Doktryna chrześcijańska a kul. nowożytna (od 1700)
Autor:
Pelikan Jaroslav
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788323329060
EAN:
9788323329060
oprawa:
miękka
format:
15.0x23.0
język:
polski
Seria:
MYSTERION
liczba stron:
442
rok wydania:
2013
(0) Sprawdź recenzje
23% rabatu
33,76 zł
Cena detaliczna:
44,10 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,71 zł
Opis produktu
Wiedzę na temat ogromnego wysiłku intelektualnego najlepszych umysłów kolejnych pokoleń, jaki włożono w budowanie gmachu doktryny chrześcijańskiej, warto posiąść. Trudno o bardziej przejrzysty, interesujący i przyjazny przewodnik w tym zakresie niż to wspaniałe dzieło.?Economist? Ten tom, podobnie jak całą serię, którą triumfalnie wieńczy, można bez zastrzeżeń polecić jako najlepsze całościowe wprowadzenie do dziejów rozwoju doktryny chrześcijańskiej.Alister E. McGrath, ?Times Higher Education Supplement? Jako światowej sławy teolog i historyk religii autor próbuje prześledzić ewolucję i koincydencję najważniejszych idei chrześcijaństwa zarówno z punktu widzenia optyki katolickiej, jak i prawosławnej oraz luterańskiej. Tradycja chrześcijańska Pelikana ma właściwie wszystkie zalety, jakie chciałoby się znaleźć w bardzo dobrym, naukowym materiale dydaktyczno-pedagogicznym.Dr hab. Albert Gorzkowski, prof. UJ Epoka nowożytna w dziejach doktryny chrześcijańskiej to okres podawania w wątpliwość tych doktryn, które przez większą część dziejów chrześcijaństwa raczej zakładano, niż dyskutowano: idea objawienia, niepowtarzalność Chrystusa, autorytet Pisma Świętego, oczekiwanie życia pozagrobowego, a nawet transcendencja Boga. Był to także czas gruntownej rewizji związku między trzema terminami: ?wierzyć, nauczać i wyznawać?, od których ? jako elementów definicji doktryny chrześcijańskiej ? rozpoczynał się pierwszy tom niniejszej pracy.Z Przedmowy
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|