Org. i monitorowanie procesów transsportowych A.31
Podręcznik wyczerpuje efekty kształcenia zawarte w kwalifikacji A.31.1 wyodrębnionej w zawodzie technik logistyk. Treści omówione w książce obejmują zagadnienia związane z transportem i podstawami spedycji, do których można zaliczyć informacje dotyczące: - ogólnych zagadnień związanych z transportem, kwalifikacją, systemem transportowym, procesami transportowymi; - podstawowych informacji związanych z poszczególnymi rodzajami transportu; - infrastruktury poszczególnych gałęzi transportu; - planowania przewozów; - organizowania zadań transportowych; - formowania ładunków i transportu; - kosztów i przychodów, jakie występują na rynku usług transportowych; - stosowanych systemów - taryfowych i umownych; - podstawowych wiadomości o pracy spedytora; - dokumentów stosowanych na rynku usług transportowych; - ustaw i formuł handlowych stosowanych w transporcie; - konwencji, umów i regulaminów stosowanych w pracy spedytora. Podsumowania i pytania kontrolne po każdym rozdziale zapewniają systematyczne sprawdzanie poziomu opanowania wiedzy z poszczególnych działów. Bogaty materiał ilustracyjny umożliwia łatwy i przyjazny sposób przyswojenia przedstawianych zagadnień. Liczne informacje i odniesienia do praktyki gospodarczej zachęcają do samodzielnego pogłębiania wiadomości. Zawiera aktualne dane dotyczące branży transportowej w ;Polsce. Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i wpisany do wykazu podręczników przeznaczonych do kształcenia w zawodzie technik logistyk. Rok dopuszczenia: 2018.
15% rabatu
33,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Dokumentacja RODO w ochronie zdrowia - niezbędne wzory formularzy, zgód i oświadczeń
Nowa sytuacja prawna powstała w całej Unii Europejskiej od 25 maja 2018 r. spowodowała konieczność zmodyfikowania wielu formularzy funkcjonujących w placówkach ochrony zdrowia. Zmiany te wymusiło tzw. RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679. Płyta CD zawiera 60 najbardziej przydatnych wzorów dokumentów, które pozwolą na szybie dostosowanie się podmiotu czy gabinetu do nowych regulacji.
33% rabatu
59,63
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Błędy medyczne - odpowiedzialność lekarza i placówki medycznej + płyta CD
Praktyczny poradnik dotyczący odpowiedzialności prawnej lekarza i placówki medycznej w procesie leczenia pacjentów z uwzględnieniem przepisówo przetwarzaniu danych osobowych (RODO). Podpowiada, jak bezpiecznie wykonywać zawód lekarza i menedżera w kontrekście wymogów prawa, tak aby w przypadku ewentualnego procesu sądowego móc skutecznie się bronić przed nieuzasadnionymi roszczeniami ze strony pacjentów i ich rodzin.
31% rabatu
68,31
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ochrona środowiska w firmie
Każda prowadzona działalność gospodarcza oddziałuje w pewnym stopniu na środowisko. Przepisy prawa, głównie Prawo ochrony środowiska, a także inne ustawy, nakładają na przedsiębiorców szereg obowiązków w tym zakresie. Publikacja zawiera wskazówki dotyczące przygotowania się do rozpoczęcia działalności gospodarczej, jej prowadzenia, wykonywania obowiązków sprawozdawczych, zakończenia działalności, pod kątem ochrony środowiska. W książce omówiono m.in.: - decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych, w tym, m.in. przypadki, w których nie decyzja nie jest wymagana, procedura uzyskania decyzji, czas obowiązywania decyzji, przeniesienie decyzji na inny podmiot, - niezbędne do prowadzenia działalności – pozwolenia na: * wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, * wytwarzanie odpadów, * wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem nowego Prawa wodnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1566 z późn. zm.), - pozwolenie zintegrowane, w tym: obligatoryjne uzyskanie takiego pozwolenia, zakres i elementy pozwolenia, - działania służące zapobieganiu wystąpienia awariom, z uwzględnieniem podziału na zakład o zwiększonym ryzyku wystąpienia awarii oraz zakład o dużym ryzyku wystąpienia awarii, - obowiązki sprawozdawcze, opłaty za korzystanie ze środowiska oraz kary pieniężne, - opłatę produktową oraz opłatę recyclingową, - obowiązki związane z zakończeniem działalności gospodarczej, - odpowiedzialność za uchybienia obowiązkom związanym z ochroną środowiska, w tym zasada zanieczyszczający płaci.
10% rabatu
141,75
157,50 zł
Dodaj
do koszyka
Nauczyciel-tutor. Prakseologiczna rekonstrukcja...
Książka Sławomira Krzychały jest dziełem ukazującym wielowymiarowe podejście do tutoringu szkolnego, w perspektywie założeń teoretycznych, realizowanych działań, aktywności nauczycieli i nauczycielek, ale również (a w zasadzie przede wszystkim) podsumowania pewnego przedsięwzięcia edukacyjnego i interpretacji doświadczeń, jakie wraz z nim się pojawiły. […] o wyjątkowości niniejszej publikacji świadczą: badane instytucje (gimnazja), czas badania i przygotowania monografii (reforma oświaty z 2016 roku). W ten sposób monografia staje się naukowym podsumowaniem zarówno pewnego typu szkół, jak i unikatowych projektów w nich realizowanych i będzie czytana jako jedno z pierwszych podsumowań funkcjonowania polskich gimnazjów. Z recenzji dr. hab. Pawła Rudnickiego, prof. DSW Tutoring pozwala zindywidualizować działania wychowawcze, najpierw przez samo powierzenie tutorowi pod opiekę konkretnego ucznia, a nie całego zespołu klasowego. Nawet jeśli nauczyciel pracuje z większą grupą uczniów (z reguły z 10–12 osobami), to relacja tutor – grupa pozostaje drugoplanowa (Zuchniewicz 2015, s. 121). Tutoring opiera się na długofalowej relacji pomiędzy konkretnym nauczycielem a wychowankiem. Relacja przybiera formę regularnych spotkań tutorskich, zwanych tutorialami (Budzyński, Traczyński 2012). W realiach tutoringu szkolnego są to modelowo indywidualne 30–40-minutowe spotkania, odbywające się raz w miesiącu. Tutoriale stanowią w tutoringu działanie podstawowe, które ogniskuje kluczowe idee i reguły praktyki tutorskiej. Serce społecznego świata stanowi działanie podstawowe. Działanie centralne obudowane jest licznymi innymi działaniami, które mu instrumentalnie służą, a jednocześnie wpisują się w koloryt działania podstawowego w danym świecie społecznym (Kacperczyk 2005, s. 171). W strukturze tutoriali zawierają się pragmatyczna idea budowania relacji tutorskiej, zindywidualizowania, wzmacniania mocnych stron tutoranta i praca na celach tutoranta. Tutoriale uzupełniane są okazjonalnymi, krótkimi rozmowami z podopiecznym. Poza indywidualnymi tutorialami nauczyciele organizują zajęcia grupowe i angażują podopiecznych w dodatkowe aktywności, takie jak wolontariat lub zajęcia pozalekcyjne. W ewentualnym wykorzystaniu w tutoringu form grupowych priorytetem nadal pozostaje dostosowanie ich do potrzeb i potencjału uczniów. Indywidualizacja wychowania nie sprowadza się tylko do lepszego dopasowania metod pracy do konkretnego tutoranta. Podstawowy potencjał indywidualizacji w tutoringu związany jest z budowaniem relacji tutor podopieczny, z osobistym spotkaniem dwóch osób, z zaangażowaniem w duchu dialogu (Budzyński 2015, s. 226; Sarnat-Ciastko 2015, s. 112). W tutoringu centralnym momentem jest spotkanie człowieka z człowiekiem. [...] Tutoring odróżnia się od innych metod pracy indywidualnej, takich jak coaching i mentoring, choć wykorzystuje on wypracowane w nich techniki (Czekierda 2015, s. 29–34; Bałachowicz, Rowicka 2013; Malinowski, Wesołowska 2015). W mentoringu rolę przewodnika przyjmuje mentor, który osiągnął wysoki poziom biegłości w danej dziedzinie i w oparciu o ten dorobek staje się autorytetem, pokazuje najlepsze rozwiązania, udziela rad, dzieli się kontaktami, przydziela zadania. Punktem ciężkości jest optymalne wprowadzenie w arkana danej dziedziny/dyscypliny. W coachingu uwaga skierowana jest na klienta – to on stawia problem i naprowadzany przez coacha pytaniami sam szuka rozwiązań.
30% rabatu
48,86
69,80 zł
Dodaj
do koszyka
Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
Praktyczny poradnik z omówieniem zagadnień związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych, ze szczególnym uwzględnieniem wątpliwości pojawiających się przy okazji gospodarowania. środkami z funduszu. W publikacji uwzględnione zostały najnowsze przepisy w tym zasady RODO Kolejne wydanie uwzględnia nowe interpretacje ZUS-u i organów podatkowych oraz najnowsze orzecznictwo sądów i poglądy doktryny. Nowe przepisy 2018 r. • rodzaje finansowanych świadczeń • wysokość i terminy dokonywania odpisu • sankcje za naruszenie przepisów • 500+ i 300+ a korzystanie z funduszu • stosowanie przepisów RODO Opracowanie ma na celu w przystępny sposób przybliżyć zagadnienia dotyczące ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Odpowiada w nim na pytania, które najczęściej pojawiają się w praktyce jej stosowania. Omawia w szczególności kwestie dotyczące: • obowiązku lub możliwości tworzenia funduszu, • rodzaju świadczeń, które mogą być finansowane z funduszu, • kryterium socjalnego jako podstawy przyznawania świadczeń, • wykorzystania przez pracodawcę informacji o świadczeniu 500+ i 300+ • wysokości i terminów dokonywania odpisu na fundusz oraz możliwości zaliczenia go do kosztów działalności
13% rabatu
68,73
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
RODO w firmie
RODO w firmie
Wydawca: Infor Biznes
wysyłka: 48h
Publikacja adresowana jest każdego czynnego podatnika VAT i osób zajmujących się rozliczeniami podatkowymi. Celem książki jest przybliżenie i oswojenie się z podzieloną płatnością. W książce prezentowana jest sama instytucja, jej wpływ na funkcjonowanie podatników, wady i zalety oraz korzyści ze split payment. Od drugiej połowy 2018 r. Polska przystąpiła do małej grupki państw, które stosują tzw. podzieloną płatność. Co ważne, wprowadzony w naszym kraju model jest specyficzny, i jak na taką instytucję w miarę wygodny dla podatników. Oczywiście, „w miarę wygodny” to nie znaczy przyjazny czy korzystny, ale akceptowalny i możliwy do zastosowania bez nadmiernie negatywnego wpływu na funkcjonowanie podatnika. Celem niniejszej książki jest przybliżenie tej nowej instytucji, jej przybliżenie ale również zdementowanie pewnych niepokojących plotek. Oczywiście, co do zasady, dla tych podatników, którzy zetkną się z podzieloną płatnością nie będzie to najszczęśliwsze, ale z pewnością również nie najbardziej traumatyczne wydarzenie podatkowe. Paradoksalnie, czasami, podzielona płatność może okazać się korzystna dla podatników, a w skrajnym przypadku sprzedawca wręcz może poprosić nabywcę by ten płacąc zastosował podzieloną płatność (w książce przywołany jest przykład takiej sytuacji). Z całą pewnością warto zapoznać się z instytucją podzielonej płatności, chociażby aby ją oswoić, nie obawiać się jej, ale również by nie popełnić kilku niepotrzebnych błędów.
13% rabatu
17,31
19,90 zł
Dodaj
do koszyka
Team Tools. Leading high-performance teams with tools of different types of intelligence
The book consists of an introduction, nine chapters and conclusion. The first part presents the base of the methodology adopted in this issue, the purpose of the research questions and hypotheses. Later, in the genesis of the work, there was presented an interesting comparison between the role of a manager and a leader; with the necessary definitions and analysis of the leadership and management. This introduces the reader to presentation of current results of the research that focuses on analyzing the knowledge of leadership among individuals of the highest management position. The presented case of the studies is a¬ valuable source of knowledge about the characteristics of the leadership and their perceptions by respondents. This allowed the author, in the following part, to present leadership styles and relate the issue to other factors that are more and more driven nowadays in the meaning of gender, age, personality types and intelligence in building the multicultural team. Particularly noteworthy; the chapter devoted to conflicts occurring in teams and conflict resolution is essential for this academic book. Such activities are crucial for the proper management of teams and thus presented the development by reference to a wider range of instruments that can be useful not only for the students involved in managing teams. This can be helpful for practitioners on a daily basis in the subject of team-building inside different industries (Dr. inż. Grzegorz Zielinski, Engineering Department of Operational Management Faculty of Management and Economics, Gdańsk University of Technology).
15% rabatu
76,42
89,90 zł
Dodaj
do koszyka
Bezpardonowy innowator
Od autorów: Podczas pisania tej książki przyświecał nam jeden cel, przybliżyć wiedzę na temat zarządzania innowacją w przystępny sposób. "Bezpardonowy innowator" stanowi pomost pomiędzy środowiskiem akademickim a przedstawicielami bismesu. Spotkaliśmy wielu doskonałych badaczy innowacji oraz praktyków, których niezwykle inspirujące poglądy i spostrzeżenia wpłynęły na jej kształt." "Niniejsza książka obala mity, które porzez lata narosły wokół słowa "innowacja", tak często zresztą nadużywanego. Napisana lekkim piórem, z dużą dawką humoru, zabiera nas w podróż po sześciu obszarach bezpardonowej innowacji. To pozycja dla każdego, kto planuje rozpoczęcie własnego biznesu, ale równiez dla wprawionych w bojach przedsiębiorców. Serdecznie polecam" - Olga Kozierowska, Prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką "W naszym myśleniu utarło się, że na innowacyjne pomysły się wpada. Że są one zsyłane nam jako dar. Ta książka jest dla wszystkich tych, którzy chcą spojrzeć na innowację z zupełnie innej, biznesowej strony. Bo jak udowadnia Danuta i Maciej innowacją można zarządzać, planować jej wdrażanie i przede wszystkim uczyć jej swój zespół. Polecam!" - Paweł Korycki, Prezes Zarządu Grupy Profit Plus S.A.
29% rabatu
56,09
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Smart logistics
Opracowanie składa się z pięciu rozdziałów. W części pierwszej zaprezentowano podstawowe definicje oraz ewolucję zmian w obszarze logistyki w kierunku inteligentnych rozwiązań. Przedmiotem rozważań w rozdziale drugim są implikacje organizacyjne rozwoju inteligentnej logistyki i inteligentnych łańcuchów dostaw. Część trzecią opracowania poświęcono problematyce inteligentnego przemysłu. Wskazano wyznaczniki jego rozwoju i funkcjonowania oraz omówiono rozwijane na świecie koncepcje inteligentnego przemysłu. Opisano rozwiązania inteligentnej logistyki w obsłudze procesów produkcyjnych. W części czwartej scharakteryzowano wykorzystanie inteligentnych rozwiązań w zarządzaniu transportem i w gospodarce magazynowej. Natomiast w rozdziale piątym poruszono tematykę smart city, ukazującą zarządzanie systemem logistycznym miasta z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
27% rabatu
39,42
54,00 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie Publiczne 1(43)/2018
W numerze m.in.: János Kornai Zrewidowany paradygmat systemowy. Wyjaśnienia i dodatkowe elementy w świetle doświadczeń państw postsocjalistycznych – część trzecia Kaja Gadowska Relacje między polityką i administracją w procesie tworzenia służby cywilnej w Polsce. Perspektywa nowego instytucjonalizmu Leszek Kwieciński Polskie parki technologiczne – w stronę IV generacji parków technologicznych. Wstępne wyniki badań terenowych
20% rabatu
16,80
21,00 zł
Dodaj
do koszyka
Bariery zarządzania kapitałem ludzkim w szpitalach publicznych w Polsce
W niniejszej książce Autor podejmuje się zidentyfikowania, wyjaśnienia oraz scharakteryzowania barier zarządzania kapitałem ludzkim w szpitalach publicznych, wewnętrznych i zewnętrznych, a także relacji przyczynowo-skutkowych utrudniających zarządzanie czynnikiem ludzkim w tych organizacjach na podstawie przeprowadzonych badań w oparciu o percepcję zarządzających szpitalami - osób bezpośrednio odpowiedzialnych za funkcjonowanie podmiotów leczniczych. „Recenzowana monografia swoją problematyką wpisuje się w zmiany, jakie zachodzą w ostatnich czasach w polskim systemie usług medycznych. Autor podjął się trudnej analizy z uwagi na obszar procesu zarządzania - obszar zarządzania kadrami, dlatego też monografia stanowi krok naprzód w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim w polskich szpitalach, pozwala lepiej zrozumieć istotę problemów, które wynikają z wieloaspektowości problematyki związanej z opisywanym i analizowanym w monografii obszarem zarządzania. (...) Wskazane w publikacji wnioski w znaczący sposób przyczyniają się do usprawnienia tego procesu. (...) Znaczącym walorem publikacji jest jej aplikacyjność. Autor publikacji dokonał dogłębnej i bardzo szczegółowej analizy literatury przedmiotu. Na uwagę zasługuje fakt, iż publikacja ta została w dużej mierze oparta o anglojęzyczną literaturę. (...) Monografia stanowi ważną pozycję dla osób, których zainteresowania naukowe oscylują w obszarze zarządzania w sektorze usług medycznych oraz menedżerów polskich publicznych i niepublicznych szpitali". Prof. dr hab. Łukasz Sułkowski Piotr Lenik - doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu; wykładowca akademicki, menedżer, a także doradca w zakresie organizacji i zarządzania oraz marketingu; członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami oraz Stowarzyszenia Menedżerów Opieki Zdrowotnej i Polskiego Stowarzyszenia Dyrektorów Szpitali; autor kilkudziesięciu publikacji naukowych specjalizujący się w zarządzaniu kapitałem ludzkim, badaniach nad zachowaniami ludzkimi w różnorodnych aspektach zarządczych, a także innowacyjnymi zastosowaniami systemowymi w obszarze zarządzania w sektorze przedsiębiorstw oraz sektorze publicznym.
25% rabatu
51,75
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
RODO Ochrona danych osobowych w zatrudnieniu ze wzorami
Książka jest pracą zbiorową autorów z kilku ośrodków naukowych w Polsce (Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Uniwersytetu Śląskiego, Uczelni Jana Wyżykowskiego w Polkowicach), jak również wybitnych praktyków specjalizujących się na co dzień w zagadnieniach prawa pracy i ochrony danych osobowych. Autorzy postanowili podjąć wybrane zagadnienia związane z ochroną danych osobowych w zatrudnieniu, poczynając od zagadnień ogólnych związanych z genezą ochrony danych osobowych, kończąc na analizie regulacji bardziej szczegółowych, takich jak monitoring, ochrona wizerunku czy różne formy zatrudnienia elastycznego pracowników (telepraca, praca tymczasowa). Omawiają także wpływ kwestii związanych z ochroną danych osobowych na regulacje ustaw szczególnych, jak choćby projekt ustawy o jawności życia publicznego czy przepisy zbiorowego prawa pracy. Poszczególne artykuły wyrażają poglądy własne ich autorów, którzy prezentują indywidualne spojrzenie na omawiane instytucje i problematykę. Suplementem do tej pierwszej edycji są wzory umów i pism, które mogą stanowić pomoc praktyczną w stosowaniu omawianych regulacji. Oddając do rąk Czytelnika omawianą publikację, autorzy mają nadzieję, iż będzie ona pomocna w rozwiązywaniu przynajmniej jakiejś części pojawiających się problemów związanych z ochroną danych osobowych w zatrudnieniu, a zarazem będzie stanowić kolejne pole do wymiany poglądów naukowych oraz inspirację do nowych dyskusji. Poruszana na prawie 500 stronach tematyka jest wyjątkowo świeża i w związku z przygotowywanym szeregiem nowych regulacji sektorowych z pewnością będzie jeszcze długo stanowiła przedmiot ożywionej dyskusji. Stan prawny na 25 maja 2018 roku
13% rabatu
112,23
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Sprawozdawczość przedsiębiorstw w zakresie ich społecznej odpowiedzialności.
Sprawozdawczość społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw staje się obecnie standardem globalnym, coraz częściej praktykowanym przez menedżerów na całym świecie. Podczas gdy z roku na rok obserwuje się wzrost popularności tego rodzaju praktyk, to jakość sporządzanych sprawozdań w tym obszarze jest wątpliwa. Przedsiębiorstwa opracowując raporty CSR korzystają z różnego rodzaju standardów, wytycznych w tym zakresie bądź przygotowują je według własnego pomysłu, na różnym poziomie szczegółowości i nie zawsze cyklicznie. W związku z tym, raporty te nie zawsze dostarczają kompletnych i oczekiwanych przez otoczenie danych, co intensyfikuje problem z ich oceną i porównywaniem wyników w omawianym zakresie. Różnice występują również pomiędzy modelami raportowania przyjętymi w poszczególnych krajach Unii Europejskiej, co spowodowane jest między innymi odmienną w tych krajach implementacją prawodawstwa unijnego w zakresie ujawniania danych pozafinansowych. W niniejszej monografii przedstawiono wyniki badań dotyczące problematyki sprawozdawczości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej, uwzględniając rolę rządu w rozwoju tego zagadnienia. Wiedza w tym zakresie może być ważna i poznawczo atrakcyjna zarówno dla środowisk naukowych, jak i praktyków zarządzania. Przedstawione w pracy autorskie narzędzie do oceny jakości raportów CSR może zostać bezpośrednio wykorzystane w praktyce biznesowej do: - diagnozowania procesu raportowania społecznej odpowiedzialności, - identyfikacji słabych i mocnych stron opracowanego raportu CSR, - wyznaczenia kierunku usprawnień w procesie raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Z uwagi na zakres podejmowanych zagadnień publikacja kierowana jest do szerokiego grona odbiorców. Przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, jak i praktyków zarządzania, w szczególności dla kadry menedżerskiej przedsiębiorstw wdrażających lub planujących wdrożenie raportowania CSR, jak również dla wszystkich osób zainteresowanych zgłębianiem wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
25% rabatu
43,50
58,00 zł
Dodaj
do koszyka
Lokalizacyjne uwarunkowania bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw
Bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw jest wartością samą w sobie zarówno dla nich samych, jak i dla miejsc ich lokalizacji. Zależy ono od tego, jak jest zarządzany dany podmiot gospodarczy i jaki jest jego potencjał ekonomiczny, ale jeszcze bardziej od tego, jakim jest - specyficzne dla miejsca lokalizacji - otoczenie rynkowe i instytucjonalne. Z kolei bezpieczeństwo ekonomiczne jednostek przestrzennych i osadniczych zależy w znacznej mierze od bezpieczeństwa ekonomicznego zlokalizowanych w nich przedsiębiorstw. Dokonana na przykładzie Polski analiza tego sprzężenia zwrotnego, jego uwarunkowań i konsekwencji, jest przedmiotem tej książki. Pokazuje ona: - czym jest i od czego zależy bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw, - w jaki sposób bywa rozumiane i badane, - w jakiej mierze jest zdeterminowane kulturowo, - na czym polegają jego uwarunkowania makroekonomiczne, regionalne i lokalne, - w czym przejawia się jego kontekst sektorowy i regionalny. Tym samym każe nieco szerzej spojrzeć na kwestię kryteriów oraz czynników lokalizacji przedsiębiorstw i widzieć nie tylko ich lokalną egzemplifikację, ale także regionalny, makroekonomiczny, jak również międzynarodowy i globalny kontekst. Zwraca uwagę na kluczowe znaczenie, wynikających ze specyfiki miejsca lokalizacji, ekonomicznych i strukturalnych uwarunkowań bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw, dowodząc zarazem, że ich działanie zależy w znacznej mierze od właściwych dla danego miejsca oraz czasu instytucji formalnych i nieformalnych, a przede wszystkim od sytuacji politycznej, jak też militarnej, w jakiej się ono znajduje.
25% rabatu
43,50
58,00 zł
Dodaj
do koszyka
Jak założyć i prowadzić własną firmę. Praktyczny poradnik z przykładami
Poradnik „Jak założyć i prowadzić własną firmę" pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do reje­stracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Auto­rzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilne­go, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wy­jaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W poradniku można odna­leźć odpowiedzi m.in. na następujące pytania: - Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty? - Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? - Jakie druki i jak należy wypełnić by dokonać rejestracji firmy? - Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą? - Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? - Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? - Jak i gdzie odnaleźć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? - Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? - Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym? - Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie obowiązki pracodawcy? - Kto, jak i kiedy powinien rozliczać się z ZUS-em? - Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności?
25% rabatu
28,50
38,00 zł
Dodaj
do koszyka
Infrastruktura techniczna w szpitalu. Wspomaganie procesów eksploatacji
W monografii przedstawiono metody oraz narzędzia wspomagające zarządzanie eksploatacją infrastruktury technicznej i utrzymaniem ruchu w obiekcie szpitalnym. Dla podniesienia skuteczności realizowania procesów eksploatacji infrastruktury technicznej w szpitalu zaproponowano wykorzystanie koncepcji Facility Management i budynku inteligentnego, które zostały zastosowane za pośrednictwem modelu wspomagającego procesy eksploatacji infrastruktury technicznej szpitala. Wdrożenie modelu będzie powodowało, przy kompleksowym podejściu, dostarczenie udogodnień dla wspomagania utrzymania ruchu w obiekcie szpitalnym. Praktyczne zastosowanie będzie mogło mieć miejsce poprzez wykorzystanie metod i narzędzi z nauki eksploatacji, w zależności od zidentyfikowanego problemu w kierowaniu procesem eksploatacji. W monografii dokonano: - przeglądu metod i narzędzi stosowanych w eksploatacji obiektów technicznych i działalności służb utrzymania ruchu, - analizy uwarunkowań prawnych i technicznych w kierowaniu eksploatacją obiektów szpitalnych, - identyfikacji procesów eksploatacji infrastruktury technicznej w obiekcie szpitalnym, - opracowania modelu wspomagania procesów eksploatacji infrastruktury technicznej w fazie „użytkowanie" istniejącego obiektu szpitalnego, - weryfikacji opracowanego modelu w wybranej jednostce obiektu szpitalnego, - oceny funkcjonowania procesów eksploatacji i działalności służb utrzymania ruchu w wybranej jednostce szpitalnej, - doboru kluczowych wskaźników efektywności, jako elementu wdrażania koncepcji FM (zarządzanie udogodnieniami) za pomocą wybranej metody heurystycznej.
25% rabatu
27,75
37,00 zł
Dodaj
do koszyka
Tożsamość zawodowa pracowników branży badań...
Książka jest pozycją teoretyczno-empiryczną. Po analizie literatury dotyczącej procesów profesjonalizacji, tożsamości zawodowej, zaangażowania organizacyjnego i motywacji przeanalizowanej głównie w odniesieniu do tak zwanych pracowników wiedzy książka przedstawia wyniki badania tożsamości zawodowej przeprowadzonego w grupie pracowników branży badań klinicznych. Połączenie analizy teoretycznej z wynikami badania przeprowadzonego w grupie zawodowej, która jeszcze nigdy dotąd nie była przedmiotem badań specjalistów z dziedziny zarządzania może okazać się interesująca dla naukowców z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi, socjologii i psychologii. Tożsamość zawodowa jest ważnym elementem procesu zarządzania i kontroli, szczególnie w grupie pracowników wiedzy. Sposób kierowania pracownikami wiedzy, pracownikami nowopowstających profesji oraz pracownikami zmieniającymi zawód, stawia przed kierującymi nowe wyzwania. Ma to istotne znaczenie dla działań podejmowanych przez menedżerów w celu efektywnego kierowania zespołem pracowniczym. Z tego powodu książka może być interesująca dla osób kierujących tak zwanymi pracownikami wiedzy. W końcu książka zawiera analizę konkretnej grupy zawodowej, pracowników branży badań klinicznych w Polsce, okaże się więc ciekawą lekturą dla samych pracowników tego sektora oraz tych, którzy planują rozpocząć karierę w tej branży.
15% rabatu
38,25
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Symboliczne stanowienie władzy w organizacjach
Jeszcze 15 lat temu dyskusja o stanowieniu władzy w organizacji nie miała w Polsce zbyt wielkiego sensu. Dyktat funkcjonalistyczny był tak silny, że docierały do nas zaledwie forpoczty nowych trendów i paradygmatów w naukach o zarządzaniu. W ostatnich latach pojawił się jednak i zadomowił w tych naukach interpretatywizm, a teraz nadszedł czas także na postmodernizm. Wielogłos paradygmatyczny stał się faktem, choć oczywiście nadal dominuje podejście funkcjonalistyczne. Dlatego tym bardziej trzeba docenić pracę, która powstała w nurcie dopiero się w Polsce rodzącym, jak również tematykę, którą autor podejmuje. Każdy dyrektor, który poważnie podchodzi do swoich zadań, powinien przeczytać ten tekst, pomyśleć nad badaniami autora. To cudowne lustro dla każdego kierującego, zostawiające przestrzeń do refleksji. Uważam, że przeprowadzone przez autora badania są niezwykle ciekawe i inspirujące. Z recenzji dr hab. Ewy Bogacz-Wojtanowskiej, prof. UJ Marcin Laberschek (ur. 1978) – doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu; pracownik Katedry Zarządzania, Ekonomiki Mediów i Reklamy w Instytucie Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego; autor publikacji naukowych z zakresu zarządzania i marketingu w kulturze, mediach i reklamie. Jego zainteresowania koncentrują się na metodologii badań w zarządzaniu humanistycznym, zarządzaniu organizacjami prowadzącymi działalność kulturalną, symbolicznych i kulturowych wymiarach zarządzania, marketingu i reklamy, a także na nurcie marketingu krytycznego, postmarketingu i zarządzania na ponowoczesnym rynku.
20% rabatu
31,92
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
The meaning revolution
The meaning revolution
Autor: Kofman Fred
Wydawca: WH Allen
wysyłka: 48h
Forget the standard practices of leadership taught in business school -- all about compensation, command and control. This is a new model for how to inspire -- through purpose, principle and people. The Meaning Revolution is Fred Kofman's call to arms for anyone who has ever felt unengaged at work and offers actionable advice for how we can all find more meaning and dignity whatever we do. Bringing together economics and conflict resolution, counselling and mindfulness, Kofman explains how our most deep-seated anxiety is that we are wasting our lives. The things that we think matter -- salaries and job titles -- actually only account for 15% of our motivation at work. The other 85% is about how we belong, feeling we make a difference, that we serve a purpose larger than ourselves. Transformative leadership is about helping employees feel connected to a great mission or purpose, and discovering the 'immortality project' at the core of your business.
13% rabatu
67,09
77,12 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka