Popkultura - pop czy kultura?
Autor:
Bogusławska Joanna
Wydawca:
Novae Res
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788377221631
EAN:
9788377221631
oprawa:
Miękka ze skrzydełkami
format:
12.0x19.5cm
język:
polski
liczba stron:
214
rok wydania:
2011
(0) Sprawdź recenzje
32% rabatu
18,42 zł
Cena detaliczna:
26,90 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,42 zł
Opis produktu
Kiedy popkulturowe produkcje, takie jak Lśnienie Kinga, film Mała Miss czy seriale Californication i Czysta krew, niosą ze sobą wyłącznie niewymagającą rozrywkę dla mas, a kiedy stanowią okno, przez które można podglądać dzieła kultury i odkrywać klasyki kina, muzyki czy sztuki?
Aria operowa w reklamie sieci komórkowej, gangsterska ekranizacja Romea i Julii, Luciano Pavarotti nagrywający piosenki z gwiazdami muzyki popularnej. Profanacja największych osiągnięć kultury wysokiej czy udane próby komercjalizacji i przybliżenia ich masowemu odbiorcy?
Jak bardzo nieznajomość lub ignorowanie powszechnych zjawisk popkultury wpływa na rozumienie tego, czego doświadczamy?
Na te pytania stara się odpowiedzieć Joanna Bogusławska, która na kartach Popkultury przeanalizowała wartość i potencjał omawianego zjawiska, przybliżając nie tylko produkcje dobrze znane w Polsce, lecz również te, które dopiero czekają u nas na odkrycie.
W XXI wieku granica między kulturą wysoką a niską zaciera się coraz bardziej.
Doceniane są potrzeby odbiorcy masowego, który otrzymuje produkty coraz lepszej jakości, a sama popkultura w widoczny sposób kształtuje naszą rzeczywistość.
W niniejszej książce poddano analizie co ciekawsze zjawiska popkulturowe w telewizji, kinie i literaturze, aby pokazać, jak dużo kultury wysokiej może być odnalezione w ich treściach.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|