Negotiating Native American identities
Autor:
Buchowska Zuzanna
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe UAM
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788323231349
EAN:
9788323231349
oprawa:
Miękka
podtytuł:
The role of tradition, narrative and language at Haskell Indian
format:
17.0x23.9
język:
angielski
liczba stron:
254
rok wydania:
2016
(0) Sprawdź recenzje
17% rabatu
18,16 zł
Cena detaliczna:
22,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,14 zł
Opis produktu
W 1884 roku, 22 dzieci przekroczyło próg nowo powstałej szkoły Haskell, w miasteczku Lawrence, w Kansas. Była ona jedną ze szkół z internatem dla Indian, które otwarto w celu ich przymusowej asymilacji do społeczeństwa amerykańskiego. Z pięcioletniej szkoły rolniczej, stała się ona z czasem szkołą podstawową, następnie szkołą średnią i koledżem, by w końcu stać się uniwersytetem. Dla wielu, szczególnie dla pierwszych roczników, szkoła była traumatycznym doświadczeniem. Uczniów odzierano z ich tradycyjnych kultur i karano fizycznie za mówienie w plemiennych językach. Uważano, że codzienny rygor ukształtuje ich charakter i nauczy ich determinacji, pracowitości i posłuszeństwa, które miały pozwolić im z łatwością funkcjonować w społeczeństwie amerykańskim. Jednocześnie, dla wielu uczniów Haskell symbolizowało możliwość osiągnięcia sukcesu, a dla licznych stało się nowym domem, rodziną, nowym 'plemieniem'. Stało się ono miejscem, gdzie Indianie negocjowali (i nadal negocjują) swoje tożsamości w odniesieniu do swoich plemion, Indian z innych plemion, jak również społeczeństwa amerykańskiego. Dziś, Uniwersytet Haskell jest prężną instytucją wspierającą suwerenność Rdzennej Ludności w USA.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|