Dziś w ofercie 151 927 pozycji
Księgowania w układzie sprawozdawczości finansowej w jednostkach finansów publicznych
Księgowania pomocne przy sporządzaniu sprawozdania finansowego za 2018 r., w tym nowego elementu sprawozdania „Informacja dodatkowa”! Pracownicy służb finansowo-księgowych na co dzień muszą ewidencjonować operacje gospodarcze. Pomocne w tym mogą być schematy księgowe opisane w publikacji: Księgowania w układzie sprawozdawczości finansowej w jednostkach finansów publicznych Poruszana w opracowaniu tematyka obejmuje zagadnienie ewidencji księgowej zachodzącej w budżecie oraz w jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych w układzie poszczególnych sprawozdań sporządzanych przez te jednostki z uwzględnieniem zmian jakie wprowadziło nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 13.9.2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. 2017 r. poz. 1911). Zmiany te dotyczą zasad funkcjonowania poszczególnych kont (co przekłada się na zmiany w schematach księgowań przedstawionych w poprzednich wydaniach książki) oraz zmian we wzorach poszczególnych elementów sprawozdania finansowego. Ponadto dodany został nowy element sprawozdania „Informacja dodatkowa”. Książka ta będzie pomocna przy sporządzaniu sprawozdań finansowych za 2018 r., oraz podczas prowadzenia ewidencji księgowej w 2018 r. Oprócz licznych księgowań książka zawiera również powiązania poszczególnych zdarzeń gospodarczych ze sprawozdawczością finansową oraz budżetową, jak również z klasyfikacją uwzględniające ostatnie zmiany w przepisach w tych obszarach. Szczególnie istotne jest przedstawienie powiązania z nowym elementem sprawozdania finansowego „Informacja dodatkowa”. Choć ten element sprawozdania będzie trzeba sporządzić dopiero w zakresie sprawozdań za 2018 r. to już teraz należy przygotować systemu księgowe i zasady księgowania do nowych wymogów! W wyniku zmian w zakresie rachunkowości modyfikacji uległy (lub zostały wprowadzone jako nowe) księgowania m.in. w zakresie: środków trwałych w budowie (konto 080), zwiększenia i zmniejszenia wartości niematerialnych i prawnych oraz umorzenie i amortyzacja wartości niematerialnych i prawnych umarzanych w czasie w jednostce budżetowej – konto 020, zwiększenia i zmniejszenia wartości niematerialnych i prawnych oraz umorzenie wartości niematerialnych i prawnych umarzanych jednorazowo w jednostce budżetowej – konto 020, rozliczenia dochodów budżetowych z tytułu podatków – konto 235 „Rozliczenia dochodów budżetowych z tytułu podatków”, wpłat do budżetów JST z tytułu odprowadzenia środków pieniężnych pozostających na wydzielonym rachunku bankowym oświatowej samorządowej jednostki budżetowej na 31 grudnia roku budżetowego, nadwyżki środków obrotowych w samorządowych zakładach budżetowych, nadwyżki dochodów jednostek budżetowych prowadzących działalność oświatową – konto 870, zadań zleconych realizowanych przez samorządowe jednostki budżetowe.
3% rabatu
144,53
149,00 zł
Dodaj
do koszyka
Sprawozdania budżetowe jednostek samorządowych 2018
Książka oparta jest na następujących zmianach: Od 1.1.2018 r. jednostki samorządu terytorialnego mają obowiązek przesyłać do MF nowe sprawozdanie SP-1 w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego. Regulacja ta została wprowadzona na mocy ustawy z 27.10.2017 r. o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2141), a szczegółowe regulacje w tym zakresie zawarto w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z 20.12.2017 r. w sprawie sprawozdania podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego, Dz.U. z 2017 r. poz. 2455). Od 13.1.2018 r. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 9.1.2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. z 2018 r. poz. 109). Przepisy tego rozporządzenia mają zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań Rb-33 i Rb-50 za IV kwartały 2017 r., Rb-28 Programy za grudzień 2017 r. i za rok 2017 oraz sprawozdań sporządzanych za okresy sprawozdawcze rozpoczynające się od dnia 1 stycznia 2018 r. Rozporządzenie to zastąpiło rozporządzenie z dnia 16.1.2014 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1015). Od 13.1.2018 r. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 13.10.2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2017 r. poz. 1911). W związku z tak licznymi zmianami w zakresie sprawozdawczości budżetowej Wydawnictwo C.H.Beck przygotowało publikację: Sprawozdania budżetowe jednostek samorządowych 2018 W naszej książce znajdą Państwo: Wyjaśnienia jak sporządzać sprawozdania budżetowe zgodnie z nowymi zasadami, które zostały wprowadzone przez nowe rozporządzenie, Porównanie „starego” i „nowego” rozporządzenia – wyszczególnienie zmian, Szczegółowe zasady sporządzania nowego sprawozdania SP-1, wyjaśnienia jak wypełniać poszczególne wiersze i kolumny sprawozdań, przedstawienie sytuacji, gdy następują powiązania między poszczególnymi sprawozdaniami budżetowymi, aktualne przykłady sporządzonych sprawozdań, powiązania z ewidencją księgową i klasyfikacją budżetową (w 2017 r. weszły w życie cztery nowelizacje klasyfikacji budżetowej, część zapisów tych nowelizacji weszła w życie 1.1.2018 r.), 11 wypełnionych formularzy sprawozdań wraz z komentarzem 160 odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania terminarz sporządzania i przekazywania sprawozdań. W książce wyjaśniamy m.in.: jak prawidłowo wypełnić sprawozdanie Rb-50 w przypadku gdy kwota otrzymanej dotacji w roku nie pokrywa poniesionych wydatków w rozdziale 75011, jak powiązać dane pomiędzy poszczególnymi sprawozdaniami budżetowymi, jak wykazywać dane w sprawozdaniu Rb-27S w zakresie PIT, CIT, dochodów pobieranych przez urzędy skarbowe, Jaki jest zakres informacji objętych sprawozdaniem podatkowym SP-1, Jakie są szczegółowe zasady sporządzania części A i części B sprawozdania SP-1 Jak prawidłowo w sekcji 4. "Uchwały rady gminy" odwzorować dane z uchwał podatkowych Jakie są zasady aktualizacji danych w przekazanych sprawozdaniach SP-1 jak ujmować dochody i wydatki związane z VAT po centralizacji, czy VAT dla celów sprawozdania Rb-27S można uznać jako dochód, jak księgować VAT w zakładach budżetowych.
13% rabatu
129,63
149,00 zł
Dodaj
do koszyka
Gospodarka majątkiem jednostki budżetowej w.II
Niniejsza publikacja omawia zasady prawidłowego gospodarowania składnikami majątku w jednostce budżetowej wraz z kompletną dokumentacją. Książka zawiera szereg ważnych informacji dla osób zarządzających jednostką budżetową, głównych księgowych (skarbników), pracowników zajmujących się ewidencją główną i pomocniczą, składnikami majątkowymi oraz osób materialnie odpowiedzialnych za użytkowane i przechowywane składniki majątkowe. Informacje te pomogą we właściwym zorganizowaniu wszelkich spraw związanych z obrotem składnikami majątkowymi, właściwym podziale kompetencji i odpowiedzialności pracowników jednostki oraz zgodne z prawem udokumentowanie poszczególnych czynności. Autor szczegółowo omawia m.in.: • majątek jednostki budżetowej ze szczególnym określeniem struktury majątku trwałego i obrotowego, • gospodarkę składnikami majątku trwałego począwszy od pierwszego wyposażenia, planowania i organizacji zaopatrzenia, realizacji dostaw, ewidencji, eksploatacji oraz likwidacji, • gospodarkę składnikami majątku obrotowego z uwzględnieniem działań związanych z pierwszym wyposażeniem, planowaniem i organizacją zaopatrzenia materiałowego, realizacją dostaw, ewidencją oraz gospodarką zbędnymi i nadmiernymi składnikami majątku, • szkody w mieniu jednostki opisując zasady ogólne, kwestie związane z powstaniem szkód oraz procedurę likwidacji szkód, • sprawozdawczość majątkową, w tym bilans, sprawozdanie o stanie i ruchu środków trwałych F-03 oraz rozliczenie inwestycji finansowanych ze środków budżetu państwa, • występujące nieprawidłowości w gospodarce majątkiem zarówno na gruncie państwowych, jak i samorządowych jednostek budżetowych, • podstawowe zasady kontroli gospodarki majątkiem. Książka zawiera komplet dokumentów niezbędnych w każdej jednostce budżetowej - autor opracował 70 wzorów protokołów, instrukcji, oświadczeń, zarządzeń, umów, wniosków, wezwań i innych dokumentów niezbędnych do prawidłowego prowadzenia gospodarki majątkiem jednostki budżetowej.
25% rabatu
66,75
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Podstawy finansów i prawa finansowego
Podręcznik Podstawy finansów i prawa finansowego został napisany przez autorów reprezentujących trzy trójmiejskie uczelnie: Uniwersytet Gdański, Wyższą Szkołę Administracji i Biznesu w Gdyni oraz Akademię Morską w Gdyni. Przeważają autorzy wywodzący się z Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Są to pracownicy Katedry Prawa Finansowego, którą przez ponad 20 lat kierował prof. zw. dr hab. Andrzej Drwiłło. W trzecim wydaniu podręcznika znajdziesz uwzględnione przez autorów zmiany: dotyczące reformy administracji skarbowej, której głównym celem jest: - ograniczenie skali oszustw podatkowych, - zwiększenie skuteczności poboru należności podatkowych i celnych, - zapewnienie obsługi klienta na wysokim poziomie, - obniżenie kosztów funkcjonowania administracji skarbowej w relacji do poziomu uzyskiwanych dochodów budżetowych oraz - rozwój profesjonalnej kadry; w prawie celnym i - prawie podatkowym. Z publikacji dowiesz się o: - międzynarodowych organizacjach finansowo-gospodarczych, - warunkach podejmowania i prowadzenia działalności na rynku bankowym, ubezpieczeniowym, kapitałowym, usług płatniczych, - uprawnieniach organów uchwałodawczych, kontrolnych i wykonawczych w sprawach z zakresu finansów publicznych, - przyczynach i założeniach konsolidacji przedmiotowo-podmiotowej w ramach administracji skarbowej, - istocie, celach i głównych zadaniach Krajowej Administracji Skarbowej, - strukturze organizacyjno-prawnej krajowej administracji skarbowej, - uprawnieniach o charakterze kontrolnym oraz operacyjno-rozpoznawczym organów Krajowej Administracji Skarbowej, - istocie, funkcjach i rodzajach systemów płatniczych, - formach transferu środków pieniężnych, - zezwoleniach dewizowych, - instrumentach polityki pieniężnej, - prawie celnym w unijnym i międzynarodowym systemie celnym, - wspólnej polityce handlowej Unii Europejskiej, - taryfach celnych, wartościach celnych towarów, procedurach celnych, powstaniu długu celnego, - wieloletnim planie finansowym państwa, - racjonalizacji wydatków publicznych, - potrzebach pożyczkowych Skarbu Państwa, - zasadach i trybie zaciągania pożyczek publicznych przez Skarb Państwa, - długu publicznym i długu Skarbu Państwa, - postępowaniach kontrolnych i czynnościach sprawdzających w prawie podatkowym, - finansowaniu ubezpieczeń społecznych, - odpowiedzialności osób, które gospodarują środkami publicznymi lub wykonują określone czynności w imieniu podmiotu niezaliczanego do sektora finansów publicznych, - karach za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, - formach niepodatkowych dochodów jednostek samorządu terytorialnego, - dochodach samorządowych jednostek budżetowych, - ogólnych zasadach zaciągania zobowiązań przez jednostki samorządu terytorialnego, - wydatkach samorządu terytorialnego, - nadzorze i kontroli finansów samorządu terytorialnego. Publikacja szeroko omawia: - międzynarodowe prawo finansowe, - prawo rynku finansowego, - administrację finansów publicznych, - system pieniężny, - prawo dewizowe, - prawo walutowe, - polskie prawo bankowe, - prawo celne, - prawo budżetowe, - fundusze publiczne, - prawo podatkowe, - prawo finansowe ubezpieczeń społecznych, - dyscyplinę finansów publicznych, - prawo finansowe samorządu terytorialnego.
13% rabatu
68,73
79,00 zł
Dodaj
do koszyka
Publicznoprawne źródła finansowania ochrony zdrowia
Publikacja jest pierwszym na rynku kompleksowym opracowaniem monograficznym dotyczącym prawnofinansowych aspektów źródeł finansowania ochrony zdrowia w Polsce. Głównym celem monografii jest ustalenie, czy regulacje prawne determinujące rodzaje publicznoprawnych źródeł finansowania zabezpieczają realizację zadań w zakresie ochrony zdrowia. W książce znajdziesz m.in. informacje na temat: - konstrukcji i charakteru prawnego składki na ubezpieczenie zdrowotne, - zasad prowadzenia gospodarki finansowej przez Narodowy Fundusz Zdrowia oraz samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, - wydatków budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego przeznaczanych na realizację zadań publicznych z zakresu ochrony zdrowia, - ewolucji źródeł finansowania ochrony zdrowia w Polsce, - modeli ochrony zdrowia funkcjonujących w państwach Unii Europejskiej - Niemcy, Wielka Brytania i Włochy. Z dokonanych w pracy ustaleń wynika, że struktura normatywna instytucji prawnofinansowych determinujących kształt publicznoprawnych źródeł finansowania ochrony zdrowia w Polsce, a także część relacji zachodzących pomiędzy nimi nie zostały ukształtowane w sposób właściwy. Dokonywane zmiany w strukturze źródeł finansowania ochrony zdrowia mają jedynie charakter doraźny i nie powodują zwiększenia w istotny sposób nakładów pochodzących ze środków publicznych. Autor uwzględnił w opracowaniu m.in.: - regulacje wynikające z ustawy z 10.06.2016 r. o zmianie ustawy o działalności leczniczej oraz niektórych innych ustaw, - zmiany przepisów w zakresie wprowadzenia możliwości finansowania świadczeń zdrowotnych z budżetów jednostek samorządu terytorialnego, - zmiany dotyczące pokrycia straty netto samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz ich likwidacji i przekształcenia, - zmiany w zakresie funkcjonowania podmiotów działających w formie spółek kapitałowych, w których akcje bądź udziały posiada Skarb Państwa lub jednostka samorządu terytorialnego.
15% rabatu
135,15
159,00 zł
Dodaj
do koszyka
Bezpieczeństwo finansów publicznych
Waga i aktualność podjętej w niniejszej monografii problematyki bezpieczeństwa finansów publicznych wynika przede wszystkim z powszechności i trwałości zjawiska nierównowagi budżetowej oraz systematycznego wzrostu zadłużenia publicznego w większości współczesnych państw, którego rozmiary w warunkach ostatniego globalnego kryzysu finansowego zaczęły wymykać się spod kontroli władz publicznych, sprowadzając niektóre państwa na skraj bankructwa. Zakres poruszanych problemów badawczych jest szeroki i obejmuje trzy płaszczyzny: krajową na szczeblu sektora rządowego i na poziomie jednostek samorządu terytorialnego oraz ponadnarodową (tj. unijną). Choć obecnie (w 2017 r.) Polska wydaje się zachowywać kontrolę nad poziomem nierównowagi finansów publicznych zasadniczo przestrzegając unijnych i krajowych reguł fiskalnych, to jednak będące następstwem wieloletnich zaniedbań błędy w polityce dochodowej oraz ekspansywna polityka wydatkowa związana z finansowaniem wydatków emerytalnych oraz programów socjalnych może wpłynąć na naruszenie bezpieczeństwa finansów publicznych w przyszłości. Dla utrzymywania stabilności finansów publicznych istotne jest nie tylko zapewnienie wypłacalności państwa, ale przede wszystkim zagwarantowanie dostarczania przez władze publiczne odpowiedniego poziomu usług publicznych oraz dostosowania polityki fiskalnej do nowych wyzwań związanych z nadawaniem impulsów rozwojowych gospodarce. Monitorowanie prognoz deficytu i długu publicznego oraz ryzyka związanego ze stabilnością finansów publicznych jest kluczowe dla określenia niezbędnych do podjęcia działań po stronie dochodów i wydatków, jak również dla utrzymania wiarygodności gospodarczej i zaufania rynków. Choć zadłużenie sektora samorządowego ogółem stanowi obecnie jedynie ok. 8% państwowego długu publicznego, niemniej to na jednostkach samorządowych ciąży obowiązek wykonywania bardzo wielu ważnych, a przy tym kosztochłonnych i problematycznych zadań publicznych (takich jak: oświata, czy ochrona zdrowia). JST pozostają przy tym najpoważniejszym inwestorem w sektorze publicznym, a realizowane przez nie inwestycje stanowią swoiste koło zamachowe polskiej gospodarki i jeden z kluczowych czynników sprawczych wzrostu PKB. Tymczasem system finansowania zadań samorządowych JST opiera się w przeważającej części na transferach (w formie dotacji i subwencji) przekazywanych z budżetu państwa, często z naruszeniem konstytucyjnej reguły adekwatności. Postępująca globalizacja oraz wzrost zakresu integracji ekonomicznej i finansowej w państwach Unii Europejskiej wymagają, by kwestie bezpieczeństwa finansów publicznych odnieść także na szczebel międzynarodowy (unijny). Europa to kontynent o najwyższej ingerencji sektora finansów publicznych w gospodarkę, a więc najwyższych podatkach i wydatkach publicznych w relacji do PKB oraz silnej przez długie lata ekspansji fiskalnej, której efektem są wysokie długi publiczne większości państw UE. Skutkiem tego jest wzrost ryzyka inwestycyjnego, droższy kapitał i mniej swobodny dostęp do niego, odczuwane zwłaszcza przez mniej wiarygodne państwa, co dodatkowo obniża ograniczaną już względnie wysokimi daninami publicznymi zyskowność działalności gospodarczej w UE.
25% rabatu
41,25
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o finansach publicznych
Stan prawny: 8 stycznia 2018 r. Seria "Twoje Prawo" zawiera: Boldowanie najnowszych zmian Przypisy od Redakcji Czytelne hasła i teksty Indeks rzeczowy
13% rabatu
15,57
17,90 zł
Dodaj
do koszyka
Kontrola zarządcza w placówkach ochrony zdrowia
W książce przedstawiono problematykę stosowania obowiązkowej kontroli zarządczej w placówkach ochrony zdrowia - wymaganej przepisami prawa, w szczególności ustawy o finansach publicznych i komunikatów w sprawie kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych. W opracowaniu omówiono m.in. takie zagadnienia, jak: - funkcjonowanie kontroli zarządczej w systemie kierowania placówką ochrony zdrowia, - mechanizmy i instrumenty systemu kontroli zarządczej, - standaryzacja procedur kontrolnych, - kontrola jako funkcja zarządzania organizacją, - kontrola procesu formułowania i wdrażania strategii, - kontrola poprzez certyfikację i akredytację, - wiarygodność sprawozdań w ocenie sprawności działania placówek ochrony zdrowia. Publikacja została wzbogacona o wzory dokumentów oraz praktyczne przykłady, a także informacje odnoszące się do kontroli kosztów i jakości w polskich oraz zagranicznych placówkach ochrony zdrowia. Ponadto w skondensowanej formie ukazano dorobek nauk organizacji i zarządzania w zakresie kontroli, ze szczególnym uwzględnieniem teorii dotyczących organizacji publicznych i roli profesji medycznych. Opracowanie ukazuje temat kontroli bardzo szeroko, łącząc zarówno podejście cybernetyczne oparte o procedury administracyjne, jak i zagadnienia związane z relacjami społecznymi, procesami politycznymi, motywacją, kulturą organizacyjną i samokontrolą pracowników, w tym pracowników medycznych.
13% rabatu
129,63
149,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o finansach publicznych
Publikacja zawiera teksty jednolite ustaw. Zaletą książki jest jej praktyczny, poręczny format i przejrzysty układ graficzny. Łatwą orientację w materiale umożliwia obszerny skorowidz.
15% rabatu
12,66
14,90 zł
Dodaj
do koszyka
Potencjalny dług publiczny
Dług publiczny niejedno ma oblicze. Następuje stopniowe poszerzanie zakresu oddziaływania sektora publicznego, a wraz z tym zwiększanie zakresu odpowiedzialności władzy publicznej za równowagę fiskalną. Towarzyszy temu wzrost ogólnego ryzyka fiskalnego i finansowego oraz potrzeba zabezpieczenia przed nim. Utrzymujący się od blisko ćwierć wieku deficyt sektora publicznego w Polsce powoduje narastanie długu i związanych z nim zagrożeń. Nieodłącznym elementem wzrostu długu tradycyjnego, związanego z emisją obligacji skarbowych czy kredytów komunalnych, jest narastanie w całej gospodarce innych form zobowiązań warunkowych, zobowiązań nieewidencjonowanych i zadłużenia pośredniego. Nie wszystkie formy tego zadłużenia są klasyfikowane i zaliczane do zadłużenia publicznego. Nie wszystkie też procesy przyczyniające się do powstania długu są monitorowane, a ogólny wskaźnik zadłużenia należy traktować jako miarę jedynie orientacyjną. W publikacji Autor zwraca uwagę na te ze zobowiązań zaciąganych w sektorze publicznym, które potencjalnie mogą zmienić obraz zadłużenia publicznego w przyszłości. Wskazuje również na rodzącą się potrzebę przeformułowania celów zarządzania długiem sektora finansów publicznych i rozszerzania zakresu stosowania dobrych praktyk w zarządzaniu. To da możliwość aktywnego zarządzania długiem i korzystania z form zadłużenia pośredniego. Jeśli dziś nie do końca wiemy, co kryje się pod pojęciem potencjalny dług publiczny, oznacza to, iż pytanie to powinniśmy sobie stawiać stale, zarówno obecnie, jak i w przyszłości.
25% rabatu
41,25
55,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ocena efektywności wykorzystania środków publicznych na tle rozwoju polskich przedsiębiorstw
Książka jest adresowana przede wszystkim do praktyków zarządzania na poziomie mikro- i makroekonomicznym oraz wykładowców i studentów kierunków społecznych i ekonomicznych. Opracowanie może być z powodzeniem wykorzystane jako materiał pomocniczy na kierunkach zarządzania publicznego, jak i zarządzania przedsiębiorstwem. Rekomendacje mają swoje uzasadnienie w szerokim przeglądzie wiedzy teoretycznej, jako fundament konkretnych zaleceń praktycznych, zweryfikowane wiarygodnymi badaniami empirycznymi. Fragment Wstępu
18% rabatu
34,44
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Majątek trwały w jednostkach finansów publicznych
Najbardziej aktualna, kompleksowa i obszerna - z dostępnych na rynku wydawniczym – publikacja z zakresu środków trwałych i oraz WNiP w jednostkach finansów publicznych. Ponad 80 odpowiedzi na pytania z zakresu wyceny, ewidencji, inwentaryzacji amortyzacji, klasyfikacji środków trwałych oraz WNiP W dniu 29.5.2017 r. wszedł w życie Krajowy Standard Rachunkowości Nr 11 „Środki trwałe” (Dz.Urz.MRiF z 2017 r. poz. 105). Ma on zastosowanie do sprawozdań finansowych sporządzonych za rok obrotowy rozpoczynający się od 1.1.2017 r. Ponadto należy pamiętać, że od 28.7.2016 r. obowiązuje stanowisko KSR w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów. Od 1.1.2018 r. wejdzie w życie nowa klasyfikacja środków trwałych. Zmiany w KŚT były spowodowane m.in. zmianami w PKWiU. Nowe przepisy różnią się od poprzednio obowiązującej KŚT w obszarze tytułów grupowania oraz zakresu grup, zmian kodów grup czy też rozszerzenia opisu poszczególnych grup. Jak wskazuje GUS, zmiany dotyczą 16% spośród wszystkich pozycji zawartych w KŚT, jednak w dużej mierze odnoszą się do środków trwałych często występujących w jednostkach (np. zmiany dotyczące numeracji rodzaju „Zespoły komputerowe”). W praktyce jednostek sektora finansów publicznych zmiany więc mogą dotyczyć ok. 80% liczby obiektów inwentarzowych zważywszy na strukturę przedmiotową środków trwałych, w których z reguły przeważają meble (zmiana kodu rodzaju z 808 na 809 oraz zespoły komputerowe – zmiana kodu rodzaju 491 na 487). Od 1.1.2018 r. wejdzie w życie rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Wprowadza ono zmiany m.in. w zakresie ewidencji środków trwałych. W dniu 7.4.2017 r. weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2017 r. w sprawie gospodarowania niektórymi składnikami majątku Skarbu Państwa obowiązującym państwowe jednostki budżetowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 729). Rozporządzenie to co prawda nie dotyczy jednostek samorządowych, ale przy opracowywaniu wewnętrznych przepisów w zakresie gospodarowania składnikami majątku można się posiłkować jego zapisami. Rozporządzenie to określa szczegółowe zasady gospodarowania mieniem ruchomym, ze szczególnym uwzględnieniem wyłaniania z tego mienia majątku zbędnego i zużytego oraz postępowania z takim majątkiem
13% rabatu
129,63
149,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o finansach publicznych
Stan prawny na 1 września 2017 roku
15% rabatu
12,66
14,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zarządzanie w organizacjach sektora publicznego
Podręcznik przedstawia usystematyzowany wykład z podstaw zarządzania, sprawdzony w toku wieloletnich zajęć dydaktycznych i wzbogacony o oceny wyniesione z praktyki zawodowej i badań empirycznych. Opracowanie jest dostosowane do potrzeb dydaktycznych na studiach realizujących podstawy zarządzania, określa strukturę i treść programu kształcenia na pierwszym roku studiów. Załączone materiały pomocnicze podnoszą walory praktyczne podręcznika dla wykładowców i studentów. Jednocześnie opracowanie to może być użyteczne dla kadry kierowniczej i pracowników zajmujących się analizą i oceną organizacji pracy i projektowaniem usprawnień organizacyjnych, pracą sztabową, kontrolą itp. Walory te w połączeniu ze zwięzłym i przystępnym opisem poszczególnych zagadnień uzasadniają przekonanie, że książka spełnia podstawowe wymagania dobrego podręcznika akademickiego z tego przedmiotu.
15% rabatu
49,30
58,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o finansach publicznych
Najbardziej aktualny, najbardziej praktyczny i najobszerniejszy na rynku wydawniczym komentarz do ustawy o finansach publicznych dotyczący samorządu terytorialnego. Jednostki samorządu terytorialnego prowadzą gospodarkę finansową, której zasady i reguły określają przepisy ustawy o finansach publicznych oraz akty wykonawcze do tej ustawy. Unormowania te są również aktualne dla samorządowych jednostek organizacyjnych, przede wszystkim objętych budżetem jednostek budżetowych, ale również samorządowych zakładów budżetowych. Część przepisów ma znaczenie także dla samorządowych osób prawnych (instytucje kultury, samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej). Prezentowana przez Wydawnictwo C.H. BECK publikacja ma na celu, mieszcząc się w formule komentarza, wyjaśnienie praktycznych aspektów związanych ze stosowaniem przepisów wyznaczających reguły prowadzenia gospodarki finansowej przez JST i samorządowe jednostki organizacyjne. Cel ten pomaga osiągnąć zamieszczenie w książce kilkuset pytań i odpowiedzi dotykających wywołujących spory interpretacyjne zagadnień z zakresu finansów publicznych samorządu terytorialnego. Dzięki powyższemu książka składa się z dwóch części: komentarza do ustawy – w którym wyjaśniono znaczenie przepisów stosowanych w zakresie gospodarki finansowej samorządu terytorialnego, kładąc nacisk na problemy mające istotny wymiar praktyczny, odpowiedzi na zadawane pytania - w podziale na określone kategorie tematyczne (np. Dochody i wydatki, Budżet i jego zmiany, WPF, Obrót gotówkowy i bezgotówkowy, Kontrola zarządcza, Audyt wewnętrzny itd.). Podkreślić należy, że publikacja uwzględnia najnowsze, ważne zmiany w przepisach ustawy o finansach publicznych, dotyczące: udzielania ulg w zapłacie należności budżetu - cywilnoprawnych, niepodatkowych należności o charakterze publicznoprawnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 659 - obowiązują od 28.4.2017 r.), zawierania ugód w sprawie spornych należności cywilnoprawnych (Dz. U. z 2017 r., poz. 933 - obowiązują od 1.6.2017 r.), środków europejskich i zasad ich zwrotu (Dz.U. z 2017 r., poz. 1475 - obowiązują od 2.9.2017 r.), uchylenia obowiązku sporządzania sprawozdań dotyczących wydatków strukturalnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1475 - obowiązują od 2.9.2017 r.).
15% rabatu
254,15
299,00 zł
Dodaj
do koszyka
Inwentaryzacja w jednostkach sektora finansów publicznych
Każda jednostka należąca do sektora finansów publicznych musi przeprowadzić okresową inwentaryzację wszystkich składników majątkowych. Zaniechanie przeprowadzenia lub rozliczenia inwentaryzacji albo przeprowadzenie lub rozliczenie inwentaryzacji w sposób niezgodny z przepisami ustawy o rachunkowości jest naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. W publikacji na licznych przykładach podano wskazówki prawidłowego przeprowadzenia inwentaryzacji (obowiązkowych i doraźnych) – od zaplanowania, przez prowadzenie, po rozliczenie i zakończenie. Wskazano rozwiązania praktycznych problemów przeprowadzania inwentaryzacji za pomocą technik informatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem technik przeprowadzania spisów z natury przy wykorzystaniu sczytywania danych zawartych w kodach paskowych i etykietach kodowanych elektromagnetycznie. Książka w założeniu ma służyć pomocą w takim zorganizowaniu przebiegu inwentaryzacji – prowadzonych metodami spisu z natury oraz potwierdzania i weryfikacji sald składników aktywów i pasywów – aby procesy te przebiegały szybko, sprawnie i efektywnie. Może służyć także jako baza do przeprowadzania szkoleń przedinwentaryzacyjnych dla członków komisji inwentaryzacyjnej, osób materialnie odpowiedzialnych oraz pracowników księgowości i innych komórek zaangażowanych w proces inwentaryzacji. Ponadto można skorzystać z zamieszczonych wzorów dokumentów inwentaryzacyjnych – podano dokładne instrukcje i przykłady ich wypełniania. Dopełnienie całości stanowią – poprzedzone komentarzem Autorki: ? nowe stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów – w stanowisku przedstawiono dobre praktyki oraz wskazówki sprzyjające prawidłowej i sprawnej inwentaryzacji zapasów, obejmujące sprawy związane z przygotowaniem, przeprowadzaniem, rozliczaniem i dokumentowaniem spisów z natury; ? nowy Krajowy Standard Rachunkowości nr 11 – „Środki trwałe” – standard odnosi się do zasad ewidencji i inwentaryzacji środków trwałych na potrzeby prowadzenia rachunkowości jednostki. W przypadku jednostek, które postanowiły stosować KSR 11 w swojej polityce rachunkowości, postanowienia standardu mają zastosowanie po raz pierwszy do sporządzania sprawozdania finansowego za rok obrotowy zaczynający się od 1 stycznia 2017 r., natomiast w przypadku jednostek, które nie postanowiły o stosowaniu KSR, nowy standard powinien służyć pomocą przy ustalaniu (nowelizowaniu) ich polityk rachunkowości, w szczególności w zakresie przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych metodami spisu z natury i weryfikacji danych wykazanych w księgach rachunkowych z dokumentacją źródłową. IZABELA MOTOWILCZUK – magister administracji, były wieloletni inspektor kontroli gospodarki finansowej w regionalnej izbie obrachunkowej, autor licznych publikacji z zakresu finansów i rachunkowości jednostek sektora publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem samorządowych jednostek organizacyjnych.
13% rabatu
112,23
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ustawa o finansach publicznych Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
Publikacja zawiera teksty ustaw z zakresu prawa finansowego: ustawy o finansach publicznych z przepisami ją wprowadzającymi oraz ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. W zbiorze uwzględniono zmiany, które zostały opublikowane do 4 września 2017 r., w tym ustawę z 20 lipca 2017 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa, ustawy o finansach publicznych oraz ustawy – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1537). Artykuły ustaw zostały opatrzone tytułami objaśniającymi ich sens – zaakcentowano je kolorowym tłem. W książce zamieszczono wykazy aktów zmieniających te ustawy, opublikowanych po 19 października 2016 r., oraz skorowidze przedmiotowe ułatwiające odnalezienie poszczególnych instytucji. Zbiór przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów wydziałów prawa i administracji, a także dla aplikantów oraz praktyków prawa.
13% rabatu
17,31
19,90 zł
Dodaj
do koszyka
Zarys finansów publicznych i prawa finansowego
Podręcznik w przystępny sposób omawia zagadnienia: finansów publicznych, prawa budżetowego, finansów jednostek samorządu terytorialnego, prawa podatkowego (wraz z omówieniem poszczególnych podatków), prawa celnego, prawa bankowego, prawa dewizowego, a także naruszenia dyscypliny finansów publicznych, kontroli skarbowej i odpowiedzialności za przestępstwa i wykroczenia skarbowe. Przejrzysty układ oraz pytania kontrolne ułatwią Czytelnikom przyswojenie zawartych w publikacji treści.
13% rabatu
60,03
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Luka podatkowa Skutki dla finansów publicznych
Książka stanowi cenny dorobek w dziedzinie finansów. Kompleksowo traktuje o ryzyku podatkowym i związanej z nim luce podatkowej. W opracowaniu podano definicję luki podatkowej, omówiono jej rodzaje i możliwe metody szacowania. Na podstawie wybranej metody obliczono lukę w podatku dochodowym płaconym przez osoby fizyczne. Przyjęta do badań metoda została zweryfikowana pod względem praktycznego zastosowania. Monografia ma (…) charakter wybitnie nowatorski. Należy też zauważyć, że monografia ta dotyczy najważniejszego zadania publicznego, o charakterze ogólnym, tzn. gromadzenia danin publicznych. Jakość wykonywania tego zadania determinuje w dużej mierze poziom dochodów fiskalnych, będących źródłem finansowania polityki społecznej i gospodarczej, niezależnie od opcji politycznych. (…) Książka stanowi oryginalne, nowatorskie dzieło poświęcone zjawisku ucieczki od podatku. Obejmuje swoim zakresem kompleksowy opis ryzyka podatkowego i luki podatkowej oraz metod pomiaru luki. Krytyczny przegląd metod pomiaru i monitorowania ryzyka podatkowego oparty jest na wiodących, współczesnych systemach skarbowych. Praca zawiera również implementację luki podatkowej w Polsce w odniesieniu do dochodów z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych. Prof. dr hab. Teresa Lubińska Katedra Finansów Uniwersytet Szczeciński
13% rabatu
77,43
89,00 zł
Dodaj
do koszyka
Odpowiedzialnosć za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce część 2
Miesięczny przegląd nowości - Nowy KSR „Środki trwałe” - Projekt ustawy o finansowaniu oświaty - Zmiany przepisów ustaw mające na celu ułatwienie dochodzenia wierzytelności - Nowe rozporządzenie w sprawie należności z tytułu podróży służbowych funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów - Jaki regon powinien być stosowany w sprawozdaniach budżetowych Jak klasyfikować? - Licencja na program antywirusowy – paragraf 421 czy 430? - Zakup materiałów do remontu, zakup usługi remontowej – paragraf 421 i 427 - Naprawa kamery cyfrowej – paragraf 427 czy 430? - Zakup tablicy magnetyczno-suchościeralnej dla szkoły – paragraf 421 czy 424? - Zakup produktów spożywczych do praktycznej nauki zawodu – paragraf 421, 422 czy 424? Instruktaż - Organizacja księgowości w sezonie urlopowym Z doświadczenia księgowej - Należności sporne w ewidencji księgowej Przegląd forów internetowych dla księgowych - Zmiana planu wydatków na odpis na ZFŚS - Wcześniejsze przekazanie kwoty odpisu na rachunek bankowy ZFŚS - Ewidencja twardych dysków przeznaczonych do rozbudowy serwera - Nienaliczanie odsetek od należności cywilnoprawnych – uwaga zmiany! Nieprawidłowości z protokołów pokontrolnych - Brak kontrasygnaty skarbnika jednostki samorządu terytorialnego - Nieprawidłowe prowadzenie ewidencji pomocniczej środków trwałych - Nieprowadzenie pozabilansowego konta 991 „Rozrachunki z inkasentami” - Nieprawidłowa ewidencja rozliczeń budżetu z jednostkami budżetowymi - Nieprawidłowa ewidencja zwrotu środków do budżetu Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce – część II - Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce – część II Dodatek: Zestaw testów kontrolnych ? Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – ZESTAW TESTÓW KONTROLNYCH
13% rabatu
54,81
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka