Akredytacja w niemieckim szkolnictwie wyższym
Autor:
Szewior Krzysztof
Wydawca:
Aspra
wysyłka: niedostępny
ISBN:
9788375458374
EAN:
9788375458374
oprawa:
Miękka ze skrzydełkami
podtytuł:
Zarys zagadnienia
format:
15.0x23.0cm
język:
polski
liczba stron:
384
rok wydania:
2018
(0) Sprawdź recenzje
30% rabatu
34,14 zł
Cena detaliczna:
49,00 zł
dodaj do schowka
koszty dostawy
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,04 zł
Opis produktu
Szanowny Czytelniku, w książce tej – w niemieckim kontekście – zawarte są pytania i próby odpowiedzi odnoszące się do:
• jakości kształcenia, ewaluacji i akredytacji w szkolnictwie wyższym;
• agencji akredytacyjnych oraz rynku akredytacyjnego w kontekście europejskiego obszaru szkolnictwa wyższego i procesów globalnych;
• związku między narodowym systemem akredytacji a strukturą państwa i modelem polityki szkolnictwa wyższego;
• ładu akredytacyjnego, celów polityki i praktyki akredytacyjnej w powiązaniu z modelem szkolnictwa wyższego i statusem szkół wyższych;
• zadań, kompetencji i instrumentów działania podmiotów akredytacyjnych;
• zdolności instytucji akredytacyjnych przyczyniania się do rozwoju kultury i systemów zapewniania jakości w szkołach wyższych, a także przyczyniania się do trwałego zapewniania i rozwoju nauczania o „dobrej jakości”.
"Jako osiągnięcia badawcze ujęte przez Autora w monografii warto wskazać:
• szczegółową diagnozę procesu akredytacji w systemie szkolnictwa niemieckiego z całą jej złożonością struktury »landowej« i różnorodnością agencji akredytacyjnych;
• przybliżenie w szczegółowej i usystematyzowanej warstwie zasad oceny jakości kształcenia czy też akredytacji w systemie szkolnictwa niemieckiego na poziomie uczelni wyższych;
• znaczące wzbogacenie dorobku naukowego procesu akredytacyjnego, w tym oceny jakości kształcenia na poziomie szkolnictwa wyższego;
• wypełnienie luki w dorobku polskiej myśli akredytacyjnej czy też oceny jakości kształcenia, identyfikacji związku procesów akredytacyjnych w szkolnictwie wyższym z dyscypliną nauki o polityce publicznej, która to dyscyplina w zakresie polityki naukowej i kształcenia w Polsce ma również dorobek początkujący;
• otwarcie wielu pól badawczych przede wszystkim w analizach porównawczych systemu akredytacji w uczelniach niemieckich z państwami europejskimi czy też unijnym ogólnym modelem ewaluacyjnym jakości kształcenia;
• otworzenie dla praktyki akredytacyjnej wielu możliwości kreatywnego modelowania procedur dla pożytku publicznego”.
prof. zw. dr hab. Danuta Strahl, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|