Okładka książki Stymulowanie innowacyjności pracowników

Stymulowanie innowacyjności pracowników

Wydawca: Marina
wysyłka: 48h
ISBN: 9788361872641
EAN: 9788361872641
oprawa: oprawa: broszurowa
podtytuł: Problemy praktyczne
format: 16,5x24 cm
język: polski
liczba stron: 136
rok wydania: 2013
(0) Sprawdź recenzje
29% rabatu
23,54 zł
Cena detaliczna: 
33,00 zł
DODAJ
DO KOSZYKA
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,47

Opis produktu

W XX wieku nastąpił poważny postęp technologiczny i cywilizacyjny. Pojawiło się mnóstwo wynalazków ułatwiających człowiekowi życie. Wiele państw położyło nacisk na innowacje. Innowacje są niewątpliwie warunkiem koniecznym do przetrwania i rozwoju współczesnych organizacji. Tworzenie i wdrażanie innowacji jest uwarunkowane licznymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, spośród których można wyróżnić uwarunkowania wspólne dla wszystkich typów organizacji oraz specyficzne dla branży, charakteru prowadzonej działalności, wielkości organizacji, formy własności czy profilu działania. Jednym z elementów wpływających na innowacyjność przedsiębiorstwa jest jego wewnętrzny potencjał innowacyjny. Od innowacyjności ludzi zależy innowacyjność organizacji. Twórcami nowych pomysłów – także w procesach gospodarczych – są bowiem zawsze ludzie. Potencjał innowacyjności pracowników jest ściśle związany z poziomem ich kreatywności, co nie oznacza, że pozyskanie zasobów ludzkich o wysokich zdolnościach twórczych daje przedsiębiorstwu gwarancję rozwoju i pokonania konkurentów. Aby tak się stało, niezbędne jest stworzenie odpowiednich warunków organizacyjnych i społecznych ukierunkowanych na ukształtowanie środowiska, w którym możliwe będzie gospodarowanie potencjałem innowacyjnym zatrudnionych. Przyjęto zatem, że potencjał ten może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Takie myślenie znalazło odzwierciedlenie w konstrukcji niniejszego opracowania, która obejmuje cztery zasadnicze części: 1. Innowacje – rodzaje i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia. 2. Kreatywny pracownik – jego cechy i możliwości pozyskiwania. 3.Kadra kierownicza wobec potrzeby zarządzania kreatywnością. 4. Kształtowanie proinnowacyjnego środowiska pracy. Potencjał innowacyjny pracowników może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Opis i analiza przypadków zawartych w książce powinny pomóc czytelnikowi uporządkować wiedzę w przekroju następujących pytań: •W czym przejawia się innowacyjność podmiotu gospodarczego i na ile jest ona uzależniona od kontekstu kulturowego? •Jak ograniczać ryzyko błędnych decyzji podczas rekrutacji kreatywnych pracowników? •Jakich zachowań powinien unikać menedżer w procesie kierowania ludźmi o wysokim potencjale innowacyjnym? •Co robić, by uaktywnić i spożytkować rozpoznany w pracownikach potencjał twórczy? Adresaci publikacji Publikacja dedykowana jest w istocie szerokiemu profilowi czytelników. Adresatów zawartych w niej treści można podzielić na trzy niewykluczające się wzajemnie grupy, tj.: •osoby, którym zależy na rozwoju personelu i czują się współodpowiedzialne za tworzenie środowiska stymulującego innowacyjność w miejscu pracy (pracownicy działów HR, menedżerowie liniowi różnych szczebli zarządzania oraz menedżerowie projektów); •osoby profesjonalnie zajmujące się edukacją (wykładowcy akademiccy, trenerzy oraz coachowie); •studenci, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu zarządzania; •pasjonaci problematyki innowacyjności samodzielnie dbający o rozwój swojego potencjału.
x
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj