System zarządzania ryzykiemwysyłka: niedostępny
ISBN:
9788323339588
EAN:
9788323339588
oprawa:
Twarda
format:
16.5x24.5cm
język:
polski
liczba stron:
366
rok wydania:
2015
(0) Sprawdź recenzje
26% rabatu
29,51 zł
Cena detaliczna:
39,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,51 zł
Opis produktu
Wybitni polscy uczeni z różnych dyscyplin podejmują krytyczną dyskusję na temat słabości polskich uniwersytetów. Wspólnym mianownikiem zawartych w tomie artykułów jest diagnoza i kierunek terapii. Źródło kryzysu to zdaniem większości autorów opanowanie uniwersytetu przez całkowicie sprzeczną z istotą tej instytucji kulturę korporacyjną, opartą na rachunku natychmiastowej efektywności praktycznej i zysku finansowego, biurokratyzacji i centralizacji zarządzania, nieustannym audycie. Inaczej mówiąc - przekształcenie uniwersytetu w swoiste przedsiębiorstwo.
Ratunkiem jest zdefiniowanie na nowo i przywrócenie w społeczeństwie nowoczesnym tych wartości i reguł kultury akademickiej, które przyświecały uniwersytetom od ich powstania w średniowieczu, czyli właśnie reaktywacja idei uniwersytetu.
Najważniejsze to wskrzesić w środowisku uniwersyteckim charakter rzeczywistej wspólnoty zakorzenionej we wspólnie podzielanych i kultywowanych wartościach: dążeniu do prawdy, odpowiedzialności za słowo, rygorystycznych standardach osiągnięć, misji edukacyjnej.
Tylko taki uniwersytet będzie mógł odzyskać utracone zaufanie społeczne i znów stać się ośrodkiem promowania w całym społeczeństwie wzorów godnego postępowania i racjonalnego myślenia.
PIOTR SZTOMPKA, socjolog, profesor zwyczajny na Uniwersytecie Jagiellońskim i w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera.
KRZYSZTOF MATUSZEK, socjolog, starszy wykładowca na Uniwersytecie Jagiellońskim i na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|