Okładka książki Waldorfski program nauczania

Waldorfski program nauczania

Wydawca: Impuls
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788375872828
EAN: 9788375872828
oprawa: Twarda
podtytuł: Cele i zadania edukacyjne oraz treści nauczania Wersja angielska
format: 16.5x24.0cm
język: polski
liczba stron: 590
rok wydania: 2018
(1) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
24% rabatu
36,26 zł
Cena detaliczna: 
48,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,26
Szkoły waldorfskie są znane ze swej awangardowej roli w dążeniach o niezależność szkół od instytucji państwowych oraz innych grup nacisku. Są również pionierami w zakresie struktur organizacyjnych opartych na kolegialnych samorządach złożonych z nauczycieli i rodziców. Szkoły waldorfskie opracowują własne programy nauczania, korzystając przy tym z doświadczeń innych szkół. Książka pod redakcją Martyna Rawsona i Tobiasa Richtera jest udanym przykładem takiego programu nauczania. Został on samodzielnie opracowany przez zespół młodych angielskich nauczycieli we współpracy z Uniwersytetem w Plymouth i może stanowić inspirujący przykład dla tych wszystkich, którzy zadają sobie dziś następujące pytanie: Jak w nowy sposób wykorzystać to, co w dwudziestym wieku zainicjował ruch pedagogicznej reformy?Johannes Kiersch [?] Od czasu, gdy po raz pierwszy wydaliśmy tę książkę w roku jubileuszowym 2000, nie tylko wiele wody upłynęło w przysłowiowej rzece, ale także zmienił się świat, i to w sposób niemal niewyobrażalny. Nic nie wskazuje na to, aby stale zwiększające się tempo zmian społecznych miało ulec spowolnieniu. Globalizacja weszła do słownika powszechnie używanych terminów, a jej przełomowe skutki widać każdej dziedzinie życia, chociaż ludzie na ulicy, a nierzadko także profesorowie w swoich instytutach nie bardzo uświadamiają sobie, co się dzieje. Nadto świat nie jest miejscem bezpieczniejszym czy spokojniejszym. Opowieści o terroryzmie, wojnie, zmianach klimatycznych, ?ruchach tektonicznych?, których źródłem są centra potęg ekonomicznych, i o widmie ekstremizmu politycznego wypełniają nadawane przez całą dobę serwisy informacyjne oraz nasze nocne koszmary. W edukacji zaś powszechne stają się klimat niepokoju, strach przed pozostaniem w tyle w wyścigu o dobre miejsce w testach PISA, pomiary i kontrole, coraz silniej kształtując myślenie urzędników instytucji oświatowych. [?]

Recenzje:

✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
autor: Oficyna Wydawnicza Impuls
Datująca się na początek XX wieku szkoła waldorfska pod wieloma względami różni się od szkół innego typu. Żywiąc przekonanie, że w procesie kształcenia powinny być zaangażowane wszystkie siły wewnętrzne ucznia, zaprasza każde dziecko, niezależnie od stopnia posiadanych przez nie zdolności i umiejętności. Książka przybliża czytelnikowi specjalistyczny program nauczania opracowany przez pochodzących z wielu krajów przedstawicieli szkół waldorfskich.
Opierając się na zadaniach tego typu edukacji, autorzy analizują rolę nauczyciela w odniesieniu do dzieci zasilających poszczególne grupy wiekowe. Szczegółowy opis kolejno następujących po sobie etapów rozwojowych znajduje odzwierciedlenie w konkretnych działaniach pedagogów, zajmujących się równocześnie wychowywaniem i nauczaniem. Omawiany w książce „Waldorfski program nauczania” koncentruje się głównie na uczniach szkoły podstawowej oraz średniej (dzieci w wieku od 6 do 14 lat oraz od 15 do 18).
Podkreślając znaczenie rytmu w nauczaniu, autorzy przybliżają czytelnikowi cechy charakterystyczne prowadzonych lekcji, zasady uczenia się etapami oraz ewaluacji i oceniania. Systematyczna współpraca rodziców i nauczycieli, doskonalenie procesu nauczania, a także odpowiedzialne podejście do przydzielonych obowiązków, ma zasadniczy i bezpośredni wpływ na stałe podnoszenie jakości kształcenia w szkole waldorfskiej.
Powyższy wstęp prowadzi do części zasadniczej opracowania, koncentrującej się na programie horyzontalnym oraz wertykalnym. Pierwszy z nich integruje wszystkie przedmioty nauczania, które w sposób interdyscyplinarny zaspokajają potrzeby dzieci w danym wieku, drugi natomiast pokazuje, jak każdy przedmiot rozwija się z roku na rok, systematycznie przez kolejne grupy wiekowe. Pojawiające się każdorazowo cele służą rozwijaniu umiejętności, których zdobywanie rozpoczęło się w poprzednim roku nauki. Proponowane treści lekcyjne oraz dołączone wskazówki i techniki pracy z dziećmi ułatwiają osiągnięcie zamierzonych efektów.
Książka „Waldorfski program nauczania” przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców, stojących przed problemem posłania swojego dziecka do odpowiedniej placówki oświatowej. Jednak trudnym do pokonania wydaje się być fakt niewielkiej ilości przedszkoli i szkół kształcących opisywaną metodą (Warszawa, Kraków, Bielsko-Biała, Poznań i Olsztyn). Z porad autorów mogą skorzystać również nauczyciele, by udoskonalić prowadzone przez siebie zajęcia. Napisana językiem specjalistycznym zostanie całkowicie zrozumiana przez zainteresowanych. Zamieszczona w książce bardzo bogata bibliografia obejmuje literaturę podmiotową i przedmiotową, zawierającą prace w języku angielskim. Czytelnik pragnący pogłębić swoją wiedzę w omawianym zakresie, znajdzie wykaz tytułów (w języku polskim) aktualnie możliwych do nabycia, a także zapowiedzi wydawniczych. Pozostaje już tylko życzyć owocnej pracy tym, którzy zdecydują się skorzystać z omówionej pozycji.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj