Zarządzanie kreatywnością pracowników
Autor:
Artur Łabuz
wysyłka: 48h
ISBN:
9788379727933
EAN:
9788379727933
oprawa:
oprawa: broszurowa
format:
170x235 mm
liczba stron:
277
rok wydania:
2024
(0) Sprawdź recenzje
28% rabatu
46,56 zł
Cena detaliczna:
65,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,56 zł
Opis produktuZasadniczemu celowi i zakresowi badań podporządkowano określony układ pracy, na którą składa się pięć rozdziałów o różnorodnym charakterze: teoretycznym, metodycznym i empirycznym.
W rozdziale pierwszym zaprezentowano teoretyczne aspekty dotyczące kreatywności poprzedzone szczegółowymi studiami literatury przedmiotu. Zdefiniowano pojęcie kreatywności, przedstawiono jej wybrane teorie, a także odniesienie autora do wybranych definicji kreatywności. Omówiono również poszczególne determinanty kreatywności pracowników w organizacji, dokonano charakterystyki kształtowania kreatywnej kultury organizacyjnej.
Rozdział drugi obejmuje charakterystykę procesu zarządzania kreatywnością w organizacji oraz analizę tego procesu przez pryzmat funkcji zarządzania. Zidentyfikowano i opisano planowanie doboru kreatywnych jednostek, metody pobudzania kreatywności, sposoby motywowania oraz kontroli kreatywnych jednostek.
W rozdziale trzecim przedstawiono zakres metodyczny badań własnych, zdefiniowano ich przedmiot, cele, problemy badawcze, hipotezy, zmienne i wskaźniki, a także opisano metody, techniki oraz narzędzia badań. Omówiono zarówno złożoność i problem pomiaru kreatywności, podejścia możliwe do zastosowania w pomiarze (metody, mierniki), jak i problem oceny procesu zarządzania kreatywnością ze wskazaniem możliwych podejść metodycznych. Kluczowe było scharakteryzowanie grupy badawczej oraz uzasadnienie przeprowadzenia badań w sektorze kreatywnym województwa zachodniopomorskiego. Zaprezentowano sposób doboru próby badawczej oraz podejście metodyczne zastosowane w badaniu.
W rozdziale czwartym podjęto próbę identyfikacji procesu zarządzania kreatywnością pracowników podmiotów sektora kreatywnego z województwa zachodniopomorskiego, które były objęte badaniem w latach 20162021. Zdefiniowano pojęcie sektora kreatywnego, ze zwróceniem szczególnej uwagi na zakres działalności tego sektora. Dokonano również wnikliwej charakterystyki sektora kreatywnego województwa zachodniopomorskiego. Na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych zidentyfikowano metody i narzędzia stosowane w procesie zarządzania kreatywnością. Wykonano analizę czynników determinujących oraz blokujących rozwój kreatywności pracowników, a ponadto przeprowadzono ocenę poziomu kreatywności pracowników sektora kreatywnego.
Ostatni rozdział poświęcono analizie wpływu kreatywności pracowników na tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Oceniono także systemowość w procesie zarządzania kreatywnością pracowników w badanych podmiotach. Następnie zaprezentowano dobre praktyki wyodrębnione na podstawie wyników badań jakościowych w formie obserwacji oraz indywidualnych wywiadów w wybranych podmiotach. Przeprowadzone badania pozwoliły na stworzenie modelu zarządzania kreatywnością pracowników sektora kreatywnego, który w swojej strukturze odwołuje się do wszystkich podstawowych funkcji zarządzania. W modelu wskazano sposoby doboru kreatywnych jednostek, metody pobudzania kreatywności, motywowanie kreatywnych jednostek oraz sposoby kontrolowania kreatywności.
Ze wstępu x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|