Okładka książki Zasady i normy wspierania rozwoju człowieka

Zasady i normy wspierania rozwoju człowieka

Wydawca: Scriptorium
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788362625772
EAN: 9788362625772
oprawa: Miękka
podtytuł: Etyka dla psychologów i pedagogów
format: 14.5x21.0cm
język: polski
liczba stron: 252
rok wydania: 2014
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
10% rabatu
48,85 zł
Cena detaliczna: 
54,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,85

Opis produktu

Spis treści: Wstęp I. Antropologiczne podstawy etyki 1.1. Różnica transcendentalna 1.2. Niezmienna natura człowieka 1.2.1. Wewnętrzne ukierunkowanie człowieka 1.2.2. Powołanie człowieka 1.3. Zmienna natura człowieka 1.4. Wielkość (godność) i słabość człowieka 1.5. Poniżanie i obrona swej godności II. Podstawowe uwarunkowania i aspekty moralności 2.1. Określenie dobra i zła 2.2. Źródła szczęścia 2.3. Elementy szczęścia 2.4. Wartość i źródła miłości 2.5. Źródła powinności 2.6. Struktura sumienia 2.7. Sumienie jako ostateczne źródło ocen moralnych 2.8. Kształtowanie sumienia 2.9. Hierarchia wartości 2.9.1. Dobra użyteczne - środki do celu 2.9.2. Dobra przyjemne 2.9.3. Dobra godziwe 2.10. Podstawowe zasady etyczne III. Etyczne aspekty rozwoju człowieka 3.1. Definicja rozwoju 3.2. Cele rozwoju człowieka 3.2.1. Bycie sobą jako cel rozwoju człowieka 3.2.2. Wolność 3.2.3. Odpowiedzialność 3.2.4. Aktualny kres rozwoju człowieka 3.2.5. Ostateczny kres rozwoju człowieka 3.2.6. Cele rozwoju człowieka w różnych dziedzinach 3.2.7. Człowiek w pełni rozwinięty 3.2.8. Sokrates przykładem człowieka w pełni rozwiniętego 3.3. Rozwój kobiecości, rozwój męskości 3.3.1. Powołanie kobiety i mężczyzny 3.3.2. Wzajemne wspomaganie rozwoju IV. Etyka wspomagania rozwoju 4.1. Prawo do ingerencji w rozwój 4.2. Pożądane cechy osobowe mistrza 4.2.1. Cechy charakteryzujące mistrza 4.2.2. Relacja mistrza do „ucznia” 4.3. Sposoby wspomagania rozwoju 4.4. Męskie i kobiece sposoby wspomagania rozwoju człowieka 4.5. Wspomaganie i korygowanie rozwoju jako kształtowanie obrazu siebie 4.5.1. Potrzeba prawdziwego i pozytywnego obrazu siebie 4.5.2. Samospełniające się proroctwo w kierowaniu własnym rozwojem 4.5.3. Samospełniające się proroctwo we wspomaganiu rozwoju innych V. Nieetyczne zachowania pedagoga i psychologa 5.1. Kulturowe zagrożenia rozwoju człowieka 5.2. Błędy popełniane indywidualnie 5.3. Etyka badań psychologicznych i pedagogicznych Zakończenie Streszczenie Bibliografia Indeks pojęć
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj