Leadership in Turbulent Times
In this culmination of five decades of acclaimed studies in presidential history, Doris Kearns Goodwin offers an illuminating exploration of the origin, uncertain growth, and finally, the exercise of fully developed leadership. Are leaders born or made? Where does ambition come from? How does adversity affect the growth of leadership? Does the man make the times or does the times make the man? In Leadership Goodwin draws upon four of the presidents she has studied - Abraham Lincoln, Theodore Roosevelt, Franklin D. Roosevelt and Lyndon B. Johnson - to show how they first recognized leadership qualities within themselves, and were recognized as leaders by others. By looking back to their first entry into public life, when their paths were filled with confusion, hope, and fear, we can share their struggles and follow their development into leaders. Leadership tells the story of how they all collided with dramatic reversals that disrupted their lives and threatened to forever shatter their ambitions. Nonetheless, they all emerged fitted to confront the contours and dilemmas of their times. No common pattern describes the trajectory of leadership. Although set apart in background, abilities and temperament, they shared a fierce ambition, a hunger to succeed beyond expectations. All four, at their best, were guided by a sense of moral purpose that led them at moments of great challenge to summon their talents to enlarge the opportunities and lives of others. This seminal work provides a roadmap for aspiring and established leaders. In today's polarized world, these stories of authentic leadership in time of surpassing fracture and fear take on a singular urgency. (Previously published as: 'Leadership: Lessons from the Presidents for Turbulent Times')
14% rabatu
42,78
49,46 zł
Dodaj
do koszyka
The Art of Gathering
The Art of Gathering
Autor: Parker Priya
Wydawca: Penguin Books
wysyłka: 48h
We spend our lives gathering - first in classrooms and then in meetings, weddings, conferences and away days. Yet so many of us spend this time in underwhelming moments that fail to engage us, inspire us, or connect us. We've all sat in meetings where people talk past each other or go through the motions and others which galvanize a team and remind everyone why they first took the job. We've been to weddings that were deeply moving and others that were run-of-the-mill and simply faded away. Why do some moments take off and others fizzle? What's the difference between the gatherings that inspire you and the ones that don't? In The Art of Gathering, Priya Parker gets to the heart of these questions and reveals how to design a transformative gathering. An expert on organizing successful gatherings whether in conference centres or her living room, Parker shows us how to create moving, magical, mind-changing experiences - even in spaces where we've come to expect little.
14% rabatu
41,52
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
HR na zakręcie
HR na zakręcie
Autor: Jamka Beata
Wydawca: Wolters Kluwer
wysyłka: 48h
Książka jest zbiorem artykułów prezentujących zasadniczy problem, z jakim mierzą się obecnie działy HR: sprzeczności między potrzebą i wymogami standaryzacji działań kadrowych a silnie eksponowanymi wyzwaniami dotyczącymi kreatywności i innowacyjności kadr. Książka porusza kluczowe zagadnienia współczesnego HR, m.in.: - bariery efektywności rynku pracy w Polsce, - niewykorzystany potencjał atrybutowego zarządzania talentami, - możliwości rozwoju przedsiębiorczości rozumianej jako talent, - problemy karier kobiet i pracowników 50+ z perspektywy zarządzania różnorodnością. Nowością w dziedzinie HR są opisane w książce szanse wykorzystania w ZZL dorobku neuronauk (wiedzy na temat przebiegu procesów mózgowych), które mają moc zreformowania, a nawet zrewolucjonizowania stosowanych działań kadrowych.
19% rabatu
48,08
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Szkolni protagoniści Predyspozycje i kompetencje kierownicze
W książce zaprezentowano tradycję badań nad kierowaniem i jego uwarunkowaniami. Przedstawiona perspektywa stanowiła punkt wyjścia refleksji nad behawioryzmem organizacyjnym i przywództwem edukacyjnym. W efekcie prac badawczych wskazano, jakie zasoby kadrowe w zakresie potencjału psychologicznego i kierowniczego posiada współczesna szkoła, krytycznie rozważono także kwestie rozwiązań systemowych konkursu dyrektorskiego. Przedstawione refleksje stanowią przyczynek do dalszych analiz i dyskusji nad pożądaną sylwetką szkolnych protagonistów. Mogą też być źródłem praktycznych inspiracji, służących wypracowaniu programów szkoleniowych, a także procedur i metod weryfikacji potencjału obecnych i przyszłych dyrektorów szkół.
12% rabatu
40,71
46,00 zł
Dodaj
do koszyka
Menedżerowie w społeczeństwie współczesnym
Książka stanowi empiryczne studium menedżerów z wykorzystaniem strategii badań jakościowych. Teoretyczną osią pracy jest socjologia edukacji i socjologia zróżnicowania społecznego. Autor przystosował do badania nowoczesnych zjawisk i procesów społecznych ekonomiczno-socjologiczną teorię własności. Jej zasadniczym składnikiem i zarazem obiektem własności jest wykształcenie oraz wychowanie. Wydobycie oraz uczynienie tych elementów empirycznym narzędziem badania najwyższych rangą menedżerów stanowi wkład autora w rozwój teorii własności, jak również postępowania badawczego. Dodatkowo, przyjęta w analizach teoretycznych oraz planie badawczym perspektywa makro- oraz mikrospołeczna pozwala na uchwycenie zjawisk i procesów edukacyjnych przebiegających zarówno w obrębie systemów, jak i poszczególnych organizacji. Połączenie tych perspektyw jest również pewną nowością w badaniach edukacyjnych i – szerzej – społecznych.
12% rabatu
31,86
36,00 zł
Dodaj
do koszyka
RODO w kadrach i płacach Nowe przepisy w ponad 160 polskich ustawach
Od 25 maja 2018 r. pracownicy działów kadrowo-płacowych muszą stosować nowe zasady przetwarzania danych osobowych kandydatów do pracy oraz pracowników. Wynikają one zarówno z przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, jak i ze znowelizowanych przepisów szczególnych, w tym Kodeksu pracy. Ponadto, zarówno Kodeks pracy, jak i wiele innych ustaw zostało w 2019 r. zmienionych ustawą o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia 2016/679 (tzw. ustawa wprowadzająca RODO). Ustawa ta, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu dostosowanie polskiego prawa do wymogów RODO.
26% rabatu
51,40
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
Synergia a dobro współne
Książka prezentuje interdyscyplinarne podejście do problematyki zjawiska synergii, podobnie jak było w dwóch wcześniejszych publikacjach w odniesieniu do problematyki z zakresu rywalizacja-współdziałanie oraz relacji interpersonalnych i zarządzania organizacjami. Mając na uwadze wielowątkowość i zróżnicowanie sposobów podejścia do zjawiska synergii oraz sposobów określania warunków osiągania jego dobroczynnych skutków, w monografii tej przyjęto hipotezę ogólną, że respektowanie zasady dobra wspólnego jest podstawowym warunkiem osiągania synergicznego współdziałania i jego dobroczynnych skutków w działalności wspólnoty, w organizacjach gospodarczych i społecznych. Niniejsza publikacja adresowana jest zatem zarówno do teoretyków, jak i praktyków, badaczy naukowych i studentów różnych dziedzin: psychologii, zarządzania, socjologii, ekonomii czy pedagogiki.
24% rabatu
37,48
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ochrona interesu pracownika delegowanego w ramach świadczenia usług w Unii Europejskiej
W publikacji kompleksowo przedstawiono problematykę delegowania pracowników, łącząc teoretyczne podstawy z praktycznymi wskazówkami i rozwiązaniami. Uwzględniono zmiany wynikające z dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/957 z 28.06.2018 r. zmieniającej dyrektywę 96/71/WE dotyczącą delegowania pracowników w ramach świadczenia usług. Autor omawia m.in. takie zagadnienia jak: - podstawy prawne delegowania pracowników w prawie unijnym, - cele ustawodawstwa w przedmiocie delegowania pracowników (np. swoboda świadczenia usług, uczciwa konkurencja, ochrona krajowych rynków pracy), - ograniczenia i wyłączenia spod regulacji dyrektywy 96/71, - gwarancje i środki prawne służące ochronie interesu pracownika delegowanego. Monografia ukazuje rozwiązania prawne przyjęte zarówno w państwach uznawanych za przyjmujące (Niemcy, Francja), jak i wysyłające (Polska, Czechy, Estonia), a także zawiera orzecznictwo sądów państw europejskich.
19% rabatu
105,12
129,00 zł
Dodaj
do koszyka
The Happy Recruiter The 7 Ways to Succeed
The ultimate guide to finding the very best person for the job, from the world's best recruiter. A business is only as great as the people at its heart, making recruitment the most important key to success. In this book, James Reed – chairman of REED, Britain’s largest recruitment company – offers invaluable and specific advice on the secrets to excelling in recruitment. This book is a step-by-step guide to becoming the best recruitment consultant you can be, focusing on strategy and practical advice while revealing the seven key attributes of a great recruiter. This book is an accessible read for recruiters at any stage of their career, packed with tips and examples from REED's extensive network of recruitment professionals.
14% rabatu
41,52
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Gigged
Gigged
Autor: SARAH KESSLER
Wydawca: Random House
wysyłka: 48h
PROFIT INNOVATION GREED WELCOME TO THE GIG ECONOMY Between Uber drivers and Airbnb hosts, freelance jobs are becoming an increasingly prominent part of our economy. GIGGED goes inside the Silicon Valley companies leading the way to this emerging ‘gig economy’. It tells the stories of the workers – from computer programmers to online comment moderators – who are getting by in a new wave of precarious, short-term employment. And it sketches out what tomorrow’s economy might look like: one where the fortunate get to work when they want, how they want, while the rest live lives of extraordinary hardship. It might just be the future of work for all of us.
14% rabatu
41,52
48,00 zł
Dodaj
do koszyka
Krytyka w stosunkach pracy
SPIS TREŚCI Wykaz skrótów Wstęp ROZDZIAŁ I Pojęcie, rodzaje i płaszczyzny krytyki 1. Pojęcie krytyki i myślenia krytycznego 2. Rodzaje krytyki 3. Płaszczyzna czynionej krytyki 4. Wnioski końcowe ROZDZIAŁ II Krytyka a wolność słowa 1. Prawne pojęcie wolności słowa 2. Wolność słowa w polskich konstytucjach (standard krajowy) 3. Wolność słowa w aktach ponadnarodowych (standard uniwer­salny i europejski) 4. Granice wolności wypowiedzi a zjawisko krytyki 5. Wnioski końcowe ROZDZIAŁ III Krytyka w stosunkach pracy a prawa człowieka 1. Pojęcie praw człowieka i ich podział 2. Prawa człowieka a swoboda wypowiedzi 3. Krytyka w stosunkach pracy jako przejaw wolności słowa a jej wpływ na wspólnotowość zakładu pracy 4. Wnioski końcowe ROZDZIAŁ IV Krytyka a godność pracownika 1. Godność pracownika jako wartość w świetle przepisów Kodeksu pracy 2. Krytyka jako przykład naruszenia godności pracownika w sto­sunkach pracy 3. Wnioski końcowe ROZDZIAŁ V Skutki prawne stosowania nieuzasadnionej krytyki w stosunkach pracy 1. Odpowiedzialność na gruncie Kodeksu pracy 2. Odpowiedzialność cywilnoprawna 3. Odpowiedzialność karnoprawna 4. Wnioski końcowe Zakończenie Bibliografia Orzecznictwo Orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego Orzeczenia i Postanowienia Sądu Najwyższego Orzecznictwo Sądów Apelacyjnych Wyroki Europejskiego Trybunału Praw Człowieka Akty Normatywne Akty prawa międzynarodowego Akty prawa wspólnotowego Ustawy Netografia
24% rabatu
48,19
63,00 zł
Dodaj
do koszyka
Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności. Wydanie II
Całkiem nowe wydanie! Przejmij stery swojego życia i zapomnij, co to stres! Kiedy piętnaście lat temu David Allen pisał swój bestseller — pierwsze wydanie książki Getting Things Done — nie przypuszczał, że świat biznesu oszaleje na punkcie tej publikacji. Książkę adresował głównie do menedżerów wyższego szczebla w korporacjach i szybko wpłynęła ona na filozofię działania wielu dyrektorów. Jednak Allen uznał, że czas na zmiany. Dziś oddaje w Twoje ręce jej całkowicie nową wersję swojej książki. Co prawda techniki GTD są wciąż aktualne, jednak zmieniło się wiele aspektów rzeczywistości, a co ważniejsze, znacznie rozszerzył się krąg osób, do których David Allen pragnie dotrzeć ze swoim przesłaniem. Dlatego radykalnie przeredagował cały tekst i skierował go także do „gospodyń domowych, studentów, księży, artystów, a nawet emerytów”. I oczywiście do Ciebie! Sprawdź, jak kilka prostych zasad GTD może poprawić jakość Twojego życia. Dzięki nim nauczysz się wybierać, czym, kiedy i w jaki sposób się zajmiesz, delegować, nie zapominając, co i komu przekazałeś, eliminować stres i tworzyć swoją prywatną przestrzeń relaksu — efekty nie dadzą na siebie czekać! Zaangażuj się w swoje życie i swoją pracę! Patroni medialni: Partnerem merytorycznym jest wyłączny dostawca rozwiązań GTD, firma DOOR Poland, która od 20 lat pomaga polskim firmom poprawiać rezultaty biznesowe poprzez kształtowanie postaw, rozwijanie kompetencji pracowników i dostarczanie sprawdzonych rozwiązań. Więcej informacji o warsztatach GTD na stronach partnera: www.door.com.pl www.gettingthingsdone.com.pl O autorze David Allen jest światowej rangi autorytetem w dziedzinie efektywności. Jest twórcą przełomowej metody GTD (Getting Things Done), dzięki której każdy może odzyskać kontrolę nad własnym życiem, przeładowanym informacjami, gwałtownymi zmianami i nieskończoną liczbą możliwości. Allen twierdzi, że do ukończenia 35. roku życia imał się 35 zawodów. Obecnie szkoli kadry zarządzające i pisze książki, artykuły i eseje dotyczące produktywności i zarządzania czasem. Wraz z żoną Kathryn mieszka w Kalifornii. Partnerem merytorycznym jest wyłączny dostawca rozwiązań GTD w Polsce, firma DOOR Poland, która od ponad 20 lat pomaga polskim firmom poprawiać rezultaty biznesowe poprzez kształtowanie postaw, rozwijanie kompetencji pracowników i dostarczanie sprawdzonych rozwiązań. Więcej informacji o warsztatach GTD na stronach partnera: www.gtd.com.pl www.door.com.pl
31% rabatu
34,68
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
The Psychology of Working Life
What motivates us to do a good job? When does the pressure of work impact upon our health and well-being? How can employers choose the right candidates? The Psychology of Working Life shows how, whether we like it or not, the way we work, and our feelings about it, play a fundamental role in overall well-being. From the use of psychometrics in recruiting the right candidate, to making working life more efficient, the book illustrates how work in industrialized societies continues to be founded upon core psychological ideas. Motivation and job satisfaction have become recognized as key to job design and The Psychology of Working Life suggests that changing the way we work can impact on our stress levels, overall health, and productivity.
9% rabatu
47,99
52,45 zł
Dodaj
do koszyka
10 kroków do maksymalnej produktywności / Nozbe
Czy wiesz, że faktyczną pracę wykonujemy zaledwie przez 4 z 8 godzin w ciągu dnia? A pełne skupienie osiągamy zaledwie przez 2-3 godziny dziennie... i nie jest to wcale zły wynik. Masz zatem od 10 do 15 godzin tygodniowo na intensywną pracę. Realizujesz wtedy kluczowe zadania, które popychają Twoje projekty do przodu? Bardzo możliwe, że nie. Pora dowiedzieć się, dlaczego tak jest oraz przede wszystkim jak temu zaradzić?!
26% rabatu
22,27
29,90 zł
Dodaj
do koszyka
Techniki sprzedaży osobistej
Sprzedaż osobista jest instrumentem systemu komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem oraz wspierania sprzedaży, związanym z bezpo­średnimi kontaktami sprzedawcy z nabywcą. Zakres sprzedaży osobistej w marketingu jest bardzo szeroki, dotyczy bowiem wszystkich form bezpośrednich, interpersonalnych kontaktów na wszystkich szczeblach dystrybucji. Zainteresowanie tą formą promocji stale rośnie, o czym świadczą ciągle powiększające się działy handlowe przedsiębiorstw. Firmy potrzebują bowiem pracowników, którzy pomogą im zwiększać dochody. Z tego powodu zawód sprzedawcy (handlowca, akwizytora, przedstawiciela czy reprezentanta handlowego) stał się jednym z najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych współcześnie za­wodów i jak podają analitycy, tendencja ta będzie utrzymywać się w przyszłości. W większości książek dotyczących marketingu w dalszym ciągu trudno znaleźć informacje dotyczące technik sprzedaży osobistej. Rynek księgar­ski dysponuje jednak różnorodnością publikacji dotyczących obsługi klienta i sprzedaży. Najczęściej jest to przetłumaczona na język polski zagra­niczna literatura typu poradnikowego. Intencją tej książki jest połączenie dorobku różnych dziedzin, a tym samym szerokie spojrzenie na wykorzy­stywanie w praktyce technik sprzedaży osobistej. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: studentów na kierunkach marketin­gu, zarządzania, handlu, osób odpowiedzialnych za zarządzanie sprzedażą osobistą w przedsiębiorstwach, różnego typu sprzedawców oraz trene­rów zajmujących się szkoleniami z zakresu technik sprzedaży i obsługi klienta...
21% rabatu
31,00
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Etyka nauczyciela / KUL
Tom Etyka nauczyciela pod redakcją Magdaleny Bajan oraz Sławomira Jacka Żurka to niezwykle wartościowa i potrzebna pozycja wydawnicza. W jej skład wchodzą artykuły naukowe i popularnonaukowe z zakresu bardzo szeroko rozumianej humanistyki, nastawionej na problemy etyczne. Ich autorami są bowiem zarówno nauczyciele akademiccy, prowadzący prace badawcze, jak i nauczyciele-praktycy, pracujący w różnego rodzaju placówkach oświatowych, co wyznacza nowoczesny kurs otwartego dyskursu szkoły z uniwersytetem. Dr hab. Krzysztof Biedrzycki Etyka nauczyciela to publikacja porządkującą współczesne rozumienie zagadnień związanych z etosem tej grupy zawodowej. Tom wpisuje się w publiczną debatę o systemach normatywnych regulujących funkcjonowanie społeczeństwa. Gromadzi wypowiedzi przedstawicieli środowisk szkolnych i uniwersyteckich z całego kraju, nie pretendując jednak do formułowania zbioru prawideł moralnych nauczyciela. [...] Zaletą takiego ujęcia jest połączenie bogatego opisu wyzwań moralnych, przed jakimi stoi współczesna polska szkoła, z próbą refleksji o charakterze aksjologiczno-normatywnym. Ks. dr hab. Alfred M. Wierzbicki, prof. KUL
24% rabatu
26,77
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Analiza logiczna wybranych problemów zarządzania i dowodzenia
Kształcenie osób związanych z szeroko rozumianym zarządzaniem, w tym dowódców, w zakresie logiki jest szczególnie uzasadnione. Procesy te (tj. zarządzanie i dowodzenie) wymagają bowiem precyzyjnego, zwięzłego języka, nie dopuszczającego luzów semantycznych. Umiejętność prawidłowej analizy sytuacji, jednoznacznego formułowania zarządzeń czy rozkazów oraz poprawnego ich uzasadniania wymaga znajomości logiki zarówno w aspekcie formalnym, jak i w zakresie jej zastosowania do języka naturalnego. Jest to tym bardziej istotne, że poziom edukacji w tym zakresie wyraźnie się obniżył, zaś wymagania rosną. Powstająca luka jest coraz większa, co rzutuje na jakość życia społecznego w wielu dziedzinach. Wystarczy bliżej przyjrzeć się tworzonym dokumentom lub też prześledzić uważnie dyskurs społeczny na dowolny temat, by natychmiast zauważyć niepoprawne rozumowania, wadliwe argumentacje i brak merytorycznej polemiki. Stan ten ma oczywiście rozmaite przyczyny, ale jest niewłaściwy, a czasem nawet szkodliwy dla funkcjonowania państwa czy też jego podsystemów – takich jak np. wojsko. Decyzje podejmowane bez uwzględnienia zasad logicznego rozumowania są zazwyczaj gorsze niż mogłyby być, a zatem najczęściej oznaczają stratę (w sensie braku odpowiedniej korzyści) ze społecznego punktu widzenia. W obszarze zarządzania ma to głównie skutki finansowe, choć np. nieprzemyślane zamknięcie fabryki ma również oczywisty wymiar społeczny. Z kolei w warunkach działań zbrojnych błędna decyzja przynosi zbyteczne straty również w ludziach, a więc ma zupełnie dosłownie wymiar życia lub śmierci. Zatem optymalizacja takich decyzji jest zasadniczym wyzwaniem stającym przed dowódcą. Wybór właściwej, wspomagany przez odpowiednie narzędzia, staje się jednym z istotnych wyznaczników sprawnego dowodzenia. Dodatkowym czynnikiem wpływającym w istotny sposób na procesy dowodzenia jest masowe wprowadzenie zautomatyzowanych systemów wspomagania decyzji. Systemy te dają dowódcy nowe możliwości, ale jednocześnie wymagają zrozumienia sposobu ich działania, u podstaw którego leży klasyczna logika formalna. Znajomość tej ostatniej jest zatem niezbędna dla umiejętności jak najlepszego wykorzystania informacji przekazywanych przez taki system. Wchodzenie w szczegóły logicznej struktury odpowiednich programów wymagałoby wykładu wykraczającego poza zamiar autorski, natomiast poznanie zamieszczonych tu praw logiki i reguł wnioskowania pozwoli na zrozumienie podstaw działania tych systemów, co może mieć wpływ na lepsze ich wykorzystanie w praktyce. Praca ta ma również na celu przybliżenie czytelnikom zastosowań logiki w kwestii tworzenia aktów prawnych. Krytyczna analiza tego aspektu w odniesieniu do wybranych dokumentów z tego obszaru może pozwolić osobom takie dokumenty tworzącym na uniknięcie błędów w zakresie legislacji. Wreszcie pewne uwagi dotyczące definicji w nauce pokażą je z logicznej perspektywy, co może przyczynić się do uniknięcia tworzenia nieuzasadnionych hipostaz i bytów naruszających regułę Ockhamowskiej brzytwy.
26% rabatu
39,11
52,50 zł
Dodaj
do koszyka
Współczesna edukacja menedżerska
Książka prezentuje aktualne wyzwania edukacji menedżerskiej w szerokim kontekście społeczno-gospodarczym. Autorka szczególną uwagę skupia na profesji menedżera, jego środowisku pracy oraz kompetencjach. Porusza również problematykę tożsamości, roli, wartości i autorytetu menedżera. Zastosowanie etnografii jako metody badawczej pozwoliło na kompleksowe ujęcie procesu edukacji menedżerskiej i ukazało złożoność relacji pomiędzy jego uczestnikami. Umożliwiło podjęcie takich tematów jak typologie szkół zarządzania, programy i metody edukacyjne, specyfika kształcenia menedżerów, a także rola nauczyciela akademickiego w tym procesie. Książka opiera się na wynikach dogłębnych badań terenowych prowadzonych w latach 2012–2018 i wpisuje się w nurt symboliczno-interpretatywny. *** Dr Agnieszka Postuła – pracownik naukowy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się antropologią organizacji i od lat prowadzi badania terenowe dotyczące komunikacji, profesji, kultury w organizacjach, ról społecznych oraz edukacji menedżerskiej. Zainteresowania zawodowe dr A. Postuły obejmują także szkolenia z zakresu budowania zespołu, pracy grupowej, komunikacji interpersonalnej i negocjacji, co wykorzystuje w pracy trenerskiej i doradczej. Autorka wielu publikacji w językach polskim, angielskim i rosyjskim.
34% rabatu
36,50
54,90 zł
Dodaj
do koszyka
Szef wymagający i wyrozumiały
Jak wykorzystać szczerość w bezpośredniej konfrontacji, by pomóc zespołowi w osiągnięciu wspaniałych rezultatów. Odkąd nauczyliśmy się mówić, powtarza się nam, że jeśli nie mamy nic miłego do powiedzenia, to lepiej wcale nie otwierać ust. Gdy jednak zostajesz się menedżerem, mówienie staje się twoją pracą — i obowiązkiem. Autorka niniejszej książki, Kim Scott, zajmowała stanowiska kierownicze w Google i w Apple, gdzie pracowała nad kursem szkoleniowym poświęconym sztuce bycia dobrym szefem. W ostatnich latach zyskała sławę dzięki swojemu nowatorskiemu podejściu do skutecznego zarządzania, które znane jest jako Radykalna Szczerość. Radykalna Szczerość to złoty środek między byciem szefem obrzydliwie agresywnym z jednej strony i rujnująco empatycznym z drugiej. W tym podejściu chodzi o takie kierowanie ludźmi, które łączy w odpowiedni sposób pochwały z krytyką, by pomóc ludziom uzyskiwać lepsze wyniki. Świetni szefowie nawiązują silne relacje ze swoimi pracownikami, a Scott udało się zidentyfikować trzy proste zasady ich budowy: - OSOBISTE ZAANGAŻOWANIE - SKUTECZNOŚĆ - ZROZUMIENIE ZNACZENIA Szef wymagający i wyrozumiały to przewodnik dla wszystkich zagubionych lub wyczerpanych pracowników, napisany zarówno dla szefów, jak i dla każdego, kto ma nad sobą szefa. *** Kim Scott cieszy się zasłużoną reputacją doskonałej szefowej, z której opinią liczy się każdy dyrektor generalny. W tej niezwykłej publikacji czerpie ze swojego bogatego doświadczenia, oferując szczere i precyzyjne wskazówki na temat przywództwa: wyjaśnia między innymi, w jaki sposób przekazywać (i odbierać) feedback, jak podejmować dobre decyzje, jak nie zatrzymywać się w miejscu i dążyć przed siebie. Jeśli zarządzasz ludźmi — bez względu na to, czy kierujesz jedną osobą, czy tysiącem ludzi — potrzebujesz tej książki. Natychmiast. Daniel Pink, autor bestsellera „New York Timesa” Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację Lektura książki Szef wymagający i wyrozumiały pomoże ci zainspirować członków swoich zespołów do wykonania wyśmienitej pracy – pracy ich życia. Spostrzeżenia Kim Scott — oparte na jej doświadczeniach, wnikliwych obserwacjach i inteligentnej analizie — pomogą ci stać się lepszym liderem i zbudować bardziej efektywną organizację. Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjna Facebooka, autorka książki Włącz się do gry Książkę przeczytałam jednym tchem — wspaniale jest móc poznać model, który pozwala jednocześnie stać się lepszym szefem i lepszym kolegą. Pełna jest otwierających oczy faktów, doskonałych rad i praktycznych wskazówek, a wszystko to zilustrowane ciekawymi (i często zabawnymi) historiami z życia Kim Scott i jej doświadczeń zdobytych w takich firmach jak Apple i Google oraz w różnego rodzaju startupach. Książka, którą koniecznie należy przeczytać. Gretchen Rubin, autorka bestsellera „New York Timesa” Projekt szczęście *** KIM SCOTT jest współzałożycielką i dyrektorem generalnym firmy Candor. Pracowała jako doradca w takich firmach jak Dropbox, Kurbo, Qualtrics, Shyp, Twitter oraz w kilku innych firmach wysokich technologii. Była członkiem kadry w Apple University, a przedtem stała na czele zespołów AdSense, YouTube i Doubleclick Online Sales and Operations w Google. Jeszcze wcześniej była współzałożycielką i dyrektorem generalnym startupu Juice Software oraz szefem rozwoju biznesowego w Delta Three i Capital Thinking. Na początkach swojej kariery pracowała jako doradca w FCC, zarządzała kliniką pediatryczną w Kosowie, była odpowiedzialna za uruchomienie zakładu szlifowania brylantów w Moskwie oraz była analitykiem w Soviet Companies Fund.
34% rabatu
33,18
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Nadwyżka czy deficyt kompetencji?
Praca mieści się w nurcie zainteresowań problematyką kapitału ludzkiego, zaś jej zasadniczym tematem jest problem dopasowania wykształcenia i kompetencji pracowników do potrzeb rynku pracy. Autor koncentruje rozważania na sytuacji, gdy między wykształceniem i kompetencjami pracowników a potrzebami rynku pracy pojawia się rozbieżność, nazywana niedopasowaniem. Odwołując się do teorii oraz wyników badań, stara się wskazać przyczyny owego niedopasowania oraz określić jego skutki dla jednostek, społeczeństwa i gospodarki. Następnie na podstawie zaproponowanych przez siebie wskaźników dokonuje oceny zjawiska niedopasowania na polskim rynku pracy. Spojrzenie na zagadnienie niedopasowania z perspektywy polskiego rynku pracy stanowić może dla nauki atrakcyjną propozycję. Gospodarka rynkowa w Polsce ma specyficzne korzenie i stosunkowo niedługą historię, a przez to wiele zjawisk na rynku pracy zachodzi w innych warunkach i w szybszym tempie niż w krajach, w których gospodarka rynkowa ma trwalsze podstawy. Pozwala to wyciągnąć wnioski, które trudniej uzyskać gdzie indziej. Badanie zjawiska niedopasowania w Polsce kryje więc w sobie potencjał, który przełożyć można na wkład do wiedzy naukowej. Z recenzji dr. hab. Zbigniewa Sawińskiego, prof. IFiS PAN Marcin Kocór – doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, ekspert Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych. Od osiemnastu lat jest związany z badaniami marketinngowymi i społecznymi. Swoje zainteresowania skupia na zagadnieniach rynku pracy, niedopasowania kompetencyjnego, rozwoju kompetencji oraz metod badań społecznych. Autor i współautor licznych publikacji poświęconych tej tematyce. Od 2008 roku zaangażowany w projekt Bilans Kapitału Ludzkiego, w którym odpowiada za badania pracodawców.
21% rabatu
31,72
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
118
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka