Okładka książki Nowoczesne metody zarządzania i przywództwa w organizacjach typu non-profit

Nowoczesne metody zarządzania i przywództwa w organizacjach typu non-profit

wysyłka: 48h
ISBN: 9788394686703
EAN: 9788394686703
oprawa: Miękka
format: 14.5x20.5cm
język: polski
liczba stron: 352
rok wydania: 2017
(0) Sprawdź recenzje
35% rabatu
38,96 zł
Cena detaliczna: 
59,99 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,84

Opis produktu

Tomasz Trzciński – z wykształcenia psycholog, pracuje w sektorze non-profit i zajmuje się edukacją na temat problemu głodu w krajach Trzeciego Świata. Promuje w Polsce ideę filantropii. Prowadzi szkolenia i sesje coachingowe dla instytucji NGO. Nowoczesne metody zarządzania i przywództwa w organizacjach typu non-profit to obszerny poradnik przeznaczony dla polskich instytucji NGO. Czytelnik znajdzie tutaj mnóstwo informacji o planowaniu i zarządzaniu strategicznym, tworzeniu misji i wizji organizacji oraz skutecznym przywództwie. Dowie się, jak budować sprawne zarządy w instytucjach NGO i dbać o dobrą komunikację wewnętrzną. Książka oparta jest na wiarygodnych badaniach i wieloletnich doświadczeniach ekspertów pracujących w organizacjach typu non-profit. Może stanowić znaczące wsparcie dla członków zarządów, dyrektorów i specjalistów pracujących w polskich instytucjach NGO. Wstęp 1 Miejsce sektora non-profit we współczesnej ekonomii. 2 Sektor non-profit – trochę teorii. 2.1 Sektor non-profit, a sektor for-profit – podstawowe różnice. 2.2 Badania nad zarządzaniem organizacjami typu non-profit, jako nowe pole badań naukowych. 2.3 Teorie na temat roli sektora non-profit. 2.4. Zarządzanie instytucjami typu non-profit. 2.5. Kultura organizacyjna w instytucjach non-profit. 3 Rola misji, wizji i wartości w organizacjach non-profit. 3.1 Misja. 3.2 Misja, a strategia. Psychologiczna i ekonomiczna wartość misji. 3.3 Tworzenie misji organizacji non-profit. 3.4 Misja jako inspiracja i technika motywacyjna. 3.5 Zarządzanie oparte na misji. 3.6 Znaczenie misji w procesie rekrutacji. 3.7. Wizja. 3.8 Jak napisać wizję organizacji non-profit? 4 Znaczenie wartości w organizacjach typu non-profit. 4.1 Czym są wartości w organizacjach typu non-profit? 4.2 Etyka i transparentność w działaniu organizacji non-profit. 5 Tworzenie skutecznych zarządów w organizacjach non-profit i ich rola. 5.1 Typy zarządów w organizacjach typu non-profit. 5.2 Zakres obowiązków zarządu w organizacji typu non-profit. 5.3 Cechy skutecznych zarządów w organizacjach typu non-profit. 5.4 Efektywne posiedzenia zarządu organizacji non-profit. 5.5 Relacja pomiędzy zarządem, a dyrektorem wykonawczym. 5.6 Ewaluacja zarządu. 5.7 Rola zarządu organizacji non-profit w tworzeniu misji. 5.8 Zakres odpowiedzialności pracowników wobec zarządu. 5.9 Rekrutacja członków zarządu. 6 Dyrektor wykonawczy w organizacji non-profit. 6.1 Zakres obowiązków dyrektora wykonawczego. 6.2 Kompetencje przywódcze dyrektorów w organizacjach typu non-profit. 6.3 Badania nad efektywnością dyrektorów wykonawczych. 6.4 Zmiana dyrektora zarządzającego w organizacji non-profit. 7 Strategiczne zarządzanie w organizacjach typu non-profit. 7.1 Rola strategicznego zarządzania w organizacjach typu non-profit. 7.2 Natura planowania strategicznego. 7.3 Metody zarządzania i planowania strategicznego w organizacjach typu non-profit. Propozycja 1 ( Kay Sprinkel Grace, Amy McClellan i John A. Yankey) Propozycja 2 ( Lynne T. Dean i Linda Lysakowski) Propozycja 3 (John M. Bryson) 7.4 Ocena efektywności organizacji non-profit. Wykorzystanie analizy SWOT. 8 Efektywne przywództwo w organizacjach typu non-profit. 8.1 Znaczenie efektywnego przywództwa w organizacji non-profit. 8.2 Dwa rodzaje przywództwa w organizacjach non-profit. 8.3 Cechy efektywnych przywódców w organizacjach typu non-profit. 8.4 Lider jako: wizjoner, strateg, agent zmiany, coach, polityk i koordynator kampanii fundrisingowych – koncepcja Burta Nanusa i Stephena M. Dobbsa. 9 Efektywna komunikacja w organizacji typu non-profit. 9.1 Znaczenie komunikacji w organizacjach. 9.2 Efektywna komunikacja w zespołach (zarządach, zespołach operacyjnych). 9.3 Komunikacja strategiczna – komunikacja z otoczeniem organizacji non-profit. 10 Alternatywne metody zarządzania organizacją typu non-profit. 10.1 Podejście sytuacyjne i podejście funkcjonalne. 10.2 Zespoły twórczego kształtowania jakości.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj