Handel międzynarodowy w warunkach kryzysu gospodarczego
Wydawca:
CeDeWu
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788375564594
EAN:
9788375564594
oprawa:
Miękka
podtytuł:
Implikacje dla Polski
format:
16.5x23.5cm
język:
polski
liczba stron:
274
rok wydania:
2012
(0) Sprawdź recenzje
30% rabatu
48,59 zł
Cena detaliczna:
69,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,59 zł
Opis produktu
Kryzysy, a szczególnie ostatni, zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych w 2008 r., należą do najbardziej spektakularnych zjawisk w gospodarce światowej. Postępująca globalizacja, duży stopień zależności i powiązań pomiędzy podmiotami oraz sektorami gospodarek, a także pogłębiająca się integracja gospodarcza stały się głównymi kanałami transmisji jego negatywnych skutków. Na forum instytucji międzynarodowych i krajowych, jak dotąd nie udało się doprowadzić do stworzenia paradygmatu w zakresie skutecznej walki z kryzysami, jak również opracować modelu wyjścia z obecnej recesji.
Głównym celem monografii jest analiza i próba oceny konsekwencji obecnego globalnego kryzysu finansowego dla skali i intensywności międzynarodowej współpracy gospodarczej. W monografii przedstawiono następujące zagadnienia:
- rodzaje zjawisk kryzysowych we współczesnej gospodarce,
- zmiany w handlu zagranicznym wywołane różnego rodzaju kryzysami w latach 1992-2002,
- genezę i przebieg kryzysu gospodarczego lat 2008-2009,
- wpływ współczesnego kryzysu na wielkość i strukturę międzynarodowej wymiany towarowej, obrotów usługowych i przepływów bezpośrednich inwestycji zagranicznych na świecie, w krajach Unii Europejskiej i w Polsce,
- konsekwencje globalnego kryzysu gospodarczego dla równowagi płatniczej krajów Grupy Wyszehradzkiej, PIIGS i G7,
- protekcjonistyczne i liberalizacyjne tendencje w polityce handlowej w okresie globalnego kryzysu gospodarczego.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|