Opakowanie Ustawa o prawach konsumenta. Kodeks cywilny (wyciąg). Komentarz

Ustawa o prawach konsumenta. Kodeks cywilny (wyciąg). Komentarz

Wydawca: C.H. Beck
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788325564124
EAN: 9788325564124
oprawa: Miękka
format: 13.5x22.0cm
język: polski
liczba stron: 542
rok wydania: 2014
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
9% rabatu
180,37 zł
Cena detaliczna: 
199,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 179,98

Opis produktu

NOWA REGULACJA PRAWNA Komentarz do nowej ustawy o prawach konsumenta omawia szczegółowo następujące zagadnienia: ogólne obowiązki przedsiębiorcy w umowach zawieranych z konsumentami, obowiązki informacyjne w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, prawo odstąpienia od umowy, umowy dotyczące usług finansowych zawieranych na odległość przepisy zmieniające i przejściowe. OBOWIĄZKI INFORMACYJNE PRZEDSIĘBIORCY Komentarz omawia zakres i sposób realizacji obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy wobec konsumenta przy zawieraniu typowych umów. Ma to ułatwić konsumentowi świadome podjęcie decyzji o ewentualnym zawarciu umowy. W celu zapewnienia konsumentowi niezbędnej ochrony przepisy wprowadzają także, mający zastosowanie do wszystkich umów konsumenckich (a więc również tych zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość), obowiązek uzyskania przez przedsiębiorcę wyraźnej zgody konsumenta na wszelkie dodatkowe płatności. W komentarzu zostały omówione też wyłączenia stosowania przepisów dotyczących obowiązków informacyjnych w odniesieniu do drobnych umów życia codziennego. W książce zostanie omówiony też zakres i sposób realizacji obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy wobec konsumenta w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, a także pozostałe obowiązki spoczywające na przedsiębiorcy w związku z zawieraniem z konsumentem umów tego rodzaju (w szczególności obowiązek wydania konsumentowi dokumentu umowy lub potwierdzenia jej zawarcia. Katalog obowiązków informacyjnych przewidzianych w omawianych przepisach zostaje ujednolicony dla obu rodzajów umów zawieranych w okolicznościach nietypowych (tj. poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość). Będzie istotnie poszerzony w porównaniu z obecnym stanem prawnym, co wynika z potrzeby zapewnienia konsumentowi szczególnej ochrony przy zawieraniu umów w takich okolicznościach. W przypadku umów zawieranych na odległość za pomocą telefonu nakłada się na przedsiębiorcę obowiązek potwierdzenia konsumentowi treści proponowanej umowy, na papierze lub innym trwałym nośniku. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY Komentarz omawia też szczegółową regulację prawa odstąpienia od umowy, jakie przysługuje konsumentowi, bez potrzeby wskazywania jakiegokolwiek uzasadnienia, w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość i wydłużenie terminu tego prawa do 14 dni (obecnie 10). USŁUGI FINANSOWE ZAWIERANE NA ODLEGŁOŚĆ Komentarz zawiera też omówienie umów dotyczących usług finansowych zawieranych na odległość. Przepisy zawarte w tym rozdziale ustawy są zasadniczo tożsame z regulacją, która obecnie znajduje się w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów i która wraz z wejściem w życie komentowanej ustawy zostanie uchylona. ZMIANY DO INNYCH USTAW Ustawa zawiera też istotne zmiany do KC dotyczące: modyfikacji definicji konsumenta, wprowadzenia zakazu pobierania przez przedsiębiorcę od konsumenta opłat związanych z korzystaniem z określonych sposobów płatności w wysokości wyższej od kosztów ponoszonych z tego tytułu przez samego przedsiębiorcę , uregulowania kwestii związanych z terminem wydania rzeczy konsumentowi w umowach sprzedaży konsumenckiej, w tym skutków uchybienia przez przedsiębiorcę obowiązkom w tym zakresie i przejściem niebezpieczeństwa przypadkowej utraty lub zniszczenia rzeczy, odpowiedzialności za jakość rzeczy sprzedanej, których celem jest przede wszystkim ujednolicenie przepisów dotyczących odpowiedzialności za jakość rzeczy sprzedanej, wprowadzając jednolitą, co do zasady, regulację odpowiedzialności sprzedawcy za jakość rzeczy sprzedanej, opartą na koncepcji wady (rękojmia), wprowadzają też szczegółowe zasady dochodzenia roszczeń związanych z wadliwością rzeczy sprzedanej w łańcuchu sprzedawców oraz modyfikują przepisy dotyczące gwarancji przy sprzedaży i doprecyzowują wzajemny stosunek roszczeń z rękojmi i z gwarancji.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj