Preferencje ładów normatywnych w postawach kobiet wobec wartości w Polsce na przełomie XX i XXI wieku
Autor:
Frąckowiak-Sochańska Monika
Wydawca:
Poznańskie
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788371776915
EAN:
9788371776915
oprawa:
Miękka
format:
17.0x24.0cm
język:
polski
liczba stron:
272
rok wydania:
2009
(0) Sprawdź recenzje
28% rabatu
21,46 zł
Cena detaliczna:
30,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,44 zł
Opis produktu
Niniejszą rozprawę można czytać na trzech poziomach. Po pierwsze, jest to praca o współczesnym polskim społeczeństwie dotycząca przemian norm i wartości. Jej celem jest próba demaskowania oraz interpretacji niespójności czy wręcz sprzeczności...
...związanych z współwystępowaniem zróżnicowanych tendencji społeczno-kulturowych, które w terminologii R. Ingleharta określić można mianem prematerialistycznych, materialistycznych i postmate-rialistycznych. Po drugie, jest to praca o kobietach. Całościowa charakterystyka kobiet pod względem postaw wobec wartości nie była do tej pory autonomicznym przedmiotem zainteresowania socjologii wartości ani studiów nad społeczno-kulturowymi problemami płci (genderstudies). Postawy kobiet wobec wartości badane były natomiast pośrednio i fragmentarycznie. Do napisania niniejszej pracy skłoniła mnie zatem potrzeba bezpośredniego, holistycznego ujęcia problematyki wartości uznawanych przez polskie kobiety. Po trzecie, celem niniejszej pracy jest poddanie metarefleksji procesu socjologicznego poznania wartości. Refleksja nad aksjologicznym wymiarem życia społecznego jest o tyle istotna, że doświadczamy obecnie nie tylko przemian systemów wartości i zmian sposobów ich rozumienia, ale też przekształceń ich regulacyjnej roli. Analiza powyższych zagadnień służy nakreśleniu możliwie szerokiego kontekstu społecznych doświadczeń współczesnych polskich kobiet.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|