Dom, majątek, klient, sługa
Wydawca:
Instytut Archeologii i Etnologii PAN
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788389499660
EAN:
9788389499660
oprawa:
Miękka
podtytuł:
Manaifestacja pozycji elit w przestrzeni materialnej i społecznej (XIII-XIX wiek)
format:
16.5x23.5cm
język:
polski
liczba stron:
260
rok wydania:
2010
(0) Sprawdź recenzje
19% rabatu
57,95 zł
Cena detaliczna:
71,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,95 zł
Opis produktu
Nieustanne dążenie do indywidualizmu, a co za tym idzie do korzystnego wyróżniania się, elitarności, uznać można za jedną z głównych sił napędowych cywilizacji Zachodu. Dyfuzja wzorców kulturalnych, w tym także adaptacja stylów życia i wzorców konsumpcji warstw wyższych na niższych szczeblach hierarchii społecznej, to zjawisko stałe, charakterystyczne dla wszystkich epok. Elitarność wymagała zatem zastosowania rozmaitych i zmiennych strategii, służących do nieustannego potwierdzania własnej pozycji w odbiorze społecznym. Kwestie te w dużej mierze dotyczą zagadnień z dziejów kultury materialnej, których z tej perspektywy nie da się oddzielić od historii społecznej. Prezentowane studia autorstwa badaczy różnych dyscyplin - historyków różnych epok, archeologa i historyka architektury, obejmują bardzo szeroki krąg problemów badawczych, za wspólny mianownik których uznać można różne formy materialnej i społecznej ostentacji. Charakteryzowane zjawiska bez wątpienia zaliczają się do fenomenów długiego trwania, co usprawiedliwia szerokie ramy chronologiczne od XIII po XIX wiek.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|