Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji
Autor:
Oczkowska Renata
Wydawca:
Difin
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788376418841
EAN:
9788376418841
oprawa:
Miękka
podtytuł:
Motywy, strategie, tendencje
format:
16.0x23.0cm
język:
polski
liczba stron:
323
rok wydania:
2013
(0) Sprawdź recenzje
19% rabatu
50,00 zł
Cena detaliczna:
62,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,88 zł
Opis produktu
Globalizacja gospodarki i wynikające z niej konsekwencje, między innymi otwartość, wzrost dynamiki i niepredyktywność uwarunkowań, w których funkcjonują współczesne przedsiębiorstwa, wymusza na nich konieczność sięgania po innowacyjne rozwiązania dotyczące bieżącego funkcjonowania oraz w dającej się przewidzieć perspektywie. (…) Jednym ze znanych w teorii nauk o zarządzaniu i uznanych przez praktykę sposobów jest budowanie potencjału i utrzymanie pozycji rynkowej przez ekspansję i umiędzynarodowienie działalności, z wykorzystaniem koncepcji rozwoju zewnętrznego, polegającej na rozszerzeniu i wirtualizacji granic działalności.
W nurt ten wpisuje się także recenzowane opracowanie, w którym Autorka, podzielając pogląd o wartości doświadczeń wynikających ze stosowania na świecie tego podejścia szeroko peregrynuje problematykę umiędzynarodowienia działalności, tak z uwagi na szeroko rozumiane korzyści jakie przysparza ono przedsiębiorstwu, jak i mechanizmy i procesy ujawniane w tym procesie. Wielowątkowość ujęcia rozwiązywanego problemu świadczy zaś, że Autorka odniosła się do wielu aspektów problematyki związanej z umiędzynarodowieniem działalności przedsiębiorstw do potrzeb poprawy potencjału przedsiębiorstwa i gospodarki, przez to osiągnięte w pracy wyniki wydają się tym bardziej interesujące – oceniając opracowanie z poznawczego i praktycznego punktu widzenia.
Prof. dr hab. Jerzy Różański
Problemy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw w globalizującej się gospodarce należą wciąż do aktualnych, niedostatecznie spenetrowanych zarówno w warstwie teoretycznej, jak i w badaniach empirycznych, zagadnień naukowych, tym trudniej poddających się jednoznacznym ocenom i analizom, im bardziej zmieniają się przebieg procesów i tendencje występujące w gospodarce światowej jako całości i gospodarkach narodowych. Monografia zawiera obszerne i bardzo dobrze udokumentowane rozważania teoretyczne, jest to część pracy napisana z widoczną bardzo dużą znajomością tematu, oraz zarówno przesłanek umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, jak i strategii stosowanych przez przedsiębiorstwa działające w skali międzynarodowej. Autorka bardzo słusznie wskazuje na rosnąca rolę nie kapitałowych form ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw, na wzrastającą rolę usług i związany z tym wzrost usług BPO oraz wzrost znaczenia krajów rozwijających się, głównie azjatyckich w procesach globalizacyjnych. Autorka bardzo trafnie przedstawiła główne tendencje występujące w procesach internacjonalizacji i globalizacji przedsiębiorstw, wykorzystując w rozważaniach aktualną i liczącą się literaturę przedmiotu.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|