Centralizacja VAT w jednostkach sektora finansów publicznych
Wydawca:
C.H. Beck
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788325588861
EAN:
9788325588861
oprawa:
oprawa: broszurowa
format:
16,5x23,5 cm
język:
polski
Seria:
SEKTOR PUBLICZNY W PRAKTYCE
liczba stron:
240
rok wydania:
2016
(0) Sprawdź recenzje
24% rabatu
98,10 zł
Cena detaliczna:
129,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 98,10 zł
Opis produktu
Centralizacja VAT – sposób organizacji, procedury, rozwiązania problemów poparte konkretnymi przykładami!
Od 1.1.2017 r. wszystkie JST muszą scentralizować VAT w jednostkach organizacyjnych. Faktury nie będą już wystawione na szkoły, OPS, samorządowe zakłady budżetowe, czy też inne jednostki organizacyjne, ale faktura będzie wystawiana na gminę, powiat lub województwo. Od obowiązku centralizacji VAT będą zwolnione samorządowe jednostki posiadające osobowość prawną tj. instytucje kultury, ZOZ-y.
Publikacja przedstawia także obszerny przykład zasad ewidencji księgowej podatku od towarów i usług (VAT) w JST (gminie), w której wdrożono centralny sposób rozliczania tego podatku.
Istota publikacji:
Szczegółowo omówione księgowania VAT w zakresie centralizacji (ponad 30 stron rozbudowanych księgowań).
Ponad 10 schematów obiegu dokumentów oraz działania centrów usług wspólnych wraz z wyjaśnieniami! Zobacz przykład
Liczne przykłady obliczania współczynnika i prewspółczynnik VAT w scentralizowanej jednostce samorządu terytorialnego
Omówienie specustawy w wersji po poprawach senatu – ustawa została uchwalona 22 lipca 2016 r.
Omówienie zagadnienia centrów usług wspólnych (CUW)
Centralizacja VAT wpływa na szereg czynności mających miejsce w jednostce takich jak:
ewidencja księgowa,
obieg dokumentów w jednostce,
numeracje dokumentacji,
zawarte wcześniej różnego rodzaju umowy,
przygotowywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK).
Centralizacja VAT wywołuje w związku z tym wiele poważnych obaw i pytań:
Jakie zmiany organizacyjne należy przeprowadzić w procesie centralizacji VAT?
Jak zaprojektować i wdrożyć właściwy sposób obiegu dokumentów w jednostce samorządu oraz jednostkach podległych?
Jak stworzyć odpowiedni dla jednostki sposób tworzenia skonsolidowanych deklaracji VAT?
Jakie są zasady składania deklaracji (cząstkowych i innych)?
Co zrobić, gdy jednostki podległe korzystają z odmiennych programów kadrowo-księgowych i dane będą przekazywane w różnych układach sprawozdawczych?
Jak należy się przygotować, jeżeli podległe jednostki do tej pory nie były podatnikami VAT?
W jaki sposób Centrum Usług Wspólnych może być pomocne we wdrożeniu centralizacji VAT?
Jaki jest wpływ centralizacji na rozliczenia między jednostkami organizacyjnymi?
Jak stworzyć zasady numeracji faktur (także faktur zakupowych), które będą spójne na poziomie całej jednostki samorządu terytorialnego?
Jakie dane powinny być zamieszczane na fakturach?
Czy jednostki organizacyjne gminy tracą swój NIP?
Jaką metodę proporcjonalnego odliczenia VAT należy zastosować w danej sytuacji (prewspółczynnik, współczynnik struktury sprzedaży czy oba te wskaźniki)?
Jakie są konsekwencje centralizacji VAT dla zawartych umów cywilnoprawnych, a także na gruncie podatków PIT oraz CIT?
Jak prowadzić rejestry VAT?
Jak centralizacja VAT wpływa na obowiązek generowania i przesyłania jednolitego pliku kontrolnego (JPK)?
Jakie przepisy przejściowe wprowadzi przygotowana specustawa w tym zakresie?
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|