzieci w wieku do 6 lat) związane z koniecznością odejścia od przekazywania wiedzy na rzecz rozumienia procesu nauczania – uczenia się jako postrzegania dziecka z naturalną ciekawością świata, aby mogło stawać się silną, znającą siebie jednostką, ale potrafiącą również współpracować z innymi i dla innych. Ważny jest wielostronny rozwój dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej poprzez odpowiednie wspieranie jego samodzielności, aktywności i kreatywności, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni edukacyjnej.
40% rabatu
24,00
40,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
27
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka