Kultura bezpieczeństwa pracy
Połączenie refleksji teoretycznej z badaniami empirycznymi, badań jakościowych i ilościowych pozwoliło na stworzenie bardzo wartościowej i potrzebnej rozprawy dotyczącej jednego z najważniejszych problemów współczesności, zawierającej jednocześnie wiele wskazań natury prakseologicznej. (...) Pani Sadłowska-Wrzesińska udziela odpowiedzi na wiele ważnych pytań, a Jej rozprawa wnosi istotny wkład w rozwój humanistycznej, personalistycznej koncepcji samej pracy i gwarantującej jej nową jakość kultury bezpieczeństwa pracy. Wysoka świadomość metodologiczna Autorki pozwoliła na przedstawienie kultury bezpieczeństwa pracy w sposób holistyczny i interdyscyplinarny, miejscami nowatorski, co jest rysem charakterystycznym dynamicznie rozwijanych w ostatnich latach nauk o bezpieczeństwie. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Ryszarda Rosy Opracowanie zawiera bogatą wiedzę z zakresu kultury bezpieczeństwa pracy – ze szczególnym ukierunkowaniem wysiłku badawczego na modelowanie zrównoważonego bezpieczeństwa pracy. Wiedzę tę zaprezentowano w czterech rozdziałach. Całość wieńczy uzasadnione i logiczne Podsumowanie, w którym odniesiono się syntetycznie do całości materiału badawczego. Publikacja jest przykładem naukowego obrazowania i rozwiązania istotnego problemu. Merytorycznie wyczerpuje w zasadniczej mierze treści zakreślone jej tematem i może stanowić istotną wartość twórczą w procesie dydaktycznym wyższych uczelni w Polsce. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Ryszarda Jakubczaka
12% rabatu
34,32
39,00 zł
Dodaj
do koszyka
Kondycja zawodowa nauczycieli w poszukiwaniu...
Celem niniejszej pracy jest próba przedstawienia obrazu wypalenia zawodowego nauczycieli i postrzegania przez nich środowiska pracy. Książka składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział 1 ma charakter teoretyczny i powstał na podstawie literatury przedmiotu. Omówiono w nim rolę zawodową nauczyciela, z wykorzystaniem trzech punktów wektora epistemologicznego (Witkowski 1988): 1) kompetencji zadanych i danych oraz ich rozwoju; 2) koncepcji ukazujących ewolucję paradygmatu roli w wymiarze teoretycznym i praktycznym; 3) kondycji – stresu i wypalenia zawodowego nauczycieli. Taka perspektywa teoretyczna łączy się z kierunkiem podjętych analiz empirycznych. Rozdział 2 dotyczy metodologicznych aspektów pracy. Przedstawia cele i problemy badawcze, zastosowane metody badawcze, charakterystykę próby badawczej ze względu na wzięte pod uwagę w programie badawczym zmienne zawodowego funkcjonowania badanych nauczycieli, z uwzględnieniem czynników indywidualnych, takich jak płeć, wiek i staż pracy. Przedstawione zostały tu także procedury dokonywanych analiz statystycznych. Rozdział 3 dotyczy empirycznej analizy zależności między wypaleniem zawodowym jako syndromem trzech dymensji: emocjonalnego wyczerpania (EW), depersonalizacji (DP), braku poczucia osiągnięć (BPO) u badanych nauczycieli (zmienne zależne), a wybranymi zmiennymi zawodowymi, tj. obciążeniami zawodowymi, obszarami życia zawodowego, poczuciem misji społecznej, satysfakcją z pracy, wartościami zawodowymi (zmienne niezależne), w grupie z dominacją w wypaleniu emocjonalnego wyczerpania oraz w grupie z dominacją w wypaleniu braku poczucia osiągnięć. Najpierw przedstawiono kryteria wyodrębnienia tych dwóch grup nauczycieli oraz dokonano oceny różnic w modelach zawodowego funkcjonowania wyodrębnionych w tych grupach nauczycieli o najwyższych wskaźnikach wypalenia. Przeprowadzone zasadnicze analizy statystyczne objęły: ustalenie współzależności i zależności strukturalnych między EW, DP, BPO (zmienne zależne) a zmiennymi zawodowego funkcjonowania (zmienne niezależne) badanych nauczycieli w grupach z dominacjami wypalenia emocjonalnego wyczerpania i braku poczucia osiągnięć, ustalenie zawodowych uwarunkowań dymensji wypalenia w wyodrębnionych grupach nauczycieli o emocjonalnym i intelektualnym typie wypalenia. W rozdziale 4 podjęto próbę empirycznej analizy związku wypalenia i jego zawodowych uwarunkowań z etapami profesjonalizacji zawodowej, z uwzględnieniem płci badanych nauczycieli. Założono, że staż pracy różnicuje poziom trzech dymensji wypalenia nauczycieli (kobiet i mężczyzn), gdy weźmie się pod uwagę profil emocjonalny (grupa z dominacja EW) lub intelektualny (grupa z dominacją BPO). Zaprezentowane badania potwierdzają te różnice. ...
29% rabatu
35,36
49,80 zł
Dodaj
do koszyka
Zasady wynagradzania za pracę u pracodawców-przedsiębiorców w świetle autonomicznych źródeł prawa pracy
Niniejsza monografia omawia jeden z najważniejszych jeżeli nie najważniejszy dla pracowników aspekt stosunku zatrudnienia jakim jest wynagrodzenie. Przy czym autor podchodzi do tego zagadnienia w sposób wielopłaszczyznowy niewystępujący wcześniej w literaturze przedmiotu i daleki od „ortodoksji prawniczej”. I tak „osią” rozważań uczyniono autorską koncepcję zasad wynagradzania. Przy czym samo sformułowanie „zasady” ma w zamyśle autora znaczenie czysto praktyczne, mianowicie określenie czy strony zbiorowych (a pośrednio i indywidualnych) stosunków pracy w sposób prawidłowy zarówno z punktu widzenia prawa pracy jak i teorii zarządzania zasobami ludzkimi, kształtują wzajemne relacje w zakresie wynagradzania. Również pojęcie wynagradzanie jest inaczej rozumiane niż tradycyjnym ujęciu dogmatyki prawniczej, bowiem obejmuje nie tylko wynagrodzenie zasadnicze ale wszystkie świadczenia jakie pracodawca wypłaca pracownikowi zarówno w formie pieniężnej jak i niepieniężnej. O unikatowości pracy przesądza również fakt, iż autor „zderza” wynikające z teorii ww nauk wnioski z praktyką istniejącą u pracodawców przedsiębiorców w oparciu o analizę 450 autonomicznych źródeł prawa pracy (w tym zwłaszcza układów zbiorowych pracy jak i regulaminów wynagradzania). Liczne podane w pracy przykłady konkretnych postanowień prawa zakładowego nadają pracy bardzo praktyczny wymiar i sprawiają że może być ona przydatna nie tylko dla teoretyków prawa ale również dla praktyków zajmujących się na co dzień problematyką wynagradzania.
5% rabatu
160,55
169,00 zł
Dodaj
do koszyka
Wynagrodzenia pracowników samorządowych
Książka zawiera praktyczne porady dotyczące możliwości rozwiązania bieżących problemów powstających w codziennej pracy w jednostkach samorządu terytorialnego. W drugim wydaniu uwzględniono zmiany wprowadzone rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, które weszły w życie 19.05.2018 r. i dotyczą: - obniżenia wynagrodzenia zasadniczego osób zatrudnionych na podstawie wyboru lub powołania, - wynagrodzenia prowizyjnego, - wypłacania dodatku za wieloletnią pracę, - wypłaty nagrody jubileuszowej oraz odprawy emerytalnej, - tabeli stanowiskowych. Autorzy wskazują, jak obliczyć wysokość odprawy, odszkodowania i wynagrodzenia za pracę wadliwą, omawiają również kwestie wynagrodzenia za czas niewykonywania pracy z uwzględnieniem urlopu oraz w warunkach niezdolności do pracy.
12% rabatu
87,12
99,00 zł
Dodaj
do koszyka
MITY PRACY DLACZEGO TWOJA FIRMA STOI W MIEJSCU
To nie jest zwykła książka o pracy. Osiem godzin dziennie i pięć dni w tygodniu, co daje nam – jeśli akurat nie przydarzą się nadgodziny – 40 godzin tygodniowo. I tak przez większą część roku. Praca to jedna z najważniejszych, a na pewno najbardziej czasochłonnych, rzeczy w naszym życiu. Mimo to chyba każdy odniósł kiedyś wrażenie, że z jego firmą coś jest nie tak… Mity pracy to kolejna, obok Mitów zarządzania i Mitów PR-u, książka, której autorzy mierzą się z błędnymi wyobrażeniami i stereotypami – tym razem na temat miejsc pracy. Ian MacRae, który prowadzi konsultacje psychologiczne dla firm, oraz Adrian Furnam, profesor łączący obszary psychologii i zarządzania, przyglądają się powszechnym nieporozumieniom, które uniemożliwiają przedsiębiorstwom rozwój (i utrudniają życie pracownikom). Część mitów dotyczy spraw pozornie oczywistych, z innymi trudno się zgodzić, tak bardzo przeczą wszystkiemu, do czego przywykliśmy na co dzień. Niektóre wyniki i obserwacje, jak przyznają autorzy, zaskoczyły nawet ich. Czy powinniśmy pracować osiem godzin dziennie, od poniedziałku do piątku? Może w 1817 był to rewolucyjny pomysł i śmiała wizja, ale czy 200 lat później nie powinniśmy pójść już o krok dalej – być może w stronę elastycznych godzin pracy? Okazuje się też, że nie ma żadnych dowodów na to, że praca z domu obniża wydajność – wręcz przeciwnie: jak pokazały eksperymenty pracownicy zdalni spisują się lepiej i biorą mniej urlopów zdrowotnych. Nie wspominając o oszczędnościach związanych z utrzymaniem biura… Mity pracy to 27 rozdziałów pisanych z humorem i opartych na najnowszych wynikach badań oraz doświadczeniach samych autorów. MacRae i Furnham opisują najgorsze decyzje czy przekonania, które sprawiają, że firmy stoją w miejscu, pracownicy się męczą, a nasza praca w niczym nie przypomina tej, jaką moglibyśmy wykonywać w XXI wieku.
14% rabatu
42,14
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Dlaczego pracujemy
Dlaczego pracujemy
Wydawca: Relacja
wysyłka: 48h
Otwierająca oczy, przełomowa wycieczka po celach i powodach pracy w naszym życiu pokazująca, jak praca funkcjonuje w naszej kulturze i jak można znaleźć własną drogę do szczęścia w miejscu pracy. Dlaczego pracujemy? Pytanie to wydaje się tak proste. Ale profesor Barry Schwartz dowodzi, że odpowiedź jest zaskakująca i złożona. Od dawna uczono nas, że głównym powodem, dla którego pracujemy, są pieniądze. Nawet uformowaliśmy infrastrukturę naszego społeczeństwa w taki sposób, aby odpowiadała tej wierze. Dlaczego zatem tak wiele osób jest niezadowolonych ze swojej pracy, pomimo otrzymywanego wynagrodzenia? I dlaczego tak wiele osób odnajduje olbrzymie spełnienie i satysfakcję w pracy niewymagającej dużego wysiłku? Schwartz bada, dlaczego tak wielu uważa, że celem pracy powinno być zarabianie pieniędzy, jak zaczęliśmy wierzyć, że opłacani pracownicy lepiej pracują i dlaczego doprowadziło to do tego, że społeczeństwo stało się zagubione i nieszczęśliwe i stworzyło niebezpiecznie błędny system. Dzięki fascynującym studiom i ciekawym anegdotom książka rozwiewa ten mit. Schwartz prowadzi nas przez szpitale i salony fryzjerskie, zakłady samochodowe i sale szkolne, pokazując pracowników we wszystkich dziedzinach życia, prezentując trendy i wzorce, które prowadzą do szczęścia w miejscu pracy. Jak dotarliśmy do tego zawikłanego miejsca? Jak zmienia się sposób naszej pracy? Z wielką intuicją i mądrością Schwartz pokazuje nam, jak podjąć pierwsze kroki w kierunku zrozumienia i umożliwienia znalezienia wspaniałej pracy.
33% rabatu
23,38
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
Pokochaj poniedziałki. Jak poradzić sobie z wypaleniem zawodowym?
Czy na myśl o poniedziałku zaczyna cię boleć brzuch? Czy już w niedzielne popołudnie pogarsza ci się nastrój? Czy tylko w weekendy czujesz, że żyjesz? Czy inni zauważają u ciebie spadek energii i zmiany w zachowaniu? Jeśli tak, to szybko zacznij działać, ponieważ najprawdopodobniej masz pierwsze objawy wypalenia zawodowego. Na szczęście na wczesnym etapie tego procesu możesz zrobić naprawdę wiele, aby go powstrzymać i uniknąć dalszych negatywnych konsekwencji. Pamiętaj: wypalenie zawodowe jest jak grypa – może dotknąć każdego. Warto zatem wiedzieć, jak się przed nim chronić. Joanna Karpeta – coach, trener biznesu, ekspertka w dziedzinie rozwoju osobistego i budowania relacji społecznych – sama doświadczyła wypalenia zawodowego, dlatego postanowiła pomóc innym uniknąć tego przykrego stanu. Udało jej się w sposób niezwykle zrozumiały i zarazem interesujący połączyć teorię z praktyką oraz fikcję literacką ze specjalistyczną wiedzą. Poznaj historie ludzi takich jak ty: aktywnych zawodowo, będących w (szczęśliwych bądź nie) związkach, mających dzieci i bezdzietnych, lepiej lub gorzej sytuowanych, mających marzenia i ambicje, problemy i rozterki, różne potrzeby i oczekiwania. Dowiedz się, na przykładzie losów pielęgniarki, handlowca, menedżera, nauczycielki, urzędnika i przedsiębiorcy, na czym polega wypalenie zawodowe i jak mu przeciwdziałać, jakie ćwiczenia wykonywać oraz jak postępować w sytuacjach kryzysowych. Skorzystaj z tej skarbnicy wiedzy, rad i wskazówek, aby praca nigdy nie stała się dla ciebie jedynie źródłem frustracji.
29% rabatu
28,33
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Tożsamość zawodowa pracowników branży badań...
Książka jest pozycją teoretyczno-empiryczną. Po analizie literatury dotyczącej procesów profesjonalizacji, tożsamości zawodowej, zaangażowania organizacyjnego i motywacji przeanalizowanej głównie w odniesieniu do tak zwanych pracowników wiedzy książka przedstawia wyniki badania tożsamości zawodowej przeprowadzonego w grupie pracowników branży badań klinicznych. Połączenie analizy teoretycznej z wynikami badania przeprowadzonego w grupie zawodowej, która jeszcze nigdy dotąd nie była przedmiotem badań specjalistów z dziedziny zarządzania może okazać się interesująca dla naukowców z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi, socjologii i psychologii. Tożsamość zawodowa jest ważnym elementem procesu zarządzania i kontroli, szczególnie w grupie pracowników wiedzy. Sposób kierowania pracownikami wiedzy, pracownikami nowopowstających profesji oraz pracownikami zmieniającymi zawód, stawia przed kierującymi nowe wyzwania. Ma to istotne znaczenie dla działań podejmowanych przez menedżerów w celu efektywnego kierowania zespołem pracowniczym. Z tego powodu książka może być interesująca dla osób kierujących tak zwanymi pracownikami wiedzy. W końcu książka zawiera analizę konkretnej grupy zawodowej, pracowników branży badań klinicznych w Polsce, okaże się więc ciekawą lekturą dla samych pracowników tego sektora oraz tych, którzy planują rozpocząć karierę w tej branży.
14% rabatu
38,70
45,00 zł
Dodaj
do koszyka
Mama wraca do pracy
Mama wraca do pracy
Wydawca: Buchmann
wysyłka: 48h
Równowaga między macierzyństwem a pracą? To możliwe! Matka Polka nie ma łatwo. A matka Polka, która chce (lub musi) wrócić do pracy, to już w ogóle. Ale czy na pewno? Jak pokonać lęk separacyjny, z kim zostawić dziecko, jak połączyć pracę z karmieniem piersią i jak nie wypaść z zawodowego obiegu – o te i wiele innych spraw Prochyra pyta ekspertów i same mamy. Dzięki praktycznym radom i inspirującym historiom uwierzysz, że macierzyństwo i kariera nie muszą się wykluczać.
32% rabatu
25,15
36,99 zł
Dodaj
do koszyka
Tożsamość zawodowa księgowych
Celem książki jest przedstawienie problematyki działalności, sylwetki oraz profilu zawodowego księgowych we współczesnych organizacjach biznesowych. Książka odpowiada na pytanie, jaki powinien być księgowy, co kształtuje jego tożsamość, dlaczego można nazwać go menedżerem rachunkowości, a także z jakimi spotyka się w swojej pracy zawodowej problemami natury psychologicznej i etycznej. Książka pokazuje, że w środowisku osób zajmujących się rachunkowością pojawia się wiele patologicznych zachowań, będących efektem działania niezgodnego z prawem, czynionego niekiedy świadomie, z premedytacją, a także ze względu na problemy jego zawiłości i interpretacji. Kwestia nieuczciwości i nierzetelności w sferze rachunkowości nie leży jednak wyłącznie po stronie księgowych, ale w dużej mierze po stronie ich pracodawców, właściciel i przedsiębiorstw, klientów biur rachunkowych, ogólnie ujmując - różnych relacji personalnych. Wobec powyższego, księgowi z jednej strony, ze względu na wykonywanie zawodu zaufania publicznego, powinni w swoim zachowaniu być transparentni, uczciwi, rzetelni, z drugiej zaś, są ograniczeni zależnościami personalnymi, okolicznościami zawodowymi, w tym lojalnością wobec swoich przełożonych oraz specyfiką obowiązującego prawa.
12% rabatu
57,20
65,00 zł
Dodaj
do koszyka
Bullshit Jobs
Bullshit Jobs
Autor: David Graeber
Wydawca: Allen Lane
wysyłka: 48h
David Graeber explores how this phenomenon - one more associated with the 20th-century Soviet Union, but which capitalism was supposed to eliminate - has happened. In doing so, he looks at how we value work, and how, rather than being productive, work has become an end in itself; the way such work maintains the current broken system of finance capital; and, finally, how we can get out of it.
12% rabatu
90,55
102,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ryzyko niezdolności do pracy
Publikacja stanowi monograficzne opracowanie ryzyka niezdolności do pracy. Jego doniosłość społeczna jest bezsporna. Niebezpieczeństwo utraty zdolności zarobkowych z powodu naruszenia sprawności organizmu istniało od zawsze, różnie jednak było chronione. Gdy zostało dostrzeżone przez instytucje państwowe jako zjawisko powszechne, wywołujące dotkliwe i długotrwałe skutki w sytuacji bytowej osoby oraz członków jej rodziny, ujęto je w określone ramy prawne. Pierwsze rozwiązania ustawowe i międzynarodowe zdeterminowały kształt i kierunek rozwoju instytucji niezdolności do pracy. Od początku też konstrukcja prawna niezdolności do pracy (wówczas inwalidztwa) postrzegana była według koncepcji ryzyka. W opracowaniu przybliżono pojęcie ryzyka w zabezpieczeniu społecznym oraz historyczne i międzynarodowe uwarunkowania kształtowania się ryzyka niezdolności do pracy. Wiele uwagi poświęcono jego konstytucyjnej regulacji. Wiążą się z nią nie tylko rozważania nad charakterem prawnym i treścią prawa do zabezpieczenia społecznego w ustawie zasadniczej. Konstytucyjna ochrona ryzyka niezdolności do pracy ze względu na inwalidztwo wymagała objaśnienia jego pozycji ustrojowej, różnic terminologicznych między ustawą zasadniczą a ustawą, relacji względem pojęć pokrewnych i wskazania na konstytucyjne dyrektywy stanowienia prawa do zabezpieczenia społecznego w razie niezdolności do pracy. Monografia wskazuje na kształt ryzyka niezdolności do pracy w świetle obowiązujących regulacji prawnych. W opracowaniu dokonano również wyłonienia właściwości omawianego ryzyka. Stanowią one rezultat wcześniejszych badań w pracy. Wskazano na związki ryzyka niezdolności do pracy z okresem aktywności zawodowej, powszechność, względną trwałość i niezupełność niezdolności do pracy oraz wielość metod jego regulacji.
15% rabatu
135,15
159,00 zł
Dodaj
do koszyka
Milenialsi zarządzają
Milenialsi przestają być najmłodszym pokoleniem na rynku pracy. Stopniowo awansują w firmowej hierarchii, zajmując coraz wyższe stanowiska. Są przedsiębiorczy i zdeterminowani, by pokazać, na co ich stać. Milenialsi zarządzają to trzecia, po Milenialsach w pracy i Zarządzaniu milenialsami książka Espinozy poświęcona pracownikom z generacji Y. Tym razem, wspólnie z Joelem Schwarzbartem, Espinoza pomaga odnaleźć się milenialsom w świecie po awansie. By to zrobić, wykorzystuje lata doświadczeń, badań i rozmów z pracownikami i pracodawcami. To wymarzony poradnik dla milenialsów, którzy chcą sprawdzić się w roli menedżerów i szefów oraz zastanawiają się nad powierzeniem młodszym podopiecznym poważniejszych zadań. Podobnie jak w przypadku pojawienia się pokolenia Y na rynku pracy, również w ich awansach autorzy dopatrują się szansy na pojawienie się nowej jakości w zarządzaniu. Połączenie ich ambicji, młodego wieku i życiowej postawy – innej niż w przypadku poprzednich szefów – może sprawić, że rola i pozycja menedżera mogą ulec zmianie. Zdaniem pracowników liderzy z pokolenia Y są pełni energii, dysponują świeżym spojrzeniem, mają otwarte umysły, są wyrozumiali i pomocni i skupiają się na budowaniu relacji. Jednak by uwolnić ten potencjał, milenialsi muszą poradzić sobie z ogromną presją – zarówno ze strony przełożonych, jak i swoich rówieśników. Z jednej strony milenialsi chcą za wszelką cenę spełnić oczekiwania tych, którzy im zaufali i powierzyli nowe obowiązki. Z drugiej – próbują pozostać utrzymać relacje z kolegami, którzy pozostali niżej od nich w hierarchii służbowej. Wszystko to oddziałuje jeszcze na system wartości milenialsów, którzy przede wszystkim cenią sobie m.in. niezależność, autentyczność i pozostawanie w zgodzie ze sobą. Espinoza i Schwarzbart pokazują nie tylko, jak poradzić sobie z tym wszystkim, lecz także, jak mimo początkowych przeszkód, porozumieć się ze starszymi pracownikami, zdobyć zaufanie innych milenialsów i zostać świetnym szefem.
14% rabatu
42,14
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw
Monografia zawiera analizę teoretyczną problemów internacjonalizacji o charakterze poznawczym i utylitarnym, a także prezentację badań przeprowadzonych w polskich i ukraińskich mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w związku ze sposobami ich internacjonalizacji. Oparcie rozważań na wynikach przeprowadzonych badań oraz zamieszczenie studiów przypadków daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich i ukraińskich przedsiębiorstw ze znanymi w świecie modelami. Zasadniczą treścią publikacji jest opis i analiza internacjonalizacji przedsiębiorstw w kontekście jej modeli. Autorka wychodzi poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając rosnącą rolę procesu internacjonalizacji w zarządzani u przedsiębiorstwami oraz dla gospodarki. Zasadniczym atutem książki jest wypełnienie luki w zakresie prezentacji sposobów internacjonalizacji polskich i ukraińskich przedsiębiorstw z uwzględnieniem ich wielkości, a także przeanalizowanie problemu od strony biznesu, instytucji naukowych i samorządowych.
17% rabatu
45,57
54,90 zł
Dodaj
do koszyka
Wynagradzanie pracowników samorządowych
Publikacja kompleksowo omawia wszystkie składniki wynagrodzenia otrzymywane przez pracowników zatrudnionych w samorządzie, poczynając od płacy zasadniczej, przez dodatki, aż po premie. Książka uwzględnia najnowsze rozporządzenie z 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych. Autorka krok po kroku objaśnia każdy składnik wynagrodzenia przysługujący samorządowcowi – zarówno składniki obligatoryjne, jak i fakultatywne. Wyjaśnia także, co może znaleźć się w regulaminach wynagradzania pracowników samorządowych i jakie składniki wynagrodzenia im przysługują w zależności od formy prawnej nawiązania stosunku pracy (umowa o pracę, wybór, powołanie). Poruszane zagadnienia poparte są orzecznictwem Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, wojewódzkich sądów administracyjnych i sądów apelacyjnych. Autorka posługuje się również licznymi przykładami wraz z wyliczeniami, w których pokazuje, jak w różnych sytuacjach policzyć wynagrodzenie pracownika samorządowego. Ponieważ omawiane zagadnienia nie są uregulowane jednym aktem prawnym, Autorka licznie przywołuje przepisy Kodeksu pracy i innych ustaw, które mają zastosowanie do omawianych kwestii. Dodatkowym atutem opracowania są wzory dokumentów związanych z wynagradzaniem samorządowców. Publikacja ma też suplement elektroniczny w postaci specjalnie przygotowanego serwisu z aktywnymi wzorami z książki. Aktywne wersje wszystkich wzorów są zamieszczone w serwisie internetowym INFORLEX PRAWO, dostępnym po zalogowaniu przy użyciu kodu ze zdrapki dołączonej do książki. Dzięki temu publikacja jest praktycznym narzędziem dla służb kadrowo-płacowych w samorządzie gminy, powiatu i województwa.
12% rabatu
43,12
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Praca. Jak napisać skuteczne CV? Poradnik dla poszukujących pracy
Jeśli: szukasz swojej pierwszej pracy, bardzo długo już szukasz jakiejkolwiek pracy (i wciąż nic), nie jesteś zadowolony z obecnego zatrudnienia i chcesz coś zmienić, chcesz podnieść swoje kompetencje interpersonalne, w zakresie autoprezentacji, prezentacji czy networkingu - ta książka jest dla Ciebie. Dowiesz się z niej m.in.: Jakich kandydatów aktualnie poszukują pracodawcy? Jak tworzyć sieci kontaktów i korzystać z nich w planowaniu swojej kariery zawodowej? Jak zadbać o swoją markę osobistą? Jak szukać pracy w sposób aktywny? Jak stworzyć skuteczne dokumenty aplikacyjne, które zainteresują pracodawcę? Co robić przed, w trakcie i po rozmowie kwalifikacyjnej? Jak korzystać z wiedzy o autoprezentacji i etykiecie podczas procesów rekrutacyjnych? Ten najnowszy i najbardziej dostosowany do współczesnego rynku pracy poradnik został napisany przez doradcę zawodowego z wieloletnim stażem. Nie tylko pomoże napisać skuteczne CV, lecz także zdobyć wymarzoną pracę!
15% rabatu
16,96
19,95 zł
Dodaj
do koszyka
Instytucje rynku pracy w krajach OECD
Przedmiotem monografii jest analiza podstawowych instytucji rynku pracy w krajach OECD, a w szczególności rodzajów umów o pracę, płac minimalnych, klina podatkowego, prawnej ochrony zatrudnienia, zasiłków dla bezrobotnych i oddziaływania związków zawodowych. Podstawowym celem badań było określenie wpływu tych instytucji na kształtowanie się zatrudnienia, bezrobocia i płac w wybranych krajach. Szczególną uwagę poświęcono analizie tego wpływu w okresie globalnego kryzysu lat 2007-2010. Określenie wpływu instytucji rynku pracy na podstawowe zmienne rynku pracy objęło zarówno mechanizmy teoretyczne opisujące badane związki, jak i ustalenie wymiernych reakcji rynku pracy na badane instytucje. Ponadto w książce podjęto próbę sformułowania syntetycznych wniosków i rekomendacji w zakresie pożądanego kształtu tych instytucji w Polsce. W analizach jako podstawową przyjęto hipotezę, że skala zmian zatrudnienia, bezrobocia i płac w okresach szoków ekonomicznych zależy nie tylko od głębokości i okresu trwania szoku, lecz także od charakteru, a w szczególności stopnia restrykcyjności instytucji rynku pracy. Założono, że wzrost restrykcyjności instytucji rynku pracy z punktu widzenia pracodawców prowadzi w dłuższym okresie do zwiększenia wahań zatrudnienia i bezrobocia w gospodarce. W publikacji podjęto próbę weryfikacji tej hipotezy.
17% rabatu
37,27
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
Efektywność regulacji zbiorowych stosunków pracy w Polsce
Posługując się interdyscyplinarnym aparatem badawczym, autor przeprowadza ekonomiczną analizę regulacji rynku pracy, koncentrując się na polskim zbiorowym prawie pracy w zakresie dotyczącym związków zawodowych, strajków oraz partycypacji pracowniczej. Teoretyczne ramy rozważań stanowi przede wszystkim ekonomia instytucjonalna i ekonomiczna analiza prawa.
14% rabatu
30,96
36,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ludzie koncernu. Medical trial
Autorka recenzowanej książki podejmuje interesujący i coraz aktualniejszy w naszych czasach temat związany z kulturą organizacji, a dotyczący funkcjonowania subkultury przedstawicieli medycznych zatrudnionych w koncernach farmaceutycznych. Aktualność książki jest uwarunkowana brakiem tego rodzaju badań w literaturze przedmiotu. Zainteresowanie budzi ciekawe podejście do subkultury, w którym Autorka uzasadnia, poprzez porównawcze egzemplifikacje, że subkultura nie dotyczy tylko ruchów młodzieżowych, ale również struktur organizacyjnych. Dlatego też przedstawiona przez Agatę Ciszewską książka jest nowatorską próbą analizy socjologiczno-antropologicznej subświata przedstawicieli medycznych zatrudnionych w koncernie farmaceutycznym […]. Agata Ciszewska definiuje i omawia kluczowe dla przedstawionej problematyki terminy: subkultura, subświat, rep, fandom i in. oraz metodologicznie odwołuje się do istniejących w literaturze przedmiotu badań nad subkulturami ponowoczesnymi polskich i zagranicznych autorów. […] Motto książki Agaty Ciszewskiej – jak cię widzą, tak cię piszą – sygnalizuje już na początku, że ludzie oceniają innych po wyglądzie zewnętrznym, stanowiącym swoistą wizytówkę człowieka, co niezwykle ważne zwłaszcza przy pierwszym kontakcie – w tym przypadku przedstawicieli medycznych z klientami. dr hab. Irina Rolak Książka Ludzie koncernu autorstwa Agaty Ciszewskiej jest ciekawa poznawczo. Podejmuje tematykę popularnej i cieszącej się prestiżem społecznym profesji przedstawiciela medycznego/farmaceutycznego. Opowiada o świecie koncernu medycznego i jego pracownikach, których określa jako „wizytówki swoich firm”. Autorka w sposób sumienny i poprawny metodologicznie odwołuje się do socjologicznych koncepcji, obecnych w literaturze przedmiotu, dotyczących badań nad subkulturami ponowoczesnymi. Równocześnie osadza realia badanej społeczności w optyce badań z pogranicza ekonomii oraz zarządzania zasobami ludzkimi i organizacją. […] Książkę należy uznać nie tylko za próbę w pełni udaną, ale również w pewnym wymiarze innowacyjną, stanowiącą swego rodzaju novum. […] Na podstawie przeprowadzonych badań Agata Ciszewska rysuje portret współczesnego przedstawiciela-repa. Omawia przedstawicielski must have oraz język tej grupy społecznej. Innymi słowy, książka jest skarbnicą wiedzy o zawodzie przedstawiciela. […] To obowiązkowa lektura dla coachów, przedstawicieli, szkoleniowców, a także dla wszystkich ciekawych biznesu medycznego lub zainteresowanych podjęciem pracy na stanowisku przedstawiciela medycznego i farmaceutycznego. dr Bartłomiej Kotowski Agata Ciszewska – pochodzi z Sandomierza, artystyczna dusza, pasjonatka fotografii, muzyki i starych, zabytkowych samochodów. Ciekawa świata i ludzi, uwielbia podróże. Autorka tekstów naukowych z zakresu socjologii i zarządzania. Publikuje w Polsce i poza jej granicami. Do najważniejszych publikacji należą „Problemy społeczne w optyce globalizacji i ich skutki na przykładzie punk rocka” (2015), „The postmodern subculture” (2017), „Subświat przedstawiciela medycznego jako narastający problem społeczny”// „??????? ????????? ???????????? ?? ????????? ????????? ????????” (2018). Zainteresowania badawcze to: ponowoczesność, subkultury, socjologia codzienności i młodzieży, socjologiczne badania Internetu.
14% rabatu
30,10
35,00 zł
Dodaj
do koszyka
Podmiotowość pracy i towarowość usług. Analiza prawna
Podmiotowość pracy i towarowość usług. Analiza prawna to pierwsza w literaturze polskiego prawa pracy próba prawniczej monograficznej analizy promowanej przez Międzynarodową Organizację Pracy oraz społeczną naukę Kościoła tezy, iż praca nie jest towarem. Przełożenie powyższych poglądów na prawo prowadzi do wniosku, że praca zarobkowa może być wykonywana wyłącznie w formie zatrudnienia pracowniczego lub samozatrudnienia. Tym samym nie istnieje zatrudnienie na podstawie tak zwanych umów prawa cywilnego. Odmienna wykładnia stosowana w prawie polskim, jak również niektóre z przepisów dopuszczających tak zwane zatrudnienie cywilne naruszają prawa człowieka. Źródłem tej wykładni jest brak rozróżnienia miedzy pracą a świadczeniem usług.
19% rabatu
68,04
84,00 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka