Nieuczciwe warunki w umowach konsumenckich. Komentarz do Dyrektywy Rady 93/13/EWG
Autor:
Korpalski Mariusz
Nowak Wiktoria
Wydawca:
Wolters Kluwer Polska
wysyłka: 72h
ISBN:
978-83-8358-545-1
EAN:
9788383585451
oprawa:
miękka
podtytuł:
Komentarz do Dyrektywy Rady 93/13/EWG
format:
A5
język:
polski
Seria:
KOMENTARZE PRAKTYCZNE
liczba stron:
248
rok wydania:
2024
(0) Sprawdź recenzje
29% rabatu
170,77 zł
Cena detaliczna:
239,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 170,77 zł
Opis produktuCelem publikacji jest analiza dorobku unijnego prawodawstwa dotyczącego nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich. Autorzy skupiają się na wykładni przepisów dyrektywy 93/13/EWG, która zyskała ogromne znaczenie w polskim systemie prawnym w kontekście tzw. sporów frankowych, prowadząc do wielu pytań sądów krajowych do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W komentarzu przedstawiono m. in.: pojęcie konsumenta jako punkt wyjścia w całym systemie ochrony jego praw; zakres stosowania dyrektywy w odniesieniu do warunków zarówno niewynegocjowanych indywidualnie, które stoją w sprzeczności z wymaganiami dobrej wiary i powodują znaczącą nierównowagę stron, jak i określających główne świadczenia stron; znaczenie pojęcia "prosty i zrozumiały język warunku umownego"; sankcje, które dyrektywa przewiduje za zastosowanie nieuczciwych warunków umownych. Pod każdym artykułem dyrektywy, którego treść została transponowana do polskich przepisów, zamieszczono informację wskazującą na konkretną regulację Kodeksu cywilnego wraz z zasygnalizowaniem głównego nurtu orzeczniczego Sądu Najwyższego. Książka przeznaczona jest dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, przedsiębiorców oraz konsumentów. Będzie cennym źródłem wiedzy dla pracowników naukowych oraz studentów prawa, stosunków międzynarodowych i administracji. x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|