Okładka książki Konfekcja damska 1800-1914
W książce opisano początki rozwoju odzieży konfekcjonowanej, noszonej dziś powszechnie, która w XIX wieku zaczynała dopiero podbijać rynek mody. Konfekcja, czyli odzież projektowana i produkowana metodami przemysłowymi, dostępna dla szerokiej klienteli jako modele seryjne, stawała się coraz większą konkurencją dla tradycyjnego ubioru szytego od wieków na miarę — na indywidualne zamówienie. Historia damskiej odzieży gotowej to nie tylko opowieść o sukniach, bluzkach czy żakietach dostępnych od ręki. To przede wszystkim fascynująca podróż przez rozwój przemysłu, nowych technik produkcji materiałów odzieżowych, seryjnego szycia oraz ekspansji nowych metod handlu i promocji zdolnych zaspokoić rosnące potrzeby kształtującego się społeczeństwa konsumpcyjnego. Ciekawa narracja w połączeniu z obfitością unikatowych ilustracji, przeprowadzą czytelnika przez mało odkryty dotychczas fragment historii ubioru. Co wspólnego z konfekcją miała elektryczność? Jak wyglądały seryjnie produkowane modele? Jak funkcjonowały pierwsze szwalnie? Gdzie można było nabyć gotowe stroje? Czy kobiety bezkrytycznie przyjęły modę na konfekcję oraz co do naszych czasów przetrwało z początków seryjnego wytwarzania odzieży. Dr Przemysław Faryś: specjalista z zakresu wzornictwa i materiałoznawstwa tekstyliów. Główny nurt zainteresowań naukowych skupia na historii ewolucji ubioru i analizie budowy oraz komfortu użytkowania zarówno współczesnej, jak i dawnej odzieży. Współautor wystaw poświęconych historii kobiecego stroju, głównie z przełomu XIX i XX wieku. Kolekcjoner odzieży. Jego dorobek obejmuje także publikację pt. „Ubiór kobiecy i jego tajemnice 1780—1930. Styl—rzemiosło—produkt”. PATRONI: Sztukater.pl, Przegląd Włókienniczy, Mówią Wieki, Novaedita
28% rabatu
40,29
56,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Penguin Readers Level 2 How to Turn Down a Billion Dollars
In 2008, Evan Spiegel, Reggie Brown, and Bobby Murphy made a photo app called Snapchat. Just two years later, Facebook wanted to buy Snapchat for $3 billion. This is the story of how Snapchat grew from a university student's idea into a multibillion-dollar company. Penguin Readers is a series of popular classics, exciting contemporary fiction, and thought-provoking non-fiction written for learners of English as a foreign language. Beautifully illustrated and carefully adapted, the series introduces language learners around the world to the bestselling authors and most compelling content from Penguin Random House. The eight levels of Penguin Readers follow the Common European Framework and include language activities that help readers to develop key skills. How to Turn Down a Billion Dollars: The Snapchat Story, a Level 2 Reader, is A1+ in the CEFR framework. Sentences contain a maximum of two clauses, introducing the future tenses will and going to, present continuous for future meaning, and comparatives and superlatives. It is well supported by illustrations, which appear on most pages.
16% rabatu
15,11
18,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Walt Disneys Disneyland
Walt Disney dreamed for decades about opening the ultimate entertainment venue, but it wasn’t until the early 1950s that his handpicked team began to bring his vision to life. Together, artists, architects, and engineers transformed a dusty tract of orange groves about an hour south of Los Angeles into one of the world’s most beloved destinations. Today, there are Disney resorts from Paris to Shanghai, but the original Disneyland in Anaheim, California, which has been visited by more than 800 million people to-date, remains one of America’s most popular attractions. From the day it opened on July 17, 1955, Disneyland brought history and fairy tales to life, the future into the present, and exciting cultures and galaxies unknown to our imaginations. This bountiful visual history draws on Disney’s vast historical collections, private archives, and the golden age of photojournalism to provide unique access to the concept, development, launch, and enjoyment of this sun-drenched oasis of fun and fantasy. Disneyland documents Walt’s earliest inspirations and ideas; the park’s extraordinary feats of design and engineering; its grand opening; each of its immersive “lands” from Main Street, U.S.A., to Tomorrowland; and the park’s evolution through the six decades since it opened. It is a treasure trove of original Disney documentation and expertise, with award-winning writer Chris Nichols drawing on his extensive knowledge of both Disneyland and Southern California history to reveal the fascinating tale of “the happiest place on Earth.”
15% rabatu
170,00
200,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki How Democracies Die
How does a democracy die? What can we do to save our own? What lessons does history teach us? In the 21st century democracy is threatened like never before. Drawing insightful lessons from across history - from Pinochet's murderous Chilean regime to Erdogan's quiet dismantling in Turkey - Levitsky and Ziblatt explain why democracies fail, how leaders like Trump subvert them today and what each of us can do to protect our democratic rights. 'A useful primer on the importance of norms, institutional restraints and civic participation in maintaining a democracy - and how quickly those things can erode when we're not paying attention' President Barack Obama
16% rabatu
41,14
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki How Google Works
Both Eric Schmidt and Jonathan Rosenberg came to Google as seasoned Silicon Valley business executives, but over the course of a decade they came to see the wisdom in Coach John Wooden’s observation that ‘it’s what you learn after you know it all that counts’. As they helped grow Google from a young start-up to a global icon, they relearned everything they knew about management. How Google Works is the sum of those experiences distilled into a fun, easy-to-read primer on corporate culture, strategy, talent, decision-making, communication, innovation, and dealing with disruption. The authors explain how the confluence of three seismic changes – the internet, mobile, and cloud computing – has shifted the balance of power from companies to consumers. The companies that will thrive in this ever-changing landscape will be the ones that create superior products and attract a new breed of multifaceted employees whom the authors dub ‘smart creatives’. The management maxims (‘Consensus requires dissension’, ‘Exile knaves but fight for divas’, ‘Think 10X, not 10%’) are illustrated with previously unreported anecdotes from Google’s corporate history. ‘Back in 2010, Eric and I created an internal class for Google managers,’ says Rosenberg. ‘The class slides all read ‘Google confidential’ until an employee suggested we uphold the spirit of openness and share them with the world. This book codifies the recipe for our secret sauce: how Google innovates and how it empowers employees to succeed.’
29% rabatu
34,77
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Żydzi i narodziny kapitalizmu
Werner Sombart (1863-1941), wybitny socjolog i ekonomista, profesor uniwersytetów we Wrocławiu i Berlinie, obok Maxa Webera uważany za najważniejszego badacza początków i rozwoju kapitalizmu. Do jego głównych dzieł należą Der moderne Kapitalismus, Studien zur Entwicklungsgeschichte des modernen Kapitalismus, Der Bourgeois oraz wydana pośmiertnie Noo-Soziologie. W swojej najgłośniejszej pracy Sombart podważa znaną tezę Webera, zgodnie z którą kapitalizm ma źródło w etyce protestanckiej, premiującej ciężką pracę, dążenie do nieustannego powiększania majątku i oszczędność. Sombart w błyskotliwy sposób pokazuje, że wszystkie podstawowe zasady gospodarki kapitalistycznej można znaleźć w judaizmie i kulturze żydowskiej, z której wywodziła się etyka protestancka. Zasady te, utrwalone przez tysiące lat istnienia państwa żydowskiego, a potem żydowskiej diaspory, są całkowicie odmienne od systemu wartości, który dominował w Europie w czasach starożytnych i w średniowieczu. Z historycznego punktu widzenia rozwój kapitalizmu można więc traktować jako efekt stopniowego upadku cywilizacji łacińskiej i podporządkowywania ludów Europy zasadom typowym dla cywilizacji żydowskiej.
28% rabatu
42,45
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki How to Thrive in the Next Economy
Is there no escape from an economy that devours nature in the name of endless growth? John Thackara’s answer is a rousing ‘yes, there is!’ Drawing on a lifetime of travel in search of real-world alternatives that work, he describes in this book how communities the world over are creating a replacement economy from the ground up. Each chapter is devoted to the creative ways people in diverse contexts tackle timeless needs. From Bali to Brazil, as well as Delhi, London and California, Thackara writes of soil restorers and river keepers, seed savers and de-pavers, cloud commuters and e-bike couriers, care farmers, food system curators, Fibreshed stewards, money designers and more. Read together, these encounters add up to a joyful new story about what an economy is actually for. In place of an obsession with stuff, money and endless growth, this book describes social practices that cherish all-of-life, not just human life.
29% rabatu
34,77
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Turing and the Universal Machine
The history of the computer is entwined with that of the modern world and most famously with the life of one man, Alan Turing. How did this device, which first appeared a mere 50 years ago, come to structure and dominate our lives so totally? An enlightening mini-biography of a brilliant but troubled man.
29% rabatu
31,22
44,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Alibabas World
Alibabas World
Wydawca: PAN Books
wysyłka: 48h
In September 2014, a Chinese company that most Westerners had never heard of held the largest IPO in history – bigger than Google, Facebook and Twitter combined. Alibaba, now the world's largest e-commerce company, mostly escaped Western notice for over ten years, while building a customer base larger than Amazon's, and handling the bulk of e-commerce transactions in China. How did it happen? And what was it like to be along for such a revolutionary ride? In Alibaba's World, author Porter Erisman, one of Alibaba's first Western employees, who helped spearhead its international expansion, shows how Jack Ma, a Chinese schoolteacher who twice failed his college entrance exams, rose from obscurity to found Alibaba and lead it from struggling startup to the world's most dominant e-commerce player. Now, in the first English language account of Alibaba's extraordinary success, Erisman shares stories of weathering the dotcom crash, facing down eBay and Google, negotiating with the unpredictable Chinese government, and enduring the misguided advice of foreign experts, all to build the behemoth that's poised to sweep the ecommerce world today. And he analyzes Alibaba's role as a harbinger of the new global business landscape – with its focus on the East rather than the West, emerging markets over developed ones, and the nimble entrepreneur over the industry titan. As we face this near future, the story of Alibaba – and its inevitable descendants – is both essential and instructive.
11% rabatu
35,58
40,00 zł
Dodaj
do koszyka
Opakowanie Gospodarczy bilans otwarcia polskiej niepodleg
Gospodarczy bilans otwarcia polskiej niepodleg
21% rabatu
38,69
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Enzo Ferrari : The Man and the Machine
Enzo Ferrari : The Man and the Machine
16% rabatu
33,59
40,01 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Don't Be Evil
Don't Be Evil
Autor: Foroohar Rana
Wydawca: Allen Lane
wysyłka: 48h
An award-winning Financial Times columnist exposes the threat that Big Tech poses to our democracies, our economies and ourselves Today Google and Facebook receive 90% of the world's news ad-spending. Amazon takes half of all ecommerce in the US. Google and Apple operating systems run on all but 1% of cell phones globally. And 80% of corporate wealth is now held by 10% of companies - not the GEs and Toyotas of this world, but the digital titans. How did we get here? How did the tech industry get to dominate our world so completely? How did once-idealistic and innovative companies come to manipulate elections, violate our privacy, and pose a threat to the fabric of our democracy? In Don't Be Evil, Financial Times global business columnist Rana Foroohar documents how Big Tech lost its soul - and became the new Wall Street. Through her skilled reporting and unparalleled access - won through nearly 30 years covering business and technology - she shows the true extent to which the 'Faang's (Facebook, Apple, Amazon, Netflix and Google) crush or absorb any potential competitors, hijack our personal data and mental space and offshore their exorbitant profits. What's more, she reveals how these threats to our democracies, our livelihoods and our minds are all intertwined. Yet Foroohar also lays out a plan for how we can resist, creating a framework that fosters innovation while also protecting us from the dark side of digital technology.
11% rabatu
59,60
67,00 zł
Dodaj
do koszyka
nowość
Okładka książki Tesla, czyli jak Elon Musk zakończy epokę ropy naftowej
REWOLUCJA, KTÓRA ZMIENI ŚWIAT Tankowanie za darmo? Czyste powietrze? Bezpieczne podróżowanie? Kto z nas nie chciałby żyć w takim świecie? To wszystko już niedługo może się urzeczywistnić za sprawą jednego człowieka. Nazywa się Elon Musk. Jego wytrwałość w pokonywaniu kolejnych przeszkód zadziwia wszystkich. Drogi, które wytycza, mogą wkrótce uchodzić za wzór dla firm motoryzacyjnych, nowoczesnej inżynierii i wielkich korporacji. To on sprawia, że elektryczna rewolucja staje się faktem. Ale nie wszyscy są tym zmianom przychylni. Wielkie korporacje jak zawsze dbają przede wszystkim o swój interes i nie zważają na zwykłych ludzi. Tesla wypowiedziała im wojnę. „Będziecie mogli podróżować za darmo, w nieskończoność, na samym świetle słonecznym!” – zapowiada Elon Musk. W Tesli widzi coś więcej niż tylko zwykłą firmę. Twierdzi, że ma misję zbawienia ludzkości. Czy za tymi słowami stoi chęć niesienia pomocy? A może jest to tylko chwyt marketingowy? Hamish McKenzie przez ponad rok pracował w Tesli i teraz opowiada o jej walce z największymi producentami aut. W kogo może uderzyć elektryczna rewolucja? Dlaczego nie wszyscy widzą w niej ratunek? Jak będzie wyglądała nasza przyszłość? Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
31% rabatu
34,67
49,99 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Moje wyspy dziewicze
Moje wyspy dziewicze
Wydawca: Natalis
wysyłka: 48h
Sir Richard Branson to światowej sławy przedsiębiorca i awanturnik, założyciel Virgin Group - jednej z najbardziej rozpoznawalnych i szanowanych marek na świecie. „Moje wyspy dziewicze” to kontynuacja autobiograficznych „Kroków w nieznane”. Intymna relacja z zawodowego i prywatnego życia Bransona, zapierające oddech relacje z podejmowanych przez niego wyzwań oraz kulisy wielomilionowych transakcji - Branson pisze, tak jak żyje: błyskotliwie i bezkompromisowo.
23% rabatu
45,40
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Leaders
The bestselling author of Team of Teams dismantles the Great Man theory of leadership, by profiling leaders whose real stories defy their legends. In Leaders, retired four-star general Stan McChrystal explores what leadership really means, debunking the many myths that have surrounded the concept. He focuses on thirteen great leaders, showing that the lessons we commonly draw from their lives are seldom the correct ones. Leaders featured in the book include: Founders: Walt Disney and Coco Chanel Zealots: Maximilien Robespierre and Abu Musab Zarkawi Powerbrokers: Margaret Thatcher and Boss Tweed And other leaders profiled include geniuses Albert Einstein and Leonard Bernstein, reformers Martin Luther and Martin Luther King, Jr., and heroes Harriet Tubman and Zheng He. Ultimately, McChrystal posits that different environments will require different leaders, and that followers will choose the leader they need. Aspiring leaders will be best served not by cultivating a standard set of textbook leadership qualities, but by learning to discern what is required in each situation.
16% rabatu
41,14
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki WIZJONERSKIE ORGANIZACJE SKUTECZNE PRAKTYKI NAJLEPSZYCH Z NAJLEPSZYCH
Istnieją ?rmy wizjonerskie i pozostałe. Firmy wizjonerskie to te, które trwają przez całe stulecia i nieprzerwanie rosną w siłę, mimo że ich założyciele odeszli dawno temu. To machiny postępu, które żyją własnym życiem. Pytanie brzmi: jak skonstruować taką machinę? To pytanie zainspirowało autorów tej książki do zbadania tysiąca ośmiuset lat łącznej historii osiemnastu wizjonerskich firm, wśród których są między innymi: Walt Disney, Hewlett-Packard, 3M, Ford, IBM, Philip Morris, Sony, Wal-Mart, Citicorp, Marriott, Johnson & Johnson, Motorola, Boeing i American Express. Autorzy sięgają wstecz do czasów, kiedy te potężne dziś korporacje były raczkującymi przedsiębiorstwami. Opisują ich drogę do wielkości. Docierają do tego, co odróżnia firmy wizjonerskie od pozostałych. Opisują najważniejsze mechanizmy zarządzania wizjonerskimi organizacjami. To właśnie za sprawą tych mechanizmów przeciętne organizacje stają się nieśmiertelne: • kultystyczna kultura – jak zmieniać pracowników w misjonarzy, • wielkie, ryzykowne i śmiałe cele – czym rozpalać serca i umysły ludzi w ?rmie, • geniusz „ORAZ” – jak godzić wiele sprzecznych priorytetów na drodze rozwoju, • intraprzedsiębiorczość – jak nadać korporacji zwinność i elastyczność małej ?rmy, • inkubowanie menedżerów – skąd brać dobrych ludzi w miejsce tych, którzy odchodzą. Zamiast modnych chwilowo mądrości menedżerów wypływających na fali koniunktury i odchodzących z rynku, kiedy tylko prosperity ustępuje miejsca kryzysowi, zarządzający w firmach znajdą w tej książce sprawdzone koncepcje, które przetrwały próbę czasu. Koncepcje prowadzące do produktywnych zmian – zmian, które nie niszczą już istniejących fundamentów firmy (poza sytuacjami, w których te fundamenty trzeba dopiero zbudować). Daleka przyszłość twojej ?rmy waży się już dziś. Kiedy przeczytasz tę książkę, dostrzeżesz, jak wiele jeszcze masz do zrobienia w twojej organizacji. Wejdź na ambitną drogę, jaką obrali inni konstruktorzy wizjonerskich ?rm. *** Wizjonerskie organizacje to niezwykły podręcznik biznesowy, poparty szeroko zakrojonymi badaniami. Znajdziesz w nim mnóstwo niekonwencjonalnych wniosków. (...) Polecam go wszystkim. Richard J. Tofel, „Wall Street Journal” Wiele napisano o wyzwaniach, z jakimi zmierzyć się muszą młode ?rmy, jednak jeszcze trudniejsze bywa przetrwanie próby czasu i utrzymanie wcześniej zdobytej pozycji rynkowej. Książka Wizjonerskie organizacje to efekt wieloletnich, rzetelnych analiz ?rm, których strategie dojrzewały jak wino. Autorzy uniknęli typowych dla menedżerskich bestsellerów uproszczeń – pokazali, że na długotrwały sukces ?rmy nie składają się wyłącznie działania charyzmatycznych przywódców, ale też wypracowywane przez lata wizja, kultura i sposoby podejmowania decyzji biznesowych. dr hab. Krzysztof Klincewicz, Katedra Teorii Organizacji Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego Autorzy nie obawiają się podważać często spotykanych stereotypów o organizacjach osiągających sukces. Słusznie zauważają, że to nie charyzmatyczne przywództwo i sztucznie sformułowane wizje, lecz ciągła zdolność do przezwyciężania samych siebie, zadawania właściwych pytań, eksperymentowania, a jednocześnie skoncentrowania się na głównym celu są czynnikami stymulującymi sukces w długim okresie. Ta lektura motywuje czytelnika do zde?niowania, co dla jego ?rmy jest krytycznym czynnikiem sukcesu. Andrzej Dąbrowski, były prezes zarządu Philip Morris Polska
33% rabatu
43,45
64,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki i wtedy wspiąłem się na drzewo
Bestseller w Niemczech. Ponad 200 tysięcy sprzedanych egzemplarzy! Często robiłem rzeczy, których nikt inny wcześniej nie robił. Człowiek pełen sprzeczności. Z jednej strony twardy konkurent w biznesie, z drugiej - zaangażowany społecznie wrażliwiec. Dirk Rossmann, pionier współczesnego rynku drogerii, wielki przedsiębiorca i milioner. Jego credo: nigdy się nie poddawaj! Już w wieku 12 lat wykazał się duchem przedsiębiorczości: kupował artykuły z drogerii o 10% taniej i dostarczał je rowerem do klientów. W wieku zaledwie 25 lat otworzył w Hanowerze pierwszą w Niemczech drogerię samoobsługową, kładąc podwaliny pod imperium swojej firmy. Ale historia jego sukcesu miała również gorsze momenty: w 1996 roku firma była w stanie upadłości, prywatnie Dirk Rossmann spekulował na giełdzie papierów wartościowych i w tym samym roku doznał zawału serca. „Od tego czasu porzuciłem wszystkie inne zajęcia i próbowałem uratować firmę”. Przez ten kryzys Dirk Rossmann przeszedł głęboką przemianę. Uważa to za powód swojego dzisiejszego sukcesu. Rossmann to człowiek konsekwentny, bogaty w doświadczenia życiowe, którego książka pomaga obrać dobry kierunek w trudnych czasach. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
32% rabatu
25,30
36,99 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Zimna trzydziestoletnia
Zimna trzydziestoletnia
Autor: Rafał Woś
Wydawca: Mando
wysyłka: 48h
To także Twój życiorys Rzeczpospolita Polska (znana jako „III RP”) Data urodzenia: 1989 rok Miejsce zamieszkania: nad Wisłą Edukacja Zrezygnowała z lekcji gospodarności w Niemczech Zachodnich, za to brylowała na zajęciach z liberalizmu. Dłuższy czas terminowała u specjalistów tej klasy co Jeffrey Sachs (ten zasłynął wcześniej podźwignięciem z kolan gospodarki… Boliwii). Po dyplomie ciągle uczęszcza na przyspieszone kursy wolnego rynku. Czy wybrała najlepszą drogę? Osiągnięcia Wprowadziła Zachód na półki sklepowe. Jest ceniona w świecie za to, jak poradziła sobie z przemianami gospodarczymi. Premiuje zwycięzców i roztacza przed nimi szerokie perspektywy. Swoich ojców założycieli (Lecha Wałęsę, Jacka Kuronia, Tadeusza Mazowieckiego) nauczyła szacunku dla wielkiego kapitału i skłoniła do odrzucenia „etyki solidarności”. Przetrwała 30 lat i zanosi się na więcej. Polaku, jesteś z niej zadowolony? Hobby Muzyka współczesna ("Jest super" T. Love czy "Wałęsa, dawaj moje 100 milionów" Kazika), architektura (centra handlowe, zamknięte osiedla), bieganie i praca do upadłego. Rafał Woś prowokuje. Zagląda w życiorys trzydziestolatki – Polski urodzonej w roku 1989. I pyta: czy na pewno kapitalizm rozpoczął się od planu Balcerowicza? Dokąd zmierzamy i jak się przed tym bronić? Jako dziennikarz niezależny i po przejściach (aktualnie pracujący w „Tygodniku Powszechnym”) nie zgadza się na przedstawianie rzeczywistości wyłącznie z politycznej perspektywy. Może dlatego jest laureatem wielu nagród. Właśnie poskrobał kolejny pomnik.
33% rabatu
26,71
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
audiobook
Okładka książki CD MP3 PŁOTKA
Każda historia ma kilka wersji, a każdy człowiek niejedno oblicze… Nieznana twarz Steve’a Jobsa w przejmującej opowieści jego córki Jedna z 10 najlepszych książek roku według „New York Timesa” i „New Yorkera” Urodziła się na farmie, a rodzice nadali jej imię pośród pól. Dziewczynkę nazwano Lisa. Tak samo jak komputer, nad którym Steve Jobs pracował, gdy jego partnerka, artystka Chrisann Brennan, zaszła w ciążę. „To nie moje dziecko” – powtarzał latami, mimo że testy DNA nie pozostawiały złudzeń. Lisa Brennan-Jobs towarzyszyła ojcu w ostatnich chwilach, choć ten niegdyś nie chciał wychowywać córki. Całą swoją energię skupił na komputerze o nazwie Lisa, prototypie Macintosha, który miał okazać się sukcesem. „Jestem jednym z najważniejszych ludzi, których będziesz znać” – usłyszała dwuletnia dziewczynka podczas ich pierwszego spotkania. Wówczas jeszcze nie wiedziała, że grube ryby pożerają płotki… Spisana z wyczuciem literacka autobiografia. Intymny zapis dorastania i życia w cieniu wielkiego wizjonera. Walka o własny głos w historii zdominowanej przez niezwykle silne osobowości matki i ojca. A także poruszająca opowieść o tym, że na pojednanie nigdy nie jest za późno. AUDIOBOOK CZYTA MARTA KRÓL
25% rabatu
27,66
36,90 zł
Dodaj
do koszyka
Okładka książki Gramatyka monet rzymskich okresu republiki i cesarstwa. Tom 1: Kompendium tytulatur i datowania
Wydanie 2. poprawione i poszerzone „Kompendium autorstwa Bartosza Awianowicza jest cennym i praktycznym przewodnikiem po formach legend występujących na monetach republiki i cesarstwa rzymskiego z ich językową analizą i obszernym komentarzem historycznym. Autor skoncentrował się w nim nie tyle na typologii monet i idei, które rozpowszechniano za pomocą monet, analizach ikonograficznych czy metaloznawczych, co na brzmieniu legend monetarnych i rozwiązaniu skrótów w nich zastosowanych. Dzięki zapoznaniu czytelnika z podstawami gramatyki łacińskiej oraz pomocnym wykazom rozwiązań skrótów językowych występujących na monetach czytelnik może zdobyć umiejętność nie tylko prawidłowego odczytania skrótów napisów na monetach, lecz również określenia datacji monet. (…) Trzeba podkreślić, że tego rodzaju opracowań brakuje nie tylko w literaturze zagranicznej, ale przede wszystkim na rynku polskim. Istniejące opracowania bądź to są już w pewnej mierze przestarzałe, bądź podejmują zagadnienie legend w zakresie wybiórczym. Nie mam wątpliwości, że pierwszy tom »Kompendium« Bartosza Awianowicza stanie się lekturą pomocną nie tylko badaczom profesjonalnie zajmującym się numizmatyką rzymską, ale i amatorom-kolekcjonerom czy studentom”. Z recenzji dr hab. Katarzyny Balbuzy, prof. UAM
6% rabatu
46,98
50,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
55
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka