Okładka książki Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii

Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii

Wydawca: Difin
wysyłka: 48h
ISBN: 978-83-8270-240-8
EAN: 9788382702408
oprawa: Miękka
format: 162x237 mm
język: polski
liczba stron: 260
rok wydania: 2023
(0) Sprawdź recenzje
24% rabatu
49,62 zł
Cena detaliczna: 
65,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,04

Opis produktu

Autorka dokonała analizy problematyki obejmującej dwa podstawowe obszary: proces kształtowania się myśli pedeutologicznej na przestrzeni dziejów oraz proces ewolucji roli nauczyciela - w celu ukształtowania u czytelników refleksyjnego nastawienia do wiedzy o pedeutologii jako znaczącej subdyscyplinie pedagogiki oraz o specyfice zmieniającej się w szybkim tempie rzeczywistości społeczno-edukacyjnej stanowiącej przestrzeń pracy współczesnego nauczyciela. Przedstawione przemyślenia, wątpliwości i kwestie dyskusyjne nastawione są na zachęcenie czytelnika do rozważań nad zawodem nauczyciela we współczesnym świecie oraz nad specyfiką procesu edukacji i wychowania młodego pokolenia. Spis treści: Wstęp Rozdział I. Pedeutologia jako subdyscyplina pedagogiki 1. Przedmiot badań pedeutologii 2. Miejsce pedeutologii w naukach pedagogicznych 3. Rozwój polskiej myśli pedeutologicznej 4. Podsumowanie i kwestie do dyskusji Rozdział II. Osobowość i kompetencje nauczyciela 1. Zmieniające się konteksty profesji nauczycielskiej na przestrzeni dziejów 2. Wokół problematyki osobowości nauczyciela 3. Kompetencje zawodowe nauczyciela-wychowawcy 4. Podsumowanie i kwestie do dyskusji Rozdział III. Zawód nauczyciela w świetle nowych potrzeb - wybrane zagadnienia 1. Specyfika rozwoju zawodowego współczesnego nauczyciela 2. Istota, potrzeby oraz przejawy nauczycielskiego profesjonalizmu 3. Cyberprzestrzeń nowym wyzwaniem dla nauczycieli 4. Współczesne tendencje i dążenia w procesie edukacji nauczycielskiej 5. Podsumowanie i kwestie do dyskusji Rozdział IV. Szkoła przestrzenią uczenia się - wyzwania i zadania 1. Konstruktywistyczny model edukacji fundamentem szkoły stanowiącej przestrzeń uczenia się 2. Znaczenie dialogu edukacyjnego w kreowaniu środowiska uczenia się 3. Ukryty program szkolnej przestrzeni uczenia się 4. Specyfika przywództwa edukacyjnego w szkole stanowiącej przestrzeń uczenia się 5. Podsumowanie i kwestie do dyskusji Rozdział V. Rola nauczyciela w kreowaniu szkolnej przestrzeni uczenia się oraz procesu wyrównywania szans w dostępie do edukacji 1. Specyfika pracy nauczyciela szkoły opartej na konstruktywistycznym modelu edukacji 2. Złożoność zadań nauczyciela uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 3. Wyzwania stawiane przed nauczycielem uczniów dotkniętych problemem nierówności społeczno-ekonomicznych 4. Działania edukacyjno-wychowawcze nauczyciela w środowisku wielokulturowym 5. Podsumowanie i kwestie do dyskusji Rozdział VI. Dylematy oraz problemy zawodu nauczycielskiego 1. Aksjologiczne i etyczne aspekty pracy nauczyciela 2. Stres oraz wypalenie zawodowe nauczyciela - przejawy i konsekwencje 3. Bezradność i osamotnienie nauczyciela w społeczności uczniowskiej 4. Tożsamość i autonomia współczesnego nauczyciela 5. Podsumowanie i kwestie do dyskusji Zakończenie Bibliografia

x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj