Rebelia i reakcja
Autor:
Wiktor Marzec
Wydawca:
Universitas
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788379699766
EAN:
9788379699766
oprawa:
oprawa: broszurowa
podtytuł:
Rewolucja 1905 roku i plebejskie doświadczenie polityczne
format:
16,5x23,5 cm
język:
polski
liczba stron:
216
rok wydania:
2016
(0) Sprawdź recenzje
25% rabatu
37,29 zł
Cena detaliczna:
49,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,29 zł
Opis produktu
Rebelia i reakcja to studium plebejskiego doświadczenia politycznego w czasie rewolucji lat 1905–1907. Praca analizuje uczestnictwo robotników w życiu publicznym i ideologiczne obrazy świata u progu „politycznej nowoczesności”. Wtedy to stare podstawy ładu społeczno-politycznego zaczęły kruszeć, nowe grupy ludności domagały się politycznego głosu i ukształtowały się języki polityczne nowoczesnych obozów ideowych. Nowe formy polityki spotkały się z silną, konserwatywną reakcją, która na długi czas ukształtowała polską sferę publiczną. Książka opisuje również nacjonalistyczną odpowiedź na rewolucję oraz zmianę politycznego myślenia Narodowej Demokracji przed, po i w trakcie tych wydarzeń. Przedstawia praktyki publiczne robotników, analizując związane z nimi doświadczenie polityczne. Proponuje ponadto analizę transformacji pola politycznego i zmiennych tożsamości politycznych mobilizowanej masowo ludności.
Rebelia i reakcja Wiktora Marca to bardzo interesująca i wartościowa analiza rewolucyjnych wydarzeń 1905 r., a zarazem ważny głos w dyskusjach o kształtowaniu się polskiej nowoczesności. Wychodząc od plebejskiego doświadczenia politycznego [...], autor dociera do przemian politycznych wyobrażeń narodowej demokracji i źródeł sukcesów ideowo-politycznych tego ugrupowania. Praca nie tylko wzbogaca naszą wiedzę o rewolucji 1905 r., ale skłania też do namysłu nad całkiem aktualnymi zagadnieniami.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|