Okładka książki Wybór w gospodarce

Wybór w gospodarce

wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788362259342
EAN: 9788362259342
oprawa: Miękka
podtytuł: Wprowadzenie do ekonomii
format: 16.5x24.0cm
język: polski
liczba stron: 224
rok wydania: 2012
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
32% rabatu
41,07 zł
Cena detaliczna: 
60,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,07

Opis produktu

Wybór w gospodarce. Wprowadzenie do ekonomii to nowe, rozszerzone, czwarte wydanie opublikowanego po raz pierwszy na początku lat 90. ubiegłego wieku i dwukrotnie wznawianego popularnego i cenionego podręcznika akademickiego, którego poprzednie wydania rozeszły się w nakładzie blisko 5,000 egzemplarzy. Stanowi on zwięzły i przejrzysty wykład z podstaw ekonomii (mikroekonomii), rozszerzony o analizę instytucjonalną. Autor publikacji podjął wysiłek powiązania ze sobą poszczególnych problemów tak, aby uwypuklić proces myślenia ekonomicznego, skoncentrowany wokół jednej podstawowej idei: spójne preferencje pozwalają określić użyteczność poszczególnych dóbr, co w połączeniu ze zjawiskiem rzadkości zasobów prowadzi do określenia ich kosztu alternatywnego w procesie produkcji i wymiany. Z kolei rola instytucji polega na minimalizowaniu kosztów transakcyjnych procesów ekonomicznych, w szczególności przez zapewnienie stabilnych praw własności. Podręcznik zawiera wiele przykładów ilustrujących poszczególne zagadnienia, a nacisk jest położony nie na przekazywanie maksimum oderwanych od siebie informacji, lecz na konstruowanie rozumowań, analizę i wyciąganie wniosków. Intencją autora jest skupienie się na mniejszej liczbie kluczowych zagadnień, przedstawionych jednakże w miarę dokładnie i w powiązaniu ze sobą. Każdy rozdział jest zbudowany wokół kilku podstawowych twierdzeń, które są uzasadniane intuicyjnie, a w pewnych przypadkach również formalnie. Podręcznik jest adresowany nie tylko do studentów i wykładowców uczelni ekonomicznych, ale także słuchaczy innych kierunków studiów, chcących opanować w krótkim czasie podstawowe narzędzia analizy ekonomicznej. Podręcznik dzieli się na dwie części. Rozdziały od pierwszego do trzeciego zawierają zagadnienia podstawowe (takie, jak rzadkość, racjonalny wybór, krzywa możliwości produkcyjnych, specjalizacja i wymiana), niezbędne do naszkicowania w rozdziale czwartym prostego obrazu mechanizmu cenowo-rynkowego. Rozdział piąty przedstawia pojęcie efektywności ekonomicznej, zagadnienia dóbr publicznych i efektów zewnętrznych i na ich tle ujmuje charakterystykę działania rządu, wykorzystując elementy ekonomicznej teorii wyboru publicznego. Druga cześć książki zawiera systematyczną analizę zachowań dwóch podstawowych podmiotów występujących na rynku: konsumenta i przedsiębiorcy. Rozdziały szósty i siódmy omawiają zagadnienia związane z maksymalizacją użyteczności i wyborem konsumenta, a rozdział ósmy kwestie wyboru technologii oraz działania producenta minimalizującego koszty. Wykorzystując charakterystykę kosztów zawartych w rozdziale ósmym, autor przechodzi następnie do omówienia modeli działania przedsiębiorstwa w różnym otoczeniu rynkowym. Rozdział dziewiąty przedstawia typową sytuację konkurencyjną, a rozdział dziesiąty przedsiębiorstwo mające wpływ na cenę.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj