Współczesne dylematy resocjalizacyjne w stronę...
Wydawca:
Impuls
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788380955486
EAN:
9788380955486
oprawa:
Miękka
podtytuł:
Księga Jubileuszowa dedykowana Profesorowi Markowi Konopczyńskiemu
format:
16.0x23.5
język:
polski
liczba stron:
586
rok wydania:
2018
(1) Sprawdź recenzje
25% rabatu
45,03 zł
Cena detaliczna:
59,80 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,97 zł
Opis produktu
W rozważaniach opisujących koncepcję twórczej resocjalizacji i jej praktyczne zastosowania występują trzy kluczowe zagadnienia, określające zarówno jej założenia teoretyczno-metodologiczne, jak i – wyrastające z nich – oddziaływania resocjalizacyjne. Należą do nich: twórczość, resocjalizacja i tożsamość.
Stymulowanie rozwoju struktur poznawczych i twórczych człowieka poprzez określone formy aktywności, pozwala wychowawcy rozwijać potencjały nieprzystosowanych społecznie podopiecznych i realizować proces ich resocjalizacji oparty na kreowaniu nowej tożsamości. Wykorzystanie tkwiących w każdej osobie potencjałów kreacyjnych, stanowi optymalny sposób rozwiązywania sytuacji problemowych, podejmowania alternatywnych ról społecznych i budowania nowej tożsamości, wypełnionej nową treścią oraz odmiennym niż dotąd, spojrzeniem na rzeczywistość. Rozwijane umiejętności wpływają z kolei na relacje społeczne i kształtują właściwy stosunek do otaczającego świata. Wszystko to pozwala resocjalizowanemu odnaleźć swoje miejsce w środowisku, a otrzymane kompetencje wykorzystać do radzenia sobie z różnorodnymi sytuacjami życiowymi w sposób poprawny oraz zgodny z oczekiwaniami społecznymi. Z punktu widzenia omawianej koncepcji, w procesie readaptacji i reintegracji społecznej, najważniejsze jest wyposażenie nieprzystosowanych w nowe indywidualne i społeczne kompetencje w obszarze społecznym i cywilizacyjno-kulturowym. Powstałe wytwory w trakcie pracy twórczej przybliżają człowieka do świata kultury, nauki, sztuki, sportu i pogłębiają jego percepcję, wyobraźnię, sposób myślenia oraz rozwijają wrażliwość. Redukowanie nieprzyjemnych odczuć, zaburzających obraz świata, poprzez poszukiwanie i aktywizację zasobów wewnętrznych człowieka, stanowi istotę autokreacji nowej tożsamości. Dostarczanie jednostce wspierających informacji przyczynia się z kolei do jej pełnego zaangażowania w podejmowanie zmian i nabywanie indywidualnych oraz społecznych kompetencji, niezbędnych do uczestnictwa w życiu społecznym. W ten sposób, w toku twórczej resocjalizacji, odbywa się proces destygmatyzacji jednostki, polegający na czasowym doświadczaniu przez nią istnienia dwóch tożsamości: aktualnej – pozytywnej i poprzedniej – negatywnej, aby w konsekwencji wzmocnić i utwierdzić ją w poprawnych poczynaniach.
Recenzje:✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
autor: Oficyna Wydawnicza Impuls
Z recenzji wydawniczej: "Jubileusze mają wynagrodzić (…) wszelkie przykre doznania, utrudnienia czy niedogodności losu. Być może chronią przed przemijaniem i udręką. Pełnią (…) funkcję kompensacyjną. Znakomity tom, który poddaję ocenie, taką właśnie funkcję wypełnia. Homogeniczność tematyki (…) dowodzi, że w związku z daną rocznicą można przygotować do druku niezwykle wartościowe zbiorowe opracowanie informacyjno-podręcznikowe, prezentujące oryginalne treści o charakterze zarówno naukowo-poznawczym, jak i praktyczno-społecznym. Na tym tle zarysowany zostaje naukowy portret Uczonego, którego dokonania wydają się zaledwie przyczynkiem do dalszego niespotykanego rozwoju. Profesor promuje przy tym imponującą i zasługującą na naśladowanie postawę swoistego kosmopolityzmu i umiłowania dialogu z przedstawicielami różnych porządków kulturowych, wskazując jako istotny problem, wymagający zdemaskowania i stopniowej zmiany, fakt funkcjonowania w przestrzeni społecznej krzywdzących stereotypów dotyczących różnych grup społecznych (religijnych, etnicznych, kulturowych, niesprawiedliwie marginalizowanych).
Postawę Profesora (…) określić można jako postawę cierpliwego tłumacza, inicjatora inspirujących dyskusji naukowych, Mistrza – zarówno intelektualnego, jak i moralnego – zachęcającego uczniów do poznawania zróżnicowanych przestrzeni badawczych, traktującego podejmowane zadania jako godne poparcia, a przy tym prezentującego wart naśladowania wzór postępowania względem ludzi w ogóle: nie walczącego z nimi, ale hamującego ich antagonizmy". x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|