How Women Rise
This book identifies 12 common habits that can prove an obstacle to future success and tells you how to overcome them. In the process, it points the way to a career that will satisfy your ambitions and help you make the difference you want to make in the world.
13% rabatu
62,62
71,98 zł
Dodaj
do koszyka
Faster higher farther
Faster higher farther
Autor: Ewing Jack
Wydawca: Corgi Books
wysyłka: 48h
When news of Volkswagen’s clean diesel fraud first broke in September 2015, it sent shockwaves around the world. Overnight, the company long associated with quality, reliability and trust became a universal symbol of greed and deception. Consumers were outraged, investors panicked, the company embarrassed and facing bankruptcy. As lawsuits and criminal investigations piled up, by August 2016 VW had settled with American regulators and car-owners for $15 billion, with additional fines and claims still looming. In Faster, Higher, Farther, Jack Ewing rips the lid off the scandal. He describes VW’s rise from “the people’s car” during the Nazi era to one of Germany’s most prestigious and important global brands, touted for being “green.” He paints vivid portraits of Volkswagen chairman Ferdinand Piëch and chief executive Martin Winterkorn, arguing that their unremitting ambition drove employees, working feverishly in pursuit of impossible sales targets, to illegal methods. With unprecedented access to key players and a ringside seat during the course of the legal proceedings, Faster, Higher, Farther reveals how the succeed-at-all-costs culture prevalent in modern boardrooms led to one of corporate history’s farthest-reaching cases of fraud—with potentially devastating consequences.
13% rabatu
44,72
51,40 zł
Dodaj
do koszyka
The Upstarts
The Upstarts
Autor: Stone Brad
Wydawca: Corgi Books
wysyłka: 48h
The Upstarts is the definitive account of a dawning age of tenacity, creativity, conflict and wealth. In Brad Stone’s highly anticipated and riveting account of the most radical companies of the new Silicon Valley, we find out how it all started, and how the world is wildly different than it was ten years ago.
13% rabatu
44,72
51,40 zł
Dodaj
do koszyka
Mocne alkohole w Polsce 2018
Mocne alkohole w Polsce 2018 to rynkowy przewodnik, pierwsza tego typu publikacja w naszym kraju. Opisano w niej wszystkich producentów i najważniejszych dystrybutorów mocnych alkoholi, a także sylwetki ludzi z branży.
33% rabatu
53,60
80,00 zł
Dodaj
do koszyka
Prawdziwi milionerzy, czyli droga do prosperity
"Prawdziwi milionerzy", autorstwa Williama D. Danko oraz Richarda J. Van Nessa, to niejako konkluzja, czy wręcz kulminacja innej wybitnej książki, która 22 lata temu dokonała rewolucji w wyobrażeniach o ludziach bogatych, ich sposobie życia i zwyczajach, oraz relacjach ze społeczeństwem. Mowa o książce Thomasa J. Stanleya i Williama D. Danko, wydanej w Polsce pod tytułem "Sekrety amerykańskich milionerów". O ile "Sekrety" stawiały pytania co do pochodzenia i znaczenia ludzkiego bogactwa, o tyle książka "Prawdziwi milionerzy" udziela na nie ostatecznej odpowiedzi. Nie sposób zrozumieć jednej bez drugiej… […] Czytając, pamiętajcie, że to my jesteśmy kowalami naszego losu, od którego – za pośrednictwem naszych bliźnich – dostajemy to, na co zasłużyliśmy! Wydawca
33% rabatu
28,14
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Rozwój działalności maklerskiej w Polsce (wyd. II)
Działalnością maklerską nazywamy ściśle określone usługi pośrednictwa na rynku kapitałowym świadczone przez firmy inwestycyjne na rzecz inwestorów i emitentów. Związane są one przede wszystkim z pośrednictwem w zakresie zawierania transakcji giełdowych oraz wprowadzania instrumentów finansowych do obrotu. W Polsce powyższe usługi świadczone są najczęściej przez domy i biura maklerskie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tego typu czynności dzielimy na dwie grupy. Pierwszą tworzą usługi inwestycyjne, tzn. takie, które wymagają uzyskania stosownego pozwolenia organu nadzoru. Do drugiej zaliczamy natomiast usługi dodatkowe, tzn. takie, które może świadczyć dowolny podmiot gospodarczy, a czynności te stanowią działalność maklerską tylko wtedy, gdy są świadczone przez firmę inwestycyjną. Niniejsza książka poświęcona jest problematyce rozwoju działalności maklerskiej w Polsce. Szczegółowo przedstawiono w niej istotę i znaczenie poszczególnych usług. Ich zakres i charakter na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat zmieniał się wielokrotnie. Wpływ na to miały nie tylko uwarunkowania ekonomiczne, ale również czynniki instytucjonalne i prawno-podatkowe.
25% rabatu
40,50
54,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dialog o szachownicy czyli o Urzędzie Skarbu w średniowiecznej Anglii
Edycja – Sławomir Sojak Tłumaczenie – Rafał Toczko, Genowefa Malicka W 1494 roku Luca Pacioli opublikował w Wenecji traktat Summa de Arithmetica, Geometria, Proportioni et Proportionalita, którego częścią był Tractatus XI de Computis et Scripturis. Uporządkował w nim system księgowości podwójnej stosowany przez kupców włoskich. I choć dzieło to jest uważane za pierwszą w Europie rozprawę naukową o księgowości, to zrębów buchalterii można dopatrzeć się we wcześniejszych manuskryptach. Należy do nich traktat Richarda fitz Nigela Dialogus de Scaccario, który powstał około 1178 roku w angielskim mieście Winchester. Jego autor od 1162 roku aż do śmierci w 1198 roku był skarbnikiem w centralnej administracji królewskiej Henryka II, w hierarchii kościelnej zaś doszedł do godności biskupa Londynu (nominację otrzymał w 1189 roku). Przedmiotem Dialogu jest organizacja Scaccarium (Szachownicy, czyli Urzędu Skarbu Państwa) – instytucji dwunastowiecznej administracji królewskiej – i obowiązujące wówczas procedury rozliczeniowe z tytułu zobowiązań podatkowych poddanych wobec króla. Dzieło to, nieobce prawnikom i historykom gospodarczym średniowiecznej Anglii, nie jest znane polskim historykom rachunkowości, Dialog bowiem nie był dotychczas tłumaczony na język polski. Ogłaszając drukiem jego pierwszą polską edycję, wydawcy żywią nadzieję, że czytelnicy znajdą w tej publikacji tematy bliskie swoim obszarom zainteresowań oraz inspiracje do dalszych poszukiwań badawczych.
3% rabatu
23,22
23,94 zł
Dodaj
do koszyka
Dolny Śląsk 1936-1956. Szybki rozwój i nieudana odbudowa.
Autor analizuje rozwój przemysłu na Dolnym Śląsku w latach 1936–1956 w kontekście pytania o rolę wiedzy w procesie produkcji. Sugeruje związek między załamaniem się produkcji przemysłowej w regionie po 1945 r. i wysiedleniami ludności niemieckiej. Ukazuje, jakie skutki niesie utrata sieci informacyjnych, przy założeniu, że pewnych kategorii wiedzy nie da się „przechowywać” inaczej niż tylko dzięki ludzkiej pamięci. Jednym z głównych obszarów analizy jest polska polityka przesiedleńcza. Do końca lat 40. XX w. jej celem było możliwie szybkie wysiedlenie ludności niemieckiej, jednak po 1950 r. zaczęto nakłaniać Niemców do pozostawania. Wydaje się, że stały za tym głównie przyczyny gospodarcze, a nie – jak do tej pory uważano – polityczne. Choć w latach 50. i 60. XX w. wiele krajów Europy i świata przeżyło wzrost gospodarczy, tzw. Ziemie Odzyskane takiego „cudu gospodarczego” nie doświadczyły. Próbowano to wyjaśniać, wskazując m.in. na zniszczenie przemysłu w wyniku działań wojennych i demontaży, braki kapitałowe i niedobór siły roboczej, względy polityczne czy poczucie pewnej tymczasowości polskiej administracji na tych terenach, co prowadziło do mniejszego zaangażowania polskiej ludności napływowej w ich zagospodarowanie. Jednak liczne przykłady pokazują, że choć katastrofy naturalne czy wojny mogą w krótkiej perspektywie paraliżować gospodarkę, później jest to kompensowane ponadprzeciętnym wzrostem. Specyficznym rysem powojennej historii Dolnego Śląska były bez wątpienia przesiedlenia. Autor wskazuje, że wraz z utratą pracującej tam wcześniej ludności zabrakło głównego elementu pozwalającego na wykorzystanie potencjału przemysłowego i przeprowadzenie jego pomyślnej rekonstrukcji, tj. wiedzy istotnej dla procesu produkcyjnego. ****** Lower Silesia 1936-1956. Rapid Development and Unsuccessful Reconstruction: The Impact of Knowledge on Industrial Production The author analyzes the development of industry in Lower Silesia in the years of 1936-1956 in the context of the question about the role of knowledge in the production process. He suggests a connection between the collapse of industrial production in the region after 1945 and the displacement of the German population. He shows the results of a loss of information networks, assuming that certain categories of knowledge cannot be "stored" in any other way than through human memory.
15% rabatu
33,15
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Szpiedzy, których przyniosło ocieplenie. Afera Nord Stream
Sensacyjna historia budowy gazociągu Nord Stream na dnie Bałtyku Szpiedzy, których przyniosło ocieplenie, to opowieść o tym, jak Władimir Putin przy pomocy grupy byłych agentów KGB i Stasi korumpował, śledził i szantażował polityków wysokiego szczebla, w tym premierów Szwecji, Finlandii, Niemiec i Danii, którzy w efekcie sprzedali się Rosji dla osiągnięcia korzyści politycznych lub osobistych. Książka dokumentuje również, w jaki sposób premier Danii, Lars Lokke Rasmussen, i inni zachodni politycy zatuszowali mętny krok geopolityczny, przedstawiając to jako zabezpieczenie dopływu ciepła do domów w Zachodniej Europie. Dzięki szeroko zakrojonym badaniom i gromadzeniu informacji zarówno z dostępnych, jak i tajnych źródeł, autor opowiada również o wczesnej działalności Putina w Sankt Petersburgu oraz o jego działalności jako szpiega w Niemczech Wschodnich gdzie nawiązywał kontakty, które nadal podtrzymuje.
29% rabatu
28,33
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Handel zagraniczny Korony w końcu XVIII wieku Tom 2/2
Druga i ostatnia część drugiego tomu Handlu zagranicznego Korony w końcu XVIII wiekuma charakter podsumowujący. Podstawę zamieszczonego tu zestawienia sumarycznego artykułów importowanych w Koronie w latach 1786-1790 stanowią roczne zestawienia opublikowane w części pierwszej. Wprowadzona klasyfikacja towarów jest powieleniem kryteriów stosowanych dotychczas. W odróżnieniu od tabeli sumującej eksport Korony, dla oznaczenia roku importu towarów wykorzystano kolejne litery alfabetu w indeksie górnym. Część drugą tomu drugiego zaopatrzono w słownik towarów importowanych oraz wykaz jednostek metrologicznych. Zawiera ona także indeks towarów odnotowanych w pierwszym i drugim tomie.
27% rabatu
30,66
42,00 zł
Dodaj
do koszyka
Handel zagraniczny Korony w końcu XVIII w Tom 2
Prezentowane wydawnictwo jest kontynuacją pierwszego tomu Statystyki handlu zagranicznego Korony w końcu XVIII wieku. Niniejsza, pierwsza część drugiego tomu zawiera roczne zestawienia statystyczne towarów stanowiących przedmiot importu Korony z Austrii, Prus, Rosji, Turcji, Wołoszczyzny i innych krajów europejskich w latach 1786-1790. Wśród tych ostatnich wymienić należy: Francję, Wielką Brytanię, Niderlandy, Hiszpanię oraz kraje skandynawskie. Odnotowane zostały również towary sprowadzane tranzytem z Krajów Dalekiego Wschodu oraz Ameryki Północnej i Południowej. W tabelach zastosowano tę samą co w pierwszym tomie klasyfikację towarów według 13 kategorii oraz podobne modyfikacje i ujednolicenia nazw towarów.
27% rabatu
49,64
68,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wojna o pieniądz 4. Cisza przed burzą
Ta książka nie pozostawia złudzeń – wielki kryzys i załamanie opartej na dolarze światowej gospodarki, są nieuniknione. Współczesna aktywność gospodarcza nie jest wynikiem racjonalnych przesłanek, lecz niskich pragnień i instynktów, takich jak: chciwość, zawiść, pożądanie. Leczenie skutków kryzysu 2008 jest pozorne. Globalna nademisja pieniądza, utrzymywanie stóp procentowych na bardzo niskim poziomie, prowadzą – zdaniem autora – prostą drogą do katastrofy. Stany Zjednoczone weszły na niebezpieczną ścieżkę, i kiedy mała grupka obywateli państwa odnosi gigantyczne korzyści, większość ponosi tylko straty. Chwilowe ożywienie gospodarcze nie jest trwałe. Świat, zamiast wychodzić z niedawnej recesji, z coraz większą prędkością osuwa się w otchłań.
30% rabatu
35,70
51,00 zł
Dodaj
do koszyka
Subiektywna psychologia biznesu
SZCZERZE I OTWARCIE O POLSKIM BIZNESIE I LUDZIACH GO TWORZĄCYCH • Dlaczego Polacy są podobni do kury zielononóżki? • Czy każdy z nas jest chciwy i leniwy? • Jakie jest źródło tak głęboko w nas zakorzenionego kompleksu niższości? • Jak powstało hasło „Polak potrafi”? • Dlaczego pracujemy ciężej niż koledzy z innych krajów, choć mamy te same procedury? • Czy umiemy wyciągać wnioski i naukę na przyszłość z własnych porażek? • Jakimi jesteśmy szefami, a jakimi pracownikami? • Czy umiemy doceniać siebie? A innych? • Czym jest fochbing i kiedy jest stosowany? • Perfekcjonizm – błogosławieństwo czy przekleństwo? Na te i wiele, wiele innych pytań odpowiada doktor Paweł Fortuna – jak zawsze w sposób błyskotliwy i interesujący. Komentarze i refleksje autora stanowią wynik wieloletniej obserwacji środowiska biznesowego w Polsce (od czasów przemian do dzisiaj) oraz doświadczenia zdobytego w pracy z jego przedstawicielami. Zawarte w książce uwagi to subiektywne spostrzeżenia stanowiące punkt wyjścia dalszych przemyśleń, zaproszenie do dyskusji i zachętę do wprowadzania zmian. Znakomite teksty autora zostały opatrzone ilustracjami autorstwa wybitnego artysty, rysownika, malarza – Janusza Kapusty.
30% rabatu
27,93
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Gdynia i Wolne Miasto Gdańsk w politycznej, gospodarczej i kulturalnej perspektywie II Rzeczypospolitej
Budowa portu i miasta Gdyni była jedną z największych inwestycji gospodarczych II Rzeczypospolitej. Przekształcenie małej wioski rybackiej w nowoczesne miasto i największy port bałtycki stało się swoistym fenomenem, który wymuszony został polityczno-ekonomicznymi realiami istniejącymi w Europie Środkowej na początku lat dwudziestych XX w. U zarania niepodległości państwo polskie spoglądało na Gdańsk. Miasto to stać się miało polskim oknem na Bałtyk, przez który realizowane miały być narodowe interesy morskie, niezbędne dla rozwijającej się gospodarki i należytej pozycji państwa. Decyzje mocarstw sprawiły, że Gdańsk nie znalazł się w granicach Polski. Został wolnym miastem, a stronie polskiej zagwarantowano część uprawnień dotyczących tego nowego politycznego podmiotu. Uprawnienia te systematycznie podważane były przez czynniki gdańsko-niemieckie, które korzystając ze słabości patronatu Ligi Narodów, zdominowały sytuację w Wolnym Mieście Gdańsku (WMG), nadając jej kierunek sprzeczny zarówno z politycznymi, jak i gospodarczymi interesami Rzeczypospolitej. Morska gospodarka państwa nie mogła być budowana bez stabilizacji polityczno-gospodarczej, uzależnionej w istocie od decyzji czynników obcych. Tak narodziła się idea stworzenia własnego portu morskiego, co nie oznaczało oczywiście rezygnacji z polskich praw do Gdańska. (Ze wstępu)
27% rabatu
51,10
70,00 zł
Dodaj
do koszyka
Mark Zuckerberg Historia Facebooka - Audiobook
Czy Mark Zuckerberg może być inspirującym przykładem i motywować nas do zdwojonego wysiłku, aby zrealizować własne marzenia? Czego Ty możesz się nauczyć od młodego miliardera? Jak Facebook zmienia świat, w którym żyjemy? Czy Zuckerberg będzie kandydował na prezydenta Stanów Zjednoczonych? Jak powstała „oś czasu” na Facebooku? Kim tak naprawdę jest piąty najbogatszy człowiek na naszej planecie, blisko o połowę młodszy od większości miliarderów ze świecznika, deklasujący obu twórców Google? Jego serwis społecznościowy w czerwcu 2017 skupiał już ponad 2 miliardy użytkowników, a we wrześniu 2017 roku wyceniany był na niemal 500 miliardów dolarów. Dlaczego to właśnie jego firma odniosła spektakularny sukces? Co sprawia, że miliony ludzi na całym świecie, każdego dnia spędzają cenny czas na portalu społecznościowym stworzonym przez niepozornego studenta? Ojciec dentysta – który dzięki Markowi został milionerem – i matka psycholog z pewnością nie spodziewali się, że ich syn będzie jednym z najbogatszych ludzi na naszym globie. W jaki sposób dokonał tego w ciągu zaledwie dekady? Czy jego metody były czyste? Do jakiego stopnia obraz przedstawiony w filmie „The Social Network” jest prawdziwy i zasługuje na poważne traktowanie? Audiobook jest nagraniem autorskim.
15% rabatu
15,22
17,90 zł
Dodaj
do koszyka
Wall Street i Rewolucja Bolszewicka
Tematem niniejszej książki jest ścisły związek pomiędzy niektórymi międzynarodowymi firmami bankowymi z Nowego Yorku a komunistycznymi rewolucyjnymi ruchami, które przejęły władzę w carskiej Rosji i doprowadziły do ustanowienia Związku Radzieckiego. Na podstawie dokumentacji z amerykańskiego archiwum Departamentu Stanu autor odtwarza działania głównych rewolucjonistów i bankierów oraz kluczowe transfery finansów, bez których komunistyczna rewolucja nie miałaby szans powodzenia. W odpowiedzi na wsparcie finansowe rewolucyjne władze wyeksportowały większość carskiego złota do międzynarodowych banków oraz ustanowiły relacje handlowe, które pozwoliły na monopolistyczną eksploatację sowieckiego rynku przez największe amerykańskie korporacje. Przymierze rewolucyjne pomiędzy komunistami, takimi jak Trocki czy Lenin oraz szefami największych domów finansowych, tj. Rockeffeler, J.P. Morgan czy Bank Rezerwy Federalnej doprowadziło do sukcesu Rewolucji Bolszewickiej i jej ekspansji na cały świat.
29% rabatu
35,50
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wall Street i Hitler
Wall Street i Hitler
Wydawca: GARDA
wysyłka: 48h
Tematem niniejszej książki jest transfer potężnych środków finansowych z zachodnich banków do pokonanych po I wojnie światowej Niemiec. Środki te pozwoliły na budowę międzynarodowych karteli chemicznych, stalowych czy elektrycznych. W powstałych dzięki temu firmach, takich jak m.in.: I.G. Farben, Osram, A.E.G., Ford Motor, I.T.T. czy Opel strategicznymi udziałowcami były zachodnie firmy i instytucje finansowe, które zaangażowały się w manipulowanie politycznymi wydarzeniami doprowadzając Hitlera do władzy. Korzystając następnie z uprzywilejowanej pozycji w najwyższych kręgach nazistowskich Niemiec, poprzez transfer niezbędnych do rozpoczęcia wojny technologii, finansów i patentów budowały machinę wojenną Hitlera oraz bez żadnych utrudnień zbijały fortunę na produkcji wojennej dla wszystkich stron konfliktu.
29% rabatu
35,50
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Jeszcze jedna bombka eksportowego...
Bombka, halba, sznytka – kto wie, co oznaczają te słowa? A czy ktoś dziś pamięta postać Johana Prohaski – polskiego patrioty niemieckiego pochodzenia i właściciela wielkiego browaru we Lwowie? Witold Szolginia wielokrotnie powtarzał, że było to Miasto śmiechu i uśmiechu. A inny wielki piewca tego miasta Henryk Zbierzowski pisał dosłownie – Lwów zawsze lubiał pić dużo i dobrze. A pito najchętniej piwo produkowane we lwowskich browarach. Książka Sławomira Jędrzejewskiego to historia piwa we Lwowie w latach 1840–1939. To opowieść o lwowskich browarach, ich właścicielach, o wielkich fortunach i spektakularnych bankructwach. Czytelnik znajdzie tu szczegółowe informacje o rodzajach lwowskich piw, ich jakości i smaku oraz znaczeniu na rynku ogólnopolskim. Nie zabrakło również opowieści o słynnych restauracjach, knajpkach i zwykłych spelunkach i ich specyficznej klienteli. Unikalny i obszerny materiał ilustracyjny pochodzi w większości ze zbiorów własnych autora. Butelki, etykiety, podkładki, reklamy i archiwalne zdjęcia tworzą niezwykły klimat tej książki. Źródłem informacji były lwowskie gazety, przedwojenne przewodniki, wspomnieniowe książki, pamiętniki, a nawet spisy telefoniczne i adresowe. Ta książka wzbudza tęsknotę za czasami, które już dawno odeszły. Jest też wielką zachętą, aby odwiedzić Lwów i zamówić chociaż bombkę eksportowego.
30% rabatu
31,43
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ważne rozmowy o biznesie i nie tylko...
Żyjemy w szybko zmieniającej się rzeczywistości biznesowej i trudno nie zauważyć, że modele zarządzania, jakie sprawdzały się jeszcze kilka lat temu, przestają funkcjonować. Kadra kierownicza i działy personalne odczuwają silną presję, aby od nowa wypracować zasady strategii biznesowych, funkcjonowania organizacji, pozyskiwania klientów, czy rozwoju i motywowania pracowników XXI wieku. A to już zupełnie inni ludzie, niż jeszcze kilka lat temu. W pracy nastawieni na nowości technologiczne, doskonale czują się w świecie mediów społecznościowych, są zwolennikami różnorodności a wirtualna rzeczywistość czy sztuczna inteligencja nie jest im obca. Jednocześnie zupełnie inne wartości są dla nich istotne: zaufanie w stosunku do bezpośredniego przełożonego, wiara w jego kompetencje, życzliwość, uczciwość. Te zmiany wymagają przede?niowania dotychczasowych koncepcji zarządzania ludźmi i przewodzenia im. Pomoże w tym ta książka. Proponujemy Czytelnikom zbiór najciekawszych wywiadów, które ukazały się w latach 2015-2018 w miesięczniku „Personel i Zarządzanie”, który od 1994 roku towarzyszy menedżerom i specjalistom personalnym w kształtowaniu efektywnej polityki zarządzania ludźmi w organizacji. W książce znajdą Państwo rozmowy z uznanymi psychologami, autorami bestsellerów, konsultantami biznesowymi czy mówcami motywacyjnymi z Polski i zagranicy. Nie zabraknie inspiracji ze świata nauki reprezentowanego przez wykładowców prestiżowych uczelni europejskich. Polecamy także rozmowy z menedżerami praktykami – prezesami, dyrektorami zarządzającymi i menedżerami personalnymi firm, które odniosły sukces biznesowy. Można się od nich wiele nauczyć. I temu właśnie służy ta książka. Czytelnicy znajdą w niej wiele inspiracji nie tylko w zakresie efektywnego zarządzania firmą i pracownikami, ale także w zakresie rozwoju zawodowego i osiągania stawianych sobie celów osobistych.
13% rabatu
42,63
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wielcy z wyboru
Nowe pytanie Dziesięć lat po pojawieniu się na rynku bestsellera Od dobrego do wielkiego Jim Collins powraca z kolejną przełomową publikacją. Tym razem stawia pytanie: „Dlaczego pewne firmy święcą triumfy w czasach pełnych niepewności, a nawet chaosu, podczas gdy inne zwyczajnie nie dają sobie rady?” W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie wielkie przedsiębiorstwo w niespokojnej, szybko zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości. Nowe badania Tym, co odróżnia książkę Wielcy z wyboru od poprzednich prac Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm, ale również na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło obecnie działać. Wspierani przez zespół składający się z ponad dwudziestu badaczy, Collins i Hansen poświęcają się studiom nad drogą, która zawiodła wiele firm ku wielkości. Owe przedsiębiorstwa odnotowały wyniki przynajmniej dziesięciokrotnie wyższe niż średnia w branży, a ponadto dokonały tego w czasach charakteryzujących się ogromnymi, a przy tym nieprzewidywalnymi zmianami, niepoddającymi się jakiejkolwiek kontroli. Zespół badawczy podjął się następnie skontrastowania owych firm, nazwanych ze względu na skalę wyników „10X”, z pieczołowicie wyselekcjonowaną grupą porównawczą, składającą się z przedsiębiorstw, które nie zdołały osiągnąć wielkości w równie ekstremalnych warunkach. Nowe wnioski Wyniki badań doprowadziły do zaskakujących wniosków: Najlepsi przywódcy nie podejmowali większego ryzyka, nie byli większymi wizjonerami, ani też nie wykazywali się większą kreatywnością niż liderzy z grupy porównawczej; charakteryzowali się natomiast większym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom, a także byli bardziej paranoiczni. Innowacyjność sama w sobie wcale nie jest asem w rękawie, który zapewni wygraną w świecie pełnym chaosu i niepewności; znacznie istotniejsza jest umiejętność „odważenia” odpowiedniej miarki innowacyjności, zmieszania kreatywności ze zdyscyplinowaniem. Przekonanie, że w szybko zmieniającym się świecie należy podejmować szybkie decyzje i szybkie działania, jest pomysłem samobójczym. Reakcja wielkich firm na drastyczne zmiany w otoczeniu była mniej radykalna niż firm z grupy porównawczej. Autorzy podważają powszechne przekonania, oferując w zamian zmuszające do refleksji, acz chwytliwe, a przede wszystkim niezmiernie praktyczne koncepcje. Należą do nich: firmy 10X; marsz 20-milowy; pociski, potem kule armatnie; unoszenie się nad linią śmierci; szeroka perspektywa, potem zbliżenie; oraz przepis KMiS. Wreszcie, w ostatnim rozdziale Collins i Hansen przedstawiają swoją najbardziej prowokacyjną i oryginalną analizę – polega ona na zdefiniowaniu, skwantyfikowaniu i zbadaniu roli odgrywanej przez szczęście. Wielkie firmy nie miały więcej szczęścia niż ich odpowiedniczki z grupy porównawczej, ale odnotowały wyższą stopę zwrotu ze szczęścia. Niniejsza książka ma wszystkie cechy już klasycznych pozycji Collinsa – idzie pod prąd, wspiera się na wiarygodnych danych i potrafi natchnąć optymizmem. Collins i Hansen udowadniają w przekonujący sposób, że nawet w świecie pełnym chaosu i niepewności bycie wielkim jest kwestią wyboru, a nie szczęścia.
35% rabatu
39,14
59,90 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka