Luksus versus niedostatek
Wydawca:
IFiS PAN
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788376830674
EAN:
9788376830674
oprawa:
Miękka
podtytuł:
Społeczno-ekonomiczne tło konsumpcji
format:
12.5x19.0cm
język:
polski
liczba stron:
231
rok wydania:
2013
(0) Sprawdź recenzje
31% rabatu
14,42 zł
Cena detaliczna:
21,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 14,37 zł
Opis produktu
Niniejsza książka jest efektem pracy zespołu osób zaangażowanych w realizację projektu grantowego „Luksusowa bieda. Społeczno-moralne konteksty konsumpcji”, a także indywidualnych badań prowadzonych przez poszczególnych autorów. (…) Wyniki badań, zwłaszcza dotyczące społeczno-moralnych aspektów konsumpcji luksusowej i codziennej, uwzględniono w pracy monograficznej Luksus w szarej codzienności. Społeczno-moralne konteksty konsumpcji autorstwa Urszuli Jareckiej (Wyd. IFIS PAN, 2013).
Prezentowany zbiór materiałów koncentruje się wokół zagadnień społeczno-ekonomicznych powiązanych z luksusową konsumpcją w relatywnie biednym społeczeństwie (…). Autorzy poszczególnych analiz specjalizują się w socjologii lub w ekonomii. Z wykonanych w ramach projektu badań zamieszczamy tu dane dotyczące wizerunku biednych i bogatych, regionalizacji biedy i bogactwa, wychowania do życia w luksusie. Aby ułatwić śledzenie rozumowania typowego dla tych dziedzin, pierwsza część pracy zawiera rozdziały analizujące luksus i bogactwo w spojrzeniu socjologicznym, druga część natomiast została napisana przez ekonomistów i poświęcona jest zarysowaniu tła omawianych zjawisk w Polsce, czyli obszarów niedostatku w poszczególnych regionach kraju. Taka różnorodność wynika z przekonania, iż wielość perspektyw przyczyni się do pogłębienia rozumienia interpretowanych zjawisk. Części te różnią się zatem podejściem metodologicznym i stylem akademickiego dyskursu, w jakim zostały przygotowane.
(ze „Wstępu”)
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|