Antropologia organizacji
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN
wysyłka: 48h
ISBN:
9788301231552
EAN:
9788301231552
oprawa:
Miękka
podtytuł:
Jak prowadzić badania terenowe?
format:
16.5x23.5cm
język:
polski
liczba stron:
262
rok wydania:
2023
(0) Sprawdź recenzje
27% rabatu
50,06 zł
Cena detaliczna:
69,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,99 zł
Opis produktu
Pierwsze wydaniepodręcznika napisanego z myślą o studentkach i studentach oraz badaczkach i badaczach, zainteresowanych prowadzeniem własnych etnografii organizacji. Celem publikacji jest nie tylko zapoznanie Czytelniczek i Czytelników z antropologicznymi badaniami organizacji, ale przede wszystkim zainteresowanie nimi oraz wsparcie w poprawnym przeprowadzeniu własnych projektów. Antropologiczne badania organizacji poprzez badania terenowe umożliwiają: opis organizacji w ich naturalnym kontekście, ukierunkowanie na proces, zrozumienie ludzi i ich zachowań w organizacji, badanie zjawisk nowych, nieznanych, nie dających się przewidzieć. Na książkę składają się rozdziały plasujące etnografię organizacji w kontekście badań i metod etnograficznych oraz oferujące przegląd aktualnych wyników badań organizacji mieszczących się w tradycji etnograficznej. To praktyczna publikacja dla wszystkich prowadzących lub planujących prowadzić badania etnograficzne organizacji. To również niezbędne źródło wiedzy dla studentek i studentów kierunków takich jak: zarządzanie, socjologia, antropologia kulturowa, i innych. *** Często jest tak, że w obliczu nieznanego nie widzimy tego, co znajduje się przed naszymi oczami. Może to być wyrażone przystępnie czy nawet prosto, lecz gdy stajemy wobec nieznanych wcześniej symboli, mamy tendencję, by gubić się w czymś, co odbieramy jako chaos. To, co znajduje się poza granicami naszej wyobraźni i naszego rozumienia, sprawia, że gubimy się poznawczo wobec nowości. Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy mamy silnie sprecyzowane oczekiwania wobec tego, z czym się spotykamy i gdy jesteśmy przekonani, że znamy to doskonale, a tymczasem nie jesteśmy w stanie tego rozpoznać, a tym bardziej zrozumieć. Etnografia daje moc widzenia Innego bez konieczności wyzbycia się jej, jego czy naszej własnej inności. Nie trzeba płacić za to uśrednieniem, modernizacją czy przyjęciem jakichś zewnętrznych form i języków. Pozostajemy sobą i widzimy siebie nawzajem. Różnorodność kulturowa jest wielką wartością. Książka ta ma ambicję być kluczem, który pomoże samodzielnie otworzyć drzwi do zrozumienia różnorodności wokół nas, w naszej codzienności. Może pomóc w odczytaniu wielu pozornie „chaotycznych” znaczeń i symboli kulturowych. Etnografia może służyć do zrozumienia wielu światów życia ludzi – kultur większych i mniejszych. Ze wstępu Autorów
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|