Rozwód a rywalizaca o opiekę nad dziećmi
Autor:
Czerederecka Alicja
Wydawca:
LexisNexis
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788376203478
EAN:
9788376203478
oprawa:
Miękka
format:
14.5x20.5cm
język:
polski
Seria:
MONOGRAFIE
liczba stron:
360
rok wydania:
2011
(0) Sprawdź recenzje
15% rabatu
64,09 zł
Cena detaliczna:
75,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 64,09 zł
Opis produktu
Rozwód a rywalizacja o opiekę nad dzieckiem to książka, w której przedstawiono informacje na temat specyfiki kryzysu, jakim jest rozwód, zaburzeń ujawnianych przez dzieci i rodziców oraz w relacjach między nimi. Autorka opisuje zależności między osobowością rodziców a ich kompetencjami wychowawczymi, próbuje także wskazać rolę czynników sytuacyjnych. Rywalizacja rodziców o uczestniczenie w opiece nad dziećmi po rozbiciu rodziny prowadzi bowiem do angażowania ich w konflikt i utrudnia adaptację do nowej, trudnej psychologicznie sytuacji. Opisane mechanizmy przedstawione zostały w kontekście opiniowania psychologicznego w sprawach rozwodowych oraz ustaleń dotyczących władzy rodzicielskiej i uregulowania kontaktów z dzieckiem. Uwzględnione zostały konsekwencje, jakie wynikają z nowelizacji Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, która weszła w życie 13 czerwca 2009 r.
Publikacja zawiera wiele praktycznych wskazówek dla sędziów rozstrzygających w sprawach rodzinnych oraz biegłych wydających opinie w tym zakresie. Ważne informacje na temat konfliktu rodzinnego w kontekście prawnym mogą tu także znaleźć specjaliści zajmujący się pomocą rodzinie: kuratorzy, pracownicy socjalni oraz psychologowie zajmujący się poradnictwem, mediacjami i terapią rodzinną. Również rodzicom zaangażowanym w proces sądowy dotyczący uregulowania opieki nad dziećmi publikacja ta może pomóc spojrzeć z dystansu na popełniane błędy i poszukać konstruktywnych rozwiązań.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|