Okładka książki Program nauczania wychowania fizycznego według nowej podstawy programowej dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych

Program nauczania wychowania fizycznego według nowej podstawy programowej dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych

Wydawca: Fosze
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788375862119
EAN: 9788375862119
oprawa: oprawa: broszurowa
format: 211x289 mm
liczba stron: 290
rok wydania: 2025
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
32% rabatu
66,10 zł
Cena detaliczna: 
97,65 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,10

Program nauczania wychowania fizycznego według nowej podstawy programowej to kompleksowa publikacja opracowana przez Krzysztofa Warchoła, która stanowi praktyczne narzędzie dla nauczycieli, metodyków i osób planujących zajęcia ruchowe w szkołach.

 
Autor w sposób przemyślany i zgodny z kanonem edukacyjnym zaproponował tematykę zajęć, dopasował liczbę jednostek lekcyjnych do celów programowych oraz wskazał realne terminy ich osiągania. Tematyczne rozkłady materiału zostały przygotowane tak, aby można je było realizować niemal w każdych warunkach – zarówno w dobrze wyposażonych salach sportowych, jak i w skromniejszych przestrzeniach szkolnych.
 
Publikacja obejmuje cele i treści nauczania dla wszystkich etapów edukacyjnych – od edukacji wczesnoszkolnej po szkołę ponadpodstawową – oraz zawiera praktyczne przykłady zasad oceniania. Całość uzupełniają tabele norm sprawności fizycznej oparte na Międzynarodowym Teście Sprawności Fizycznej i Teście Coopera.
 
To zwarte i merytoryczne opracowanie, które ułatwia planowanie i prowadzenie zajęć wychowania fizycznego, podnosząc jednocześnie ich wartość dydaktyczną i praktyczną.
 
Spis treści
Wstęp   5
 
KONCEPCJA PROGRAMU 7
1.1. Podstawy formalno-prawne i merytoryczne programu   7
 
1.2. Struktura programu   7
 
1.3. Odbiorcy programu   8
 
Cele wychowania fizycznego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej 9
2.1. Edukacja wczesnoszkolna   9
 
2.2. II etap edukacji – klasy IV–VIII 9
 
2.3. Szkoła branżowa I stopnia   10
 
2.4. Szkoła branżowa II stopnia   10
 
2.5. Liceum i technikum    10
 
2.6. Szkoła policealna   11
 
Treści nauczania – wymagania szczegółowe 12
3.1. Edukacja wczesnoszkolna – klasy I–III 12
 
3.1.1. Osiągnięcia w zakresie profilaktyki zdrowia i bezpieczeństwa   12
 
3.1.2. Osiągnięcia w zakresie sprawności motorycznej 13
 
3.1.3. Osiągnięcia w zakresie zabaw i gier ruchowych, gier  zespołowych oraz rekreacyjnych   14
 
3.2. II etap edukacji – klasy IV–VIII 15
 
3.2.1. Klasa IV   15
 
3.2.2. Klasa V–VI 20
 
3.2.3. Klasa VII–VIII 26
 
3.3. III etap edukacji – szkoła branżowa I stopnia   33
 
3.3.1. Klasa I–III 33
 
3.3.2. III etap edukacji – szkoła policealna   38
 
3.3.3. III etap edukacji – liceum, technikum    40
 
3.3.4. III etap edukacji – szkoła branżowa II stopnia   46
 
Procedury osiągania celów i zadań programu 50
Pożądane osiągnięcia dzieci i młodzieży 51
Przykład przedmiotowych zasad oceniania z wychowania fizycznego 56
6.1. Założenia ogólne   56
 
6.2. Wymagania szczegółowe – edukacja wczesnoszkolna klas I–III szkoły podstawowej 57
 
6.3. Wymagania szczegółowe w klasie IV szkoły podstawowej 57
 
6.4. Wymagania szczegółowe w klasie V szkoły podstawowej 59
 
6.5. Wymagania szczegółowe w klasie VI szkoły podstawowej 60
 
6.6. Wymagania szczegółowe w klasie VII  szkoły podstawowej 61
 
6.7. Wymagania szczegółowe w klasie VIII  szkoły podstawowej 63
 
6.8. Wymagania szczegółowe w klasie I  szkoły branżowej I stopnia   64
 
6.9. Wymagania szczegółowe w klasie II  szkoły branżowej I stopnia   65
 
6.10. Wymagania szczegółowe w klasie III  szkoły branżowej I stopnia   67
 
6.11. Wymagania szczegółowe w klasie I liceum/technikum    68
 
6.12. Wymagania szczegółowe w klasie II liceum/technikum    69
 
6.13. Wymagania szczegółowe w klasie III liceum/technikum    71
 
6.14. Wymagania szczegółowe w klasie IV liceum/technikum    72
 
6.15. Wymagania szczegółowe w klasie V technikum    73
 
6.16. Wymagania szczegółowe w klasie I  szkoły branżowej II stopnia   75
 
6.17. Wymagania szczegółowe w klasie II  szkoły branżowej II stopnia   76
 
6.18. Dodatkowe wymagania na ocenę półroczną lub roczną   77
 
6.19. Szczegółowe kryteria oceny półrocznej lub rocznej z wychowania fizycznego   78
 
Tematyczne rozkłady materiału z wychowania fizycznego 86
7.1. Klasa I szkoły podstawowej liczba godzin (100) 86
 
7.2. Klasa II szkoły podstawowej liczba godzin (100) 95
 
7.3. Klasa III szkoły podstawowej liczba godzin (100) 104
 
7.4. Klasa IV szkoły podstawowej liczba godzin (131) 113
 
7.5. Klasa V szkoły podstawowej liczba godzin (130) 125
 
7.6. Klasa VI szkoły podstawowej liczba godzin (130) 136
 
7.7. Klasa VII szkoły podstawowej liczba godzin (137) 148
 
7.8. Klasa VIII szkoły podstawowej liczba godzin (137) 160
 
7.9. Klasa I szkoły branżowej I stopnia liczba godzin (100) 172
 
7.10. Klasa II szkoły branżowej I stopnia liczba godzin (100) 180
 
7.11. Klasa III szkoły branżowej I stopnia liczba godzin (100) 188
 
7.12. Szkoła policealna liczba godzin (100) 196
 
7.13. Klasa I liceum/technikum liczba godzin (100) 199
 
7.14. Klasa II liceum/technikum liczba godzin (100) 207
 
7.15. Klasa III liceum/technikum liczba godzin (92) 216
 
7.16. Klasa IV/V liceum/technikum liczba godzin (92) 224
 
7.17. Klasa I szkoły branżowej II stopnia liczba godzin (103) 232
 
7.18. Klasa II szkoły branżowej II stopnia liczba godzin (103) 239
 
Tabele norm sprawności fizycznej wg Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej 245
8.1. Normy Testu Coopera   281
 
8.2 Przykłady szczegółowych kryteriów oceniania  umiejętności ruchowych   282
 
Literatura i źródła   289
 
Źródła internetowe   290

 

x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj