Okładka książki Konstruowanie historii

Konstruowanie historii

Autor: Peck Anna
wysyłka: niedostępny
ISBN: 9788323328520
EAN: 9788323328520
oprawa: Miękka
podtytuł: Prezentacja i percepcja Polski w amerykańskich podręcznikach akademickich i szkolnych
format: 16.0x23.0cm
język: polski
liczba stron: 200
rok wydania: 2010
(0) Sprawdź recenzje
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
30% rabatu
24,31 zł
Cena detaliczna: 
34,65 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,31

Opis produktu

Stosunek do własnej historii i roli dziejowej często różni się od sposobu jej postrzegania przez innych. Zjawisko kreowania wizji i interpretacji historycznych stanowi nieodłączny element procesu edukacyjnego. Percepcja oraz sposoby prezentacji polskiej historii i kultury w amerykańskich podręcznikach szkolnych i akademickich w zakresie przedmiotów historii powszechnej, historii europejskiej oraz historii cywilizacji zachodniej były w XX i na początku XXI wieku kształtowane pod wpływem zmieniającej się sytuacji społecznej i politycznej oraz dominujących tendencji naukowych. W koncepcjach filozoficznych i intelektualnych, rozwijanych w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych od czasów oświecenia do końca okresu zimnej wojny, najczęściej wykluczono narody oraz państwa Europy Środkowej i Wschodniej z kręgu dominującej w świecie cywilizacji zachodniej. W konsekwencji Polska, jej historia i kultura były traktowane marginalnie. Autorka analizuje nie tylko zawartość podręczników, lecz także przyczyny, dla których ciągle jeszcze trudno znaleźć informacje m.in. na temat udziału Polaków w drugiej wojnie światowej, Katynia czy powstania warszawskiego.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj