Okładka książki Rada pedagogiczna Obowiązki kompetencje i odpowiedzialność
Publikacja zawiera praktyczne informacje dotyczące organizacji pracy rady pedagogicznej. Szczegółowo zostały omówione zasady funkcjonowania rady pedagogicznej wynikające z obowiązujących przepisów prawa, m.in.: – zadania dyrektora szkoły jako przewodniczącego rady, – kompetencje stanowiące, opiniodawcze i uprawnienia rady pedagogicznej, – dokumentowanie i protokołowanie zebrań rady. Książka zawiera porady dla dyrektorów dotyczące sprawnego prowadzenia zebrań oraz pomysły na efektywną współpracę z zespołem rady pedagogicznej. Zamieszczono również wzory i przykłady dokumentów opracowanych w oparciu o najnowsze przepisy prawa m.in. regulamin działalności rady pedagogicznej. Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów i wicedyrektorów przedszkoli, szkół oraz placówek oświatowych. Może zainteresować również pracowników organów sprawujących nadzór pedagogiczny i organów prowadzących, a także studentów kierunku zarządzanie oświatą.
18% rabatu
56,89
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Akademickie prawo zatrudnienia Komentarz
Akademickie prawo zatrudnienia Komentarz
Autor: praca zbiorowa
Wydawca: Wolters Kluwer
wysyłka: 48h
Akademickie prawo zatrudnienia odnosi się do relacji normatywnych zachodzących pomiędzy zatrudnionymi a podmiotami zatrudniającymi w uczelniach wyższych. W szczególnie szeroki sposób reguluje ono status nauczycieli akademickich. Komentarz zawiera wnikliwą analizę najważniejszych zagadnień związanych ze stosowaniem Prawa o szkolnictwie wyższym i nauce. Przedmiotem wywodów są w nim m.in.: – nawiązanie stosunku pracy, – uprawnienia i obowiązki wynikające ze stosunku pracy, – przekształcenie stosunku pracy, – rozwiązanie i wygaśnięcie stosunku pracy, – procedury uzyskania stopni naukowych i tytułu naukowego, – zatrudnienie administracyjnoprawne w uczelniach wyższych, – zatrudnienie cywilnoprawne w uczelniach wyższych, – zatrudnienie doktorantów w szkołach doktorskich, – przepisy przejściowe. Komentując poszczególne regulacje, autorzy przedstawiają również bogaty dorobek judykatury i nauki prawa pracy w tym zakresie. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli akademickich, władz uczelni, pracowników działów kadr oraz przedstawicieli związków zawodowych. Zainteresuje również przedstawicieli doktryny prawa pracy, radców prawnych, adwokatów, a także sędziów orzekających w sprawach pracowniczych.
20% rabatu
127,20
159,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Uchwały, regulaminy i procedury szkolne Kompendium prawa wewnątrzszkolnego. St.prawny: wrzesień 2019
Publikacja szczegółowo omawia akty prawa wewnątrzszkolnego: uchwały, regulaminy i procedury wydawane przez organy szkoły. Ekspert zebrał wszystkie kompetencje rady pedagogicznej, rady szkoły oraz rady rodziców i wydawane na ich podstawie uchwały i regulaminy. Ponadto materiał zawiera prawie 75 wzorów i przykładów szkolnych dokumentów na CD.
34% rabatu
47,84
72,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Finansowanie uczelni teatralnych w Polsce
Główną przesłanką do podjęcia tematu tej książki była potrzeba zidentyfikowania możliwości finansowania działalności kulturalnej teatralnych uczelni publicznych. Określenie efektywnego sposobu pozyskiwania środków pozabudżetowych jest istotne z punktu widzenia rozwoju zarówno badanych podmiotów, jak i szeroko pojętej sztuki teatralnej. Działalność uczelni teatralnych ma wpływ na realizację polityki kulturalnej w kraju i regionie, przyczynia się do poszerzania oferty artystycznej oraz stwarza możliwość asymilacji społeczeństwa z kulturą. Publikacja jest adresowana do przedstawicieli wielu dyscyplin akademickich: ekonomii, kulturoznawstwa, teatrologii, zarządzania, ale także do managerów kultury, decydentów związanych z publicznym i prywatnym sektorem finansowania kultury oraz studentów kierunków ekonomicznych i humanistycznych.
18% rabatu
37,02
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Trudne sytuacje w klasie szkolnej. Identyfikacja, propozycje rozwiązań
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo. Adresatami książki są wychowawcy, nauczyciele, studenci pedagogiki i psychologii, tj. osoby, którym zależy na dobrym funkcjonowaniu grupy społecznej, jaką jest klasa szkolna. Można w niej znaleźć wiele wskazówek, w jaki sposób polepszyć atmosferę panującą w klasie szkolnej, eliminować pojawiające się w niej trudności. Publikacja może być ponadto wykorzystana jako literatura uzupełniająca do wykładów z zakresu pedagogiki czy teorii wychowania.
15% rabatu
42,72
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki DYSKURSYWNY OBRAZ REFORMY SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE 2011-2014
"Praca jest pierwszym, rozbudowanym i interdyscyplinarnym ujęciem zagadnień reform szkolnictwa wyższego w Polsce z unikalnej, fascynującej perspektywy analizy dyskursu. Wszystkim pragnącym poznać mechanizmy dyskursywne rządzące naszymi reformami – gorąco polecam!" Z recenzji prof. dr. hab. Marka Kwieka, autora książki Uniwersytet w dobie przemian. Instytucje i kadra akademicka w warunkach rosnącej konkurencji (PWN, 2015) "Opisane w książce badania pokazują dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego jako wielowarstwowy pejzaż, który splata wypowiedzi odnoszące się stricte do procesu i efektów reformowania tego sektora (tj. do polityki ministerstwa, regulacji prawnych, konkretnych rozporządzeń i decyzji ministerialnych) z bardziej ogólnymi wypowiedziami, wyrażającymi wiedzę (idee, przekonania i wyobrażenia) na temat edukacji, badań naukowych oraz uniwersytetu i jego związków z rynkiem, państwem i otoczeniem społecznym. Mamy nadzieję, że zaprezentowane tu analizy zainteresują zarówno badaczki i badaczy szkolnictwa wyższego, jak i wszystkich bezpośrednich uczestników, obserwatorów i twórców zmian." Z Wprowadzenia dr hab. Heleny Ostrowickiej, prof. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
18% rabatu
48,65
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Nadzór pedagogiczny w praktyce dyrektora szkoły
Publikacja zawiera praktyczne informacje na temat planowania i sprawowania nadzoru pedagogicznego. Znajdują się w niej przykładowe plany, narzędzia i rozwiązania dla dyrektorów szkół, które pomogą udoskonalić dydaktyczną i wychowawczą działalność szkoły. W książce zostały omówione takie zagadnienia, jak: - cele i funkcje nadzoru pedagogicznego oraz wynikające z nich zadania i obowiązki dyrektora szkoły, - procedury planowania i prowadzenia podstawowych form nadzoru pedagogicznego: ewaluacji, kontroli, monitorowania i wspomagania, - zasady planowania, prowadzenia i dokumentowania obserwacji w procesie nadzoru pedagogicznego. Poradnik zawiera również wzory i przykłady szkolnych dokumentów opracowanych w oparciu o najnowsze przepisy prawa.
18% rabatu
56,89
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Procedury oświatowe z wzorami dokum.Tom 1 w.2
Publikacja obejmuje obszerny zbiór procedur stosowanych w szkołach, przedszkolach, placówkach oświatowych oraz organach prowadzących i sprawujących nad nimi nadzór. Procedury wynikają zarówno z przepisów ustawy o systemie oświaty, jak i ustawy – Prawo oświatowe. Dotyczą one takich zagadnień jak: - zakładanie, prowadzenie i likwidacja szkół oraz placówek publicznych i niepublicznych, - powierzanie i odwoływanie funkcji kierowniczych w oświacie, - obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny i nauki, - kształcenie zawodowe, kształcenie specjalne i nauczanie indywidualne, - dotacje dla szkół i placówek oraz pomoc materialna dla uczniów, - system informacji oświatowej – procedura uzyskiwania danych dostępowych oraz bezpieczeństwo przekazywania danych do bazy SIO. Każda procedura wskazuje odpowiednio: termin wykonania danego zadania, podmioty uczestniczące w jego realizacji, wzory dokumentów oraz podstawę prawną wraz z komentarzem. Praktyczny charakter publikacji podkreślają wzory dokumentów dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony www.procedury-oswiatowe-tom1-wyd2.wolterskluwer.pl(Nowe okno)(Link do innej strony) po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego. Można je modyfikować i dostosowywać do indywidualnych potrzeb. Procedury zostały przygotowane w oparciu o opracowania znajdujące się w serwisie LEX Prawo Oświatowe. Książka uwzględnia stan prawny wynikający ze zmian wprowadzonych: - ustawą z 22.11.2018 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2245) dotyczących m.in. awansu zawodowego nauczycieli, klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego, pomocy materialnej dla uczniów, dotacji dla szkół i placówek publicznych i niepublicznych, - ustawą z 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. poz. 2203) oraz przepisami ogólnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO).
20% rabatu
159,20
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Przychody i dochody oraz koszty i wydatki w samorządowych jednostkach oświatowych
W książce omówione zostały szczególne zasady funkcjonowania rachunkowości w jednostkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, ze szczególnym wyróżnieniem takich kategorii księgowych, jak przychody  i koszty oraz dochody i wydatki.
34% rabatu
57,08
85,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Przezwyciężenie statusowej determinacji karier szkolnych
W prezentowanej książce rozważania teoretyczne oraz podporządkowane im pytania i hipotezy badawcze są związane ze zjawiskiem academic resilience, definiowanym jako zwiększone prawdopodobieństwo sukcesu w szkole mimo doświadczania przeciwności spowodowanych przez przypisane cechy jednostki, jej warunki życiowe i przeżycia. Uczniowie określani jako academic resilient utrzymują wysoki poziom osiągnięć szkolnych pomimo obecności stresujących warunków i wydarzeń w trakcie nauki. W pracy przedstawiono nowe podejście do analizy zjawiska academic resilience, w którym uwzględniono nie tylko status społeczny, wyniki egzaminów zewnętrznych oraz różnice indywidualne między uczniami, ale również ich ścieżkę edukacyjną. Zjawisko academic resilience jest ujmowane jako czynnik odgrywający rolę w procesach ruchliwości społecznej oraz procesach selekcji do szkół ponadgimnazjalnych. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej opisano teorie odnoszące się do procesów ruchliwości w kontekście edukacji oraz wpływu statusu przypisanego na osiągnięcia szkolne. Zaprezentowano również sposoby przezwyciężenia wpływów statusowych oraz przykłady interwencji wobec determinizmu statusowego. Przedstawiono ponadto koncepcję resilience i jedną z jej odmian – academic resilience. Część badawcza pracy zawiera analizy empiryczne odpowiadające na dwa pytania badawcze: jaki jest zakres zjawiska academic resilience i jakie czynniki indywidualne i środowiskowe są skorelowane z edukacyjną ruchliwością w górę? Dane wykorzystane w badaniu pochodzą z projektu „Ścieżki rozwoju edukacyjnego – szkoły ponadgimnazjalne”. W badaniu wzięło udział 5923 uczniów ze 100 liceów ogólnokształcących, 60 średnich szkół zawodowych oraz 40 zasadniczych szkół zawodowych. Badanie miało charakter panelowy. Wykorzystano w nim narzędzia do pomiaru umiejętności (egzaminy zewnętrzne), narzędzia psychologiczne oraz kwestionariusze ucznia z badania PISA (Programme for International Student Assessment). Uzyskane wyniki poszerzyły wiedzę na temat oddziaływania wyników statusowych na osiągnięcia szkolne. Dzięki analizie skali znaczenia czynników statusowych i wyróżnionej grupie resilient uzyskano wsparcie dla głównej tezy, mówiącej, że zjawisko academic resilience występuje i ma znaczenie w procesach przejścia między etapami edukacyjnymi. ****** Overcoming the Status Determination of Educational Careers The theoretical considerations and research questions and hypotheses presented in the book are connected to the phenomenon of academic resilience, defined as a higher probability of achieving success in school despite facing setbacks caused by the ascribed traits of the individual, his/her life circumstances and experiences. Students described as being “academically resilient” uphold a high level of educational achievements despite the presence of stressful conditions and events during their studies.
15% rabatu
23,07
27,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki System informacji oświatowej
W poradniku zostały omówione zasady dostarczania przez dyrektorów placówek oświatowych danych do Systemu Informacji Oświatowej (SIO). Są to dane obejmujące w szczególności informacje o uczniach i zatrudnionej kadrze, a także wpływające w znaczący sposób na wysokość subwencji otrzymywanych przez samorząd terytorialny. Książka odpowiada na takie pytania, jak: Jaki jest zakres danych dziedzinowych gromadzonych w zbiorach szkół i placówek oświatowych? Kogo dotyczą przetwarzane dane w SIO? Kto jest zobowiązany do przekazywania tych danych? Czym jest Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych, i które jednostki mu podlegają? Jakie są terminy przekazywania danych do SIO? Autorka odnosi się do zmian do ustawy o Systemie Informacji Oświatowej mających wejść w życie 1 stycznia 2022 r., a także komentuje zapisy instrukcji merytorycznej do nowego Systemu Informacji Oświatowej opublikowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
18% rabatu
56,89
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Szkolnictwo branżowe od 1 września 2019 r.
Publikacja omawia zmiany wprowadzone od 1 września 2019 r. obejmujące wszystkie obszary kształcenia zawodowego, m.in.: klasyfikację zawodów, podstawy programowe, wybór zawodu, w którym będzie kształciła szkoła, ramowe plany nauczania, likwidację centrów kształcenia zawodowego i ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego, obowiązkowy egzamin zawodowy dla uczniów, staże branżowe dla nauczycieli uczących zawodu, zasady finansowania. Znaczny obszar zmian dotyczy również kształcenia w niepublicznych szkołach prowadzących kształcenie zawodowe. Książka zawiera odpowiedzi specjalistów na najbardziej nurtujące pytania, m.in.: - W jakich sytuacjach dyrektor szkoły nie musi występować o opinię do wojewódzkiej rady rynku pracy, aby kształcić w danym zawodzie? - Jakie są zadania organów prowadzących w zakresie dostosowania działalności placówek i ośrodków do nowych przepisów? - Jak kurator oświaty koordynuje organizację dokształcania teoretycznego uczniów będących młodocianymi pracownikami? - Jak dostosować działalność publicznych i niepublicznych szkół policealnych do nowych przepisów? Jak należy dostosować ich statuty? - Ile wynosi pensum nauczycieli realizujących zajęcia praktyczne w pracowniach i laboratoriach szkolnych? W opracowaniu przedstawiono również tematykę przekształcenia publicznych placówek kształcenia praktycznego oraz ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego prowadzonych przez powiat.
18% rabatu
48,65
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki O doświadczaniu szkoły
Niniejsze opracowanie, poświęcone najogólniej rzecz ujmując codziennemu życiu ucznia w szkole, lokować można w nurcie badań, które Mary Jane Kehily (2008, s. 26) określa jako „wnoszące wiele w rozumienie dzieciństwa z perspektywy samych dzieci”. Z tego powodu dominują w nim dziecięcy głos i dziecięca optyka. Ukazywanie punktu widzenia uczniów odnośnie do kwestii związanych z tym, jak oni sami doświadczają swego codziennego bycia w szkole, wysuwa się tu na plan pierwszy, a katalog znaczeń, jakie uczniowie przypisują szkolnej codzienności, staje się wiodącym rezultatem poszukiwań badawczych. Niniejsza książka składa się z pięciu rozdziałów, z których pierwsze dwa nakreślają teoretyczne tło zrealizowanych przeze mnie badań. Mając na celu ukazanie kontekstu badanego zjawiska, w pierwszym rozdziale nie tylko przybliżono istotę kluczowych kategorii pojęciowych, a mianowicie terminów „doświadczanie”, „doświadczenie” oraz „szkolna codzienność”, lecz także poprzez próbę rekonstrukcji obrazu szkoły wygenerowaną z migawek jej codziennego życia, których źródłem stały się publikowane w literaturze pedagogicznej wyniki badań na ten temat, uzasadniono potrzebę podjętego wysiłku badawczego.
25% rabatu
37,57
49,80 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Agresja w szkole w.2
W książce zamieszczono 19 autorskich tekstów specjalistów z zakresu nauk społecznych (psychologii, pedagogiki, kryminologii i socjologii). Autorzy diagnozują zarówno stan polskiej szkoły w kontekście zachowań dewiacyjnych, jakimi są agresja i przemoc, jak i podpowiadają profilaktyczne rozwiązania wychowawcze. Jest to drugie, poprawione i rozszerzone wydanie książki z 2008 roku. Wielokierunkowe i długofalowe badania kliniczne oraz praktyka profilaktyczna i psychoterapeutyczna wskazują, że kształtowanie poczucia empatii od najwcześniejszych lat życia dziecka, rozbudzanie i wspomaganie rozwoju zainteresowań, systematyczna stymulacja aktywności kulturalnej, artystycznej, sportowej, prospołecznej, religijnej mogą być bardzo dobrymi izolatorami agresji. O te właśnie zagadnienia i konkretne działania profilaktyczne wzbogacone jest drugie wydanie „Agresji w szkole”.
15% rabatu
58,96
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi oraz niepublicznymi w świetle reformy systemu edukacji
Książka stanowi kompendium wiedzy pozwalającej dyrektorowi sprawnie kierować powierzoną mu placówką. Omówione w niej zagadnienia dotyczą: - powierzania stanowiska dyrektora, w tym m.in. niezbędnych wymagań, przebiegu konkursu, nawiązania stosunku pracy, - procedury odwołania dyrektora lub postępowania w przypadku rezygnacji, - stanowiska dyrektora szkoły publicznej w świetle przepisów prawa, - zadań dyrektora szkoły lub placówki publicznej i niepublicznej dotyczących organizacji pracy szkoły, - zadań dyrektora związanych z prowadzeniem polityki kadrowej, zatrudnianiem, zwalnianiem i motywowaniem nauczycieli. Publikacja może stanowić praktyczną pomoc w codziennym zarządzaniu placówką oraz w realizacji obowiązków spoczywających na dyrektorze. Została wzbogacona o szczegółowy wykaz aktów prawnych regulujących działalność szkół i placówek oświatowych oraz kalendarium zadań w poszczególnych miesiącach roku.
18% rabatu
98,12
119,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Procedury oświatowe z wzorami dokumentów w.2
Publikacja zawiera obszerny zbiór procedur stosowanych w szkołach, przedszkolach, placówkach oświatowych oraz organach prowadzących i sprawujących nad nimi nadzór. Procedury wynikają zarówno z przepisów Karty Nauczyciela, ustawy o pracownikach samorządowych, jak i przepisów Kodeksu pracy i aktów wykonawczych. Dotyczą one takich zagadnień jak: - nawiązanie, rozwiązanie i wygaśnięcie stosunku pracy nauczycieli, - wynagradzanie, czas pracy i urlopy nauczycieli, - kwalifikacje i awans zawodowy nauczycieli oraz ocena ich pracy, - ochrona zdrowia nauczycieli oraz ich uprawnienia socjalne, - kary porządkowe i odpowiedzialność dyscyplinarna, - prawo pracy pracowników samorządowej administracji szkolnej i obsługi. Każda procedura wskazuje odpowiednio: termin wykonania danego zadania, podmioty uczestniczące w jego realizacji, wzory dokumentów oraz podstawę prawną wraz z komentarzem. Procedury przygotowane zostały w oparciu o opracowania znajdujące się w serwisie LEX Prawo Oświatowe. Opracowanie uwzględnia stan prawny wynikający ze zmian wprowadzonych - ustawą z 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy - Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2245) dotyczących awansu zawodowego oraz oceny pracy nauczycieli - ustawą z 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. poz. 2203) i dotyczących m.in. awansu zawodowego, oceny pracy nauczycieli oraz urlopu dla poratowania zdrowia.
20% rabatu
159,20
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Ustawa o opiece nad dziećmi w wieku do lat trzech Komentarz
W komentarzu szczegółowo omówiono następujące regulacje: - zasady organizowania i funkcjonowania opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, - warunki świadczonych usług, - kwalifikacje osób sprawujących opiekę, - zasady finansowania opieki oraz sprawowania nadzoru nad warunkami i jakością sprawowanej opieki. Autor uwzględnił ponadto w publikacji zmiany dotyczące: - możliwości składania wniosków za pomocą systemu teleinformatycznego przez podmioty zamierzające prowadzić żłobek, - nałożenia na opiekunów i wolontariuszy (spełniających dotychczasowe wymagania do sprawowania tych funkcji) obowiązku odbycia szkolenia z zakresu pierwszej pomocy, - uelastycznienia funkcjonowania żłobków poprzez wyłączenie konieczności „blokowania” miejsc dla dzieci, które przez dłuższy czas nie uczęszczają do żłobka, - wymagań lokalowych żłobków i klubów dziecięcych, - wymogu ujawnienia w rejestrze danych dotyczących zawieszenia działalności żłobka lub klubu dziecięcego.
18% rabatu
106,36
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Awans zawodowy nauczyciela
Eksperci portalu ePedagogika.pl omówili każdy z 18 kroków nauczyciela ubiegającego się o wyższy stopień awansu zawodowego. Poszczególne zagadnienia ilustrowane są przykładami z praktyki oraz tabelami pozwalającymi porównać stare i nowe zasady.
25% rabatu
44,52
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Szkolne prawo pracy
Celem publikacji jest zapoznanie czytelników z zagadnieniami i przepisami związanymi z zatrudnianiem nauczycieli oraz innych pracowników oświaty obejmującymi m.in.: - sposoby, tryby i warunki nawiązania, przekształcenia i rozwiązania stosunku pracy; - ocenę pracy, ustalanie kwalifikacji i awans zawodowy nauczyciela; - wynagrodzenie i czas pracy nauczyciela; - ustalanie i udzielanie urlopu wypoczynkowego; - wydawanie świadectw pracy; - odpowiedzialność dyscyplinarną i kary porządkowe oraz wykroczenia przeciwko prawom pracownika. Ponadto uwzględniono praktyczne wskazówki co do możliwości pozakodeksowych przekształceń form stosunku pracy, przydatnych przy tworzeniu etatów nauczycielskich, a także współpracy dyrektora ze związkami zawodowymi oraz składanie przez niego oświadczeń majątkowych. W najnowszym wydaniu publikacji zwrócono uwagę na przepisy przejściowe ustawy z 26.01.1982 r. Karta Nauczyciela związane z wejściem w życie ustawy z 14.12.2016 r. Prawo oświatowe. Ponadto, uwzględniono zmiany legislacyjne związane z nowelizacją Ustawy z 26.06.1974 r. Kodeks pracy.
18% rabatu
56,89
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Menedżerskie zarządzanie placówką edukacyjną..
Publikacja stanowi praktyczny poradnik dotyczący zarządzania placówkami oświatowymi. Zawarto w niej odpowiedzi na pytania dotyczące codziennych sytuacji w szkolnej rzeczywistości m.in.: - jak przygotować się do sprawowania funkcji kierowniczych? - czym są inteligentne kontakty społeczne i emocjonalne? - na czym polega lobbing i outsourcing w oświacie? - w jaki sposób należy wprowadzać innowacje w szkole? - jak radzić sobie z sytuacjami kryzysowymi w środowisku oświatowym? - w jaki sposób warto promować placówki edukacyjne? - jak przeprowadzać rozmowy z pracownikiem, rodzicem ucznia, władzami samorządowymi, a także z mediami w przypadku ich zainteresowania życiem szkoły? W książce uwzględniono zmiany legislacyjne wynikające z ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe, ustawy z 26.01.1982 r. – Karta Nauczyciela oraz z rozporządzenia z 11.08.2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce
18% rabatu
40,40
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
53
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka