Miejsce geopolityki w polskiej myśli politycznej XIX i XX wieku
Autor:
Juchnowski Rafał
Wydawca:
Adam Marszałek
wysyłka: 48h
ISBN:
9788380199187
EAN:
9788380199187
oprawa:
oprawa: broszurowa
format:
225x160x33 mm
język:
polski
liczba stron:
576
rok wydania:
2018
(0) Sprawdź recenzje
29% rabatu
53,28 zł
Cena detaliczna:
74,70 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,28 zł
Opis produktu
Najszerszym kontekstem pracy Rafała Juchnowskiego stała się prezentacja polskiej myśli politycznej. Została ona ukierunkowana przez odwołanie się do interpretacji geopolitycznej jako zasadniczego wątku. (…) Swoistym punktem wyjścia stał się „jagiellonizm”, ściśle łączący się z ideą federalizacji i koncepcją mocarstwowości. Autor trafnie zauważa, iż idea jagiellońska zmieniała się, czy też podlegała ewolucji, w miarę jak zmieniało się otoczenie międzynarodowe. Co istotne, autor dostrzega związek między elementami zmian geopolitycznych a ewolucją wewnętrznych stosunków politycznych odpowiedzialnych za kreowanie dynamicznego porządku konstytucyjnego. (…) Śledził też rozwój polskiej myśli geopolitycznej w okresie konfrontacji polskich oczekiwań z ambicjami mocarstwowymi – w tym regionie Europy – Rosji i Niemiec. Trafnie zauważa, że zasadniczą rolą polskiej myśli politycznej (XIX i XX wiek) stało się kultywowanie ideałów wolnościowych z wciąż żywą, choć nierealistyczną, koncepcją mocarstwa regionalnego.
Jeżeli chodzi o stronę merytoryczną, opracowanie jest „pełne”, z bardzo konsekwentną i ukierunkowaną argumentacją. Praca jest dojrzała, chociażby dlatego, że autor dość wprawnie łączy kwestie szerszej natury, skłaniające do formułowania bardziej generalnych sądów, z aspektami bardziej szczegółowymi, które pozwalają na przedstawienie konkretnych zjawisk i wydarzeń.
Z recenzji prof. dr. hab. Ryszarda Herbuta
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|