Produkcja obecności.
Autor:
Gumbrecht Hans Ulrich
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe UAM
wysyłka: niedostępny
EAN:
9788323231592
oprawa:
Miękka
podtytuł:
Czego znaczenie nie może przekazać
format:
20.4x14.4
język:
polski
liczba stron:
176
rok wydania:
2016
(0) Sprawdź recenzje
17% rabatu
16,53 zł
Cena detaliczna:
20,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,53 zł
Opis produktu
Książka zawiera wyczerpującą prezentację myśli Hansa Ulricha Gumbrechta, jednego z najoryginalniejszych współczesnych badaczy literatury. Przedstawia autorski opis z pewnych kluczowych przesunięć teoretycznych w literaturoznawstwie i w humanistyce ostatnich trzydziestu lat oraz równie autorską wizję ich możliwej przyszłości. Na podstawie owej oceny przeszłości i przyszłości badań literackich oraz humanistyki książka wypracowuje prowokacyjną tezę, według której z racji wyłącznego skupienia się na interpretacji, tj. na rekonstrukcji i na przypisywaniu znaczenia, humanistyka stała się niezdolna do zajmowania się innym wymiarem zjawisk kulturowych, równie istotnym co wymiar znaczenia. Interpretacja nie jest w stanie oddać sprawiedliwości wymiarowi „obecności”, w którym zjawiska i zdarzenia kulturowe stają się namacalne oraz oddziałują na nasze zmysły i ciała. Produkcja obecności to namiętny apel o przemyślenie i przeformułowanie praktyk intelektualnych w humanistyce.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|