Wprowadzenie do analizy polityki zagranicznej Tom 1
Autor:
Stemplowski Ryszard
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788389607133
EAN:
9788389607133
oprawa:
Twarda
format:
15.6x24.1cm
język:
polski
liczba stron:
440
rok wydania:
2007
(0) Sprawdź recenzje
39% rabatu
24,83 zł
Cena detaliczna:
40,95 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,75 zł
Opis produktu
Niniejsza książka przedstawia wprowadzenie - i to tylko wprowadzenie - do analizy polskiej polityki zagranicznej i odnosi się do faktycznego i prawnego stanu uformowanego po kilkunastu latach przemian ustrojowych, wstąpieniu Rzeczypospolitej Polskiej do NATO i Unii Europejskiej; stanu istniejącego w dniu uzyskania przez rząd Kazimierza Marcinkiewicza wotum zaufania w Sejmie, wyłonionym w wyborach 2005 r. Książka stanowi wprowadzenie do analizy średniego zasięgu, gdyż wykracza poza tradycjonalistyczne pojmowanie minimum, czyli opis polityki pozbawiony świadomej konceptualizacji. Pełniejszą analizę należałoby budować z adekwatnym (źródłowym) uwzględnieniem procesu decyzyjnego i na szerokim planie porównawczym, nie w odniesieniu do państwa w jego obecnej konceptualizacji, lecz państwa w kontekście panującego światosystemu, na co jednak nie pozwala jeszcze ani obecny stan badań, ani zakres dostępu do informacji o procesie decyzyjnym. Autor jest historykiem i prawnikiem, profesorem na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Do 1989 r. pracował w Instytucie Historii PAN, gdzie główną problematykę jego badań i publikacji stanowiły stosunki między państwami Ameryki Łacińskiej a wielkimi mocarstwami zachodnimi w XX w., potem był szefem Kancelarii Sejmu (1990?1993), ambasadorem RP w Londynie (1994?1999), pierwszym dyrektorem nowo tworzonego Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych (1999?2004), profesorem SGH (2001?2004).
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|