Okładka książki Pedagogika wczesnoszkolna Kluczowe problemy

Pedagogika wczesnoszkolna Kluczowe problemy

Autor: Adamek Irena
Wydawca: Libron
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788365148346
EAN: 9788365148346
oprawa: Miękka
format: 16.0x23.0
język: polski
liczba stron: 224
rok wydania: 2017
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
33% rabatu
26,66 zł
Cena detaliczna: 
40,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,58

Opis produktu

Prof. dr hab. Irena Adamek – wieloletni nauczyciel akademicki Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie (m.in. dyrektor Instytutu Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej), aktualnie kierownik Katedry Pedagogiki w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. W latach 2006–2014 przewodnicząca Komisji Nauk Pedagogicznych PAN Oddział w Krakowie (aktualnie członek), członek Zespołu Edukacji Elementarnej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Recenzent Ministerstwa Edukacji Narodowej ds. podręczników, programów i środków dydaktycznych do edukacji wczesnoszkolnej. Specjalizacja: dydaktyka, pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Autorka monografii, m.in.: Umiejętności dydaktyczne nauczyciela klas I–III szkoły podstawowej. Stan oraz próby ich kształcenia; Rozwiązywanie problemów przez dzieci; Praktyka rozwojowa w wychowaniu małego dziecka; Teoria i praktyka przygotowania dzieci do szkoły w warunkach rozwoju polskiego przedszkola (druga połowa XIX wieku–1918 rok); Podstawy edukacji wczesnoszkolnej; Programy kształcenia zintegrowanego a standardy ich konstruowania; Teoretyczne i praktyczne podstawy konstruowania programów szkolnych, oraz około 250 artykułów opublikowanych w pracach zbiorowych i czasopismach w kraju i za granica, a także redaktorka 18 książek. Pedagogika wczesnoszkolna – kluczowe problemy to wartościowe i znaczące dla nauczycieli przesłanie nowego myślenia o dziecku i jego uczeniu się, z wyraźnym wskazaniem na szczególność w nim roli nauczyciela. W natłoku bodźców, w hałasie słów i obrazów, jakie towarzyszą rozwojowi człowieka, nauczyciel w interpretacji Autorki – powraca niejako do swej właściwej roli – tłumaczącego, co niezrozumiałe, odkrywającego, co zakryte, przypominającego, co zapomniane, a nade wszystko stwarzającego klimat i środowisko do edukacyjnej aktywności ucznia […]. Problematyka publikacji odnosi się do podstawowych założeń edukacyjnych: wykorzystania najnowszych badan psychologiczno-pedagogicznych i socjologicznych w edukacji elementarnej; projektowania edukacji na czas obecny i na przyszłość z wykorzystaniem różnorodnych modeli; koncentrowania się na problemach i aplikacjach alternatyw; modyfikacji refleksji nad jakością edukacji i zmiany schematów działania przyjętych w dotychczasowych rozwiązaniach edukacyjnych […]. Publikacja wpisuje się w szczególnie wartościowy nurt analiz i rozważań nad współczesną edukacją dziecka. Z recenzji dr hab. Eugenii Rostańskiej, prof. nadzw. WSB w Dąbrowie Górniczej
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj