|   Miasto atrakcji
                            Autor:
                            
                                        Biskupski Łukasz
                            
                         wysyłka: niedostępny 
                            ISBN:
                            
9788363631420                            
                         
                            EAN:
                            
9788363631420                            
                         
                            oprawa:
                            
Miękka ze skrzydełkami                            
                         
                            podtytuł:
                            
Narodziny kultury masowej na przełomie XIX i XX wieku                            
                         
                            format:
                            
17.5x25.0cm                            
                         
                            język:
                            
polski                            
                         
                            liczba stron:
                            
320                            
                         
                            rok wydania:
                            
2013                            
                         (0) Sprawdź recenzje 39% rabatu29,79 zł Cena detaliczna:  49,00 zł 
                    dodaj do schowka
                 
                    koszty dostawy
                 Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,79 zł Opis produktuZasady bezpieczeństwa
                Łukasz Biskupski, kulturoznawca i filmoznawca, doktorant w Instytucie   Kulturoznawstwa Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Zajmuje się   dawną i współczesną kulturą wizualną  W   ""Mieście Atrakcji"" Łukasz Biskupski opisuje przemiany rodzimej kultury   popularnej na przełomie XIX i XX wieku i proces wykształcania się kina jako   dominującej formy w uniwersum rozrywek Łodzi, największego ośrodka przemysłowego   na terenie polskich prowincji Cesarstwa Rosyjskiego. Autor rekonstruuje   system rozrywkowy miasta, śledząc ""podwójne narodziny"" kina. Kinematograf   pojawił się w latach 90. XIX wieku jako nowa technologia zaadaptowana przez   dziewiętnastowieczną kulturę atrakcji reprezentowaną przez salony osobliwości   czy teatry variété. Dopiero po 1907 roku kino wyłoniło się jako osobny segment   branży rozrywkowej, posiadający własne miejsca prezentacji i własną publiczność   przyzwyczajoną do regularnych powrotów do kin w ramach praktyki, którą, za   ówczesną prasą, można nazwać ""kinomanią"".Przyglądając   się historii miasta atrakcji, możemy lepiej zrozumieć rolę masowej komercyjnej   rozrywki w rozwoju nowoczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego na peryferiach   Europy. Kinematografy, jedne z najważniejszych miejskich przestrzeni konsumpcji,   regularnie dostarczały najbardziej atrakcyjnych i stosunkowo przystępnych   finansowo produktów kulturalnych, które jednocześnie stanowiły ""atrybut   nowoczesności"". Kinomania jako praktyka kulturalna umożliwiała udział w   wyobrażonym stylu życia mieszkańców zachodnich metropolii, a filmy dostarczały   wiedzy, jak być nowoczesnym. Kosmopolityczny charakter ówczesnej kinematografii   pozwalał na stworzenie jednolitej, zhomogenizowanej publiczności, której   liczebność wynikała z ogólnej zdolności społeczeństwa do uczestnictwa w   praktykach konsumpcyjnych, odzwierciedlając tym samym właściwości peryferyjnej   modernizacji.
             x   
            Uwaga!!!
         
            Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
         TAK NIE   
            Wybierz wariant produktu
         |