Rachunkowość zarządcza w sektorze usług
Celem monografii jest zaprezentowanie problematyki rachunkowości zarządczej – jej koncepcji, instrumentów i zadań – w wybranych obszarach działalności usługowej, w szczególności marketingowej, turystycznej i leczniczej. Działalność usługowa jest ważnym filarem funkcjonowania współczesnych gospodarek. W Polsce ten rodzaj działalności jest przyporządkowany do trzeciego sektora gospodarki, czyli sektora usług, który obejmuje różne rodzaje aktywności, m.in. transport, handel, turystykę, ochronę zdrowia czy szkolnictwo wyższe. Jednak taka heterogeniczność usług wpływa na złożoność tego rodzaju działalności oraz wzrost konkurencyjności. W związku z tym podmioty świadczące usługi potrzebują odpowiedniego instrumentarium wspierającego zarządzanie oraz proces podejmowania decyzji, aby w efekcie maksymalizować zyski (w krótkim okresie) czy wartość (w długim okresie). W praktyce gospodarczej taką rolę pełni rachunkowość zarządcza z jej określonymi narzędziami i metodami. W książce zaprezentowano ogólne spojrzenie na rachunkowość zarządczą, omawiając źródła jej powstania, etapy ewolucji oraz jej oddziaływanie na inne obszary biznesowe, ze szczególnym uwzględnieniem dyskursu o implementacji rachunkowości zarządczej w usługach. Wśród wybranych zagadnień rachunkowości zarządczej szczególną uwagę skupiono na instrumentarium w działalności marketingowej. W części dotyczącej aspektów działalności turystycznej opisano kategorię usługi turystycznej oraz scharakteryzowano rynek usług turystycznych, a także zaprezentowano dwa instrumenty rachunkowości zarządczej przydatne do wspierania zarządzania działalnością turystyczną – rachunek kosztów docelowych i rachunek cyklu życia usługi turystycznej. Omawiając z kolei zagadnienia rachunkowości zarządczej w podmiotach leczniczych, wskazano rolę, jaką odgrywa ona w procesie zarządzania jednostkami gospodarczymi działającymi na rynku usług medycznych, jak również jej cele, zadania oraz wybrane narzędzia. Autorzy monografii mają nadzieję, że treści w niej zawarte będą skłaniać do dalszych badań empirycznych i dyskursu naukowego, a przy tym dostarczają przydatnych informacji dla praktyków.
49,00
Dodaj
do koszyka
Model biznesu jako wyzwanie dla rachunkowości
Głównym celem monografii jest wskazanie miejsca modelu biznesu w systemie rachunkowości. Przełom w technologii, przemiany społeczne i zmiany ekonomiczne (konkurencja na światową skalę, swobodny przepływ towarów i kapitału, transformacja zarządzania) oraz środowiskowe (zanieczyszczenie środowiska naturalnego) doprowadziły do nasilenia się dyskusji nad sposobem generowania wartości przez przedsiębiorstwa i zmieniającymi się modelami biznesu. Model biznesu jest najczęściej rozumiany jako sposób generowania przychodów lub kreowania wartości. Wyczerpywanie się istniejących sposobów generowania przychodów i kreowania wartości, na przykład w przypadku wydawnictw wydających prasę papierową czy firm wytwarzających energię elektryczną z paliw kopalnych, doprowadziło do poszukiwania nowych modeli biznesu i ożywionej dyskusji wśród praktyków i środowiska naukowego zarządzania od lat 90. XX wieku. Rachunkowość jako działalność praktyczna i dziedzina naukowa ściśle związana z zarządzaniem organizacjami stanęła przed wyborem – czy włączyć koncepcję modelu biznesu w swój aparat pojęciowy, czy stwierdzić, że pozostaje ona poza zakresem jej zainteresowań. Stanowi to niewątpliwe wyzwanie dla teoretyków i praktyków rachunkowości. „Opracowanie poświęcone jest zagadnieniu ważnemu w obszarze rachunkowości, w szczególności w kontekście tzw. sprawozdawczości zintegrowanej. To jest pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl po zapoznaniu się z jego tytułem. Zawartość opracowania jest jednak daleko szersza. […] Koncepcja opracowania jest przejrzysta, obejmuje kilka płaszczyzn, na których charakteryzowana jest kwestia modelu biznesowego. Takie uporządkowane podejście podoba mi się, ponieważ daje czytelnikowi wyobrażenie o stopniu złożoności kontekstów ważnych nie tylko dla dobrego rozumienia modelu biznesowego. Uzmysławia także kierunki jego oddziaływania. W obszarze nauki rachunkowości recenzowana pozycja może być przyjęta jako jedna z pierwszych prac podejmujących próbę w miarę kompleksowego spojrzenia na model biznesowy z perspektywy rachunkowości”. Prof. zw. dr hab. Anna Karmańska Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
49,00
Dodaj
do koszyka
Wsparcie organizacyjne menedżerów
Autorka podejmuje w pracy ważny, słabo rozpoznany i wrażliwy społecznie problem niedoskonałości menedżera, upatrując w nim czynnika istotnego dla sprawności organizacji, jak również na poziomie pojedynczego człowieka. Uznając za punkt wyjścia samą niedoskonałość, stawia tezę o potrzebie celowego, zaprojektowanego w skali całej organizacji, uwzględniającego wiele wymiarów oraz czynników wsparcia menedżera przez organizację. Poruszenie tego problemu jest ważnym elementem rozwoju nauk o zarządzaniu.Podjęty temat jest ambitny intelektualnie, lokuje się w nurcie behawioralnym nauk ekonomicznych, w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Izabela Stańczyk rozpoczyna swoją monografię od rozpoznania problemu kompetencji oraz roli menedżera w osiąganiu sprawności przez organizację i dokonuje przeglądu literatury odnoszącej się do wsparcia organizacyjnego menedżerów. Na tej podstawie wyodrębnia sześć wymiarów wsparcia stanowiących autorski i znaczny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu w dziedzinie nauk ekonomicznych, a dalej wskazuje na cztery grupy czynników wsparcia organizacyjnego menedżerów.
19% rabatu
32,32
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Komunikacja w zarządzaniu projektami
Zarządzanie zespołem projektowym różni się znacząco od zarządzania zespołem operacyjnym. Zadaniem zespołu projektowego jest stworzenie unikatowego produktu lub zmodyfikowanie istniejącej procedury, procesu, systemu. Dlatego w pracy projektowej od zespołu wymagana jest elastyczność, kreatywność i efektywna koordynacja działań. Skuteczna komunikacja jest fundamentem pracy zespołu projektowego. O sukcesie lub porażce projektu w dużym stopniu decyduje zarządzanie komunikacją. Jest to podstawowa umiejętność kierownika projektu. Wyniki analizy Project Management Institute pokazały, że kierownik projektu 90% czasu poświęca na działalność związaną z komunikacją. Obejmuje to tak różne działania, jak: prowadzenie spotkań statusowych, nieformalne negocjacje z interesariuszami, wystąpienia na konferencjach promujących projekt. Autorki przedstawiły strukturę procesów komunikacji w różnych metodykach zarządzania projektami. Dołączone do książki szablony, listy kontrolne i schematy z powodzeniem mogą być wykorzystane przez kierowników projektów do usprawnienia pracy zespołów i poprawy rezultatów. Jak pokazały badania, kierownicy projektów w Polsce dostrzegają wagę i złożoność problemów komunikacyjnych w zarządzaniu projektami. Ta książka stanowi nieocenioną pomoc dla wszystkich chcących udoskonalić zarządzanie komunikacją w projektach.
19% rabatu
53,46
66,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zasady negocjacji
Nowe, zmienione i uaktualnione wydanie. Negocjacje nie są procesem zarezerwowanym dla dyplomatów, ważnych biznesmenów czy prawników. Wszyscy ciągle negocjujemy: podwyżkę w pracy, zakup samochodu bądź domu, codzienne sprawy i decyzje ze współmałżonkiem czy dziećmi. A struktura i proces negocjacji są z reguły takie same, niezależnie od poziomu, na jakim prowadzi się rozmowy. Nowe wydanie Zasad negocjacji przedstawia najważniejsze koncepcje i teorie psychologiczne dotyczące tego procesu, uwzględniające wyniki najnowszych badań w tym zakresie, oraz powiązane z nim kwestie: władzy, wywierania wpływu i zarządzania konfliktem. W naszym coraz bardziej zglobalizowanym świecie autorzy poświęcają też dużo uwagi negocjacjom międzynarodowym i międzykulturowym (co naprawdę oznacza „tak” u Japończyka i jak prowadzą rozmowy Chińczycy) oraz etyce negocjacji (czy i kiedy można stosować nieszczere strategie). To wyczerpujący, praktyczny poradnik, który można wykorzystać zarówno w realnym życiu, jak i w programie studiów i specjalistycznych kursów.
34% rabatu
39,53
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie stresem w organizacji
Stres, jako zjawisko nieodłączne życiu człowieka, zakłóca procesy adaptacji i readaptacji, ogranicza przy tym zdolność osiągania celów, minimalizuje często twórcze i rozwojowe funkcje otoczenia. W publikacji przedstawiono przyczyny i źródła stresu. Wyjaśnione zostały również przejawy stresu organizacyjnego oraz prawidłowe rozpoznawanie i reakcję na jego symptomy. Autor ukazuje także zjawiska stresogenne i sposoby przezwyciężania trudnych sytuacji. Podkreśla znaczenie działań profilaktycznych, zapobiegających agresywnym zachowaniom, nałogom, postawom destrukcyjnym, a także sprzyjających zachowaniu zdrowia i kondycji psychofizycznej.
14% rabatu
51,60
60,00 zł
Dodaj
do koszyka
Infokalendarz kadrowo-księgowy
KALENDARZ DLA KADROWYCH I KSIĘGOWYCH z sektora prywatnego i publicznego! W części merytorycznej infoKaledarza znajdują się pogrupowane informacje dot.: umów stosowanych w zatrudnieniu urlopów wypoczynkowych, rodzicielskich, dodatkowych, szkoleniowych wypowiedzeń umów o pracę, wysokości odpraw wysokości odpisów na zfśs zwolnień, zasiłków, dokumentów ZUS bezpieczeństwa i higieny pracy diet, ryczałtów i rekompensat podatków Przy każdym miesiącu zebrane zostały najważniejsze informacje kadrowe i księgowe na dany okres. Dodatkowo na pojedynczych, dziennych stronach kalendarium znajduje się przypomnienie najważniejszych zadań i terminów na dany dzień. Dzięki infoKalendarzowi będziecie Państwo pamiętać o każdym terminie, takim jak: złożenie deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA i raportów imiennych złożenie PIT-12 zakończenie inwentaryzacji oświadczenie o wyborze opodatkowania wpłata zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych wybór opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej poinformowanie pracowników przez pracodawcę o nietworzeniu zfśs lub niewypłacaniu świadczenia urlopowego złożenie informacji ZUS IWA przekazanie rozliczenia wykorzystania dotacji za poprzedni rok budżetowy Ponadto publikacja zawiera przejrzyście usystematyzowane zagadnienia kadrowo-płacowe w tabelach. infoKALENDARZ kadrowo-księgowy 2019 to: stawki podatków, diet, ryczałtów, rekompensat; wysokość odpraw, zasiłków chorobowych i opiekuńczych; wymiary urlopów wypoczynkowych, rodzicielskich, szkoleniowych; częstotliwość badań lekarskich i szkoleń BHP; ważne kontakty. infoKALENDARZ kadrowo-księgowy 2019 idealnie sprawdza się w pracy (148x210mm - wygodny format A5) – oprócz dziennego terminarza zawiera: Szczegółowo rozpisane czynności i terminy z prawa pracy i księgowości dla sektora prywatnego i publicznego. Praktyczne zestawienia danych kadrowych i podatkowych. Daty czynności kadrowych i podatkowych oraz sprawozdań finansowych.
12% rabatu
51,92
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań
Współczesne przedsiębiorstwa są szczególnie zainteresowane wdrażaniem innowacyjnych procesów i produktów. Fundamentem takiego wdrożenia jest zawsze posiadanie optymalnego rozwiązania innowacyjnego. W książce wykorzystano dotychczas nagromadzoną wiedzę z obszaru innowacji oraz przedstawiono efekty prac badawczych Autorów prowadzonych w ostatnich latach. Zwrócono szczególną uwagę na dobór odpowiedniej do potrzeb metody twórczego myślenia w celu wygenerowania pola możliwych rozwiązań innowacyjnych. Dobór ten może być wspomagany komputerowo. W tym celu został opracowany specjalny program komputerowy zaprezentowany w książce. Program ten wraz z przynależną bazą opisu metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań jest zapisany na załączonej do książki płycie i może być szeroko stosowany przez Czytelników. W książce szczególnie wiele miejsca poświęcono przykładom z praktyki przemysłowej. Przykłady te są w dużym stopniu autorskie i mają pokazać możliwości zastosowania Teorii Rozwiazywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ), a także przedstawią właściwie zaprojektowane sesje twórcze, które stanowią podstawę generowania innowacyjnych rozwiązań procesowych i produktowych.
19% rabatu
52,57
64,90 zł
Dodaj
do koszyka
Startupy Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości
Autorka, podejmując pioniersko na gruncie naukowym problematykę triady: startupy – zarządzanie – edukacja z pozycji poznawczych, badawczych i aplikacyjnych, odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na naukowe podejście do zjawiska startupów, które są emanacją rewolucji cyfrowej i gospodarki opartej na innowacjach. Zwraca uwagę na ważne zjawisko ekonomiczne, jakim jest pojawienie się tej nowej formy organizacji, analizuje i systematyzuje zjawiska temu towarzyszące oraz wskazuje podstawy do dalszych prac w tym zakresie. „Monografia stanowi ciekawą analizę zjawiska o fundamentalnym znaczeniu we współczesnej gospodarce i społeczeństwie, jakim są młode innowacyjne firmy, które autorka definiuje jako startupy. Na temat tego typu firm i ich przełomowej roli w gospodarce istnieje bogata literatura, głównie o charakterze popularnym. Mniej zaawansowany jest natomiast dorobek naukowy, zwłaszcza jeśli chodzi o wyzwania, jakie niosą tego typu organizacje dla nauk o zarządzaniu. W pewnym sensie spektakularne sukcesy czołówki innowacyjnych startupów podważają przydatność podstawowych zasad i reguł efektywnego działania gospodarczego, sformułowanych na gruncie współczesnych nauk o zarządzaniu. Podobnie w przypadku szeroko pojętej edukacji początkujących adeptów nowego biznesu, doświadczenia w zakresie funkcjonowania startupów wymagają wprowadzenia jakościowych zmian w procesie dydaktycznym. W swojej monografii dr Agnieszka Skala analizuje te właśnie kluczowe wyzwania”. Z recenzji prof. dra hab. Jerzego Cieślika
26% rabatu
43,66
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Infrastruktura logistyczna gospodarki w ujęciu środowiskowych uwarunkowań zrównoważonego rozwoju
Podjęcie problematyki zrównoważonego rozwoju w ujęciu całościowym wydało się jednak mało celowe w przypadku tej pracy, ponieważ z jednej strony, mogłoby wystąpić zagrożenie zbytniej powierzchowności rozważań, z drugiej strony zakres i złożoność problemów, jakie należałoby w tym wypadku ująć, mogłyby skutkować nadmierną objętością pracy, co nie wydaje się korzystne z punktu widzenia wy­mogów formalnych przyjętych powszechnie dla prac habilitacyjnych. Dokonując dlatego wyboru między trzema kontekstami zrównoważonego rozwoju, zadecydo­wano, że główny akcent zostanie położony na środowiskowych problemach, doty­czących przede wszystkim ograniczoności zasobów środowiska i negatywnego od­działywania na nie. Rozwój zrównoważonego rozwoju przyniósł koncepcję modelu nowej gospodar­ki. Gospodarki zauważającej zakres i siłę swojego negatywnego wpływu na środo­wisko naturalne, jednocześnie zdającej sobie sprawę z problemów, będących następ­stwem ograniczoności i wyczerpania zasobów środowiska. Gospodarki, w której kontekst wyznaczający jej cele systemowe respektuje reguły rządzące światem przy­rody, która kieruje się nowymi wartościami i godzi się na reorientację wskaźników wykorzystania zasobów środowiska. Gospodarki racjonalnej i nieegoistycznej, bo funkcjonującej z myślą o zapewnieniu należnych standardów życia przyszłym po­koleniom. Modelu zrównoważonej gospodarki. Z wprowadzenia
14% rabatu
55,90
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa
Będące domeną logistyki zarządzanie strumieniami przepływów fizycznych i informacji w przedsiębiorstwie oraz między podmiotami gospodarującymi uczestniczącymi w dostarczaniu produktu do klienta w warunkach globalizacji i bezprecedensowego poziomu zmienności jest bardzo złożonym procesem, determinuje niezakłócone funkcjonowanie, wyniki działalności oraz konkurencyjność przedsiębiorstw. W książce przedstawiono w szerokim zakresie problematykę logistyki w procesie budowania konkurencyjności przedsiębiorstwa. Zaprezentowano w niej logistyczny model, pozwalający osiągnąć odpowiedni poziom konkurencyjności przedsiębiorstwa w dynamicznym otoczeniu oraz wnioski z teoretycznych rozważań i prezentowanych badań empirycznych będące wkładem własnym autorki w rozwój nauk o zarządzaniu. Publikacja napisana została na podstawie studiów literatury z zakresu nauk o zarządzaniu, ekonomii i finansów w skali światowej, wyników badań wykonanych przez ośrodki naukowe i instytuty badawcze z różnych krajów oraz własnych badań empirycznych przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych.
14% rabatu
55,90
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Success in Business Success in Life
Egzaminy LCCI English for Business są egzaminami z zakresu specjalistycznego języka angielskiego, których celem jest sprawdzenie umiejętności posługiwania się angielskim w mowie i w piśmie w międzynarodowym biznesie. Certyfikaty LCCI English for Business są postrzegane przez firmy, korporacje i instytucje na całym świecie jako obiektywne i rzetelne potwierdzenie umiejętności w zakresie biznesowego języka angielskiego. Każdego roku 250 000 osób na świecie decyduje się zdobyć kwalifikacje potwierdzone przez Centrum LCCI, wiedząc, że może im to pomóc w dalszej karierze zawodowej. Certyfikaty LCCI są poszukiwanymi kwalifikacjami w dziedzinie finansów, marketingu, obsługi klienta, biznesu i administracji. Londyńska Izba Handlowo-Przemysłowa (LCCI) to instytucja egzaminacyjna, która oferuje egzaminy w 8500 licencjonowanych centrach egzaminacyjnych w 125 krajach, w tym w Polsce. Książka przygotowuje do zdania egzaminu LCCI English for Business na poziomie Level 2, 3 oraz 4. Dzięki Certyfikatowi English for Business studenci mogą uczestniczyć w międzynarodowych programach wymiany studentów, a absolwenci i specjaliści zdobyć wymarzoną pracę zarówno w Polsce, jak i za granicą. Od zdających wymagana jest przede wszystkim umiejętność precyzyjnego zrozumienia tekstu, formułowania wypowiedzi pisemnych, opracowania różnych form korespondencji biznesowej, handlowej i służbowej (m.in. formalnego listu, raportu, memo, ulotki, artykułu, etc.) oraz biegłego posługiwania się specjalistycznym językiem angielskim z zakresu biznesu, ekonomii, marketingu oraz zarządzania. Materiał zawarty w książce obejmuje wszystkie te zagadnienia. Do książki jest dołączony gratisowy plik mp3 z nagraniami dokonanymi przez native speakera. *** Alicja Fandrejewska – filolog i anglistka z tytułem doktora, specjalistka w dziedzinie nauczania specjalistycznego języka obcego z dziedziny biznesu, ekonomii, prawa i finansów. Współpracuje z renomowanymi uczelniami wyższymi, m.in. z Lingwistyczną Szkołą Wyższą w Warszawie i Akademią Leona Koźmińskiego prowadząc zajęcia z zakresu Business English, korespondencji służbowej i handlowej oraz języka prezentacji i negocjacji w języku angielskim. Zofia M. Patoka – anglistka z tytułem magistra, nauczyciel akademicki, autorka wielu podręczników do nauki języka angielskiego, specjalizuje się w nauczaniu języka fachowego, w tym języka biznesu, tłumacz, w tym tłumacz przysięgły, z wieloletnim doświadczeniem.
34% rabatu
39,53
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
VADEMECUM JESZCZE LEPSZEGO MENEDŻERA
Nioceniony podręcznik zarówno dla osób już sprawujących funkcje kierownicze, jak i dla przyszłych menedżerów. We współczesnym, dynamicznie zmieniającym się świecie na barkach menedżerów spoczywa ogromny ciężar obowiązków. Vademecum jeszcze lepszego menedżera jest zbiorem praktycznych porad zarówno dla osób już pełniących funkcje kierownicze, jak i tych, którym dopiero marzy się awans. To doskonały przewodnik, z którego dowiesz się m.in., jak: - organizować pracę zespołów i delegować zadania, - radzić sobie z trudnymi ludźmi i w sytuacjach konfliktowych, - sporządzać budżety i plany biznesowe oraz przedstawiać je szefom tak, by zyskać ich akceptację, - kierować sobą i własnym rozwojem. Oprócz cennych wskazówek Vademecum zawiera również studia przypadków zaczerpniętych z codziennego życia menedżerów, które są bogatym źródłem praktycznych informacji.
32% rabatu
33,93
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
POTĘGA POZYTYWNEGO PRZYWÓDZTWA DOBRY SZEF LEPSZY PRACOWNIK
Od czasu publikacji bestsellerowej książki zatytułowanej Autobus energii Jon Gordon pracował z wieloma firmami, specjalistami, drużynami akademickimi, szpitalami, szkołami i organizacjami non profit. Doradza liderom, którzy starają się odmienić oblicze swoich firm, organizacji i szkół, zdobyć mistrzostwo kraju, a także zmieniać świat. Prowadził również wywiady z najwybitniejszymi liderami naszych czasów i analizował życiorysy wielu pozytywnych liderów znanych z kart historii - starając się ustalić, jaką drogą podążali do sukcesu. W niniejszej książce dzieli się z czytelnikami tym, czego się w ten sposób dowiedział. Kreśli przy tym kompleksowy model pozytywnego przywództwa, oparty na sprawdzonych zasadach, przekonujących historiach, praktycznych pomysłach oraz konkretnych działaniach, dzięki którym każdy może stać się pozytywnym liderem. Budowa globalnej organizacji wymaga dużego wysiłku. Nie jest też łatwo stworzyć zespół, który osiąga sukcesy. Jako lider niejednokrotnie będziesz się stykał z różnymi przeszkodami i z negatywnym nastawieniem. Nieraz zostaniesz wystawiony na próbę. Czasami będziesz miał wrażenie, że cały świat sprzysiągł się przeciwko tobie i że nie ma najmniejszych szans na urzeczywistnienie twoich wizji. Z badań prowadzonych przez Manju Puri i Davida Robinsona, profesorów biznesu z Duke University, wynika, że pozytywnie nastawieni ludzie lepiej zarabiają i częściej zajmują obieralne urzędy. Psycholog Barbara Frederickson twierdzi, że ludzie, w przypadku których emocje pozytywne przeważają nad negatywnymi, częściej dostrzegają kompleksowy obraz sytuacji, lepiej radzą sobie w związkach oraz na ścieżce zawodowej. Z badań prowadzonych przez Daniela Golemana wynika, że pozytywnie nastawione zespoły osiągają lepsze wyniki niż te nastawione negatywnie. Badania nie pozostawiają zatem wątpliwości. Pozytywne przywództwo ma wielką moc. Jednakże w pozytywnym przywództwie nie chodzi o fałszywy optymizm. O wielkości lidera decyduje jego autentyzm. Naukowcy stawiają sprawę jasno. Pozytywne nastawienie to coś więcej niż tylko ciekawa koncepcja przywództwa. To również skuteczna metoda budowania wspaniałej kultury i jednoczenia organizacji w obliczu trudności, a także wzmacniania więzi i zaangażowania w zespole oraz dążenia do doskonałości i wybitnych wyników. Pozytywne przywództwo ma w sobie wielką moc. Już dziś możesz zacząć wykorzystywać schematy, historie i praktyki przedstawione w tej książce w interesie własnym i dla dobra swojego zespołu.
32% rabatu
27,13
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Odpowiedzialność karna menadżerów
W prezentowanej pozycji szeroko omówiono regulację tzw. przestępstw menadżerskich, zawierając m.in. omówienie ok. 70 poszczególnych typów przestępstw, uregulowanych w kodeksie karnym i wielu aktach pozakodeksowych. Opracowanie jest skierowane przede wszystkim do prawników praktyków: sędziów, adwokatów, radców prawnych oraz prokuratorów, a jego celem w znacznej mierze jest ukazanie związków pomiędzy prawem karnym a innymi dziedzinami prawa obrotu gospodarczego, aby stać się użytecznym zarówno dla prawników karnistów, jak i dla prawników zajmujących się szeroko pojętym obrotem gospodarczym. Jednocześnie praca ta jest skierowana również do tych, którzy powinni nią być najbardziej zainteresowani, a więc menadżerów. 2. wydanie zostało zaktualizowane i poszerzone, szczególnie w zakresie zmian wprowadzonych Rozporządzeniem RODO
5% rabatu
160,55
169,00 zł
Dodaj
do koszyka
Klauzule RODO Wzory klauzul z praktycznym komentarzem
Rozpoczęcie obowiązywania RODO stanowiło wyzwanie dla wszystkich administratorów, wprowadzając nowe obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz modyfikując obowiązki dotychczas już znane na gruncie ustawy o ochronie danych osobowych. Jednym z obowiązków poddanych znaczącym zmianom jest obowiązek informacyjny, który wiąże się z koniecznością opracowania kompleksowej i zrozumiałej informacji o przetwarzaniu danych osobowych osób fizycznych oraz jej dostarczenie osobom, których dane dotyczą, bez względu na kategorię osób, których dane administrator przetwarza: klientów, potencjalnych klientów, użytkowników korzystających z usług świadczonych na stronie internetowej, użytkowników fanpage lub innych kanałów administratora na portalach społecznościowych, pracowników, zleceniobiorców, praktykantów, osób dzwoniących na infolinię itd. Wyzwanie stanowi również zapewnienie właściwej podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych. Podmioty często decydują się na pozyskiwanie zgody od osób, których dane dotyczą, mimo że nie zawsze jest to właściwa podstawa prawna i czasami pozyskanie zgody nie tylko jest ogromnym obciążeniem organizacyjnym dla podmiotu, ale także pozyskana zgoda jest nieważna i nie chroni administratora przed konsekwencjami wynikającymi z niezgodności z RODO. RODO wprowadza również znaczącą zmianę sposobu wyrażania zgody, gdy jest ona właściwą podstawą prawną przetwarzania. Do tej pory zgoda mogła zostać wyrażona wyłącznie przez oświadczenie woli. Na gruncie RODO zgoda na przetwarzanie danych „zwykłych” może zostać wyrażona nie tylko przez oświadczenie woli, ale także przez wyraźne działanie potwierdzające, a więc stanowi duże ułatwienie w realizacji tego obowiązku przez administratora i jest coraz częściej stosowane. Publikacja zawiera: gotowe wzory klauzul informacyjnych oraz klauzul zgód z różnych obszarów przetwarzania do zastosowania przez przedsiębiorców, propozycje różnych modeli stosowania podstaw prawnych do przetwarzania danych osobowych, wskazówki, na co zwrócić szczególną uwagę przy dostosowywaniu wzorów klauzul do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy, praktyczny komentarz do każdego wzoru z informacjami dotyczącymi zastosowanych rozwiązań w zakresie stosowania RODO, propozycje możliwych sposobów spełniania obowiązków informacyjnych i pozyskiwania zgód. Wzory klauzul RODO zawarte w publikacji dotyczą następujących obszarów: zawieranie kontraktów z osobami fizycznymi; pozyskiwanie danych osobowych podczas kontaktu telefonicznego; pozyskiwanie danych osób fizycznych na etapie wystawiania rachunku/faktury; pozyskiwanie danych osobowych klientów w związku ze świadczeniem usług; przetwarzanie danych klientów o stanie zdrowia w zakresie niezbędnym do realizacji usług; przetwarzanie danych osobowych w ramach rozpatrywania skarg lub reklamacji; pozyskiwanie danych osobowych w korespondencji mailowej; automatyczna zapowiedź na infolinię; działania marketingowe podejmowane na podstawie wyraźnej zgody działania marketingowe podejmowane na podstawie wyraźnego działania potwierdzającego; działania marketingowe przy pozyskaniu danych osobowych z innego źródła niż osoba, której dane dotyczą; działania marketingowe z użyciem elektronicznych kanałów komunikacji: telefonicznie, mailowo; polityka prywatności formularza kontaktowego oraz newslettera; polityka prywatności strony www; fanpage prowadzony na portalu Facebook; rekrutacja w związku z różnymi formami zatrudnienia; przyjęcie do pracy w oparciu o różne formy zatrudnienia; współpraca ze związkami zawodowymi; zajęcia wynagrodzenia; monitorowanie pracowników; nieodpłatne praktyki absolwenckie.
2% rabatu
126,42
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Subscribed
Subscribed
Wydawca: Penguin Books
wysyłka: 48h
Today's consumers prefer the advantages of access over the hassles of ownership. It's not just internet services like Netflix and Spotify; even industrial firms like GE and Caterpillar are reinventing themselves as solutions providers. Whether you sell software, clothes, insurance, or industrial machines, you need to master the transition to the subscription model.
12% rabatu
62,33
70,83 zł
Dodaj
do koszyka
Racjonalizacja energochłonności transportu samochodowego
W książce zaprezentowano modele racjonalizacji energochłonności transportu samochodowego z uwzględnieniem funkcji maksymalizującej użyteczność, poprzedzając je analizą trendów oraz cykli koniunkturalnych. Dzięki takiemu podejściu autorka podjęła się próby wniesienia wkładu do sprecyzowania kierunków racjonalizacji energochłonności transportu samochodowego, realnie możliwych do osiągnięcia w XXI wieku. Monografia zawiera wyniki badań nad racjonalizacją energochłonności transportu samochodowego w gospodarce Grupy Wyszehradzkiej oraz – osobno – w gospodarce Polski.
26% rabatu
36,26
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Logistyka i transport w ujęciu systemowym
Do rąk Czytelników trafia interesujące opracowanie, które prezentuje szereg problemów związanych z teoretycznymi zagadnieniami logistyki oraz możliwościami zastosowania takich rozwiązań teoretycznych w praktycznej działalności gospodarczej. Przedstawia także charakterystykę transportu samochodowego, który w zdecydowanej większości realizuje przewozy ładunków we współczesnych łańcuchach dostaw. Ciekawsze zagadnienia poruszane w tym opracowaniu to: - istota algorytmu pojęcia MTM i jego bezpieczeństwo, - model gry logistycznej producent - hurtownik, - problematyka regulowania transportu samochodowego, - potencjał polskiego rynku transportu samochodowego. Zakres publikacji ma charakter zarówno teoretyczny, jak i aplikacyjny. Jest przystępny dla każdego Czytelnika zainteresowanego tą problematyką. Stąd też może mieć zastosowanie zarówno wśród teoretyków, praktyków gospodarczych, jak również może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów studiów licencjackich, magisterskich, doktoranckich, a także studiów podyplomowych.
19% rabatu
43,74
54,00 zł
Dodaj
do koszyka
Narracje biznesowe. Modelowanie przestrzeni wiedzy w przedsiębiorstwie
W książce przedstawiono nowoczesne modelowanie przestrzeni wiedzy w przedsiębiorstwie poprzez wykorzystanie narracji biznesowych, które współcześnie w optymalny sposób umożliwiają aranżowanie formy, systemu zarządzania, struktury organizacyjnej i komunikowania menedżerskiego wewnątrz przedsiębiorstwa, jak również w układach międzyorganizacyjnych (firma - otoczenie, kooperanci, konkurenci, klienci i inne podmioty zaangażowane). Przedsiębiorstwo przyjmuje się w książce jako teatr aktorów organizacyjnych (menedżerowie, pracownicy, klienci), którzy odgrywając role organizacyjne „przyśpieszają" lub „zwalniają" dynamikę rozwoju organizacji gospodarczej. Oryginalne narracje zostały przygotowane i przetestowane przez pracowników i współpracowników Katedry Zarządzania Wiedzą Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zawarta jest w nich wiedza niejawna, umożliwiająca odkrywanie, identyfikowanie i przeformowanie modeli biznesu w realnie istniejących organizacjach gospodarczych. Narracje biznesowe, mające wymiar teoretyczny i praktyczny, stanowią świetne narzędzie dydaktyczne w wyższych uczelniach menedżersko-ekonomicznych, jak również w firmach konsultingowych, treningowych i szkoleniowych oraz w innych instytucjach szkolenia zawodowego.
24% rabatu
23,56
31,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka