Rachunkowość zarządcza w sektorze usług
Celem monografii jest zaprezentowanie problematyki rachunkowości zarządczej – jej koncepcji, instrumentów i zadań – w wybranych obszarach działalności usługowej, w szczególności marketingowej, turystycznej i leczniczej. Działalność usługowa jest ważnym filarem funkcjonowania współczesnych gospodarek. W Polsce ten rodzaj działalności jest przyporządkowany do trzeciego sektora gospodarki, czyli sektora usług, który obejmuje różne rodzaje aktywności, m.in. transport, handel, turystykę, ochronę zdrowia czy szkolnictwo wyższe. Jednak taka heterogeniczność usług wpływa na złożoność tego rodzaju działalności oraz wzrost konkurencyjności. W związku z tym podmioty świadczące usługi potrzebują odpowiedniego instrumentarium wspierającego zarządzanie oraz proces podejmowania decyzji, aby w efekcie maksymalizować zyski (w krótkim okresie) czy wartość (w długim okresie). W praktyce gospodarczej taką rolę pełni rachunkowość zarządcza z jej określonymi narzędziami i metodami. W książce zaprezentowano ogólne spojrzenie na rachunkowość zarządczą, omawiając źródła jej powstania, etapy ewolucji oraz jej oddziaływanie na inne obszary biznesowe, ze szczególnym uwzględnieniem dyskursu o implementacji rachunkowości zarządczej w usługach. Wśród wybranych zagadnień rachunkowości zarządczej szczególną uwagę skupiono na instrumentarium w działalności marketingowej. W części dotyczącej aspektów działalności turystycznej opisano kategorię usługi turystycznej oraz scharakteryzowano rynek usług turystycznych, a także zaprezentowano dwa instrumenty rachunkowości zarządczej przydatne do wspierania zarządzania działalnością turystyczną – rachunek kosztów docelowych i rachunek cyklu życia usługi turystycznej. Omawiając z kolei zagadnienia rachunkowości zarządczej w podmiotach leczniczych, wskazano rolę, jaką odgrywa ona w procesie zarządzania jednostkami gospodarczymi działającymi na rynku usług medycznych, jak również jej cele, zadania oraz wybrane narzędzia. Autorzy monografii mają nadzieję, że treści w niej zawarte będą skłaniać do dalszych badań empirycznych i dyskursu naukowego, a przy tym dostarczają przydatnych informacji dla praktyków.
23% rabatu
37,73
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Sprzedaż produktów i usług reklamowych ćwiczenia
Książka zawiera 219 ćwiczeń, różnorodnych pod względem formy i stopnia trudności. Jest dokładnie dostosowana do treści i układu podręcznika Sprzedaż produktów i usług reklamowych. Zawarte w książce ćwiczenia są różnorodne i większość z nich polega na analizie rzeczywistych reklam, które występują na rynku. Dlatego rozwiązanie wielu ćwiczeń wymaga skorzystania z internetu. Aby ułatwić uczniom rozwiązywanie tych ćwiczeń, zamieszczono przy nich kody QR i skrócone linki.
12% rabatu
12,94
14,70 zł
Dodaj
do koszyka
Co kupować by jeść zdrowo Shopping IQ
Nowa książka autorki bestsellera Metaboliczne IQ – twój kod do zdrowia! Czy zdrowe odżywianie jest drogie? Dlaczego czytanie składu na etykietach już nie wystarczy? Jak odróżnić produkty, które służą naszemu zdrowiu, od tych, które nas trują? Agnieszka Pająk podpowiada, jak kupować produkty spożywcze, by jeść mądrze i zdrowo! Codziennie na zakupach podejmujemy decyzje dotyczące odżywiania. Każda z nich ma wpływ na nasze zdrowie. Planując zakupy, warto wziąć pod uwagę nie tylko cenę i jakość produktów – ale też indywidualne potrzeby naszego organizmu. W książce znajdziesz: test na poziom tolerancji glutenu gotowe plany posiłków dla każdego z typów metabolicznych przepisy na dania bez glutenu, cukru i nabiału Planuj mądrze, kupuj odpowiedzialnie i odżywiaj się zdrowo!
33% rabatu
30,08
44,90 zł
Dodaj
do koszyka
SZTUKA CZY BIZNES SEKRETY ANTYKWARIUSZY
Rynek antykwaryczny jest bogaty w osobliwości: zarówno ludzi, jak i przedmioty. Pracownicy galerii, antykwariusze, marszandzi, kolekcjonerzy czy eksperci to prawdziwi gawędziarze, specjaliści w czarowaniu słowem. Z mówienia o sztuce i pieniądzach uczynili swój zawód lub życiową pasję. Doskonale też rozumieją, że najcenniejszym kapitałem jest praktyczna wiedza o rynku, która z czasem przeradza się w intuicję. W ciągu kilkuletniej pracy w galerii sztuki, w trakcie pracy związanej z popularyzacją wiedzy o sztuce oraz podczas pracy naukowej Dorota Żaglewska przeprowadziła indywidualne wywiady z licznymi profesjonalistami rynku sztuki i jego otoczenia. Ich sposób mówienia o obiektach, transakcjach czy relacjach rynkowych okazał się niezwykle atrakcyjny. Zebrane przez autorkę informacje to głos rynku sztuki. Celem książki jest pokazanie rynku sztuki z perspektywy jego działaczy: podmiotów zaangażowanych i usytuowanych w konkretnych miejscach pola rynkowego. Autorka opisuje ten rynek z różnych perspektyw: historycznej: geneza współczesnego rynku, długotrwałe trendy i mitologie, obecnej: charakterystyka rynku, przedmiotów i graczy, układ sił, przyszłości: zjawiska takie jak art banking. Książka zawiera ustalenia z pracy badawczej autorki uaktualnione o najnowsze trendy, wydarzenia rynkowe i rozmowy. Łączy perspektywę badacza i praktyka rynku. Koncentruje się na ludziach rynku: ich wartościach, języku, doświadczeniach, bardziej, niż na samych obiektach rynkowych. Oczywiście to one są celem antykwariuszy, jednak w publikacji ukazane są tylko z perspektywy konkretnych opowieści: jako przedmioty pożądania, walki, sporu i innych relacji rynkowych. Autorka proponuje spojrzenie na rynek nie jako na miejsce finansowo-artystycznych relacji, ale jako na sferę wartości i ciekawy świat społeczny. Jego poznaniu służą przytaczane historie i pogłębione studia przypadków.
14% rabatu
59,34
69,00 zł
Dodaj
do koszyka
New Female Tribes
New Female Tribes
Wydawca: Virgin Books
wysyłka: 48h
How do you see women? And how do they see themselves? In her role as Head Strategist at the world famous advertising agency J. Walter Thompson, author Rachel Pashley decided to find out. In a global survey orchestrated over five years, over 8,000 women responded, aged seventeen to seventy across 19 countries. The results make fascinating reading. Working with the results, Pashley defines four key 'female tribes: Alphas (focusing on achievement and career); Hedonists (focused on pleasure and self-development); Traditionalists (women whose chief focus is home and children); Altruists (women who focus on community and environment). She also asked about women's values and measures of success. Interestingly, those with more assertive values came from India and Saudi Arabia, while measures of success the world over did not necessarily include marriage or children.
12% rabatu
88,70
100,80 zł
Dodaj
do koszyka
Łowcy z kotłowni Dziki świat finansowych naciągaczy
Mówią o tobie „frajer”, znają numer twojego telefonu Wiesz, czym jest „kotłownia”? Słyszałeś o dziewczynie, która dostała 10 tysięcy złotych za przejście nago przez takie miejsce? To tylko wierzchołek góry lodowej. „Kotłownia” to bardzo specyficzne call-center, w którym ma kipieć od emocji. Krzyk, szybkie tempo i obrażanie niechętnychklientów. Bez tego wrzenia naciąganie się nie uda. Cel jest jeden: za wszelką cenę znaleźć ofiarę. Kogokolwiek, kto uwierzy w „okazję życia”. Motywacja? Zawrotne premie, imprezy stulecia, alkohol lejący się strumieniami i dragi w każdych ilościach. W jednej z „kotłowni” zatrudnił się autor naszego reportażu śledczego. Łowcy od lat oszukują setki tysięcy Polaków. Zawodowi naciągacze wiedzą, że do sukcesu wystarczą gotowe scenariusze. Wystarczy czytać z kartki. Raz będzie to inwestycja w nieruchomości czy na rynkach forex, innym razem w złoto niczym w Amber Gold. Za chwilę ruszy lawina oszustw związanych z kryptowalutami. A później? Cokolwiek. Nawet warzywa i śmieci, bo naciągać można na wszystkim. Kto może się zatrudnić? Każdy. Kogo mogą naciągnąć? Każdego. Dla jednych złudzenie „nowego wspaniałego świata” naciągaczy. Dla innych odwieczny koszmar ich ofiar - naiwnych biedaków. Ta książka to szczepionka przeciw moralnym upadkom jednych i życiowym katastrofom drugich. Każdy, kto przeczyta, będzie bezpieczniejszy. Jacek Żakowski, „Polityka” Mateusz Ratajczak – dziennikarz serwisu money.pl grupy Wirtualna Polska. W sprawie „kotłowni” przesłuchiwany przez policję i Komisję Nadzoru Finansowego. W 2016 roku nominowany do nagrody Grand Press w kategorii dziennikarstwo specjalistyczne, a w 2018 roku za dziennikarstwo najwyższej próby do nagrody Dariusza Fikusa.
34% rabatu
23,03
34,90 zł
Dodaj
do koszyka
Funkcjonowanie e-biznesu
Publikacja jest poświęcona tematyce e-biznesu, jego podstawowym problemom, modelom i strategiom wykorzystywanym przez organizacje prowadzące działalność gospodarczą przez Internet. Zawiera omówienia segmentów e-biznesu, ich zalet, wad oraz kluczowych determinantów funkcjonowania i rozwoju tej gałęzi gospodarki. Dotyczy zagadnień związanych z infrastrukturą technologiczną i sprzętową, a także architekturą e-biznesu. Przedstawiono w niej wskazówki pozwalające na harmonizację procesów biznesowych. Szczególną uwagę poświęcono zarządzaniu relacjami z klientem i partnerami biznesowymi, planowaniu zasobów przedsiębiorstwa, zarządzaniu łańcuchem dostaw, wiedzą i przepływami pracy, przetwarzaniu analitycznemu oraz systemom handlu elektronicznego. Zaprezentowano też nowe rozwiązania informatyczne wspierające rozwój e-biznesu. Na uwagę zasługują studia przypadków powszechnie znanych firm działających w środowisku wirtualnym. Każdy rozdział został zakończony pytaniami problemowymi I testem prawda/fałsz. Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także wszystkich zainteresowanych tematyką e-biznesu.
17% rabatu
33,12
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
NARZĘDZIA GOOGLE DLA E-COMMERCE WYD. 2
Google'owa skrzynka narzędziowa Google - wyszukiwarka, która rządzi światem internetu. A skoro tak, zależy od niej także i Twój byt, jeśli prowadzisz działalność online. Czasy, kiedy wystarczyło uruchomić stronę WWW i grzecznie czekać, aż klienci sami na nią trafią po wynikach wyszukiwania, dawno minęły. Dziś konkurencja w sieci jest ogromna, więc e-biznes z prawdziwego zdarzenia wymaga od swojego właściciela profesjonalizacji i poświęcenia sporej ilości czasu. Oczywiście pewne sprawy można sobie uprościć, zautomatyzować, ale nadal - bez świadomości narzędzi, które niejako w pakiecie z wszechobecną wyszukiwarką oferuje Google - nie ma mowy o sukcesie biznesu prowadzonego online. Bez umiejętności obsługi Google Analytics trudno się zorientować, skąd na naszą stronę docierają klienci oraz na jakim etapie większość z nich porzuca koszyk zakupowy. Właściciel e-biznesu, który nie rozumie zasad rządzących kampaniami w Google Adwords, będzie już zawsze skazany na przepalanie pieniędzy, które powinny być inwestycją w skuteczną reklamę. Unowocześnianie strony WWW bez użycia do jej testowania Google Optimize jest jak strzelanie w ciemności do tarczy, podczas gdy włącznik światła jest pod ręką. Nieznajomość narzędzia Google Search Console docelowo skutkować będzie spadkiem widoczności e-sklepu w wyszukiwarce, a ponieważ stanie się tak raczej prędzej niż później, najwyższy czas doposażyć swoją stronę WWW w kilka niezbędnych narzędzi od wujka Google! Krzysztof Marzec - absolwent elektronicznego przetwarzania informacji na UJ. Certyfikowany trener Google AdWords oraz certyfikowany specjalista Google Analytics. Autor szkoleń i artykułów z tej tematyki, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Współwłaściciel agencji DevaGroup. Pracował dla takich marek jak: Allegro.pl, DaWanda, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy wydawnictwo Bauer. Specjalizuje się w strategiach wykorzystujących analitykę do optymalizacji kampanii SEM. O autorze Krzysztof Marzec - absolwent elektronicznego przetwarzania informacji na UJ. Certyfikowany trener Google AdWords oraz certyfikowany specjalista Google Analytics. Autor szkoleń i artykułów z tej tematyki, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Współwłaściciel agencji DevaGroup. Pracował dla takich marek jak: Allegro.pl, DaWanda, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy wydawnictwo Bauer. Specjalizuje się w strategiach wykorzystujących analitykę do optymalizacji kampanii SEM.
30% rabatu
27,93
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
E-MAIL MARKETING OSWOJONY TEORIA PRAKTYKA PRAWDA
Wokół e-mail marketingu narosło tak wiele mitów, że wypaczyły one jego prawidłowy obraz. Z czego to wynika? Po pierwsze, nie wszystkim zależy, aby e-mail marketing był uznawany za skuteczny. Po drugie, prawie cała wiedza o nim pochodzi niemal wyłącznie od dostawców narzędzi, a nie od praktyków. Po trzecie, nie każdy wie, jak prowadzić e-mail marketing, a wręcz mało kto wie, jak robić to dobrze. Pomimo to 80% marketerów deklaruje, że nie ma sobie równych, jeśli chodzi o pozyskiwanie i utrzymanie zainteresowania klientów. Poza tym kontaktowanie się z odbiorcami poprzez pocztę elektroniczną stosunkowo niewiele kosztuje, w dodatku - raczej wymaga pracy niż pieniędzy. Wreszcie: wraz z urynkowieniem koncepcji marketing automation e-mail marketing stał się narzędziem wyrafinowanym, które może pracować dla Ciebie nawet wtedy, gdy śpisz, w przenośni i dosłownie (choć nie jest to tak proste, jak mówią o tym dostawcy narzędzi). Jednak ta książka to nie jedynie próba zmierzenia się z mitami o e-mail marketingu, ale także - a może raczej przede wszystkim - kompendium wiedzy na ten temat. Jeśli tylko chcesz i dysponujesz odpowiednimi zasobami, za sprawą e-mail marketingu przeniesiesz newslettery (i nie tylko) w swojej firmie na wyższy poziom. W kolejnych rozdziałach poprowadzimy Cię za rękę i pokażemy, jak efektywnie wykorzystać e-mail marketing do celów sprzedażowych, edukacyjnych, informacyjnych czy umacniania lojalności klientów.
30% rabatu
27,29
38,99 zł
Dodaj
do koszyka
JEDYNY PODRĘCZNIK SPRZEDAŻY JAKIEGO POTRZEBUJESZ
Wbrew temu, co twierdzą ludzie, którzy osiągają słabe wyniki, sukces w sprzedaży nie jest wynikiem pomyślnych okoliczności. Można go osiągnąć bez względu na rynek, produkt, firmę czy konkurencję. Wszystko zależy od człowieka – od sprzedawcy. Niniejsza książka nie przypomina żadnego innego podręcznika sprzedaży. NIE jest oparta na wynikach szeroko zakrojonych, kosztownych badań przeprowadzonych przez globalną firmę doradczą. NIE jest poświęcona procedurom i metodologiom sprzedaży, mimo że pozycje zawierające informacje o nich są niezwykle przydatne. NIE opisuje też doświadczeń i przygód autora w świecie sprzedaży (choć znajdziesz na jej kartach kilka krótkich anegdot). Jest w niej jednak mowa o TOBIE – o sposobie myślenia i zestawie umiejętności, których potrzebujesz, żeby odnieść sukces. Anthony Iannarino zamiast mówić to, co chcemy usłyszeć, i wciskać nam kolejny poradnik typu „jak szybko się wzbogacić” albo „jak zrzucić wagę bez ćwiczeń, podwajając spożycie węglowodanów”, skupia się na tym, co łączy wszystkich skutecznych sprzedawców na świecie, bez względu na branżę i organizację, w której pracują: na ich cechach osobowości oraz posiadanych umiejętnościach. Opisuje szczegółowo dziewiętnaście takich cech i umiejętności najwybitniejszych sprzedawców, w tym: samodyscyplinę, czyli dotrzymywanie zobowiązań podejmowanych wobec siebie i innych; odpowiedzialność, czyli przyznawanie się do osiąganych wyników; konkurencyjność, czyli otwartość na rywalizację zamiast strachu przed nią; pomysłowość, czyli umiejętność tworzenia wyjątkowego rozwiązania na bazie wyobraźni, doświadczenia i wiedzy; opowiadanie historii, czyli budowanie mocnych relacji poprzez prezentowanie opowieści, w których klient jest bohaterem a sprzedawca jego przewodnikiem; diagnozowanie, czyli zaglądanie pod podszewkę rzeczywistości w celu zrozumienia prawdziwych wyzwań i potrzeb klienta. Kiedy już poznasz najważniejsze strategie zaprezentowane przez Iannarino, będzie ci znacznie łatwiej wybrać konkretne taktyki sprzedaży twojego produktu swoim klientom. Bez względu na to, czy obsługujesz wielkie korporacje, małe firmy, czy klientów indywidualnych, będziesz raz po raz wracał do tej książki po sprawdzoną wiedzę, wypróbowane strategie i naprawdę użyteczne wskazówki. *** W dzisiejszym świecie sprzedaży przede wszystkim trzeba umieć się wyróżnić. Iannarino jednoznacznie wskazuje, jaki sposób myślenia i jakie zestawy umiejętności są potrzebne, żeby stać się bezcennym dla swoich klientów i osiągnąć więcej, niż wydawało się możliwe. Jill Konrath, autorka książek Agile Selling i SNAP Selling Anthony Iannarino jest sprzedawcą nad sprzedawcami – ekspertem, który wie, co trzeba zrobić, żeby odnieść sukces w tej dziedzinie, ponieważ ma doświadczenie praktyczne: sam obdzwaniał klientów, budował relacje z nimi i zamykał transakcje. Ta książka jest niesamowicie przydatnym źródłem wiedzy dla każdego, kto żyje ze sprzedawania. Michael Port, autor książki Steal the Show Anthony zna się na sprzedaży, sprzedawcach oraz kierowaniu sprzedażą i jest wystarczająco odważny, by powiedzieć ci to, co musisz wiedzieć — a nie rzeczy, które chciałbyś usłyszeć. To jedna z niewielu osób na naszej planecie, z której rad w tej dziedzinie korzystam. Mike Weinberg, prezes firmy New Sales Coach i autor książki Sales Management Simplified *** ANTHONY IANNARINO jest znanym na całym świecie mówcą, autorem książek i liderem sprzedaży. Jego ceniony blog przyciąga średnio 65 tysięcy czytelników miesięcznie. Iannarino jest szefem bardzo skutecznego zespołu sprzedawców, wygłasza prelekcje w organizacjach sprzedażowych w całym kraju i wykłada w Capital School of Management and Leadership, będącej częścią Capital University. Mieszka z rodziną w Westerville w stanie Ohio.
34% rabatu
32,93
49,90 zł
Dodaj
do koszyka
Ray Kroc Imperium McDonald's - Audiobook
Poznaj prawdziwą, a nie hollywoodzką, historię bohatera filmu „McImperium”. Posłuchaj, jak Ray Kroc, sprzedający restauracjom miksery i nieposiadający własnego kapitału, w kilkanaście lat został jednym z najbogatszych ludzi swojej epoki. Niektórzy twierdzą, że pierwszy milion trzeba ukraść. Inni, że wszystko da się osiągnąć ciężką pracą i wyrzeczeniami. A jak jest w przypadku Raya Kroca? Czego możemy się od niego nauczyć? W jaki sposób doświadczenia zebrane dzięki pracy w charakterze przedstawiciela handlowego pomogły mu w rozwoju własnej firmy? Co sprawiło, że to właśnie on odniósł spektakularny sukces finansowy i przyczynił się do powstania nie tylko potężnej korporacji, ale przede wszystkim ikony amerykańskiego kapitalizmu? Z tego audiobooka dowiesz się między innymi: • jak wyglądał leasing nieruchomości zastosowany przez McDonald's i dlaczego dzięki niemu firma Kroca zdystansowała konkurentów, • kim byli bracia McDonaldowie i jak wpadli na swój genialny pomysł, • jak McDonald's zmienił świat, w którym żyjemy. Nie tylko ten kulinarny, • czy pomysł na jeden z największych biznesów XX wieku został ukradziony, • jak wyglądały początki McDonald’s w Polsce i ile trzeba mieć pieniędzy, żeby otworzyć własną restaurację tej sieci, • ile Ray Kroc zarabiał jako handlowiec i dlaczego postanowił sprzedawać właśnie miksery, • z jakimi trudnościami zmagał się Ray Kroc tworząc swój biznes i jakich rad udzielał innym, • jakie pomysły marketingowe pomogły korporacji w ogólnoświatowej ekspansji, • oraz wiele więcej! Film „McImperium” w reżyserii Johna Lee Hancocka ukazujeKroca jako bezwzględnego kapitalistę żerującego na cudzej pracy i życzliwości. Jednak obraz wykreowany przez Hollywood daleki jest od rzeczywistości. Posłuchaj obiektywnie przedstawionej historii koncernu McDonald’s i jego twórcy – na pewno Cię zaskoczy!
15% rabatu
15,22
17,90 zł
Dodaj
do koszyka
Międzynarodowe stosunki gospodarcze w XXI - poszukiwanie równowagi
Przekształcenia globalnych sił gospodarczych i wciąż rosnąca konkurencja podmiotów na świecie o czynniki produkcji oraz rynki zbytu, stwarzają wyzwania w kształtowaniu się nowych międzynarodowych stosunków gospodarczych (MSG). Zmiany dotychczasowych MSG w kierunku zrównoważonego i trwałego rozwoju (ZiTR) gospodarki światowej są jednak wciąż za małe w stosunku do oczekiwań społeczeństw. Nowatorska koncepcja przedstawianego podręcznika wynika nie tylko z idei rozwoju tych stosunków w kierunku bardziej zrównoważonych, jako warunku ZiTR, ale również z innowacyjnej struktury jego treści. Książkę adresujemy przede wszystkim do studentów wszystkich kierunków oraz praktyków, których interesują problemy globalne. Młody Czytelniku, studencie, przedsiębiorco, polityku, zapraszamy do lektury tej książki i dyskusji nad rozwiązywaniem nowych problemów MSG w nurcie alternatywnej teorii ekonomii zrównoważonego rozwoju. Przesłanie Autorów do odbiorcy pracy brzmi: przeczytaj, przemyśl i podejmij próbę odpowiedzi na wynikające z jej treści pytania. W refleksji nad głównymi tezami książki, sformułuj nowe zagadnienia dotyczące Twoich możliwości uczestnictwa w ograniczaniu istniejących i możliwych do wystąpienia nowych zagrożeń dotyczących budowy zrównoważonych MSG. Autorzy w każdym rozdziale podręcznika stawiają ważne pytania, toteż z pewnością zaciekawi Czytelnika ich stanowisko w zakresie proponowanych mechanizmów rozwiązań. Ponadto interesująca w tym opracowaniu monograficznym jest prezentacja w zakresie: - dotychczasowego stanu wiedzy odnośnie do głównych aspektów MSG, - pozycji UE i Polski w przepływach handlowych towarów, usług, pracy i kapitału, - perspektywy kształtowania MSG stymulujących zrównoważony społeczno-gospodarczo-ekologiczny rozwój, - kierunku poprawy istniejących i tworzenia innych rozwiązań instytucjonalnych, - nowych informacji, które mogą być przydatne Czytelnikowi w formułowaniu strategii zrównoważonego rozwoju podmiotów gospodarczych na różnych poziomach funkcjonowania.
19% rabatu
46,98
58,00 zł
Dodaj
do koszyka
Obowiązki informacyjne a zachowania konsumentów na rynku energii elektrycznej Studium ekonomii prawa
„Dynamiczny rozwój rynku w Polsce, w tym dokonujące się zmiany na rynku energii elektrycznej, wzrost konkurencji na tym rynku a jednocześnie kształtowanie się nowoczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego, społeczeństwa masowej konsumpcji stwarzają zapotrzebowanie na analizy zachowań konsumentów, ich determinant, w tym w odniesieniu do rynku energii elektrycznej. Praca dr Marzeny Czarneckiej stanowi udaną identyfikację, analizę i syntezę ważnego problemu naukowego, słabo dotąd rozpoznanego w sposób kompleksowy w polskiej literaturze ekonomicznej. Praca ma charakter rozbudowanego, samodzielnie opracowanego studium teoretyczno-opisowego (empirycznego). Problematyka podjęta przez Autorkę odnosi się do wpływu obowiązków informacyjnych na zachowania konsumentów na rynku energii elektrycznej, ich znaczenia w kształtowaniu zachowań konsumentów na badanym rynku”. Prof. dr hab. Ewa Kieżel „Tworzenie klarownego, spójnego, skutecznego i efektywnego ekonomicznie prawa jest podstawowym obowiązkiem ustawodawcy, szczególnie w zakresie dotyczącym jego słabszych podmiotów, w tym konsumentów na rynku energii elektrycznej. (…) Recenzowaną książkę przeczytałam z dużym zainteresowaniem, jej tekst świadczy o tym, że Autorka jest znawczynią (…) rynku energii elektrycznej, oraz włożyła wiele wysiłku w przeprowadzenie badań empirycznych”. Prof. dr hab. Bogusława Gnela
15% rabatu
169,15
199,00 zł
Dodaj
do koszyka
Mniej intymny portret zakupowy polaków wyd. 2
Nie pamiętam już, kiedy i dlaczego przyszło mi do głowy, że kluczem do codzienności może być portfel. Jego zawartość (bądź jej brak) i to, co się z nią robi. Piszę o tym, co się dzieje, gdy spróbuje się – na jakiś czas – radykalnie ograniczyć codzienną konsumpcję. Oskubać ją do tego, co naprawdę niezbędne. Tymczasowy zakupowy post, na podjęcie którego zdecyduje się kilkanaście gospodarstw domowych z całej Polski, stanie się też częścią mojej codzienności. Na dwanaście eksperymentalnych miesięcy. Na cały roczny cykl. Przez ten rok zaglądam do nie swoich portfeli, spiżarni, szaf i głów. Dowiaduję się, ile może kosztować przetrwanie, wykończenie mieszkania, zaproszenie na świat człowieka. Ile płacimy za poczucie bezpieczeństwa, szacunek, spokój. Jaka jest cena dostępu do zdrowia, wiedzy, czystego powietrza, wody, chlorofilu. Jak przeliczyć czas na pieniądze, pieniądze na przedmioty, przedmioty na relacje. Czy redukcja we wszystkich tych dziedzinach daje swobodę, a może wręcz przeciwnie – uwiera? Czy „mniej” w jednej dziedzinie oznacza „więcej” w innej? I dlaczego bilans między nimi nie chce się zgodzić? (Fragment)
33% rabatu
26,73
39,90 zł
Dodaj
do koszyka
Mit chorób nieuleczalnych i wielki biznes
"Mit chorób nieuleczalnych i wielki biznes" to pasjonująca lektura, która w stylu właściwym powieściom kryminalny: - odkrywa przed czytelnikiem świat skorumpowanych polityków i urzędników, którzy globalnym korporacjom farmaceutycznym stworzyli korzystne otoczenie prawne, dzięki któremu mogą one działać w sposób typowy dla mafii – tyle że całkiem legalnie. Na mocy tak spreparowanego prawa całe narody, m.in. naród polski, są okradane, bo za pomocą tzw. systemów opieki medycznej pieniądze pochodzące z kieszeni podatników zamiast służyć zdrowiu publicznemu, zasilają kieszenie tych korporacji. Im więcej przewlekle chorych, tym bardziej puchną budżety systemów opieki zdrowotnej, a więc tym większe są zyski korporacyjne. Zapotrzebowanie na nowych klientów (chorych), a więc większe zyski, zaspokajają powiązane kapitałowo korporacje agro-chemiczne i spożywcze. One to za pomocą toksycznego, przemysłowego rolnictwa i toksycznej żywności sprawiają, że choroby przewlekłe rozprzestrzeniają się w sposób epidemiczny; - ukazuje techniki dezinformacji, które powodują, że ten zbrodniczy system dla przeciętnego człowieka pozostaje właściwie niezauważony, tak jak filmowy Matrix. Korporacje korumpują w tym celu prominentnych naukowców, lekarzy, dziennikarzy, a nawet sędziów; - ujawnia nazwy korporacji i nazwiska osób uwikłanych w tę mafijną działalność przez ostatnie sto lat. Książka nie jest jednak powieścią science fiction ani zbiorem teorii spiskowych, ale poważnym dokumentem, opartym wyłącznie na solidnie udokumentowanych faktach i rzetelnych badaniach naukowych. Źródła są skrupulatnie podane, a więc możliwe do weryfikacji. Mimo naukowych korzeni książka jest napisana przystępnym dla każdego językiem. Książka zawiera też rozdział, który umożliwia krok po kroku pokonanie chorób uważanych za nieuleczalne i skuteczną profilaktykę.
32% rabatu
40,12
59,00 zł
Dodaj
do koszyka
Integracja sektorowa wybranych europejskich rynków pocztowych i telekomunikacyjnych w warunkach globalizacji
Monografia wnosi wkład w rozwój teorii i praktyki funkcjonowania rynku usług pocztowych oraz rynku usług telekomunikacyjnych w Europie. Porządkuje i systematyzuje zagadnienia ogólnoteoretyczne dotyczące integracji, globalizacji, powiązań kapitałowych oraz wzbogaca zasób wiedzy na temat form integracji przedsiębiorstw, a także przesłanek tworzenia grup kapitałowych i rodzajów powiązań w tychże grupach. Z recenzji dr hab. Barbary Kos, prof. UE w Katowicach
26% rabatu
36,26
49,00 zł
Dodaj
do koszyka
Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej
Mimo deklarowanych przez coraz liczniejsze banki oraz inne instytucje finansowe zapewnień o koncentracji na potrzebach klienta, prawa oraz interes ekonomiczny konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych nadal wymagają ochrony. Transakcje na nim zawierane są oparte na zasadzie równorzędności stron. Niewątpliwie słabszą stroną jest konsument, który nie zawsze podejmuje decyzje suwerennie, w sposób wolny od presji i nacisku ze strony podmiotów profesjonalnie świadczących usługi finansowe. Słabsza względem instytucji finansowej pozycja konsumenta wynika także z samej specyfiki usług finansowych, które cechuje coraz większy stopień złożoności i skomplikowania, przez co są mało przejrzyste i trudne do porównania. Ich zrozumienie determinują poziom posiadanej wiedzy i umiejętności finansowych konsumenta. Nieprzemyślane, nieracjonalne i nieleżące w interesie ekonomicznym konsumenta wybory mogą destabilizować jego domowy budżet i powodować szereg niekorzystnych efektów, prowadząc do jego niewypłacalności. Potrzeba objęcia interesu konsumenta ochroną na tym rynku wydaje się zatem w pełni uzasadniona. W treści książki autorka zidentyfikowała zagrożenia interesu konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych oraz przesłanki objęcia go ochroną. Następnie wyczerpująco przedstawiła i poddała analizie mechanizmy i narzędzia ochrony praw konsumenta stosowane na szczeblu unijnym i krajowym, których skuteczność została oceniona w części empirycznej książki. W oparciu o analizę wyników badań empirycznych prowadzonych na szczeblu krajowym i unijnym wykazała, iż mimo ciągłej rozbudowy mechanizmów i narzędzi ochrony praw konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce, skuteczność podejmowanych działań w tym obszarze mierzona stopniem przejrzystości tego rynku dla konsumenta jest niska. Książka przeznaczona jest dla konsumentów aktywnie korzystających z detalicznych usług bankowych, jak również studentów wyższych uczelni o profilu ekonomicznym, pracowników i kadry zarządzającej banków oraz innych instytucji finansowych będących aktywnymi uczestnikami rynku. Prezentowane opracowanie stanowić może także wartościową lekturę dla pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni ekonomicznych, zwłaszcza katedr finansów i bankowości, jak również pracowników instytucji stojących na straży praw konsumentów.
24% rabatu
48,64
64,00 zł
Dodaj
do koszyka
WTF?: What's the Future and Why It's Up to Us
‘The man who can really make a whole industry happen.’ Eric Schmidt, Executive Chairman of Google ‘A punchy and provocative book . . . WTF? is an insightful and heartfelt plea, daring us to reimagine a better economy and society.’ Financial Times Renowned as ‘the Oracle of Silicon Valley’, Tim O’Reilly has spent three decades exploring the world-transforming power of information technology. Now, the leading thinker of the internet age turns his eye to the future – and asks the questions that will frame the next stage of the digital revolution: · Will increased automation destroy jobs or create new opportunities? · What will the company of tomorrow look like? · Is a world dominated by algorithms to be welcomed or feared? · How can we ensure that technology serves people, rather than the other way around? · How can we all become better at mapping future trends? Tim O’Reilly’s insights create an authoritative, compelling and often surprising portrait of the world we will soon inhabit, highlighting both the many pitfalls and the enormous opportunities that lie ahead. ‘Tim O’Reilly has been at the cutting edge of the internet since it went commercial.’ New York Times ‘O’Reilly’s ability to quickly identify nascent trends is unparalleled.’ Wired
12% rabatu
45,28
51,45 zł
Dodaj
do koszyka
Be More Pirate
Sam Conniff Allende reveals the game-changing innovations of 18th century pirates and identifies five key takeaways that will help you spark change and achieve success today
12% rabatu
45,23
51,40 zł
Dodaj
do koszyka
Liberalizacja rynku usług Unii Europejskiej a innowacyjność i konkurencyjność polskich przedsiębiors
Praca naukowa pod redakcją Anny Dąbrowskiej pt. Liberalizacja rynku usług UE a innowacyjność i konkurencyjność polskich przedsiębiorstw usługowych przedstawia aktualne podejście do problematyki powstawania, funkcjonowania i rozwoju firm świadczących usługi na rynku unijnym, w kontekście skutków wynikających z implementacji dyrektywy usługowej i najnowszych aktów prawnych związanych z liberalizacją gospodarki Unii Europejskiej. Prezentowana monografia dowodzi dużego zaangażowania Autorów w opracowanie nowej pozycji literaturowej na rynku, stanowiąc oryginalne studium badawcze, mające użyteczność nie tylko poznawczą, lecz także aplikacyjną. Zawarto w niej wiele cennych myśli, wniosków i propozycji, tworząc dzieło naukowe na wysokim poziomie merytorycznym. W książce przedstawiono ważne, dotychczas niewystarczająco omówione w literaturze problemy, wsparte zestawieniami liczbowymi, przykładami oraz wynikami obszernych i wielokierunkowych badań pierwotnych i analiz. Zgromadzony oryginalny i nowatorski materiał badawczy pozwolił zatem na: - poszerzenie dotychczasowego dorobku na temat liberalizacji rynku usług w UE jako czynnika zwiększania innowacyjności i konkurencyjności polskich podmiotów usługowych, - wskazanie mocnych i słabych stron polskich przedsiębiorstw świadczących usługi poza granicami kraju, wpływających na efektywność ich funkcjonowania, - ocenę zmian w prawie polskim jako skutków wejścia w życie dyrektywy usługowej. Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich osób zainteresowanych podjętą problematyką — przedstawicieli sfery zarówno nauki, jak i praktyki — ze względu na aktualność, oryginalność i nowatorskość treści oraz znaczenie poruszanych problemów.
19% rabatu
52,57
64,90 zł
Dodaj
do koszyka
Liczba wyświetlanych pozycji:
1
2
3
4
5
Idź do strony:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka