Efekt Cantillona czyli dlaczego pieniądz ma...
Autor:
Arkadiusz Sieroń
Wydawca:
CeDeWu
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788375567984
EAN:
9788375567984
oprawa:
Miękka
podtytuł:
czyli dlaczego pieniądz ma znaczenie?
format:
16.5x23.5cm
język:
polski
liczba stron:
190
rok wydania:
2020
(0) Sprawdź recenzje
28% rabatu
40,79 zł
Cena detaliczna:
57,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,79 zł
Opis produktu
Książka napisana na podstawie rozprawy doktorskiej wyróżnionej w 2017 r. nagrodą Prezesa Rady Ministrów.
Któż się nie zgodzi, że pieniądz ma znaczenie? Niestety, ekonomiści nie eksplorują dostatecznie kwestii związanych z inflacją monetarną i efektem Cantillona, czyli efektem dystrybucyjno-cenowym wynikającym z nierównomiernych zmian w podaży pieniądza oraz jego wpływem na gospodarkę. Wzrost podaży pieniądza nie wpływa w tej samej proporcji i w tym samym czasie na salda pieniężne wszystkich podmiotów gospodarczych - nowe pieniądze wprowadzane są do gospodarki poprzez określone kanały - dlatego też następuje dystrybucja dochodu oraz zmiany w strukturze relatywnych cen i produkcji. Niniejsza książka stanowi pierwsze systematyczne badanie kreacji nowych pieniędzy i kredytu w duchu pionierskiej analizy R. Cantillona. Autor pokazuje, że dla gospodarki istotny nie jest wyłącznie sam wzrost podaży pieniądza, ale także sposób, w jaki on zachodzi. Publikacja stanowi zatem ważny głos w fundamentalnej debacie na temat roli czynników pieniężnych w gospodarce, jak również na temat efektów i zasadności luźnej polityki monetarnej.
Autor wykazał nie tylko olbrzymią erudycję w zakresie badanej problematyki, ale również fascynację przedmiotem badań. Niewątpliwym walorem pracy jest jej kompleksowość, polegająca na interpretacji analizowanych zjawisk z różnych punktów widzenia (...).
Prof. dr hab. Stanisław Rudolf
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|