Jak zmienić świat. Marks i marksizm 1840 - 2012
Autor:
Hobsbawm Eric
Wydawca:
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788363855338
EAN:
9788363855338
oprawa:
Twarda
podtytuł:
Marks i marksizm 1840-2011
format:
15.0x21.0cm
język:
polski
Seria:
SERIA HISTORYCZNA
liczba stron:
464
rok wydania:
2013
(0) Sprawdź recenzje
38% rabatu
31,16 zł
Cena detaliczna:
49,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,16 zł
Opis produktu
W swojej ostatniej pracy słynny brytyjski historyk, Eric Hobsbawm, pokazuje, jak świat zmieniła myśl Marksa, jego uczniów i dyskutujących z nim krytyków. Bo Idee też zmieniają rzeczywistość. Jak zmienić świat to fascynująca intelektualna biografia marksizmu. Książka przedstawia kształtowanie się myśli Marksa i Engelsa oraz jej różnorodną recepcję. Autor pokazuje, jak myśl tę rozumiano wśród pierwszych rewolucjonistów, w ruchu robotniczym XIX wieku, u bolszewików i w zachodnich socjaldemokracjach. Opisuje, jak Marksa czytali wiktoriańscy ekonomiści w gotyckich gmaszyskach Cambridge i Oksfordu, francuscy pionierzy socjologii z III Republiki, polscy i rosyjscy inteligenci więzieni przez carat w Cytadeli i Szlissenburgu. Przedstawia też sylwetki najważniejszych czytelników autora Kapitału: Róży Luksemburg, György`ego Lukácsa, Antonio Gramsciego. Hobsbawm nie unika trudnych pytań o realny socjalizm. Przeprowadza historię marksizmu przez cały wiek XX, aż do XXI. Bo dziś, zdaniem autora, Marks i jego myśli są żywe i potrzebne jak nigdy wcześniej. Zapiera dech w piersiach. The Guardian Uroczo optymistyczna książka, urzekająca jasnością myśli, esencja dorobku wielkiego myśliciela. The Independent Trudno wyobrazić sobie jakiekolwiek krytyka marksizmu, który do swoich przekonań byłby w stanie odnieść się z taką intelektualną uczciwością, jak Hobsbawm do swoich. Terry Eagleton
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|